abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31890261
1/11 Dodelijk griepvirus in Rusland

In een dorp in de Oeral is een nieuw geval van vogelgriep vastgesteld. Het gaat om het dodelijke H5N1-virus, zo maakt het Russische ministerie van Landbouw bekend.

De laboratoriumanalyses hebben maandag de aanwezigheid van H5N1 bevestigd in het dorp Sjatrovo, in de regio Tsjeliabinsk. In totaal dertien dieren werden dood teruggevonden in de kwekerij, aldus Nikolaï Vlassov, adjunct-directeur veterinaire keuringen van het ministerie. De 138 kippen en 18 eenden van de kwekerij werden opgeruimd.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136561.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31892148
2/11 Vaccin tegen vogelgriep is niet voor morgen

De Belgische viroloog Marc Van Ranst noemt de beslissing van de Amerikaanse president George W. Bush, die 7,1 miljard dollar aan noodkredieten wil uittrekken om de vogelgriep de bestrijden, voorbarig. Nationaal coördinator Piet Vanthemsche van het federaal Voedselagentschap zegt op zijn beurt in de krant begrip te hebben voor dat standpunt en spoort de Belgische bedrijven aan om met de productie van de vaccins aan te vangen teneinde voldoende capaciteit op te bouwen.
Race tegen de klok
Voldoende vaccins zullen er echter nooit zijn, zo zegt Emmanuel Hanon. De 36-jarige Belg staat aan het hoofd van een team van 25 wetenschappers bij de Britse farmareus GlaxoSmithKline Biologicals, dat een zetel heeft in Rixensart. Zijn team is verwikkeld in een race tegen de klok om een vaccin te ontwikkelen tegen een pandemisch griepvirus dat uit de vogelgriep kan ontstaan.

"Nog jaren wachten"
Het farmabedrijf heeft een methode op punt gesteld om, zodra het nodig is, binnen drie maanden een vaccin op de markt te kunnen brengen. "Maar om tegen een pandemisch virus opgewassen te zijn is een vaccin van de tweede generatie nodig. Daarop is het nog jaren wachten", zegt Hanon in de krant.

GlaxoSmithKline Biologicals heeft zoals vele andere farmabedrijven een prototype van een vaccin tegen de zich snel verspreidende vogelgriep ontwikkeld voor het geval het dodelijke H5N1-virus muteert en uitmondt in een besmettelijke griep tussen mensen. Maar zoals bekend kan er geen doeltreffend vaccin worden aangemaakt zolang die menselijke, besmettelijke variant niet is uitgebroken.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136995.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31893429
2/11 pnieuw vogelgriep ontdekt in Canada, maar niet H5N1-variant

In het westen van Canada is opnieuw het H5-vogelgriepvirus aangetroffen bij trekvogels. Vermoedelijk gaat het niet om de variant H5N1 die dodelijk is voor de mens. Van de 704 stalen die werden afgenomen bij trekvogels in Brits-Columbië in het westen van Canada, testte 24 pct positief op het vogelgriepvirus.

"Toch houdt dat geen gevaar in voor de volksgezondheid", klinkt het bij het ministerie van Landbouw. Volgens experts is het onwaarschijnlijk dat het virus dat in Canada is aangetroffen, hetzelfde is als het H5N1-virus dat Azië teistert. Alle testen werden afgenomen bij jonge vogels die in goede gezondheid verkeren, voornamelijk wilde eenden.

De stalen die positief testten op H5 worden opgestuurd naar het nationale lab in Winnipeg in Manitoba voor verdere testen die moeten uitwijzen of het om de N1-variant van het virus gaat. Maandag raakte al bekend dat 33 vogels in Quebec en Manitoba besmet waren met vogelgriep. Ook deze stalen worden verder onderzocht op de N1-variant.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_136997.html
pi_31893721
Maar ze moeten het ook niet overdrijven he! De kans dat het van vogel op mens overgaat is al klein de kans dat het van mens naar mens over kan gaan is nog veel kleiner. Maargoed een kans is een kans.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_31920200
02/11 Zwaan uit Hongarije was drager van H5N1-virus

Een zwaan met een Hongaarse registratiering, die acht dagen geleden in Kroatië werd afgemaakt, was drager van H5N1, de gevaarlijke variant van het vogelgriepvirus. Dat liet het Kroatische ministerie van Landbouw woensdag weten.
Een plaatselijk laboratorium voerde testen uit op stalen van de zwaan uit Hongarije, die "zonder twijfel bewezen hebben dat het dier drager was van het uiterst ziekteverwekkende H5N1-virus", aldus het ministerie in een communiqué.
In Azië stierven sinds 2003 een zestigtal mensen aan het virus.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)C-935C-B837EA08A00D}
pi_31934384
03/11 Drie Indonesische kinderen vertonen symptomen vogelgriep

Drie Indonesische kinderen zijn in een ziekenhuis opgenomen nadat ze symptomen vertoonden van H5N1, de gevaarlijke variant van het vogelgriepvirus. Dat maakte een medisch verantwoordelijke vandaag bekend. "Momenteel kunnen we enkel zeggen dat ze werden opgenomen omdat ze vogelgriepverschijnselen vertoonden", aldus Ilham Patu, woordvoerder van het Sulianti Saroso-ziekenhuis in Jakarta.

De drie kinderen - van 10 maanden, 5 en 8 jaar oud - zijn afkomstig uit de stad Tanggerang, zo'n dertig kilometer ten westen van Jakarta. De tien maanden oude baby is het dochtertje van de vrouw die recent in Tanggerang aan vogelgriep overleed. De twee andere kinderen zijn de neefjes van de vrouw.

Talrijke verspreidingshaarden

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stierven in Indonesië al vier mensen als gevolg van de vogelpest. De Verenigde Naties (VN) maken zich zorgen over de talrijke verspreidingshaarden van het virus. In de archipel zijn officieel al zeven gevallen van menselijke besmetting bekend. Daarnaast zijn er een dertigtal andere vermoedelijke gevallen, die nog worden onderzocht.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_137406.html
  donderdag 3 november 2005 @ 22:15:42 #257
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31941865
Begrijp me niet verkeerd
Maar ik vermoed zo onderhand dat mocht er daadwerkelijk een virusopleving opduiken binnen de Nederlandse grenzen we in feitte een verhoogd sterfte cijfer zullen kennen welk vergelijkbaar zal zijn met die van een hittegolf in de zomer, of een strenge winter met veel "normale" griep.
Ik meen daarbij ook te moeten melden dat in Nederland tijdens de Spaanse griep 25.000+ golf mensen méér zijn gestorven dan in een 'normaal' jaar..
http://www.w8.nl/spgriep.htm
http://home.wanadoo.nl/pvdiemen/Genea/Disasters.html
kortom dat je het maar weet.
Overigens maken de pillendraaiers (Bush met zakje geld voor ze van $7,1 miljard - bericht verder terug boven..) zich weer op voor vette winst jaren.
Kortom elk nadeel, wat onder de burger bevolking als terreur/angst word ervaren, heb voor global Corporations zo z'n voordeel hé..
(Zoiets als roepen dat je dieselmotor moet worden omgebouwd om op slaolie te kunnen rijden, in het achterhoofd houdende dat je de garagehouders wilt spekken, terwijl dat in feitte niet van toepassing is..
Maarja ontwetendheid spekt zakken, blijkt ....
"De ene (voorspelde & procentueel gesproken mogelijke) dood is de ander (die doelbewust de sfeer creërt) z'n "graag" verdiende brood...

*edit*

Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik er dan wel vanuit ga dat de gezinnetjes in Nederland evenals de (in de toekomst) broodnodige jonge mensen/ arbeidskrachten, uiteraard een shotje tamiflu toegediend krijgen.
En tevens wie slaapt er tegenwoordig nog met de gehele familie in de bedstee of éénkamer woning ?
Maaruh... das een ander verhaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tiesemans op 04-11-2005 05:33:43 ]
pi_31950926
4/11 Nieuwe haard dodelijke vogelgriep in China

In China is een nieuwe haard van vogelgriep ontdekt van het dodelijke type H5N1, in de provincie Liaoning in het noordoosten van het land. Dat meldt vrijdag de Wereldgezondheidsorganisatie voor Dieren (OIE). De haard werd vastgesteld in het dorp Badahao, dichtbij Jinzhou, waar 9.000 kippen gestorven zijn. Het gaat om de vierde haard van vogelgriep in China.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_137488.html
pi_31960716
04/11 Nieuwe haard vogelgriep aangetroffen in Japan

De Japanse autoriteiten hebben beslist om 180.000 kippen af te maken nadat een nieuwe haard van vogelgriep werd ontdekt op een boerderij in de prefectuur Ibaraki (oosten van Japan).
De besmetting met het H5-virus kwam aan het licht tijdens een inspectie van de boerderij, die zich niet ver bevindt van de boerderij waar maandag ook al een infectie van hetzelfde type werd vastgesteld, zo legde een woordvoerder van het Japanse ministerie van Landbouw vrijdag uit.
"Het is weinig waarschijnlijk dat we hier te maken hebben met H5N1, de gevaarlijke variant van het vogelgriepvirus, aangezien er zich nog geen enkel geval van H5N1 heeft voorgedaan in de regio", aldus de woordvoerder.
Het gaat om het 33ste geval van besmetting met het vogelgriepvirus in de prefectuur Ibaraki, waar al meer dan anderhalf miljoen vogels werd afgemaakt.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)6-9833-52360970FA88}
pi_31970836
Ik las net dat Xerson.nl dicht gaat. Heb die site net bekeken...jammer dat ik het niet eerder kende...nu gaat ie offline. Anywayz, daar las ik ook een bericht dat ik erg verontrustend vindt met de wetenschap dat we menselijke fouten maken. Ik denk dat dit bericht ook best hier in thuis hoort. Niet om angst te zaaien...maar zoals je leest, is er een super griep (TBC) bacterie uitgevonden. Ik vind dat ze, zeker in deze (oorlog's & virus) tijden, de nieuw uitgevonden bacterie moeten uitschakelen en het recept weggooien. Wat hebben we nou aan zoiets?
quote:
BERKELEY - Geleerden hebben in een laboratorium een uitermate kwaadaardige vorm van tuberculose (tbc) gecreëerd door de genetische structuur van de bacterie te veranderen. De gemuteerde vorm van de bacterie vermenigvuldigt zich sneller, en is dodelijker dan zijn natuurlijke wederhelft.

Onderzoekers van de Universiteit van Californië in Berkeley, waren eigenlijk van plan genen uit te schakelen en de bacterie minder dodelijk te maken, maar in plaats daarvan maakten ze een superbacterie. "Dit is een van de weinige hyper-virulente organismen ooit gemaakt", aldus Dr. Lisa Morici.

Tuberculose is een van 's werelds grootste moordenaars, en wetenschappers zijn de genetische structuur van de bacterie in kaart aan het brengen om een zwakke plek te vinden die kan worden gebruikt bij nieuwe behandelingen.

De studie was geconcentreerd op een aantal genen waarvan gedacht wordt dat deze de tbc-bacterie zijn viruseigenschappen geven - zijn mogelijkheid om te infecteren. De wetenschappers hebben de genen uitgeschakeld en verwachtten een zwakkere vorm van tbc. Maar het tegengestelde gebeurde, het organisme werd veel besmettelijker en kwaadaardiger.

De gemuteerde tbc-bacterie doodde laboratoriummuizen binnen zeven maanden, terwijl de muizen die met de normale tbc-bacterie besmet werden het experiment overleefden. Verder onderzoek suggereert dat de genetische veranderingen het onverwachte effect hebben dat het natuurlijke immunsysteem van de mens in zijn geheel niet reageert tegen de gemuteerde tbc-bacterie.

Professor Lee Riley, leider van het onderzoek zegt: "Deze bevindingen zijn als een complete verrassing gekomen. We dachten dat we een fout gemaakt hadden, dus we hebben de testen meerdere malen herhaald, en we kregen telkens hetzelfde resultaat".

Volgens Dr. Modici kan de nieuwe vorm van tbc niet in bioterrorisme gebruikt worden omdat de bacterie moeilijk in een aerosol (een zwevend deeltje) onder te brengen is - de manier waarop chemicaliën over grote populaties verspreid worden.
Bron: BBC News
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:45:07 #261
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31975380
Vandaar ook dat het eerste slachtoffer van de "Spaanse" Griep een 'Amerikaanse" soldaat was...
Die Amerikanen lusten er pap van ... "Als het om rommelen met virussen gaat".*
En uiteraard in de Amerikaanse staat van de Terminator dat ze zulke dingen flikken...
*Tijdens de koude oorlog hebben ze méér dan genoeg gerommeld met elke doom virus wat je maar kunt bedenken als wetenschapper.

*Edit*

Moet je trouwens nagaan wat er zou kunnen gebeuren als de super TBC die europa nu al teistert (Multi resistent tegen verschillende antibiotica) zich mixed met deze "uitgevonden" variant van de in de voorgaande posting beschreven variant.
Dan hebbie de popjes aan het dansen...
(En dan beschouw ik de mens offcieel als 'ernstig' bedreigde "diersoort" wanneer dat gebeurd..)
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:13:42 #262
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31976530
Ik heb bewondering voor je UncleScorp.
keep up the good work
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_31993194
5/11 Vijfde persoon in Indonesië overleden aan vogelgriep

In Indonesië is een vijfde persoon om het leven gekomen door de vogelgriep. Analyses van de Wereldgezondheidsorganisatie bevestigden dat het slachtoffer, dat eind oktober overleed, stierf door de gevreesde ziekte.

Het gaat om een negentienjarige vrouw, die op 28 oktober in een ziekenhuis in de buurt van Jakarta overleed. Recente analyses hebben uitgemaakt dat ze stierf aan de gevolgen van de vogelgriep, aldus een woordvoerder van een ziekenhuis in de Indonesische hoofdstad.

Er blijkt nog een tweede geval van een besmette persoon te zijn in Indonesië, maar het is onbekend of het slachtoffer al overleden is.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_137799.html
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:53:05 #264
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31994015
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:40 schreef Casual het volgende:
Even een kort overzichtje van de NWO
http://educate-yourself.org/nwo/
Coole site, ga ik ff uitgebreid lezen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:28:11 #265
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31995181
Oke ik lees in dit topic veel over dubieuze vaccinaties, maar je kan mensen echt op zoveel verschillende manieren besmetten, via drinken, voedsel, medicijnen, pijnstillers, cosmetica, parfum, drugs, alcohol, etc, etc. Waarom zou dit dan uitsluitend via vaccinaties gebeuren dat je als onwetende burger express ergens mee wordt besmet door organisaties zoals NWO? En praktisch iedereen heeft als kind zijnde meerdere vaccinaties gehad tegen verschillende dingen, betekent dit dat iedereen nu de lul is die gevaccineerd is? En hoe zit het dan met de jaarlijkse griepprik, ook dubieus?

Als ze echt 80% van de wereld dood willen hebben, waarom doen ze dat dan zo omslachtig mogelijk? Waarom doen ze het over een periode van tientallen jaren? Het lijkt me dat als je het goed aanpakt dat je de wereld in 10 jaar tijd voor een groot gedeelte om zeep kan helpen, om het vervolgens de veroveren.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 6 november 2005 @ 05:43:52 #266
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32016608
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

Als ze echt 80% van de wereld dood willen hebben, waarom doen ze dat dan zo omslachtig mogelijk?
Waarom doen ze het over een periode van tientallen jaren?
Het lijkt me dat als je het goed aanpakt dat je de wereld in 10 jaar tijd voor een groot gedeelte om zeep kan helpen, om het vervolgens de veroveren.
Psychopaten in de politiek maken 'slechte' politici...
Evenals dat 'slechte' "planning" (zéér) veel "oplevert" ... ook al kost het letterlijk "arbeid" immers ook saneren doet men zonder meer , duizenden huishoudens de goot in werkende.
Immers Roofbouw kapitalisme ipv duurzame kapitalisme (mocht het nog bestaan) maakt dat uiteindelijk slechts de allerbeste/gemeenste bedrijven/monopoliën overblijven, vaak dus 'slecht's één van elke "branche" en hoe toevallig dat deze in de toekomst allen in het steeds rijkere wordende China gevestigd zullen zijn...
En dan zit je daar maar als arme westerling op je westerse aardkloot arm gemaakt door gemene egotrippers die "politiek" met economie hebben gemixed ipv met geloof
Want iedereen trapt in het opzichtige maar de echte "guarilla komt vanuit het kamp van de mensen uitbuitende zakkenvullers... Immers oei oei de Paus zou vele dode Afrikanen op z'n geweten hebben maar de medicijnen die waren gratis namens het vaticaan..
Meen dat daar echter genoeg fabricanten tegenover stonden/staan die zoals nu ook weer in deze westerse "crisis" eerst geld willen zien voordat ze uberhaupt aan mensenlevens / niet betalende klanten gaan denken.
Want deze keer maakt het zelfs niet uit dat die overwegend blank zijn.
Daarvoor hebben ze "teveel" geinfesteerd om eerst de brandhaard los te laten op nietsvermoedende mensjes...
En de mensen achter "deze" specifieke pillendraai operatie wensen zéér graag "stinkend" rijk te worden om dan lekker met Vigin Records en de raket van Sir Richard naar de maan te vliegen
Uiteraard wanneer er hier niks meer te "verdienen" valt.
Want sommige van deze lieden plannen "dodelijke" roofbouw omzo, voordat, deze werkelijk onmenselijke egoisten zelf sterven, de buit al veilig binnen te hebben.
Want geloof het of niet er zijn echt mensen die door hun gegeven ogen kijken en denken dat ze alles kunnen flikken omdat ze immers alles kunnen kopen en breken.
En aangezien zéér machtige mensen evenveel kunnen slopen en vernietigen gelijk een atoombom, slechts de straling blijft achterwege, ben ik niet bang voor de virussen maar voor de "maker(s)" van de plannen die in "hun" neo egoistische ik breintjes uitgedokterd worden.
Mij word verweten gelovig te zijn en sommigen vrezen de stroming waaruit mijn gedachte goed voortkomt.. ...
Echter ziet men dan niet dat de werkelijke dreiging bestaat vanuit de geest komende van dit soort specifieke zich als "goden" gedragende lieden,
welk zich als koningen waant vanwege de onmenselijke bedragen aan geld die ze bezitten..
Immers ook zij zijn sterfelijk maar lijken dit voorzeker niet te beseffen en dat maakt mij werkelijk ongerust.
Nogmaals Psychopaten maken slechte politici, maar als eigenaars/bestuurders van grote coörperaties hebben deze mensen al het contact met de '"doorsnee" realiteit van jan met de pet kompleet verloren het zijn slechts talrijke kakkerlakken.
En sommigen ja sommigen hebben het lef om te menen dat zijzelf géén ongedierte zouden zijn omdat ze "uitverkoren" zijn door "god" .. Nou ik zeg u .. Here God die ik ken geeft géén cent aan mensen die er bloed aan doen kleven.. die lui immers ontlopen hun straf niet..
Echter de talrijken wereldlijke "boeven" waarvan ook ik de werken waarneem lijken toch ook oud te worden...
En de oude wijsheid zegt goed en kwaad delen de aarde endus zijn ze Goddeloos dat is zeker..
Daarom maak ik mij druk want immers kende zij Here Jezus werkelijk ze zouden zich voorzeker zo niet gedragen..
En de gewone mens die ik zéér lief heb die heeft géén stem...
Die leeft echter onderaan, hard werkende, maar welk profijt heeft deze van alle "troep" die er voor hem geproduceerd word en door hem geproduceerd word, opdat er iets duurzaams voor kinderen in de toekomst overblijft..
Immers het einde komt als "alles" onherstelbaar naar de knoppen is geholpen is zonder kans op herstel...
En "toevallig" tijdens mijn leven dat ik naar alle werkelijkheid moet meemaken hoe het zich vervuld..
Immers in de 21ste eeuw lijkt mij de technologie de vloek van de mensheid te zijn.
En niet alleen van mij, maar ook van Jan met de pet..
Hij zal er tot aan zn 65'ste hard voor werken, uiteraard want z'n hypotheek is hem een maalsteen om z'n nek, (ook al mocht ie de laagste maandelijkse hypotheek lasten hebben) en de beste "aanvullende" verzekeringen op z'n basis verzekering..
Want als Jan met de pet niet eerder sterft aan een vogel/varken/koe/schaap/vis/pest/virus dan sterft ie nog aan van alles en nog wat onnatuurlijks door coörperaties geproduceerd...
En ook daar word door eenzelfde lui "grif" aan verdiend.
Want een ding weet ik zeker en dat is dat het gezegde "de ene z'n dood is de ander z'n brood" niet uit de Bijbel voorkomt.

http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00198465
quote:
Advies: Tamiflu niet vergoeden

05 november 2005, 13:31:46

DEN HAAG (ANP)
- Er is geen reden om de virusremmer Tamiflu via de zorgverzekeringen te vergoeden.
Het middel voegt niets toe aan de bestaande middelen tegen de gewone griep.
Dat is het voorlopig advies van de Commissie Farmaceutische Hulp (CFH) aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid.

De commissie onderzocht het middel op zijn effectiviteit in de bestrijding van de gewone griep.
Er is nadrukkelijk geen onderzoek gedaan naar de effectiviteit van de virusremmer bij een uitbraak van vogelgriep, aldus een woordvoerder van het College van Zorgverzekeraars (CVZ) zaterdag in een reactie op een bericht in het NRC Handelsblad.

Het conceptadvies van de CFH wordt op 14 november besproken in een hoorzitting met de fabrikant en medisch specialisten.
Daarna wordt het eventueel nog aangepaste advies op 24 november door het CVZ besproken. Pas daarna gaat het rapport naar de minister.
http://www.heraldsun.news(...)068697%5E664,00.html
quote:
Flu drug boom

Trevor Chappell

29 oct 05

DRUGS developer Biota Holdings expects more orders for its flu drug Relenza from governments around the world amid rising fears bird flu could spread to humans.

"The world is rediscovering Relenza," Biota chief executive Peter Molloy told the company's annual meeting yesterday.

Mr Molloy said stockpiling of Relenza -- along with rival drug Tamiflu, made by Roche -- had started with Germany putting in a big order for the Biota drug.

The market recognised that Relenza, which is licensed to global pharmaceutical giant GlaxoSmithKline, had advantages over Tamiflu, he said.

"In the current environment where Tamiflu's supply is severely backlogged and resistance concerns are emerging, we expect to see further significant orders for Relenza from other governments, including hopefully the Australian Government," Mr Molloy said.
(So in other words the "danger" will be among us folks for some time to come poor scared us plebs )

GSK is lobbying the Australian Government, and Health Minister Tony Abbott has said he is prepared to consider stockpiling Relenza.

Relenza, which can prevent and lessen the effects of the latest strain of avian flu, has sales potential of hundreds of millions of dollars.

"If these sales are realised, [i]clearly Biota's royalty stream over the next nine years -- that is, until the patents expire -- could be substantial," Mr Molloy said. [/i]

Relenza's revival has generated interest from possible partners in Biota's developmental anti-viral drugs, including a hepatitis C treatment.

Mr Molloy said Biota would have up to two drugs in Phase One clinical trials next year.

Biota is suing GSK for up to $430 million, claiming it did not properly market Relenza.

Biota shares fell 8 cents to $1.80. AAP

(Someone needs his company to have a financial "Boom" or what. )
http://news.yahoo.com/s/n(...)flu_tamiflu_roche_dc
quote:
Roche withholds Tamiflu in US to stop hoarding By Tom Armitage
Thu Oct 27, 9:24 AM ET

Drug maker Roche Holding AG has temporarily suspended deliveries of its Tamiflu antiviral drug to the United States in order to prevent a run on stocks by consumers fearing a pandemic caused by bird flu.

Roche said it had halted deliveries of the drug to pharmacists in the United States and Canada until the start of the flu season over concerns that consumers could deplete stocks by hoarding the drug at home.

The antiviral drug is being stockpiled by governments around the world in preparation for a feared outbreak of flu, particularly the avian flu virus H5N1. Tamiflu is a prescription drug approved for use as a treatment for seasonal flu.

Some pharmacists in European countries have recently reported a spike in sales of the drug as householders double up on government efforts to prepare for a flu pandemic.

"Roche U.S. said they would temporarily suspend deliveries of Tamiflu in the United States until there is an increased incidence of seasonal flu," said a spokeswoman for Roche in Basel on Thursday.

H5N1 has killed more than 60 people in four countries in Asia and been found among birds in Croatia, Romania, Turkey and Russia, but no human cases have been reported in Europe.

There is no evidence yet that the disease can be transmitted easily among humans, but (Ugh Ugh) "experts" fear it is only a matter of time.

Roche traditionally books the lion's share of Tamiflu sales in the first quarter of the year due to demand in the northern hemisphere winter months.

The U.S. decision follows a similar move by the firm's Canadian operations on Tuesday. The division said it would restart shipments to Canada in December.

MEDIA SPOTLIGHT

Media coverage of the spread of the H5N1 strain of bird flu has driven sales, the company said.

"This resulted in increased demand for Tamiflu in part from individuals who are doing private stockpiling and at the moment there is no influenza circulating and the threat of a pandemic has not (materialized)," the spokeswoman said.

"Our priority is to ensure that Tamiflu is available for seasonal use and to fulfil government orders," she added.

Roche's regional units were making decisions locally as to whether to restrict the supply of the drug, she said.

"We are also asking people to act responsibly and not to privately stockpile in order to make sure it is available to those patients who really need it," she said.

"We do not want people buying it and keeping it at home."

Roche says the production process behind the drug is long and complicated and the World Health Organization warns it could take years to make enough of the drug to cover the number of people it estimates could be affected by a flu pandemic.

Roche has said it will enter into discussions with other companies, primarily makers of generic drugs, and with governments in developing countries over whether they can produce the drug either in part or as a whole.

Several companies and countries have said they are ready to do so.
Roche has so far only confirmed that talks have begun with the Taiwanese government.
http://www.king5.com/health/page2.html
quote:
10 things to know about bird flu

10:47 AM PST on Friday, November 4, 2005

By JEAN ENERSEN / KING 5 News

Local health experts say there are 10 things people in the Northwest should know about bird flu.

1) The new bird flu has yet to spread easily from person to person. It has sickened 122 people who had contact with birds in Asia and of those 62 died.

2) The virus must mutate before it can become a pandemic. Experts expect this to happen, but they don't know how soon it may occur.

3) When bird flu becomes easily transmitted between humans, symptoms will be similar to other flu.

4) The bird flu targets young adults and children. Unlike regular flu which usually hits the old and very young, the bird flu hits the middle of the population.

5) A vaccine has yet to be developed.

There are things you can do to protect yourself.

6) Cover your mouth when sneezing or coughing. (smoke tabacco )

Bird flu viruses spread through sneezing and coughing.

"They're respiratory viruses, they live in little droplets of saliva that are expelled when people cough and sneeze and they travel a couple of feet in the air, said Dr. Jeffrey Duchin, chief of communicable disease for public health in King County

7) Avoid close contact with people and, most importantly, keep your hands clean. Wash them frequently. And, use alcohol-based hand sanitizers.

8) Get annual flu shots, even if it's not specifically for the bird flu.
"Because if you get the flu and you've had the shot, you'll have a pretty good idea if you have the bad one, right.
If you haven't had the shot and you get the flu, you don't know how seriously to take it," said epidemiologist Anne-Marie Kimball.

9) Prepare to stay at home. (With Your Plasma CLuster

10) Stay informed.
“It’s important to know there is not a pandemic right now,” said Dr. Kathy Neuzil, infectious disease expert at the University of Washington.
“We are not seeing human-to-human transmission so preparation makes a lot of sense.
But it is important that there is no pandemic now, so there is no reason to panic.”

[ Bericht 13% gewijzigd door Tiesemans op 06-11-2005 23:26:16 ]
pi_32017307
06/11 Meer dan 1 miljoen vogels geslacht in China

In het noordoosten van China is een nieuwe haard van vogelgriep opgedoken. Het gaat om de vierde haard in twee weken. Meer dan 1 miljoen vogels zijn al om het leven gebracht.

Dat meldt de lokale Chinese pers zondag. Bij het slachten van de vogels worden meer dan 3.000 mensen ingezet. Daarbij is ook de hulp van het leger ingeroepen. Dat leger moet ook waken over het isoleren van de besmette zones. Er zijn al meer dan dertig controleposten opgezet en er is al een vijftigtal ton ontsmettingsmiddel gebruikt.

Het Chinese ministerie van Landbouw heeft zestig miljoen vaccins voor gevogelte laten overbrengen naar de gebieden die grenzen aan de besmette zones.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)B-B4C9-230E2D78EA49}
pi_32047457
6/11 Mogelijk menselijk slachtoffer vogelgriep in China

Een twaalfjarig Chinees meisje dat onlangs is overleden, is mogelijk bezweken aan de gevolgen van de vogelgriep. Dat heeft het Chinese ministerie van Gezondheid zondag verklaard. Peking nodigde experts van de Wereldgezondheidsorganisatie om het geval te onderzoeken.

Het overlijden van het meisje uit de provincie Hunan (centrum) werd eind oktober bekendgemaakt door de South China Morning Post in Hongkong. Volgens de krant at het meisje een met vogelgriep besmette kip en overleed ze kort na haar opname in het kinderziekenhuis in Changsha, aan de gevolgen van hoge koorts. Volgens het persagentschap Nieuw China testten de eerste tests na het overlijden van het meisje negatief op vogelgriep. (belga)

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_137954.html
pi_32052634
quote:
Rumsfeld To Profit From Bird Flu Hoax

By Dr. Mercola

Finally, the pieces of the puzzle start to add up. Not long ago, President Bush sought to instill panic in this country by telling us a minimum of 200,000 people will die from the avian flu pandemic, but it could be as bad as 2 million deaths in this country alone.

This hoax is then used to justify the immediate purchase of 80 million doses of Tamiflu, a worthless drug that in no way shape or form treats the avian flu, but only decreases the amount of days one is sick and can actually contribute to the virus having more lethal mutations.

So the U.S. placed an order for 20 million doses of this worthless drug at a price of $100 per dose. That comes to a staggering $2 billion.

We are being told that Roche manufactures Tamiflu and, in a recent New York Times article, they were battling whether or not they would allow generic drug companies to help increase their production.

But if you dig further you will find that a drug was actually developed by a company called Gilead that 10 years ago gave Roche the exclusive rights to market and sell Tamiflu.

Ahh, The Plot Thickens...

If you read the link below from Gilead, you'll discover Defense Secretary Donald Rumsfeld was made the chairman of Gilead in 1997.

Since Rumsfeld holds major portions of stock in Gilead, he will handsomely profit from the scare tactics of the government that is being used to justify the purchase of $2 billion of Tamiflu.

For more on the nonsense of the avian flu hoax, you'll want to review today's other post on the subject.

Finally Medical Journal Admits the Truth

This week's British Medical Journal has an editorial on the bird flu in which they state the following:

"The lack of sustained human-to-human transmission suggests that this AH5N1 avian virus does not currently have the capacity to cause a human pandemic"

While they do go on to say the virus could mutate with the influenza A virus and has the potential to acquire the means for rapid human to human transmission, it does NOT have this ability now. All the preparation and fear being created in the media is about a theoretical speculation.

Now I am a former Boy Scout and fully believe in being prepared, but this is nothing even close to following recommendations made by experts to New Orleans that if implemented would have saved 1000 lives and half a million homes and well over 100 billion dollars from Hurricane Katrina.

No this is all about creating fear and panic to benefit the drug companies. Now, I am still not opposed to being prepared for this potential bird flu pandemic. It is POSSIBLE it might materialize. But if it did there is no way that the flu vaccine or Tamiflu will mitigate its damage. No way.

