abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24871396
Laten we het topic omdopen tot het "toffe-mensen-verenigings-topic" aangezien iedereen hier tof is of zichzelf tof vindt.
  woensdag 2 februari 2005 @ 02:29:36 #27
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24876569
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:53 schreef Fulton het volgende:
Hahaha, hoezo floot ik zeikerig keeper?!
Ja, dat herken ik wel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_24900141
N.a.v. I.R.Baboons onderschrift heb ik de verenigingstest gedaan & daar kwam uit:

1ste plaats: Liber
2de plaats: Cyclades

Het zegt me beide nix, dus is er iemand die er wel iets meer van afweet??
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
pi_24900331
Ik ga dinsdag de 8e samen met Nouk naar een open avond van Cyclades, ga gezellig mee!
pi_24902669
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:44 schreef Roellio het volgende:
Ik ga dinsdag de 8e samen met Nouk naar een open avond van Cyclades, ga gezellig mee!
Zijn jullie wel aardig &zo ?
Aristoteles
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:43:04 #31
11923 I.R.Baboon
pi_24906049
Ja, kom gezellig de achtste. Ik ben er natuurlijk ook. .
pi_24907324
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:53 schreef Fulton het volgende:
Hahaha, hoezo floot ik zeikerig keeper?!
Zo pietjeprecieserig. Balletje lag niet goed op de uitlijn toen hij werd ingenomen, dat soort gedoe .
quote:
En hoe weet jij dat nou weer??
.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_24908225
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:44 schreef Roellio het volgende:
met mij?
pi_24912009
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:59 schreef anoukforza het volgende:

[..]

met mij?
Welja! Fok!meeting bij Cyclades
pi_24912418
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:19 schreef mechatronics het volgende:
En dan mijn eigen verhaal erover.
Zelf zit ik op een HBO, de studentenvereniging waar ik bij zit bestaat net 35 jaar (INTAC), en is dus absoluut geen corps, en wil zich zo ook niet profileren.
Ik ben een fris eerstejaartje, ben zo'n beetje door mijn ontgroeningsweekend heen. Daarna heb je natuurlijk nog dingen als:
  • Invechten / Brassen, waar de 1e jaars tegen de rest gaan, en de eerstejaars de bar moeten veroveren, door een van de biertjes die op de bar staan, op te drinken.
  • Jaarclubpresentatie: heb je een jaarclub, dan zal je deze moeten presenteren.
  • Disputenborrels, inlikborrels, etc. Borrels waar je voor uitgenodigd kan worden, om bij een dispuut te gaan, hier kan je je (als het goed is) echter nooit zelf voor aanmelden, je wordt uitgenodigd, en aan jou de keuze om erop in te gaan of niet.
    Ook hier krijg je weer een ontgroening over je heen.

Het idee wat ik bij ontgroeningen heb: laat het lekker over je heen denderen, verstand gewoon op nul komma niks, speel het spelletje mee, en uiteindelijk kan je erna er keihard om lachen.
  • Dit is niet stoer bedoeld of iets dergelijks (omdat ik het echt vind), maar HBO "studentenverenigingen" vind ik dus 1 grote farce. Naast het feit dat ik vind dat je als student zijnde gewoon lid moet zijn van traditionele verenigingen van, of het corps of het ahc (hoewel dit laatste weer per stad verschilt), zijn deze clubjes wel het toppunt van "doe maar niet".
    Na een keer een HBO stad bezocht te hebben stond ik verbaasd te kijken naar de 17 jarige "net van de Havo af" gastjes compleet gehuld in clubtrui die zich helemaal het mannetje voelen. Ongelooflijk fout gewoon en het is praktisch hetzelfde als de Rotary voor WW'ers.
    pi_24917163
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 00:11 schreef TYP het volgende:

[..]

Dit is niet stoer bedoeld of iets dergelijks (omdat ik het echt vind), maar HBO "studentenverenigingen" vind ik dus 1 grote farce. Naast het feit dat ik vind dat je als student zijnde gewoon lid moet zijn van traditionele verenigingen van, of het corps of het ahc (hoewel dit laatste weer per stad verschilt), zijn deze clubjes wel het toppunt van "doe maar niet".
    Na een keer een HBO stad bezocht te hebben stond ik verbaasd te kijken naar de 17 jarige "net van de Havo af" gastjes compleet gehuld in clubtrui die zich helemaal het mannetje voelen. Ongelooflijk fout gewoon en het is praktisch hetzelfde als de Rotary voor WW'ers.
    Juist, vond ik ook, en dat is nou precies het soort vereniging wat ik NIET zocht. (ze zijn er wel, veel)
    clubtrui
    corporaal voor HBO'ers
    leuk bier drinken met medestudenten en daarna gewoon stappen in de stad.
    -
    pi_24924273
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 18:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ja, kom gezellig de achtste. Ik ben er natuurlijk ook. .
    Is er binnenkort een andere open avond, want dinsdag de 8ste zit ik vast aan een sociale verplichting ??
    Aristoteles
      vrijdag 4 februari 2005 @ 23:49:24 #38
    11923 I.R.Baboon
    pi_24928763
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 20:13 schreef Rahja het volgende:

[..]

