abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:32:36 #1
105703 Vunn
Niet te verwarren met mamaboo
pi_24740593
Voor het verwijderen van een hoektand heb ik mijn 13 jaar oude kat gisteren naar de dierenarts gebracht. Wordt ik zojuist gebeld door de dierenarts dat er zich complicaties hebben voorgedaan tijdens de operatie. Zijn kaak is nu gebroken en hij moet nog minimaal 24 uur ter observatie blijven.

Zo gauw ik klaar ben met mijn werk spurt ik naar de dierenarts en ondertussen maar duimen dat het allemaal misschien wel meevalt.

Weet iemand hoe ernstig een gebroken kaak is? Hoe lang het herstel duurt?

Alvast bedankt (.... enorm bezorgde kattengek)
:'(
I've heard it could take days to explore this site
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:53:58 #2
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_24741005
Bij mensen wordt dan meestal de kaak op de andere kaak vastgezet (ijzerdraadjes tussen tanden) Met een vloeibaar dieet uiteraard. Afhankelijk van de aard van de breuk zal het binnen enkele weken genezen.
Moet bij katten ook kunnen lijkt mij?

sterkte
Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
pi_24741089
Ooh wat sneu! Zal wel even duren voor je kat hersteld is.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_24741114
Een gebroken kaak was in mijn geval (bij mijn kat dus ) niet zo best.

Hij was dus aangereden. Het leek op het eerste gezicht allemaal goed te komen met mijn kat, maar later bleek dat er iets bij de tanden verkeerd was en dat ze daardoor nooit meer normaal zou kunnen eten. In combinatie met het overige letsel heb ik daarom maar gekozen om haar in te laten slapen.

Bij de operatie moet je er trouwens rekening mee houden dat het redelijk veel gaat kosten. Het kostte mij zo'n 300 euro voor wat spuitjes met verdovende middelen, een nacht onderdak en een behandeling met de benodigde chemische troep.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:03:21 #5
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_24741173
Zielig.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_24741178
Lompe dierenarts
pi_24741241
Hoe kan je nou een kaak breken bij het verwijderen van een tand?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:14:58 #8
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_24741387
ja grappig conflict, zo moeilijk is het niet natuurlijk, je wrikt die tand eruit met best veel kracht, in ee richting waarvoor de kaak niet gebouwd is. Plus de tand+wortel verstevigt zelf de kaak ook, dus als die los zit...
anyway, dit is wel een goed site, hopelijk heeft jou kat een beetje dezelfde fractuur. Die observatie is waarschijnlijk gewoon om te erop te letten dat door eventuele zwelling de luchtweg niet bedreigd wordt.
http://www.lbah.com/Feline/fractured_jaw.htm
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:16:34 #9
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_24741409
ik denk dat die dierenarts zijn eigen kaak maar eens moet bezeren. Waarschijnlijk zag die stumper je kat voor een simpel gebruiksvoorwerp aan en heeft met alle geweld dat tandje er uit gejoetst....
Tijd dat die man respect gaat krijgen voor lieve kleine beestjes!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:19:13 #10
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_24741449
[ot]
Een kat met een gebroken kaak is beter dan een poes met tanden.
[/ot]
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_24741490
kittysex...prrrrr
pi_24741494
Kut arts...moet je gewoon aanklagen

de hufter
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:26:29 #13
105703 Vunn
pi_24741565
Heb net een andere dierenarts gebeld en die zei ook dat het nogal een flinke complicatie is en dat het niet altijd te voorkomen is. Maar dat voorzichtigheid bij dergelijke operaties wel van belang is.

Ik moet er dus maar vanuit gaan dat deze dierenarts weet waar hij mee bezig is.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel dit me allemaal gaat kosten (hoewel dat er natuurlijk niet toe doet). Maar als door zijn toedoen, bij het trekken van een hoektand, de hele kaak breekt lijkt me niet dat ik voor die kosten moet opdraaien.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:29:01 #14
105703 Vunn
pi_24741611
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:14 schreef GKLQuake het volgende:
ja grappig conflict, zo moeilijk is het niet natuurlijk, je wrikt die tand eruit met best veel kracht, in ee richting waarvoor de kaak niet gebouwd is. Plus de tand+wortel verstevigt zelf de kaak ook, dus als die los zit...
anyway, dit is wel een goed site, hopelijk heeft jou kat een beetje dezelfde fractuur. Die observatie is waarschijnlijk gewoon om te erop te letten dat door eventuele zwelling de luchtweg niet bedreigd wordt.
Bedankt voor de link trouwens...stelt me weer een beetje gerust
pi_24741658
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:26 schreef Vunn het volgende:

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel dit me allemaal gaat kosten (hoewel dat er natuurlijk niet toe doet). Maar als door zijn toedoen, bij het trekken van een hoektand, de hele kaak breekt lijkt me niet dat ik voor die kosten moet opdraaien.
Dit is een medische fout, en daar hoef jij beslist niet voor op te draaien!
Wel je poot stijf houden, als je je kat ophaalt en ze willen je toch laten betalen hoor
pi_24741773
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:26 schreef Vunn het volgende:
Heb net een andere dierenarts gebeld en die zei ook dat het nogal een flinke complicatie is en dat het niet altijd te voorkomen is. Maar dat voorzichtigheid bij dergelijke operaties wel van belang is.

Ik moet er dus maar vanuit gaan dat deze dierenarts weet waar hij mee bezig is.

Een simpele verdoving kost zo'n 8 euro per spuitje, daar heeft je kat er ongetwijfeld een aantal van gehad. Daarbij komen nog de overige medische middelen, het verblijf en de arbeidsuren... vieze uitzuigers zijn het
pi_24741795
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:14 schreef GKLQuake het volgende:
Ja, die dierenarts verzorgt je kat een fractuur en op het einde krijg je een factuur!
pi_24741897
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:39 schreef boyv het volgende:

Een simpele verdoving kost zo'n 8 euro per spuitje, daar heeft je kat er ongetwijfeld een aantal van gehad. Daarbij komen nog de overige medische middelen, het verblijf en de arbeidsuren... vieze uitzuigers zijn het
Ben ik niet met je eens.

Opleiding dierenarts/kennis, farmacie, dierenartsassistentes, gereedschap, inrichting, kosten pand, en de dingen die jij al noemt, tel dat maar eens bij elkaar op
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:57:24 #19
18772 pos
@@sweet@@
pi_24742062
He gadver wat zielig. Laat je nog wel even weten hoe het met hem is?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24742180
idd, complicatie bij een behandeling; ik zou geen cent ervoor betalen, gewoon op je strepen staan.

wel heel erg sneu voor je kat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24742912
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:46 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

Opleiding dierenarts/kennis, farmacie, dierenartsassistentes, gereedschap, inrichting, kosten pand, en de dingen die jij al noemt, tel dat maar eens bij elkaar op
Dus een kaasboer mag ook 600 euro vragen voor een kilo jonge kaas omdat hij er veel andere dingen van moet betalen?

De kosten van het behandelen van mijn kat heeft zo'n 350 euro gekost, en op die nota die wij kregen stonden enkel wat medicamenten en een behandeling, ik vind de prijs gewoon belachelijk.
pi_24744305
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:54 schreef boyv het volgende:

Dus een kaasboer mag ook 600 euro vragen voor een kilo jonge kaas omdat hij er veel andere dingen van moet betalen?
Dat is geen vergelijking.
quote:
De kosten van het behandelen van mijn kat heeft zo'n 350 euro gekost, en op die nota die wij kregen stonden enkel wat medicamenten en een behandeling, ik vind de prijs gewoon belachelijk.
Prijzen van de DA zijn hoog.
Maar ja... zijn ze er lang mee bezig geweest?
Dan loopt het ook lekker op.
pi_24754901
Hoe is het nu met hem?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:50:10 #24
105703 Vunn
pi_24758390
Ik heb hem gisteren op kunnen halen. Kon m'n tranen nauwelijks bedwingen...hij zag er echt vreselijk uit. Gelukkig had hij een razende honger dus blijkbaar heeft hij er weinig last van.

Ik heb de dierenarts wel gezegd dat ik me flinke zorgen heb gemaakt over hoet dit nou alles kon gebeuren. Hij zei dat hij er zich echt heel rot over voelde en dat het in zijn carierre nog nooit was gebeurd. Had het idee dat hij zich niet echt een houding wist te geven.
De totale rekenning was 97 euro waarbij alleen het gebit + bloedonderzoek werd berekend.

Al met al ben ik superblij dat ik James (...zo heet m'n kat ) weer terug heb en ik denk niet dat ik ooit nog bij die dierenarts langs ga. Ook al kon hij er niets aan doen, ik heb er toch geen goed gevoel over. Naar mijn mening had ie gewoon wat voorzichtiger moeten doen.
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:52:12 #25
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_24758413
hoe is nou behandeld aan die breuk dan? En hij heeft honger, maar eet ie ook al?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:18:15 #26
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_25043044
Hoe is het nou afgelopen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')