Maar via het collectief deel je je "eigengewin" via anderen. Emotioneel gezien hecht je er dan veel waarde aan, dat het met andere mensen ook goed gaat.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Misschien gaat links ook wel voor eigen gewin, maar dan via het collectief.
Communisme, heeft slechts een paar 'linkse' eigenschappen, naast rechts fascisme en wat andere ideeen.....waar hadden we het over kwaliteit??quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat zag je goed in het voormalig Oost Blok hoe goed het was dat kapitalistische zaken ontbraken, dat was zo goed voor het collectief.![]()
Klopt, maar collectief is er altijd een remmende werking door de aantallen...ergo; verschillen worden geremdquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Misschien gaat links ook wel voor eigen gewin, maar dan via het collectief.
Nee hoor, als je input aan het collectief veel lager is dan je output dan deel je helemaal niets. Soit, je deelt het wel, maar anderen delen meer dan jij deelt. Je uitkomst is uiteraard hoger, dan wanneer je niet zou delen. Het is immers altijd goed iedereen te dwingen om te delen (en zelfs ook te delen) als je zelf het minste hebt. Maar misschien is het conceptueel iets te moeilijk.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:12 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
Maar via het collectief deel je je "eigengewin" via anderen. Emotioneel gezien hecht je er dan veel waarde aan, dat het met andere mensen ook goed gaat.
Zoals ik al zei, linkse mensen zijn minder egoistisch.
Je hebt het fiscaal zo geregeld dat je kouter de vruchten van je eigen arbeid plukt? Dat is knap aangezien een deel van je inkomen gewoon naar de belastingdienst gaat en daarmee dus naar de overheid die het vervolgens weer o.a. aan derden geeft. Kan ook zijn dat je gewoon helemaal geen belasting betaald en alleen maar zwart geld verdient....quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Wil nu het toeval dat ik het fiscaal zo regel dat ik de vruchten van mijn eigen arbeid pluk en tevens zal blijven plukken. Je zal aan mij geen cent extra verdienen, au contraire.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Klopt, maar collectief is er altijd een remmende werking door de aantallen...ergo; verschillen worden geremd
Of dat mijn input in inkomsten veruit lager is dan mijn output aan belastingen, Optimaal gebruik maken van de linkse subsidiestaat noem ik dat.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:18 schreef LeHeraut het volgende:
[..]
Je hebt het fiscaal zo geregeld dat je kouter de vruchten van je eigen arbeid plukt? Dat is knap aangezien een deel van je inkomen gewoon naar de belastingdienst gaat en daarmee dus naar de overheid die het vervolgens weer o.a. aan derden geeft. Kan ook zijn dat je gewoon helemaal geen belasting betaald en alleen maar zwart geld verdient....
Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing voor mijn beweringen/uitlatingen. Ik zeg alleen maar wat ik in al die jaren heb gezien en heb dat voor mezelf samengevat. Ik ervaar veel rechtse mensen zoals ik eerder beschreven heb. {vaak emotioneel erg kortzichtig}quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:18 schreef teknomist het volgende:
Ik hoop dat Poldermodel met wetenschappelijke onderbouwingen komt voor zijn beweringen. Anders is dat natuurlijk non-academisch en dus dom.
Oftewel je krijgt minder geld binnen dan dat je aan belasting moet uitgeven?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:21 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Of dat mijn input in inkomsten veruit lager is dan mijn output aan belastingen, Optimaal gebruik maken van de linkse subsidiestaat noem ik dat.![]()
Wehehehehe![]()
andersom, linkse sukkel.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:23 schreef LeHeraut het volgende:
[..]
Oftewel je krijgt minder geld binnen dan dat je aan belasting moet uitgeven?
Ben ik even blij dat je mijn accountant niet bent![]()
Verdedig je nou een rechts standpunt met een zero-sum voorbeeld? Links verlaagt de welvaart door (mogelijke) transacties te verstoren. Niet omdat ze bezit wegslepen bij rijke mensen en het dumpen bij armen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:15 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee hoor, als je input aan het collectief veel lager is dan je output dan deel je helemaal niets. Soit, je deelt het wel, maar anderen delen meer dan jij deelt. Je uitkomst is uiteraard hoger, dan wanneer je niet zou delen. Het is immers altijd goed iedereen te dwingen om te delen (en zelfs ook te delen) als je zelf het minste hebt. Maar misschien is het conceptueel iets te moeilijk.
Het hele onderscheid tussen rechts en links is natuurlijk bullshit. Hoe definieer je "rechts" en "links". Het zijn politicologisch achterhaalde begrippen. En hoe schat je mijn IQ/EQ dan in als zijnde liberaal?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:21 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing voor mijn beweringen/uitlatingen. Ik zeg alleen maar wat ik in al die jaren heb gezien en heb dat voor mezelf samengevat. Ik ervaar veel rechtse mensen zoals ik eerder beschreven heb. {vaak emotioneel erg kortzichtig}
Dat mag je natuurlijk rustig als "dom" bestempelen.
De linkse intellectuelen kunnen deze beweringen uiteraard wetenschappelijk onderbouwen?quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:23 schreef Morkje het volgende:
Linkse mensen vinden dat er best iets minder winst gemaakt mag worden, zodat de welvaart gelijker verdeeld is. Rechts vind dat mensen die niets kunnen ook niet moeten krijgen, omdat ze niets bijdragen.
Voor beide dingen is wel wat te zeggen, maar om nou te claimen dat het verplicht delen is... de meeste belasting draag je af over transacties. BTW, loonbelasting, etc. Er zullen dus minder transacties plaatsvinden, wat de welvaart negatief beinvloedt. Maar de meeste belasting die je betaalt, had je helemaal niet in the first place. Dus janken dat je geld gestolen wordt is onzin. Ga maar roepen dat je zonder overheid meer gekregen had. Jouw economische vrijheid wordt iets beperkt zodat andere mensen ook economische vrijheid krijgen. En iedereen moet evenveel vrijheid hebben... zeggen beide kanten.
Nee hoor. Maar ik begrjip dat je als linkse intellectueel je gewoon even van de domme houdt. Het zou immers te dol zijn als jij als zijnde links mijn post niet meteen zou begrijpen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:25 schreef Morkje het volgende:
[..]
Verdedig je nou een rechts standpunt met een zero-sum voorbeeld? Links verlaagt de welvaart door (mogelijke) transacties te verstoren. Niet omdat ze bezit wegslepen bij rijke mensen en het dumpen bij armen.
Jij bent een hele intelligente jongen, die er emoitioneel gezien ook best mag zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het hele onderscheid tussen rechts en links is natuurlijk bullshit. Hoe definieer je "rechts" en "links". Het zijn politicologisch achterhaalde begrippen. En hoe schat je mijn IQ/EQ dan in als zijnde liberaal?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |