abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:33:00 #136
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25002056
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:37 schreef clauwheee het volgende:
Ow enne nu na anderhalve week gaat het prima

Christine zit er bij jou al schot in de zaak?
Ja, ik heb een paar concrete afspraken gemaakt met mijn stagebedrijf, en er zit een heuze eerste deadline aan te komen. Ik ben dus lekker aan de slag.

Mooi dat het bij jou ook zo goed gaat.
pi_25004749
Ik mag afstuderen (Informatica), maar ik heb nog steeds niet een afstudeerplek kunnen vinden. Ik heb echt sinds eind november tientallen bedrijven geschreven of gemaild, zonder enig resultaat.
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:27:00 #138
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25004773
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef CloudStrife het volgende:
Ik mag afstuderen (Informatica), maar ik heb nog steeds niet een afstudeerplek kunnen vinden. Ik heb echt sinds eind november tientallen bedrijven geschreven of gemaild, zonder enig resultaat.
Erg frustrerend ik ken het... een afstudeerplaats vinden is niet zo heel erg gemakkelijk deze dagen. Hoop dat je snel iets vindt!
pi_25004833
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:27 schreef Christine het volgende:

[..]

Erg frustrerend ik ken het... een afstudeerplaats vinden is niet zo heel erg gemakkelijk deze dagen. Hoop dat je snel iets vindt!
Thanks
Is inderdaad zwaar irritant. Ik wacht nog wat reacties van bedrijven af, en anders maar een topic op FOK!
pi_25005901
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:23 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Maar inderdaad... "Eerst maar eens lekker verder aan de gang".
Jij bent vorige week begonnen?
Yep.
pi_25147145
Even een tvp! . Ik heb net mijn verhaal/frustratie ergens anders ook getikt, ga ik hier niet nog een keer overdoen. Als je het wil lezen, kun je hier klikken. Kort samengevat:
- voorbereidende fase klaar, nu lezen & schrijven.
- ik studeer economie (afstudeerrichting accountancy) aan de RuG.
pi_25165994
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:11 schreef achterop23 het volgende:
WOEHOE!

Ben net afgestudeerd!!!

Een mooie 8 op Bedrijfskundige Informatica!
En aan het afstuderen een vette baan overgehouden

* achterop23 gelukkig mens is
Wat was je opdracht?

Ik ben op dit moment ook aan het afstuderen. Ik moet de interne communicatie en processen verbeteren door middel van intranet en VPN-verbinding tussen meerdere locaties (BI-opdracht).

Alleen het probleem is dat ik al af heb:

Probleemstelling
Oriëntatierapport
Plan van Aanpak
Stappen Plan
Uitwerking Stappen Plan
Technisch Ontwerp
Implementatie Plan
Testdossier

En ik moet nog 4 maand

Wil nog een onderzoek doen naar andere bedrijven met betrekking tot dit onderwerp e.d.
pi_25166167
Nou goed bezig dan dacht ik zo D-MIXXX..hebbie het ook al laten checken bij begeleider?

RubberenRobbie welkom
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_25181320
Nog niet Afstuderen doen we met z'n 2'en en die ander leest nu alles door en verbeterd zonodig. Probleemstelling e.d. zijn goedgekeurt door bedrijf.

