Ow.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:37 schreef maartena het volgende:
Ik open dit topic alleen om julie eens op de hoogte te houden van de situatie
Nee, je moet em nazeggen van iemand die em voorleestquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
Gefeliciteerd
Moet je die eed uit je hoofd leren voordat je een Amerikaans paspoort krijgt?
Oh ok dat scheeltquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:42 schreef maartena het volgende:
Nee, je moet em nazeggen van iemand die em voorleest![]()
Het meest gehate volk..... totdat iemand in het nauw zit, en dan kijkt iedereen naar Amerika zo van.... "waarom doen julie niets?" - Mooi recent voorbeeld: Zo'n 24 uur na de Tsunami stonden een paar Indonesiers te huilen: "Where is America? Why arent they here to help us?".quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:42 schreef Zwansen het volgende:
Hoe voelt het nu? Om tot het meest gehate volk te behoren?
quote:Wel petje af trouwens, jullie zijn zelfs de Duitsers al gepasseerd!
quote:
Ben ik zelf ook nog nooit geweest. Wel meerdere malen naar de Anaheim Angels en de Anaheim Mighty Ducks!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:48 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, mag ik een keer met je mee naar de Lakers?
Je voelt je gelijk aangevallen, zoals het een echte Amerikaan betaamt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het meest gehate volk..... totdat iemand in het nauw zit, en dan kijkt iedereen naar Amerika zo van.... "waarom doen julie niets?" - Mooi recent voorbeeld: Zo'n 24 uur na de Tsunami stonden een paar Indonesiers te huilen: "Where is America? Why arent they here to help us?".
Europa liet Slobadan Milosvic heerlijk moorden in Kosovo..... totdat Clinton zei dat het welletjes was en een zootje vliegtuigen erop af stuurde. De Europeanen zaten nog te overleggen in Strassbourg of ze niet eens economische sancties zouden moeten imposeren...... Uiteindelijk was America gewoon broodnodig om het vuile werk te doen, want Europa maakt haar handen niet vuil.
[..]Word dat ergens gemeten en/of bijgehouden dan?
Een beetje gelijk geef ik je nu wel, maar je blijft toch een Nederlanderquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het meest gehate volk..... totdat iemand in het nauw zit, en dan kijkt iedereen naar Amerika zo van.... "waarom doen julie niets?" - Mooi recent voorbeeld: Zo'n 24 uur na de Tsunami stonden een paar Indonesiers te huilen: "Where is America? Why arent they here to help us?".
Europa liet Slobadan Milosvic heerlijk moorden in Kosovo..... totdat Clinton zei dat het welletjes was en een zootje vliegtuigen erop af stuurde. De Europeanen zaten nog te overleggen in Strassbourg of ze niet eens economische sancties zouden moeten imposeren...... Uiteindelijk was America gewoon broodnodig om het vuile werk te doen, want Europa maakt haar handen niet vuil.
Wij hebben genoeg Mohammeds en Ali's om een aanval te weerstaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:54 schreef maartena het volgende:
[..]Pas op he, we hebben hier een The Hague Invasion Act voor als Nederland lastig wordt!
Keertje naar de Sacremento Kings is ook goed hoor...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Ben ik zelf ook nog nooit geweest. Wel meerdere malen naar de Anaheim Angels en de Anaheim Mighty Ducks!
Amerika is uitermate goed in zaken fantastisch verknallen!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
Een beetje gelijk geef ik je nu wel, maar je blijft toch een Nederlander
En om nou te zeggen dat Amerika alles goed doet
Je kunt boekjes kopen, en er zijn allerlei PDFjes te downloaden.quote:Die online-test is trouwens niet eens zo heel makkelijk![]()
Maar jij krijgt waarschijnlijk genoeg 'lesmateriaal' om je in te lezen? Of wordt je geacht om dit uit jezelf al te weten?
ze mogen van mij je NL paspoort per direct afpakken, nu al spreken met "we hebben hier" ipv "ze hebben hier"....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:54 schreef maartena het volgende:
[..]Pas op he, we hebben hier een The Hague Invasion Act voor als Nederland lastig wordt!
Sowieso, een geboren Nederlander die zich naturaliseert naar Amerikaan mag geen Nederlander meer zijn. Staat gelijk aan lidmaatschap van de NSB in WOII.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:12 schreef Passione het volgende:
[..]
ze mogen van mij je NL paspoort per direct afpakken, nu al spreken met "we hebben hier" ipv "ze hebben hier"....
Dat was de "American Service Members Protection Act" toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:54 schreef maartena het volgende:
nee, maar hij kent wel Henk uit Amsterdam...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:26 schreef corc het volgende:
Gefeliciteerd uit San Francisco.
Ken jij Vampier?
Je vergeet dat Onze Grote Leider Seys Inquart Balkenende een bondgenoot is van George W.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:17 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Sowieso, een geboren Nederlander die zich naturaliseert naar Amerikaan mag geen Nederlander meer zijn. Staat gelijk aan lidmaatschap van de NSB in WOII.![]()
Dat stuk heeft Washington bij z'n eerste inauguratie toegevoegd en is niet verplicht? Dunno of het ook zo is bij deze oath.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 07:30 schreef SuperRembo het volgende:
Gefeliciteerd
Ga je straks ook elke post eindigen met "So help me God"
Hij vraagt geenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:42 schreef Zwansen het volgende:
Hoe voelt het nu? Om tot het meest gehate volk te behoren?
Wel petje af trouwens, jullie zijn zelfs de Duitsers al gepasseerd!
normaal reageren is moeilijk he ?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:17 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Sowieso, een geboren Nederlander die zich naturaliseert naar Amerikaan mag geen Nederlander meer zijn. Staat gelijk aan lidmaatschap van de NSB in WOII.![]()
Frisco, veruit de mooiste stad die ik ooit gezien hebquote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:26 schreef corc het volgende:
Gefeliciteerd uit San Francisco.
Ken jij Vampier?
"I hereby declare, on oath, that I will kill for my country without asking questions; so help me God."quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou het echt niet fijn vinden om die belachelijke eed uit te spreken...
Dat is natuurlijk enorme onzin. Met uitzondering van het incident in Racek (waar je al meer dan grote twijfels bij kunt hebben) is alles juist pas na het begin van de bombardementen begonnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:52 schreef maartena het volgende:
Europa liet Slobadan Milosvic heerlijk moorden in Kosovo..... totdat Clinton zei dat het welletjes was en een zootje vliegtuigen erop af stuurde.
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
"I hereby declare, on oath, that I will kill for my country without asking questions; so help me God."
Veel korter en de essentie blijft behouden.
Nou weet ik het zeker, ik word nooit Amerikaans staatsburger, ik zou die woorden niet uit mijn strot krijgen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:37 schreef maartena het volgende:
Eed? Wat voor eed danwel niet?