Is er binnenkort een andere open avond, want dinsdag de 8ste zit ik vast aan een sociale verplichting ??
    Ja, vanavond ( ) en dan de 11e nog.
      vrijdag 4 februari 2005 @ 23:50:00 #39
    11923 I.R.Baboon
    pi_24928779
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 20:59 schreef anoukforza het volgende:

[..]

met mij?
    He ja, twee anouken, alsof die drie of vier wouters van 1,5 week geleden nog niet complex genoeg waren.
    pi_24933200
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 23:53 schreef Roellio het volgende:

[..]

Welja! Fok!meeting bij Cyclades
    Zo bedoelde ik het niet, ik word ook Nouk, noukske etc genoemd..en aangezien ik niks wist van een afspraak..maar goed je bedoelt iemand anders
    pi_24937257
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 00:11 schreef TYP het volgende:

[..]

Dit is niet stoer bedoeld of iets dergelijks (omdat ik het echt vind), maar HBO "studentenverenigingen" vind ik dus 1 grote farce. Naast het feit dat ik vind dat je als student zijnde gewoon lid moet zijn van traditionele verenigingen van, of het corps of het ahc (hoewel dit laatste weer per stad verschilt), zijn deze clubjes wel het toppunt van "doe maar niet".
    18 jarige corpssjaarsen vinden zichzelf nog veel meer het mannetje hoor
    pi_24937384
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 15:24 schreef mooiegek het volgende:

[..]

18 jarige corpssjaarsen vinden zichzelf nog veel meer het mannetje hoor
    dat woord sjaars ook, dat was hier ook al gebruikt,
    eerstejaars student = sjaars
    je bent de sjaars / de lul
    -
    pi_24938991
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 23:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, vanavond ( ) en dan de 11e nog.
    Is er iemand die de 11de gaat? & in het Bovenhuis wonen, hoe lang is die wachtlijst? Ben je allang afgestudeerd op het moment dat je aan de beurt bent? & (last but not least) zijn het voornl. Amsterdammers of mensen buiten Amsterdam die er lid van zijn/worden??
    Aristoteles
      zaterdag 5 februari 2005 @ 17:11:58 #44
    11923 I.R.Baboon
    pi_24939129
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 17:04 schreef Rahja het volgende:

[..]

Is er iemand die de 11de gaat? & in het Bovenhuis wonen, hoe lang is die wachtlijst? Ben je allang afgestudeerd op het moment dat je aan de beurt bent? & (last but not least) zijn het voornl. Amsterdammers of mensen buiten Amsterdam die er lid van zijn/worden??
    Die bovenhuis-wachtlijst is nu erg kort, dus dan gaat het om een jaar of 2 wachten. Als je aan de buurt bent ben je meestal nog student, en de meeste mensen zijn zelfs nog student als ze er weer uitkomen (maar dat ligt meer aan hen).

En de meeste leden zijn geen originele amsterdammers (ik ken sowieso maar een paar studenten die echt uit a'dam afkomstig zijn..).
    pi_24973365
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 17:04 schreef Rahja het volgende:

[..]

De 11e wordt leuk, want ik ga de DJ uithangen
    pi_24987110
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 17:21 schreef vaag-persoon het volgende:

[..]

De 11e wordt leuk, want ik ga de DJ uithangen
    Wat voor muziek wordt het?
    Aristoteles
    pi_24987717
    Ik ben ziek dus ik laat vanavond helaas schieten.
    pi_25009250
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 13:09 schreef Rahja het volgende:

[..]

Wat voor muziek wordt het?
    Van alles en nog wat. En natuurlijk kan iedereen eigen muziek meenemen.
      woensdag 9 februari 2005 @ 18:47:37 #49
    77188 Quickbeam
    Legends only evolve
    pi_25009587
    misschien is het een ideetje om een "cyclades slowchat topic" openen.
    Widening the bell curve.. one step at a time
    pi_25009865
    dit is gewoon een goed voorbeeld waar dit topic voor kan dienen denk ik
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')