Maar ja, krijg je er van als de eisen helder op tafel liggen en je van 8 tot 5 non-stop werkt.
  zondag 20 februari 2005 @ 18:48:03 #145
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25182723
Hoe lang ben je al bezig dan D-MIXXX?
pi_25184148
Ow nou prima, mocht er nog iets verbeterd moeten worden dan heb je nog ruim de tijd. Bij ons moet de probleemstelling ook vooral door de docentbegeleider/opleiding worden goedgekeurd, anders hebben we een probleem
pi_25196121
2,5 week met 2 man dus. PvA vandaag aan directeur gegeven. Korte samenvatting ervan was goed. De daarop komende documentatie welke je aan de eisen kan koppelen moet dus in principe ook goed zijn. Morgen nemen we die compleet door.
Volgende stappen die we willen doen zijn; interne communicatie bekijken bij andere bedrijven, het design (en maybe dus ook een FUON) en handleiding / procedurele documentatie maken. Verder de gebruikelijke stappen
  maandag 21 februari 2005 @ 22:44:05 #148
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25196657
Mja, goed bezig dan
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:32:14 #149
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25202044
Gaat het nog allemaal goed met de afstudeerders?
Ik ben echt heel druk bezig, heb aanstaande maandag mijn eerste echte deadline. Spannend dus!
pi_25202238
Jup! Ben bezig de orientatiefase af te ronden.
Watvoor deadline Christine?
  dinsdag 22 februari 2005 @ 12:41:48 #151
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25203800
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:48 schreef clauwheee het volgende:
Same here, maar mijn begeleiders hebben weinig tijd en mijn docent reageert niet op mijn mail....ga zo maar eens bellen..
pi_25203903
Ja dat probleem heb ik nu ook wel. Dat is het lastigste aan die beginfase, de afhankelijkheid van anderen. Als het onderzoek straks loopt zal dat hopelijk minder worden.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 12:54:21 #153
72108 Blommie-Junior
....:::: Release ::::....
pi_25203930
Ik ben 2 weken geleden bij Kees Beyers Choclates in Johannesburg met mijn afstudeer opdracht begonnen, afwachten wat het word
Weer in Nederland, duss....
pi_25204528
Heb eindelijk te horen gekregen dat ik over een weekje, dinsdag 1 maart dus, van vier tot vijf moet afstuderen. Eerst even presenteren en dan mijn scriptie verdedigen.
Misschien raar, maar ik heb er veel zin in. Gewoon omdat ik dan eindelijk klaar zal zijn. Maar heb natuurlijk ook wat zenuwen als ik eraan denk. Maarja dat heeft iedereen wel, denk ik....
  dinsdag 22 februari 2005 @ 22:56:59 #155
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25206219
Ik zit ook nog in die oriëntatie fase...
Waar ik het meest mee bezig ben geweest, is de ontwikkelomgeving onder de knie krijgen dmv een tutorial. Maar omdat die tutorial vol met fouten zit, heb ik m inmiddels al drie keer uitgevoerd. Maar goed, ik heb het nu dan ook wel onder de knie gelukkig.
Wat ik nu moet gaan doen is de analyse, dus interviews houden enzo. Ik had vorige week al effetjes aangegeven dat ik daar deze week mee hoopte te beginnen en vandaag alweer, dus ik hoop maar dat ze binnenkort tijd vrij kunnen maken. Want inmiddels ben ik een beetje sufjes aan het worden. Ik wil gewoon lekker bezig zijn
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:26:35 #156
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25212405
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:48 schreef clauwheee het volgende:
Ik moet maandag drie concepten presenteren voor een sales promotion actie, en één daarvan gaan we dan uitkiezen en uitvoeren.
Maar ik ben al een heel end nu, dus het gaat best aardig
pi_25212437
Dubbel
pi_25212441
Nou prima! Vanochtend heeft mijn praktijkbegeleider m'n onderzoeksopzet goedgekeurd, nu mijn docentbegeleider nog..hoop dat die ook zo positief is!
pi_25298768
Hallo allemaal

Ik ga vanaf april afstuderen en ben druk aan het solliciteren samen met een klasgenoot voor een afstudeeropdracht. En nu werd ik net gebeld door een bedrijf waar wij een mail naar gestuurd hebben. Hij wilde een afspraak met mij maken voor een gesprek. Dus ik zeg, ik moet ook even kijken of mijn klasgenoot kan. Maar dat hoefde volgens hem niet, want hij wilde individuele sollicitatiegesprekken met ons!
Ik zei dus wel dat we samen een opdracht wilde doen, maar hij zei dat we eerst gingen kijken of de opdracht wel voldoende was voor 2 personen! Ik vind dit wel vreemd hoor!
pi_25298905
Zabbie!!!!

Spannend hè
Joh, mogen jullie ook met twee mensen afstuderen? Dat mag bij ons alleen bij hoge uitzondering meen ik!
Maar je vraag...ik heb eigenlijk geen idee omdat dit bij ons dus amper relevant is..maar ik kan me wel voorstellen dat hij jullie even apart wil spreken. Dit om te voorkomen dat één van jullie twee tijdens een gezamenlijk gesprek de overhand heeft qua indrukken. Hebben jullie gesolliciteerd naar aanleiding van een opdrachtomschrijving op gewoon open gesolliciteerd? Stond er over de omvang niets in?

Wil je sowieso met zn 2en?
pi_25299022
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:25 schreef clauwheee het volgende:
Zabbie!!!!