"I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state or sovereignty, of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the armed forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God."
Dat dacht ik dus ook. Ik zou die woorden nooit kunnen menen en dus zou ik ze ook niet willen uitspreken. Maar er zitten ongetwijfeld meer huichelaars tussen de zweerders. Ik zelf houd niet zo van liegen. En ik geloof niet in God.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou weet ik het zeker, ik word nooit Amerikaans staatsburger, ik zou die woorden niet uit mijn strot krijgen.
Waarom lees je dat soort topics dan, en waarom reageer je er zelfs op? Open die topics dan gewoon niet!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:10 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Damn, ik heb het echt gehad met die 'hey fok! kijk mij, ik ben een Nederlander die in het buitenland woont dus ik denk dat alles wat ik doe boeiend is!'-eikels.
Tja... Amerikanen zijn verzot op ceremonies enzo, en ook vrij religieus. Ik zie het niet als een obstakel. Ik ben verder ook niet echt religieus ofzo, ik zeg mijn versje op en bastaquote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou weet ik het zeker, ik word nooit Amerikaans staatsburger, ik zou die woorden niet uit mijn strot krijgen.
Ach, hij is nog niet zo ver doorgeslagen als een zekere andere FOK!ker die in Amerika woont.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:12 schreef Passione het volgende:
ze mogen van mij je NL paspoort per direct afpakken, nu al spreken met "we hebben hier" ipv "ze hebben hier"....
Misschien is de "So help me God" niet het grote probleem, maar wel dat hele gedoe over "bear arms" en dergelijke. En dan hebben ze het niet over blote armen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... Amerikanen zijn verzot op ceremonies enzo, en ook vrij religieus. Ik zie het niet als een obstakel. Ik ben verder ook niet echt religieus ofzo, ik zeg mijn versje op en bastaZo principieel ben ik echt niet.
Op God zweren is voor mij ook geen optie, maar dat is niet het enige struikelblok, vooral het feit dat je onder de wapenen geroepen zou kunnen worden zint mij niet. Ik maak zelf wel uit of ik in het leger wil. Verder vind ik het gewoon een erg protserig stukje tekst waar ik eigenlijk ook niks mee kan. Goed, geen staatsburger van de VS dusquote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Ik zou die woorden nooit kunnen menen en dus zou ik ze ook niet willen uitspreken. Maar er zitten ongetwijfeld meer huichelaars tussen de zweerders. Ik zelf houd niet zo van liegen. En ik geloof niet in God.
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is de "So help me God" niet het grote probleem, maar wel dat hele gedoe over "bear arms" en dergelijke. En dan hebben ze het niet over blote armen.
Nederland kan je ook het leger intrappen als het nodig is.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op God zweren is voor mij ook geen optie, maar dat is niet het enige struikelblok, vooral het feit dat je onder de wapenen geroepen zou kunnen worden zint mij niet. Ik maak zelf wel uit of ik in het leger wil. Verder vind ik het gewoon een erg protserig stukje tekst waar ik eigenlijk ook niks mee kan. Goed, geen staatsburger van de VS dus.
Nederland voert minder oorlogenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Nederland kan je ook het leger intrappen als het nodig is.
Het boeit dus ook niet of iemand voor je sterft of dat al gedaan heeft?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nederland voert minder oorlogen... Overigens zou ik het ook hier gewoon weigeren.
Mij boeit dat heel veel eigenlijk... Daarom vraag ik ook niemand om dat te doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:30 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het boeit dus ook niet of iemand voor je sterft of dat al gedaan heeft?
De VS kent helemaal geen dienstplicht, en gezien mijn leeftijd vrees ik daar echt niet voor. En in Nederland kun je ook opgeroepen worden om te vechten voor Balkenende als de politieke situatie in Europa dermate destabiliseerd dat de dienstplicht weer nodig is. Het is gewoon onderdeel van elk staatsburgerschap. Een Marokkaan die in Nederland tot Nederlander naturaliseerd kan ook worden opgeroepen voor de dienstplicht.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op God zweren is voor mij ook geen optie, maar dat is niet het enige struikelblok, vooral het feit dat je onder de wapenen geroepen zou kunnen worden zint mij niet. Ik maak zelf wel uit of ik in het leger wil. Verder vind ik het gewoon een erg protserig stukje tekst waar ik eigenlijk ook niks mee kan. Goed, geen staatsburger van de VS dus.
Jesus christ, dude. Je heb al 46.000 posts. Moest je zo nodig reageren?quote:
blauwe staatquote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Jesus christ, dude. Je heb al 46.000 posts. Moest je zo nodig reageren?
Vraag aan TS, ga je wonen woon je in een blue state (yaay!) of een red state (BRRRRRRR) ?
1) Mijn vrouw heeft wel een vrijgezelle broer maar daar heb je zowiezo niks aan, zelfs al was je sexuele voorkeur andersquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heeft die vrouw van je niet een zusje ofzo, ik wil ook wel Amerikaan worden
Wat zijn trouwens de mogelijkheden om (naast trouwen) Amerikaans staatburger te worden?
Als je geen aangetrouwde Amerikaan bent, kun je zeker ook niet je Nederlandse identiteit behouden?
Kiiiijk. Zo begin ik amerikanen te respecteren.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:30 schreef maartena het volgende:
Verder woon ik in California, een staat die voornamelijk Democratisch stemt. Overigens is er niet perse iets mis met Republikeinen, er is alleen iets grof mis met Bush. Zo heb ik respect voor Reagan, en vooralsnog lijkt ook Arnold als Republikeinse gouverneur van California het goed te doen.
Je kunt meedoen aan de Diversity Visa Lottery.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat zijn trouwens de mogelijkheden om (naast trouwen) Amerikaans staatburger te worden?
tis alleen jammer dat die met de verkiezingen geen amerikaan was..., weer een stem minder voor bush danquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:59 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Kiiiijk. Zo begin ik amerikanen te respecteren.![]()
Gut, gut..... je bent weer lekker stereotypisch bezigquote:Op woensdag 26 januari 2005 11:03 schreef speedfreakssj het volgende:
ga je nu ook je CCW/CHL aanvragen>
Heb je wel een Amerikaanse vriendin dan? En zo ja, wat zijn je bezwaren tegen trouwen?quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik hoop je over een paar jaar te volgen, maar ik heb (momenteel) niet zo'n zin om te trouwen, dus zal ik de moeilijke weg moeten volgen!
Lang leve de greencard lottery.
Nope, het lijkt me gewoon een leuk land om in ieder geval voor een paar jaar te verblijven, het heeft niks met de liefde te makenquote:Op woensdag 26 januari 2005 17:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je wel een Amerikaanse vriendin dan? En zo ja, wat zijn je bezwaren tegen trouwen?
Veel succes dan met de Diversity Lottery!quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Nope, het lijkt me gewoon een leuk land om in ieder geval voor een paar jaar te verblijven, het heeft niks met de liefde te maken
Ik heb vaker wat gewonnen met de Diversity Visa Lottery dan met de Staatsloterij.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:56 schreef maartena het volgende:
Veel succes dan met de Diversity Lottery!Er is voor Nederlanders ongeveer 2% kans om em te winnen (aantal aanvragen/aantal winaars) dus minder kans dan de staatsloterij
Om president te worden moet je in de USA geboren zijn heb ik ooit gehoordquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vraag me trouwens af of die Arnold Schwarzenegger ook President kan worden..
Want?quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Gut, gut..... je bent weer lekker stereotypisch bezig
Nee.
Dat klopt, maar ik heb gelezen dat er wordt gewerkt aan een voorstel om deze regel te wijzigen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:05 schreef Berkery het volgende:
Om president te worden moet je in de USA geboren zijn heb ik ooit gehoord
Omdat jij duidelijk NIETS weet van de wapen wetten in de Verenigde Staten. In de staat California mag je wel een wapen bezitten, maar je mag dit wapen alleen thuis houden, of in een schietclub gebruiken. Bij vervoer van het wapen tussen huis en schietclub, is het verplicht het wapen in een gesloten achterbak te hebben. Er zijn een aantal uitzonderingen waar personen een wapen mag dragen, maar alleen in de professionele sfeer. Iemand die bakker of accountant of basketballer is mag dus niet zomaar met een wapen op straat lopen. Vergunningen worden niet zomaar aan iedereen verstrekt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:14 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Want?
http://sigforum.com/eve/ubb.x?a=frm&s=674608412&f=830601935
www.packing.org
Waarom zou het stereotype zijn
Ik geloof dat jij de laatste tijd niet meer in POL komt.....quote:Waar ik me trouwens wel vreselijk aan erger is dat ze ALTIJD moeten vertellen of ze commie of replukikein of whatever zijn.
ja, en wat moet een damn commie met een CCW? WHo the fuck cares?
ga jij ook alleen om met vrienden die hetzelfde stemmen als jij of nit
Vind het altijd wel erg zielig dat ze mensen meteen afkeuren mdat die ergens op stemmen waar zij niet op stemmen.
Ik ga mijn vrienden toch ook niet vragen waar ze op stemmen en zo?
Dat is ik het ENIGE wat ik zielig vind van dat bekrompen volk.
Ik blijf altijd (ook) Nederlanderquote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:19 schreef golfer het volgende:
Gefeliciteerd
Vampier en binnenkort Popolon zullen jaloers op je zijn.
Er wordt niet officieel aan gewerkt, maar er zijn een aantal senatoren die hier wel oren naar hebben. Ahhnold zelf heeft te kennen gegeven in 2006 te willen gaan voor herverkiezing van de gouverneurspositie in California. Als hij dat wint, is hij tot 2010 gouverneur, en zou hij pas weer in 2012 kunnen dingen naar het presidentschap.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:25 schreef chibibo het volgende:
Dat klopt, maar ik heb gelezen dat er wordt gewerkt aan een voorstel om deze regel te wijzigen.
Da's op zich best een topic waardquote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:42 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
......
Daar ben ik benieuwd naar wat je mist van Nederland op straat.![]()
Vooropgesteld, Amerikanen kunnen ook goed klagen hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:42 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Interessante openingspost, en nog leerzaam ook! We hebben hier nogal kut (ja, wij, de hollanders, zijn klagers), natuurlijk heeft Amerika vele voordelen in vergelijking met Nederland. Maar wat mis je van Nederland in het dagelijks leven? De voordelen van Nederland, dus niet de sociale stelsel, etc, maar in het echte dagelijkse leven, op straat, enzo. En ook in de omgang met andere mensen.
Daar ben ik benieuwd naar wat je mist van Nederland op straat.![]()
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat mis ik wel weer, die goede lekkere vette satehsaus!
Raad eens wie er over een dik jaar aan de beurt isquote:
Das vreemd... toch wel een aantal keer gegetenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:39 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ben nu al een paar keer in de USA geweest, maar satesaus kennen ze daar echt niet helaas...
California was bij de laatste verkiezingen met een meerderheid van een procentje of 5 voor Kerry. Helaas was het niet genoeg..quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
blauwe staatdat weet ik wel..., volgens mij stemmen ze waar TS woont voornamelijk rood
![]()
Ik heb het niet alleen over dit topic.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
TS spreekt absoluut niet op een arrogante toon en beweert al helemaal niet dat 'alles' beter is in de VS. Heb je het topic wel gelezen?
Nou, blijf dan gewoon ontopic.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:04 schreef Afzeiker het volgende:
Ik heb het niet alleen over dit topic.
Ik vraag het me ook altijd af, lijkt wel of alle fok!ers in het buitenland er last van hebben. In bijna elke post wordt het wel aangehaald. In een topic over slecht weer: 'Och hier schijnt de zon lekker!', in een topic over hoe rustig het is 's nachts op fok: 'hier is het al weer 11 uur 's ochtends!', in een topic over nerds die geen meid kunnen krijgen: 'hier in Azie vinden ze m'n lul wel groot, in tegenstelling tot die arrogante Nederlandse meiden'. etc etc.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:29 schreef Afzeiker het volgende:
Waarom moeten figuren als TS en Vampier ons nu constant lastig vallen met hun verblijf in de VS (om maar niet te spreken van de arrogante manier van denken, dat iedereen ze wel kent en ook al lang weet dat ze daar wonen), en ook constant op zo'n toon dat alles daar zo geweldig veel beter is dan hier in Nederland?
Land of the free he,quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:04 schreef ASroma het volgende:
dus als je besluit om ooit nog crimineel te worden, wordt je in een van die strafkampen/gevangenissen/hel gegooid in plaats van uitgeleverd te worden aan Nederland, lullig
en ze pakken je daar al zo op zonder reden...........
In je moederland hoef je voor dat soort dingen geeneens een eed af te leggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:19 schreef Ixnay het volgende:
Vooral die eed doet het hem.
Stel dat Nederland met de USA oorlog zou krijgen moet hij zijn eigen familie afknallen, dat belooft hij in de eed.
Volgens mij kun je makkelijk zorgen dat je ongeschikt wordt bevonden als jurylid. Bij een doodstrafzaak mag iemand bijvoorbeeld geen jurylid zijn als hij tegen de doodstraf is, of bij moord altijd de doodstraf zou geven. Ik neem aan dat er ook meningen zijn die ervoor kunnen zorgen dat je in een regulier proces wordt afgekeurd als jurylid.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef popolon het volgende:
Een groot nadeel o.a. is dat je opgeroepen kunt worden om als jurylid te dienen in een rechtzaak.
Van die vergoeding van $10 p/dag word je niet veel wijzer![]()
En als het een langlopende kwestie wordt dan is het al helemaal niet leuk meer lijkt me
Ik weet er idd erg weinig van maar aangezien ik het helemaal niet stereotype vind om een wapen te dragen als het daar mag tja. het us HUN wet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:04 schreef maartena het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Vooropgesteld, Amerikanen kunnen ook goed klagen hoor
Voornamelijk mijn familie.Ik heb een erg grote familie en altijd een goed band met ze gehad..... Verder mis ik het platteland en de koeien ook wel, hier in zuid California heerst een woestijnklimaat, dus alles is veel droger. Groene weiden met koeien zie je niet. Verder mis ik oude binnensteden. Tja, je kan hier *alles* krijgen, van 07:00 s'ochtends tot 22:00 s'avonds en supermarkten soms zelfs 24/7, maar lekker slenteren door een binnenstad en dan een terrasje pakken mis ik wel! Een terrasje kan ik hier ook wel pakken trouwens maar het is toch anders.
Volgens mij kun je via Internet drop bestellen waarna in the states wordt afgeleverd. Hebben jullie daar ook glacé koekjes. Met dat roze dakje ja.quote:Tja.... zoveel mis ik dus eigenlijk niet. Als ik terug ga naar Nederland zit ik ook het liefst gewoon lekker in de woonkamer van mijn ouders in Lochem om bij mijn familie te zijn. Oh ja, ik ga wel naar de Jamin om een flinke zak DROP te halen, en naar de snackbar voor een patatje oorlog. Dat mis ik wel weer, die goede lekkere vette satehsaus!
Ten eerste gaat het in dit topic niet over andere topics. Ten tweede is het duidelijk dat je nooit echt mijn reacties met enige diepgang hebt gelezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:04 schreef Afzeiker het volgende:
Ik heb het niet alleen over dit topic.
Wees een vent en lever je NLe paspoort in en, nog veel belangrijker, post niet meer op NLe fora over NLe zaken maar ga Amerikanen vervelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:37 schreef maartena het volgende:
-
Oh ja, jij was die gozer die beweerde dat in de VS niets gebeurde na 9/11 en dat NL zoooo enorm erg was.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Ten eerste gaat het in dit topic niet over andere topics. Ten tweede is het duidelijk dat je nooit echt mijn reacties met enige diepgang hebt gelezen.
Ik lever behoorlijk wat kritiek op de VS en haar politieke standpunten, maar er zijn helaas ook zoveel mensen die echt geen donder van de VS afweten en met stereotypes komen van het kaliber "Iedereen in Nederland loopt op klompen, rookt veel wiet, en heeft een vlot op het dak tegen overstromingen".
Geen enkel land is zaligmakend, geen enkel land is een utopie. Ik verbaas me alleen regelmatig over het enorm lage kennisniveau dat sommige Fok!kers hebben m.b.t. de VS.
Je hebt je echt even verdiept in dit topic of andere van maartena, klassequote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:12 schreef Luger het volgende:
[..]
Wees een vent en lever je NLe paspoort in en, nog veel belangrijker, post niet meer op NLe fora over NLe zaken maar ga Amerikanen vervelen.![]()
Je bent nu net zo'n Marokkaan die van 2 walletjes wilt eten.
quote:"In Oklahoma, gun control is when you hit what you shoot at," says Jerry Ellis, a member of the state legislature.
Tsk, dan heb je Roma nog nooit in de nazomerzon gezien.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:38 schreef buzzer het volgende:
[..]
Frisco, veruit de mooiste stad die ik ooit gezien heb
Ga jij nu SCH's pielemoos weer eens in je reet nemen en dan posten.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Je hebt je echt even verdiept in dit topic of andere van maartena, klasse
Ga maar weer lekker in NWS/POL lopen klooien, vrij lastig met zo'n plaat voor je kop maar succes in ieder geval
Ik ga geen wapen dragen, net als het merendeel van de Amerikanen trouwens.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:03 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik weet er idd erg weinig van maar aangezien ik het helemaal niet stereotype vind om een wapen te dragen als het daar mag tja. het us HUN wet.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:12 schreef Luger het volgende:
Wees een vent en lever je NLe paspoort in en, nog veel belangrijker, post niet meer op NLe fora over NLe zaken maar ga Amerikanen vervelen.![]()
Je bent nu net zo'n Marokkaan die van 2 walletjes wilt eten.
't Is ook vrij lastig je AT bij te houden met zoveel kloontjesquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]Heb jij de topics over de dubbele nationaliteit in POL al eens gelezen waar ik uitgebreid mijn redenen voor het aanhouden van de Nederlandse nationaliteit uiteenzet?
Blijkbaar niet....
Tja...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:14 schreef Luger het volgende:
Oh ja, jij was die gozer die beweerde dat in de VS niets gebeurde na 9/11 en dat NL zoooo enorm erg was.
Tot iemand poste dat meerdere doden waren gevallen omdat Yankees aan het schieten waren op alles wat er maar enigzins moslim-achtig uitzag.
Not the point, je beweerde het en het was gewoon gelul. Gewoon leugens.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja...3000 doden vs 1 dode..... 9/11 was wel een tikkeltje erger. Maar ik kan je in ieder geval vertellen dat er hier niet van die gekken als Wilders rondlopen in de senaat of congress die maatregelen voorstellen die heel erg overeenkomen met de Nuremburger Rassenwetten uit 1935
Aangezien die discussie vorig jaar aan de gang was wordt hiermee ook wel erg duidelijk dat jij een baggerkloon bent met een registratie van 22 januari 2005. Je vindt het hopelijk niet erg dat ik je verder niet echt serieus meer ga nemen tot je het lef hebt met je orginele account to posten......quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:14 schreef Luger het volgende:
Oh ja, jij was die gozer die beweerde dat in de VS niets gebeurde na 9/11 en dat NL zoooo enorm erg was.
Over lef gesproken: die dikke reet van je wijf posten in foto's, dat is pas lef hebben kelere. Echte fat ass Americanquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Aangezien die discussie vorig jaar aan de gang was wordt hiermee ook wel erg duidelijk dat jij een baggerkloon bent met een registratie van 22 januari 2005. Je vindt het hopelijk niet erg dat ik je verder niet echt serieus meer ga nemen tot je het lef hebt met je orginele account to posten......
Ah, nu gaan we het maar zo proberen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:36 schreef Luger het volgende:
[..]
Over lef gesproken: die dikke reet van je wijf posten in foto's, dat is pas lef hebben kelere. Echte fat ass American![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:36 schreef Luger het volgende:
Over lef gesproken: die dikke reet van je wijf posten in foto's, dat is pas lef hebben kelere. Echte fat ass American![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:41 schreef Vampier het volgende:
Beetje zwak om Julia af te gaan zitten zeiken... en nog erg goedkoop ook![]()
Maarten kan ik je een e-mail sturen?