If you want to know how to truly strengthen your immune system so will laugh when the flu bug or nearly any other infectious agent seeks to infect you, then start following the Total Health Program or read the quick tips I posted last year.
pi_32052769
Nice 1 Binkster
Bron ?
pi_32052850
bron van een ander forum zonder bron vermelding...
pi_32053197
quote:
Gilead names board member Donald H. Rumsfeld Chairman, succeeding Michael L. Riordan, MD, former Chairman and President, and Gilead founder.
bron: http://www.gilead.com/wt/milestones/jan_1997

maar hij is er gestopt toen ie minister werd:
quote:
Until being sworn in as the 21st Secretary of Defense, Mr. Rumsfeld served as Chairman of the Board of Gilead Sciences, Inc., a pharmaceutical company.

Bron: http://www.defenselink.mil/bios/rumsfeld.html
pi_32053324
Rumsfeld's growing stake in Tamiflu Defense Secretary, ex-chairman of flu treatment rights holder, sees portfolio value growing.
quote:
October 31, 2005: 10:55 AM EST
By Nelson D. Schwartz, Fortune senior writer

NEW YORK (Fortune) - The prospect of a bird flu outbreak may be panicking people around the globe, but it's proving to be very good news for Defense Secretary Donald Rumsfeld and other politically connected investors in Gilead Sciences, the California biotech company that owns the rights to Tamiflu, the influenza remedy that's now the most-sought after drug in the world.

Rumsfeld served as Gilead (Research)'s chairman from 1997 until he joined the Bush administration in 2001, and he still holds a Gilead stake valued at between $5 million and $25 million, according to federal financial disclosures filed by Rumsfeld.

The forms don't reveal the exact number of shares Rumsfeld owns, but in the past six months fears of a pandemic and the ensuing scramble for Tamiflu have sent Gilead's stock from $35 to $47. That's made the Pentagon chief, already one of the wealthiest members of the Bush cabinet, at least $1 million richer.

Rumsfeld isn't the only political heavyweight benefiting from demand for Tamiflu, which is manufactured and marketed by Swiss pharma giant Roche. (Gilead receives a royalty from Roche equaling about 10% of sales.) Former Secretary of State George Shultz, who is on Gilead's board, has sold more than $7 million worth of Gilead since the beginning of 2005.

Another board member is the wife of former California Gov. Pete Wilson.

"I don't know of any biotech company that's so politically well-connected," says analyst Andrew McDonald of Think Equity Partners in San Francisco.

What's more, the federal government is emerging as one of the world's biggest customers for Tamiflu. In July, the Pentagon ordered $58 million worth of the treatment for U.S. troops around the world, and Congress is considering a multi-billion dollar purchase. Roche expects 2005 sales for Tamiflu to be about $1 billion, compared with $258 million in 2004.

Rumsfeld recused himself from any decisions involving Gilead when he left Gilead and became Secretary of Defense in early 2001. And late last month, notes a senior Pentagon official, Rumsfeld went even further and had the Pentagon's general counsel issue additional instructions outlining what he could and could not be involved in if there were an avian flu pandemic and the Pentagon had to respond.

As the flu issue heated up early this year, according to the Pentagon official, Rumsfeld considered unloading his entire Gilead stake and sought the advice of the Department of Justice, the SEC and the federal Office of Government Ethics.

Those agencies didn't offer an opinion so Rumsfeld consulted a private securities lawyer, who advised him that it was safer to hold on to the stock and be quite public about his recusal rather than sell and run the risk of being accused of trading on insider information, something Rumsfeld doesn't believe he possesses. So he's keeping his shares for the time being.

--
Bron: http://money.cnn.com/2005(...)ne_rumsfeld/?cnn=yes
pi_32069449
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:35 schreef Binkster het volgende:
Rumsfeld's growing stake in Tamiflu Defense Secretary, ex-chairman of flu treatment rights holder, sees portfolio value growing.
NEW YORK (Fortune) - The prospect of a bird flu outbreak may be panicking people around the globe, but it's proving to be very good news for Defense Secretary Donald Rumsfeld and other politically connected investors in Gilead Sciences, the California biotech company that owns the rights to Tamiflu, the influenza remedy that's now the most-sought after drug in the world.

Rumsfeld served as Gilead (Research)'s chairman from 1997 until he joined the Bush administration in 2001, and he still holds a Gilead stake valued at between $5 million and $25 million, according to federal financial disclosures filed by Rumsfeld.

Bron: http://money.cnn.com/2005(...)ne_rumsfeld/?cnn=yes
precies! het is belangrijk te kijken naar wie hier aan verdient.

Het valt me overigens wel op dat Rumsfeld al lang voor hij tot de ' Bush administration' toetrad, miljoenen geinvesteerd had in de 'oplossing'
pi_32069631
Kunnen we deze niet even snel volspammen zodat hij mijn AT niet meer vervuilt?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')