Spannend hè
Joh, mogen jullie ook met twee mensen afstuderen? Dat mag bij ons alleen bij hoge uitzondering meen ik!
Maar je vraag...ik heb eigenlijk geen idee omdat dit bij ons dus amper relevant is..maar ik kan me wel voorstellen dat hij jullie even apart wil spreken. Dit om te voorkomen dat één van jullie twee tijdens een gezamenlijk gesprek de overhand heeft qua indrukken. Hebben jullie gesolliciteerd naar aanleiding van een opdrachtomschrijving op gewoon open gesolliciteerd? Stond er over de omvang niets in?

Wil je sowieso met zn 2en?
Bij ons studeren de meesten met z'n tween af. Het komt alleen wel steeds vaker voor dat mensen liever alleen willen. Ik heb nu met iemand afgesproken dat we proberen om met z'n tweeen een opdracht te krijgen.
De sollicitatie bij dat bedrijf is naar aanleiding van een bericht op de site van onze opleiding. Het bedrijf wilde in overleg met een student een opdracht formuleren. De opdracht is dus nog niet bekend.
Op zich wil ik ook best wel alleen, maar met z'n tweeen lijkt me ook leuk. We hebben al wel een paar andere sollicitaties lopen, donderdag hebben we een gesprek bij een gemeente.
pi_25299135
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:34 schreef Zabb het volgende:

[..]

Bij ons studeren de meesten met z'n tween af. Het komt alleen wel steeds vaker voor dat mensen liever alleen willen. Ik heb nu met iemand afgesproken dat we proberen om met z'n tweeen een opdracht te krijgen.
De sollicitatie bij dat bedrijf is naar aanleiding van een bericht op de site van onze opleiding. Het bedrijf wilde in overleg met een student een opdracht formuleren. De opdracht is dus nog niet bekend.
Op zich wil ik ook best wel alleen, maar met z'n tweeen lijkt me ook leuk. We hebben al wel een paar andere sollicitaties lopen, donderdag hebben we een gesprek bij een gemeente.
Wat heb je nu gezegd dan tegen die meneer die jou vanochtend belde?

Het alleen, zelfstandig werken vinnik echt een voordeel hoor..je hoeft geen rekening houden met of verantwoording afleggen aan iemand anders en je kunt het echt op je eigen manier doen. Heerlijk! Maar als het iemand is die je al langer kent en waarvan je weet dat je er goed mee kan samenwerken dan is het natuurlijk het overwegen waard.

Een gemeente, altijd goed

Ik kreeg vorige week een leuke verrassing: ik krijg toch een vergoeding. Niet verschrikkelijk veel, maar toch aardig: 140 euro per maand. Scheelt altijd weer!
Daarnaast heeft afgelopen vrijdag ook mijn docentbegeleidster gereageerd, mn probleemstelling en onderzoeksopzet heeft ze ook goedgekeurd!! Ze was ook heel tevreden! Gaat best goed dus
pi_25299258
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:43 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Wat heb je nu gezegd dan tegen die meneer die jou vanochtend belde?

Het alleen, zelfstandig werken vinnik echt een voordeel hoor..je hoeft geen rekening houden met of verantwoording afleggen aan iemand anders en je kunt het echt op je eigen manier doen. Heerlijk! Maar als het iemand is die je al langer kent en waarvan je weet dat je er goed mee kan samenwerken dan is het natuurlijk het overwegen waard.

Een gemeente, altijd goed

Ik kreeg vorige week een leuke verrassing: ik krijg toch een vergoeding. Niet verschrikkelijk veel, maar toch aardig: 140 euro per maand. Scheelt altijd weer!
Daarnaast heeft afgelopen vrijdag ook mijn docentbegeleidster gereageerd, mn probleemstelling en onderzoeksopzet heeft ze ook goedgekeurd!! Ze was ook heel tevreden! Gaat best goed dus
Ik heb een afspraak gemaakt met die meneer van dat bedrijf, aanstaande vrijdag. En ik ga er dus alleen heen. We gaan eerst kijken wat voor een opdracht het precies is.

Het heeft denk ik ook wel wat hoor, alleen afstuderen. Ik heb daar eerst ook nog over getwijfeld. We wachten wel even af wat het wordt bij die gemeente en dan dat gesprek vrijdag.

Beter dat je nu toch een vergoeding krijgt! Het is idd niet veel, maar is altijd wat! Ook mooi dat de onderzoeksopzet goedgekeurd is! Gaat voorspoedig dus!
pi_25338063
Ik kan met veel blijdschap melden dat ik gisteren ben afgestudeerd! Mijn presentatie en verdediging viel reuze mee, en heb er mooie cijfers voor gehad.

Ik wens degene die nu nog bezig zijn heel veel sterkte de komende tijd!
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:49:40 #165
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25338169
Gefeliciteerd vaio! Wat had je voor cijfer?

Ik heb morgen een bespreking met mijn afstudeerbegeleider, dan gaan we kijken wat ik verder moet doen met mijn opdracht, want ik zit een beetje vast.
pi_25338229
Gefeliciteerd vaio! Netjes hoor!

Ow das vervelend Christine! Een groot probleem of wel op te lossen denk je?
pi_25338585
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 22:49 schreef Christine het volgende: Wat had je voor cijfer?
Thanks, allemaal!
Ik had een 7 voor mijn presentatie/ verdediging, een 7 voor mijn praktijkopdracht en een 8 voor mijn scriptie. Die 8 had ik echt niet verwacht, maar ben er uiteraard wel erg trots op.
Ik hoop dat je morgen een oplossing kan vinden voor je opdracht....
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:53:56 #168
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_25343956
* melismay komt ook weer eens even om de hoek kijken

Gefeliciteerd iedereen die inmiddels geslaagd is en voor de mensen die nog een poosje moeten... Heel veel succes!!! Ook al lijkt t allemaal zwaar en moeilijk soms, t komt uiteindelijk goed. Ik kan t weten Denk dat ik t hier maar weer eens wat intensiever ga volgen
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:23:18 #169
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25344405
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 22:52 schreef clauwheee het volgende:
Ow das vervelend Christine! Een groot probleem of wel op te lossen denk je?
Nee het is wel op te lossen, maar het bedrijf waarvoor ik het plan schrijf zit in een hele andere richting te denken dan ik. Ik ben zelf met een direct-marketing aanpak op de proppen gekomen, en dat vonden ze in eerste instantie goed, tot ik met een uitwerking aan kwam zetten waar zij helemaal niks mee konden. Ik zat een stap te ver te denken, volgens hun.
En aangezien het vooral om de methodiek gaat, weet ik nu helemaal niet meer hoe ik het verder aan moet pakken. Maar vanmiddag ga ik dat dus kortsluiten met mijn begeleider, en dan hoop ik weer verder te kunnen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:34:33 #170
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25344585
Ik ben nu aan het afstuderen voor HBO Informatica.
Ik werk aan een project voor een man die plaatfouten van postzegels graag simplistisch in een database wilt gooien en ze via een website wilt verhandelen. Dit gaat om een bejaarde man, dus interface moet simpel en goed leesbaar wezen. Beetje multimedia er dus bij. Maar wel grappig. Ik hoop eind juni m'n diploma te krijgen. Dan heb ik in 4 jaar de studie afgerond
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_25344989
Gefeliciteerd Vaio!

Ik heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad voor een afstudeeropdracht bij een gemeente. In principe kunnen we daar terecht. We mogen ook zelf kijken wat voor een opdracht wel willen doen en worden heel vrij gelaten. Op zich klonk het heel goed!
We hebben nog een opdracht bij een ander bedrijf aangeboden gekregen, dus nu moeten we nog kiezen!
pi_25345981
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:34 schreef hornage het volgende:
Ik ben nu aan het afstuderen voor HBO Informatica.
Ik werk aan een project voor een man die plaatfouten van postzegels graag simplistisch in een database wilt gooien en ze via een website wilt verhandelen. Dit gaat om een bejaarde man, dus interface moet simpel en goed leesbaar wezen. Beetje multimedia er dus bij. Maar wel grappig. Ik hoop eind juni m'n diploma te krijgen. Dan heb ik in 4 jaar de studie afgerond
Wordt dat goedgekeurd??? Ten eerste moet het bij ons voor een bedrijf zijn (bejaarde man klinkt niet echt als een bedrijf) en ten tweede klinkt de opdracht wel erg simpel? Of komt er nog zoveel meer bij kijken?

Ik ondertussen ruim een maand onderweg.. Stagebegeleider van school was heel enthousiast over mn opdracht, het is alleen veel te groot.. Het valt in 4/5 stukken te hakken en ik ga eerst maar eens het eerste stuk doen (automatiseren van offertes).. Daarna inkoop, en dan moeten nog verkoop, voorraad en financieel volgen..

Waarschijnlijk kom ik maar tot bij (of tot en met) inkoop, dus ze hebben me hier min of meer al gevraagd om na mn afstuderen parttime te blijven terwijl ik nog 2 jaartjes uni ga doen Dus ik zie het wel zonnig tegemoed allemaal.
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:23:48 #173
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25346202
Ik ben momenteel ook alweer vier weekjes bezig.

Het balletje is alleen nog niet echt aan het rollen. Woensdag een bespreking gehad en ik heb de indruk dat men intern niet echt weet wat ze precies willen...
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:31:38 #174
39682 Megter
Inderdation!
pi_25346294
4e week zit erop idd, de 5e week ook na vandaag....
De eerste paar weken heb ik veel gedaan, mijn scriptie is op het praktijkonderzoek, samenvatting en conclusies na dan ook al af.
Deze week is mijn stagebegeleider op vakantie. Ik heb werk gekregen voor deze week, maar dat had ik dinsdag al af. Daarom fok! ik hele dagen nu...
Probleem is dat ik zelf niet verder kan aan het onderzoek omdat ik gegevens en uitleg moet hebben die alleen mijn stagebegeleider kan geven.
Gelukkig is de opdracht niet groot, ik verwacht eind april al klaar te zijn

En vaio, proficiat
Die van de stagiairs :')
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:32:29 #175
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25346307
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:23 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ben momenteel ook alweer vier weekjes bezig.

Het balletje is alleen nog niet echt aan het rollen. Woensdag een bespreking gehad en ik heb de indruk dat men intern niet echt weet wat ze precies willen...
Lastig he
Wanneer krijg je duidelijkheid?
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:40:26 #176
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25346417
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:32 schreef Christine het volgende:

[..]

Lastig he
Wanneer krijg je duidelijkheid?
Hopelijk maandag. Dan is er een vervolgbespreking... en woensdag is afgesproken dat er voor die tijd al wordt nagedacht over het hoe en wat... maar met name het wat.
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:12:15 #177
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25346731
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Wordt dat goedgekeurd??? Ten eerste moet het bij ons voor een bedrijf zijn (bejaarde man klinkt niet echt als een bedrijf) en ten tweede klinkt de opdracht wel erg simpel? Of komt er nog zoveel meer bij kijken?
Dit is goedgekeurd jah. Ik zei zelf ook dat het wel makkelijk opgelost kon worden maar dat ik niet de makkelijke weg zou gaan nemen. De bedoeling is dat hij de site bij kan houden zonder dat hij ook maar iets ingewikkelds moet doen. Ik heb hem bezig gezien achter de computer, maar serieus, windows is nog te ingewikkeld voor hem. Ik moet dus zorgen dat het geheel echt zwaar gebruiksvriendelijk is. Technisch moet het uiteraard ook tip top zijn. XHTML, PHP, CSS, MYSQL: alle code die ik maak moet net commentaar bij en moet allemaal goed leesbaar zijn enzo. Er moet ook een gebruiksaanwijzing bij. Noem maar op. Best uitgebreid dan dus
Die man heeft trouwens de opdracht bij een bedrijf neergelegd en voor dat bedrijf doe ik nu de afstudeeropdracht.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 9 maart 2005 @ 12:01:19 #178
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25440048
HELP!

Ik zie het niet meer zitten
Ik ben al anderhalve maand bezig, en ben al op de helft qua tijd, maar ik heb echt geen idee hoe ik het nou eigenlijk aan moet gaan pakken. Vorige week heb ik met mijn begeleider gesproken, en toen hebben we wel een soort richting aangegeven, maar op het moment dat ik weer thuis ben, zie ik weer wolken voor de heldere opdracht trekken, en kan ik er helemaal niet mee uit de voeten

Is er iemand die me kan vertellen WAAR ik moet beginnen, en hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik kan er absoluut niet tegen dat er zo weinig structuur in deze hele opdracht zit, en ik krijg ook weinig feedback van het bedrijf. Die kan ik wel gewoon krijgen als ik erom vraag, maar ik weet ook niet wát ik precies moet vragen.
pi_25440133
Christine, je stelt het zo algemeen dat niemand je specifiek kan helpen.

Algemeen zou ik zeggen, bepaal wat je wil bereiken, probeer een pad daar naartoe te vinden en bekijk wat je daar voor moet doen en welke informatie je nodig hebt. Vraag feedback aan je bedrijf wat zij hiervan vinden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25440212
Christine is het misschien een idee om met zn 3en om tafel te gaan zitten? Om te kijken wat de verschillen zijn tussen de verwachtingen/richtingen waaraan het bedrijf, school en jij zitten te denken?

Hoe zit het met de opdrachtomschrijving, kun je daar iets meer over vertellen? (Formulering?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')