Ja hoor, mijn green card is nog tot 2012 geldigquote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:55 schreef wonderer het volgende:
Nou, zo ver ben ik nog LANG nietEn ik denk ook niet dat het zo ver komt, want we willen tzt weer terug naar Nederland. Je mag toch gewoon langer dan drie jaar blijven zonder dat je staatsburger wordt?
nee, die heb je al als president dus dat hoeft al niet meerquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja...3000 doden vs 1 dode..... 9/11 was wel een tikkeltje erger. Maar ik kan je in ieder geval vertellen dat er hier niet van die gekken als Wilders rondlopen in de senaat of congress die maatregelen voorstellen die heel erg overeenkomen met de Nuremburger Rassenwetten uit 1935
Maar daar gaat dit topic niet over, U bent vrij om daar uitgebreid een topic over te openen in POL ofzo.
Ik heb aardig wat vrienden in de VS en er zijn velen die echt boos worden als je een grap over Bush maakt. Gek genoeg óók de mensen die helemaal niet op hem gestemd hebben en het niet met hem eens zijn. Want "he's our President now". Ik vind dit nogal veel weghebben van een soort blind patriottisme en ik vind het dus best eng. Natuurlijk denkt niet iedereen zo, maar ik kom het vaak genoeg tegen om voorzichtig te zijn in mijn bewoordingen, voor de lieve vrede.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:57 schreef speedfreakssj het volgende:
Hoe is het daar trouwens over bush? mag je wel gewoon zeggen dat je het een beetje een raar mannetje vind of krijg je dan meteen de NSA op je dak?
Hmm, ik ken ook best 'een paar' mensen in de VS en heb precies het tegenovergestelde ervaren.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat vrienden in de VS en er zijn velen die echt boos worden als je een grap over Bush maakt. Gek genoeg óók de mensen die helemaal niet op hem gestemd hebben en het niet met hem eens zijn. Want "he's our President now". Ik vind dit nogal veel weghebben van een soort blind patriottisme en ik vind het dus best eng. Natuurlijk denkt niet iedereen zo, maar ik kom het vaak genoeg tegen om voorzichtig te zijn in mijn bewoordingen, voor de lieve vrede.
Hangt er misschien van af waar je vrienden wonen. De mijne wonen in Texas e.o.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:04 schreef popolon het volgende:
Hmm, ik ken ook best 'een paar' mensen in de VS en heb precies het tegenovergestelde ervaren.
Gelukkig maar.
Michigan e.o. , dat verschilt nogalquote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hangt er misschien van af waar je vrienden wonen. De mijne wonen in Texas e.o.
Texas verschilt ook enorm met Californië of New Jersey. Zoek daar eens Amerikaanse vrienden dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, mijn vrienden in Texas zijn een bijprodcut van het feit dat ik correspondeer met Texaanse terdoodveroordeelden, me bezig houd met de abolishment beweging en regelmatig op visite ga in Texas. Dus het zal voorlopig wel bij voornamelijk Texanen blijven.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:05 schreef Falco het volgende:
Texas verschilt ook enorm met Californië of New Jersey. Zoek daar eens Amerikaanse vrienden dan.
"Secondary School" is volgens mij een Britse term, en wordt ook nog wel eens in Canada gebruikt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:39 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Even een vraagje. Welke vakken zijn bij de Secondary School in VS, bij jou dus verplicht?
Veel mensen schijnen onterecht te denken dat Amerika doordat ze allemaal Engels spreken en overal met de Dollar betalen ook overal dezelfde cultuur hebben, en dat is niet zo. Met name door de verschillende achtergronden is de cultuur ook heel anders in verschillende plekken in Amerika, en dat uit zich ook in de politiek.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat is een interesante regel die ik zal proberen te onthouden als ik tzt X jaar getrouwd ben met mijn amerikaanse nu-nog vriendin.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:37 schreef maartena het volgende:En je Nederlanderschap dan?
Ik mag mijn Nederlanderschap gewoon houden. Er is een uitzonderingsregel waardoor iemand die getrouwd is met een buitenlander het Nederlanderschap mag houden als deze persoon het staatsburgerschap van het andere land aan wil nemen. Mijn vrouw heeft naast het Amerikaans staatsburgerschap ook het Nederlandse, en dat stelt ons in staat om naar Nederland terug te verhuizen indien dit gewenst is in de toekomst. Ik ga dus straks door het leven met twee nationaliteiten.
Dunkin', veel beter!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je wat ik mis uit Amerika? Krispy Kreme! Ik zou een moord doen voor een Krispy Kreme doughnut.
of een warme cinnamon rollquote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je wat ik mis uit Amerika? Krispy Kreme! Ik zou een moord doen voor een Krispy Kreme doughnut.
Ik verkies een Krispy Kreme boven een dunkin' donut elke tijd!quote:
En wat is daar op tegen? Het toont aan dat je en geinteresseerd bent in het land waar je woont en toch ook nog banden met je land van oorsprong wil behouden. Het is niet zo, dat het aanvragen/krijgen van een 2de nationaliteit net zo makkelijk is als het aanvragen van een sociale uitkeringquote:Op zondag 6 februari 2005 02:29 schreef Tichelaar het volgende:
Je bent dan dus zo iemand met twee nationaliteiten...iets waar ik tegen ben.
Bah.... Ik vindt het overrated vette troepquote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inderdaad... de donutshop op de hoek is beter dan de hele crispy creams...quote:Op zondag 6 februari 2005 19:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Bah.... Ik vindt het overrated vette troep
Per FedEx? Dat worden dure donuts!quote:Op donderdag 10 maart 2005 06:59 schreef LOCALMOTION het volgende:
Krispy Kreme- Dunkin doughnut of een warme cinnamon roll /New York bagel--ik stuur (per FedEx) je een dozijn als je een paar warme oliebollen of appelbeignet voor me hebt....hahahahaha![]()
De amerikanen dragen tenminste nog met trots nationalisme hun nationaliteit uit, iets wat van Nederlanders niet gezegd kan worden.. Taferelen met Maroks zoals in NL zou je daar nooit ziet.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Godzijdank niet nee. Blind patriottisme is nogal gevaarlijk, zo bewijst de geschiedenis keer op keer.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:35 schreef KonnieKipke het volgende:
De amerikanen dragen tenminste nog met trots nationalisme hun nationaliteit uit, iets wat van Nederlanders niet gezegd kan worden..
That's up to you.quote:Op zondag 24 april 2005 22:44 schreef wonderer het volgende:
Site down, dus ik vraag het maar even hier...
Ik ga over drie weken trouwen en ik vroeg me af hoe het precies zat met het overnemen van de achternaam van je partner...
Ja, weet ik, maar hoe regel je dat? Moet je dan een nieuw paspoort aanvragen, bijvoorbeeld, of is het meer voor de show?quote:
quote:Op zondag 24 april 2005 23:18 schreef haagse_elfje het volgende:
leuk voor je
Wat een onzin, je bent toch in Nederland geboren of niet?quote:Op maandag 25 april 2005 09:45 schreef rayteon het volgende:
Niet om flauw te doen ofzo...maar wat doe je als onze regering straks beslist alle dubbele nationaliteiten af te schaffen? Dan verlies je wel mooi de kans ooit nog terug te mogen keren....
Een Nederlander die om wat voor reden de Nederlandse nationaliteit verliest (bijvoobeeld door aanname van een buitenlandse Nationaliteit) kan de Nederlandse nationaliteit weer terug krijgen door bewijs te overhandigen dat men de Nederlandse nationaliteit bij geboorte kreeg.quote:Op maandag 25 april 2005 09:45 schreef rayteon het volgende:
Niet om flauw te doen ofzo...maar wat doe je als onze regering straks beslist alle dubbele nationaliteiten af te schaffen? Dan verlies je wel mooi de kans ooit nog terug te mogen keren....
Maar veel succes verder in de states!
Have fun met wachten dan maar . . .quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:53 schreef maartena het volgende:
Het hele pakket is begin Juni naar de USCIS gestuurt naar de afdeling voor naturalisaties, en momenteel is het simpelweg afwachten maar......
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:41 schreef maartena het volgende:
Update!
Ik heb intussen een "notice of action" gekregen. Een officieel papiertje waarin verklaard wordt dat mijn betaling geaccepteerd is en het proces in gang is gezet.
Tevens heb ik mijn eerste afspraak: Op 11 Augustus mag ik vingerafdrukken komen zetten.
Hoe vaak heb je je vingerafdrukken nu al moeten zetten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:41 schreef maartena het volgende:
Update!
Ik heb intussen een "notice of action" gekregen. Een officieel papiertje waarin verklaard wordt dat mijn betaling geaccepteerd is en het proces in gang is gezet.
Tevens heb ik mijn eerste afspraak: Op 11 Augustus mag ik vingerafdrukken komen zetten.
Je komt niet eens in aanmerking voor een visum om langer in de VS te blijven dan de 90 dagen die toegelaten zijn op het toeristen visa waiver program als je een strafblad hebt. Geweldpleging en drugsdelicten zijn meteen een rode kaart, voor sommige andere misdaden kan een uitzondering worden gemaakt, maar dat is volledig ter beslissing van de Amerikaanse authoriteiten. Leuk extraatje: Als je een visum aanvraagt en daarvoor vanwege een strafblad voor wordt geweigerd, dan mag je de komende 10 jaar ook niet meer met een toeristen visum het land inquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
kan je eigenlijk amerikaans staatsburger worden als je een strafblad hebt? ach wat maakt het ook uit. ik wil niet graag in een land gaan wonen dat over 5 jaar volkomen failliet is.
Eenmaal tijdens de immigratie procedure. Ik neem aan dat ze op deze wijze verifieren of het wel echt dezelfde persoon is die nu het staatsburgerschap aanvraagt, en niet een op slinkse wijze binnengesmokkelde tweeling broer van mequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:45 schreef popolon het volgende:
Hoe vaak heb je je vingerafdrukken nu al moeten zetten?
Ik nu al drie keer: Voor emigratie, voor de greencard en voor de werkvergunning.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Eenmaal tijdens de immigratie procedure. Ik neem aan dat ze op deze wijze verifieren of het wel echt dezelfde persoon is die nu het staatsburgerschap aanvraagt, en niet een op slinkse wijze binnengesmokkelde tweeling broer van me
Feliciteerd!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:41 schreef maartena het volgende:
Update!
Ik heb de werkvergunning nog maar net binnen manquote:Op zondag 7 augustus 2005 02:38 schreef Vampier het volgende:
[..]
Feliciteerd!!
Beuna Park of Santa Ana?
Popo al een baan gevonden?
mijn leven in de US begint eindelijk van de grond te komen qua verdiensten nu... ik ga binnenkort ook maar eens de papieren invullen![]()
Ik heb verlede week een loonsverhoging gehad van $2.50/h (en ik werk er nog maar 3 weken).... het aangebrachte argument... "hij werkt onder zijn marktwaarde, loonsverhoging of anders zijn we hem kwijt"quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb de werkvergunning nog maar net binnen man, doe al 2 maanden vrijwilligerswerk op een IT department.
Volgende week heb ik al wat freelance werk, de eerste legale verdiensten.
Heb al een paar dingen lopen maar daar kan ik nog weinig over zeggen
Ach ja dat gedoe met die paspoorten, ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten als je beide kunt houden.quote:Op maandag 8 augustus 2005 02:16 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik heb verlede week een loonsverhoging gehad van $2.50/h (en ik werk er nog maar 3 weken).... het aangebrachte argument... "hij werkt onder zijn marktwaarde, loonsverhoging of anders zijn we hem kwijt"
En over het inleveren van het passpoort? Hoezo dat dan? Ik maak zelf wel uit ofdat ik mijn passpoort houd of niet! Het heeft namelijk een aantal voordelen![]()
Neuj ik zit hier al wat langer, Maarten zit er een jaar langer dan mijquote:
Hey Maartena:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:53 schreef maartena het volgende:
Update!
Ik heb eindelijk alle papieren weten vergaren om mijn aanvraag mogelijk te maken. Het wachten was even op de belastingen van 2004, want ze zijn niet echt geweldig snel hier met dat soort zaken, plus ik was vrij laat (maar nog op tijd) met het indienen van mijn belastingen
Het hele pakket is begin Juni naar de USCIS gestuurt naar de afdeling voor naturalisaties, en momenteel is het simpelweg afwachten maar......
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Die hadden ze al toen ik mijn klauwen aan de FBI moest gevenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:57 schreef maartena het volgende:
Ik heb intussen mijn klauwen laten afdrukken bij de INS in Santa Ana en deze worden naar de FBI gestuurd om te kijken of ik wel braaf ben geweest. Als dat is afgerond staat de weg open voor het interview. Ze hebben sinds vorig jaar behoorlijk geavanceerde apperatuur bij de INS voor vingerafdrukken. Ze wilden alle tien vingers hebben en afdrukken van de hele hand.
gaan de computer inquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat doet de FBI precies met die vingerafdrukken? En houden ze die in hun bestand?
Waar wil je heen? www.aclu.com ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En hebben ze alleen vingerafdrukken van alle immigranten in hun database of ook van alle Amerikanen?
Ik wil helemaal nergens heen, ik vind het alleen een eng idee. Al is de ACLU wel een organisatie waar ik achter sta, ja. Maar ik zou dan ook nooit in de VS willen wonen.quote:
Wezen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:37 schreef HarigeKerel het volgende:
Yup, je voldoet dus aan het stereotype
Da's niet erg hoor, daar voldoen wel meer wezen aan
Guttogut, wat een gedoe, zeg. Maar goed, als je idd zo braaf bent, dan zal dat blijken, en dan hebben zij ook die 'zekerheid' die ze graag willen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:57 schreef maartena het volgende:
Ik heb intussen mijn klauwen laten afdrukken bij de INS in Santa Ana en deze worden naar de FBI gestuurd om te kijken of ik wel braaf ben geweest. Als dat is afgerond staat de weg open voor het interview. Ze hebben sinds vorig jaar behoorlijk geavanceerde apperatuur bij de INS voor vingerafdrukken. Ze wilden alle tien vingers hebben en afdrukken van de hele hand.
Naja uit je nickname maakte ik op dat je helemaal (quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wezen?Sinds wanneer zijn mijn ouders dood?
Dat valt mee tegenwoordig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Naja uit je nickname maakte ik op dat je helemaal () alleen was
![]()
![]()
Net als in Nederland, alleen van de immigranten. Vanaf 2006 mogen Amerikanen trouwens ook hun klauwen in het paspoort zetten. In Nederland gaat dat ook gebeuren met het nieuwe paspoort, ook ergens volgens jaar geloof ik.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En hebben ze alleen vingerafdrukken van alle immigranten in hun database of ook van alle Amerikanen?
Kijken of je niet stout bent geweest. Als jouw vingerafdrukken voorkomen in een database (bijvoorbeeld afdrukken die geregistreerd zijn bij inbraken, moorden, op het handtasje van een verkrachte vrouw, weet ik veel) dan mag je in ieder geval geen Amerikaan worden en loop je het risico gearresteerd te worden en uitgezet te worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat doet de FBI precies met die vingerafdrukken? En houden ze die in hun bestand?
haha ik moest echt janken van het lachen toen ik dit las..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook altijd af, lijkt wel of alle fok!ers in het buitenland er last van hebben. In bijna elke post wordt het wel aangehaald. In een topic over slecht weer: 'Och hier schijnt de zon lekker!', in een topic over hoe rustig het is 's nachts op fok: 'hier is het al weer 11 uur 's ochtends!', in een topic over nerds die geen meid kunnen krijgen: 'hier in Azie vinden ze m'n lul wel groot, in tegenstelling tot die arrogante Nederlandse meiden'. etc etc.
Maar dit topic is in een quasi grappige FAQ stijl neergezet, dus het is wel leuk!
Nee hoor. Als ik wil weten hoe je staatsburger kan worden in Amerika zoek ik het wel op, als ik er ooit belang bij zal hebben, nooit dus.
Maar er is toch al gezegd in de OP: "Ik open dit topic alleen om julie eens op de hoogte te houden van de situatie"?
Wow inderdaad, mooie vrijbrief, ik ga denk ik ook maar uitgebreid topics openen om de mensen op de hoogte te houden van wat ik doe, ook al hebben ze er geen belang bij.
Kijk maar uit naar de volgende topics:
le_knightclub_soda heeft zich ingeschreven voor een studie (inclusief uitgebreide FAQ met scans van inschrijfpapieren en OV Kaart!)
Scans van de kassabonnetjes van le_knightclub_soda's boodschappen voor de maand januari
le_knightclub_soda heeft een nieuwe telefoon gekocht, check de scans van de handleiding in meerdere talen!
le_knightclub_soda heeft water op gezet voor thee, we houden u op de hoogte van de situatie
En ja, zelfs per ongeluk tandpasta in je oog lanceren is nog boeiender, voor iemand mijn laatste topic er bij gaat halen..
Als je het topic zo interessant vind moet je zeker de moeite nemen om het te gaan lezen. Ga dan fietsen of verzuip bij Sail.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:57 schreef whiskas het volgende:
[..]
haha ik moest echt janken van het lachen toen ik dit las..
Maar je hebt wel gelijk![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:46 schreef LOCALMOTION het volgende:
Congrat.Maarten and welcome to the WORLD of Reality....... No matter the US is Heaven.![]()
Localmotion
En zo is het maar netquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:20 schreef HarigeKerel het volgende:
The ACLU is governed by a bunch of liberal commie tree hugging euro sucking hairy welfare leeching anti-gun pro baby murder hippies!
Even though, I agree with you, Harige Kerel, a lot on issues like Israel, I absolutely disagree with the statement above. It's a bit simplistic. although I don't always agree with some of their actions, the majority of times I am glad the ACLU exists.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:20 schreef HarigeKerel het volgende:
The ACLU is governed by a bunch of liberal commie tree hugging euro sucking hairy welfare leeching anti-gun pro baby murder hippies!
Many, but the latest was the protection of that idiot Rush Limbaugh, with regards to his privacy. look it up. ACLU, was critical in upholding desegregation in many school districts. They are huge in protecting Free Speech, from rightwing idiots, to leftwing crazies...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Why?
What was a good action of the motherfuckers?
Really, There have been many lawsuits regarding free speech, where ACLU was definitely needed!!!! And they were crucial in the debate against the extension of certain provisions of the Patriot Act, (where many conservatives sided with the ACLU)quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Freedom of speech in the US can´t be limited. You don´t need an ACLU for that
Wat staat het interessant, gezeik van PLAE!!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:14 schreef PLAE@ het volgende:
Wat staat het interessant he dat engelse gelul![]()
Who was talking about convictions?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
A lawsuit is not the same as a conviction
ah kijk. Je kan wel normaal Nederlands pratenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:19 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Wat staat het interessant, gezeik van PLAE!!!
Ik reageerde op een Engels geschreven post, sukkel!!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:21 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ah kijk. Je kan wel normaal Nederlands praten![]()
relneger![]()
I, who cares about a lawsuit if there is not a conviction?quote:Who was talking about convictions
En dat kan niet in het Nederlands?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:22 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Ik reageerde op een Engels geschreven post, sukkel!!!
Conviction is in terms of a criminal trial; Lawsuits can have outcomes that have nothing to do with crime, whatsoever, but that can impact the whole country, or how states have to treat their residents. I believe we're talking about a couple of different things.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
I, who cares about a lawsuit if there is not a conviction?
Wat ik doe is mijn business; jij begon met schelden, je noemde mij een 'relneger', terwijl jij altijd mensen probeert op te steken met je posts. Altijd dwars willen zitten, geen ruimte voor discussie, alles moet zoals jij het wilt, iedereen moet jou 'ultra-leftie' opinie delen, en je gelooft heilig in je posities, geen een druppel openheid, (iets wat ik aan beide ultra rechts en links zie), en altijd maar opstekerige, ruzie zoekende posts neerschrijven? Is your uncut dick that small, honey???quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:25 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
En dat kan niet in het Nederlands?
en schelden doet geen pijn![]()
huh.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:33 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Wat ik doe is mijn business; jij begon met schelden, je noemde mij een 'relneger', terwijl jij altijd mensen probeert op te steken met je posts. Altijd dwars willen zitten, geen ruimte voor discussie, alles moet zoals jij het wilt, iedereen moet jou 'ultra-leftie' opinie delen, en je gelooft heilig in je posities, geen een druppel openheid, (iets wat ik aan beide ultra rechts en links zie), en altijd maar opstekerige, ruzie zoekende posts neerschrijven? Is your uncut dick that small, honey???
Eugene V. Debbs was enprisoned for 10 years for breach of the unconstitional sedition act of 1918.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
When was someone send to jail for a breach of freedom of speech in the US ?
voor alle duidelijkheid, Ik heb maar een nationaliteit: USA.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:39 schreef Repeat het volgende:
dat gedoe met dubbele nationaliteiten moeten ze ook per direct afschaffen hierzo in nederland. gewoon voor iedereen.
Maartena gaat voor de driedubbele nationaliteitquote:dat gedoe met dubbele nationaliteiten moeten ze ook per direct afschaffen hierzo in nederland. gewoon voor iedereen
Not if the subject is ACLUquote:You'll probably find that we agree on a lot of things, and disagree on a few...
Well, than we'll disagree, and continued conversation is pointless!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maartena gaat voor de driedubbele nationaliteit
[..]
Not if the subject is ACLU
godver kap es ff en spreek gewoon engelsquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Atleast the ACLU is not funded by public money. The Dutch counterpart would be, so that´s a plus.
@Plae, ook prima Engels en ik spreek zelf iemand het liefst aan in de taal die diegene het beste beheerst
Engels is de taal die al meer dan 15 jaar dagelijks spreek. Ik antwoord veel in het Nederlands op dit forum, maar ik reageerde op een in-Engels-geschreven stuk. Toen zijn Diego... en ik te posten tegen elkaar, en hij koos Engels, omdat ik inderdaad mij het meest thuis voel in die taal. Wanneer hij Nederlands wil schrijven zal ik dit ook doen, maar wanneer ik iets niet direct kan vertalen schrijf ik Engels.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:46 schreef PLAE@ het volgende:
Jullie kunnen beiden prima Nederlands en dit is een Nederlands forum. Waarom dan gelul in Engels tegen elkaar?![]()
Great!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:47 schreef Repeat het volgende:
отлично!
echt waar joh?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:47 schreef Repeat het volgende:
отлично!
Oh ok dat laat je dan op een vreemde manier zienquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:08 schreef PLAE@ het volgende:
Mij interesseert het wel degelijk. Ik vind de verhalen van popolon, maartena, stefanp en vampier leuk om te lezen.
Dat lijkt me meer de taak van een mod. Of ben je een onzichtbare modquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:12 schreef PLAE@ het volgende:
vond je dat het hier nog echt over dat onderwerp ging?
Dat zeg ik ook niet. Ik doelde overigens niet op jouw alleen. Was meer algemeenquote:En dat iets interessant is betekent nog niet dat je het meteen ook met hun standpunten eens moet zijn.
StefanP loopt bijvoorbeeld als een kip zonder kop rond te blaten op fok.
Wat arrogant om te denken dat het jaloezie en afgunst zouden zijn, je doet het voorkomen of iedereen van die natie deel zou willen uitmaken, terwijl het gros van de wereld kotst op het land en het volk. De jongetjes die nu heel stoer naar de vs rennen komen met hun staart tussen hun benen weer terug als er iets mis gaat, dit blijkt uit het feit dat ze het NL paspoort behouden. Als je zo'n stoere vent bent neem je daar dan ook afstand van.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:07 schreef MrX1982 het volgende:
Jammer dat afgunst en jaloezie bij sommige weer de boventoom moet voeren.
Als je niet geïnteresseerd bent in het feit dat TS een Amerikaan wordt, waarom reageer je dan?
Er zijn vast genoeg threads die je wel boeien. Kinderachtig gedrag
Tot nu toe zijn er genoeg mensen die deel willen uitmaken van de VS. Dat feit wordt alleen al bevestigd door dat er elk jaar meer mensen naar de VS komen. Hoe zit dat ook alweer met Nederland?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:14 schreef Sjonnjoop het volgende:
Wat arrogant om te denken dat het jaloezie ne afgunst zouden zijn, je doet het voorkomen of iedereen van die natie deel zou willen uitmaken, terwijl het gros van de wereld kotst op het land en het volk. De jonegtjes die nu heel stoer naar de vs rennen komen met hun staart tussen hun benen weer terug als er iets mis gaat, dit blijkt uit het feit dat ze het NL paspoort behouden. Als je zo'n stoere vent bent neem je daar dan ook afstand van.
En dat zijn ook allemaal hoog opgeleide personen die het land verder helpenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn er genoeg mensen die deel willen uitmaken van de VS. Dat feit wordt alleen al bevestigd door dat er elk jaar meer mensen naar de VS komen. Hoe zit dat ook alweer met Nederland?
Hoge bomen vangen veel wind. Mensen en landen met kritiek doen het zelf geen haar beter.
Het hebben van twee paspoorten is blijkbaar toegestaan. Waarom zou je daar geen gebruik van maken?
Dat is tenminste keuze's maken, ik vind NL ook kut, maar amerika nog kutter. Als ik ooit weg zou gaan zou ik me de moeite besparen om me er achteraf nog druk over te gaan lopen makenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:25 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik heb maar 1 paspoort: USA, ik heb geen Nederlands paspoort, ik heb er geen recht op, wil het niet, kan mij niks schelen. Mijn doel is nooit om NL te bekritiseren, maar als er onwaarheden, of dom gelul over Amerika wordt gezegd, dan schrijf ik wat terug. Soms ben ik het met de kritiek eens, meestal niet... Je zal mij nooit NL zien aanvallen, ik vind het geen kloteland, maar het heeft net als de USA ook kanten die niet zo mooi zijn. Wat de andere posters hun ervaringen zijn wat betreft NL is hun zaak. Ik heb nooit MaartenA NL op een onaardige manier zien bekritiseren...
Dat weet ik niet. In Nederland komen er minder mensen bij dan er mensen weggaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:27 schreef Sjonnjoop het volgende:
En dat zijn ook allemaal hoog opgeleide personen die het land verder helpen![]()
Dat is allemaal koffiedik kijken. Wellicht heeft maartena daar wel een legitieme reden voor. Bovendien is het tamelijk moeilijk op kosten van de samenleving te leven in de VS. Stuk minder sociale vangnetten dan hierquote:Het houden van twee paspoorten is prima, maar ik vind het tamelijk triest dat je je "ex land" de grond in trapt, maar tegelijk de deur open wilt houden om terug te komen als je het in de fantastische vs niet meer trekt, omdat het allemaal toch niet zo fantastisch is als je ouder of ziek bent. Dat soort hebben we hier net zo graag als de bekende assielzoeker die nooit meer teruggaat en op kosten van de samenleving leeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |