wat lul je slapquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:59 schreef Daniel.San het volgende:
[..]
en om eerlijk te zijn vind ik nirvana soort van door ontwikkelde punk, maar dat ter zijde..
het is dat ze gewoon hele goede muzikanten zijn, anders was het gewoon een punk band
Oh? Bij mij weten probeerde Kurt Cobain met Smell like teen spirit gewoon een slappe Pixies immitatie te doen. Daar komt de crunch sound ook vandaan. Alleen de versterkers werden wat mee opgevoerd.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:40 schreef cappp het volgende:
[..]
wat lul je slap![]()
Tis punk rock, grunge is verzonnen door de platenmaatschappij(en)
quote:"If our records sound distorted, it's because they are. My brother (Larry, guitar) was always fooling around with the amps. They were always overdriven. Or he was disconnecting the speakers and poking a hole in them with an ice pick. That's how we ended up sounding like a train wreck
your my man, ken je The Plan ook?quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:57 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
nog een paar
Jonathan Richman and the Modern Lovers-Roadrunner
MC5-Kick Out The Jams
The Sonics-The Witch
The Sonics-Strychnine
The Dead Boys-Sonic Reducer
The Dead Boys-Down In Flames
Johhny Thunders And The Heartbreaker-Born Too Loose
Johhny Thunders And The Heartbreakers-Chinese Rocks
Richard Hell and the Voidoids-Love Comes in Spurts
Richard Hell and the Voidoids--Blank Generation
The Adverts-Gary Gilmore's Eyes
The Adverts-One Chord Wonders
ondanks dat de sonics uit de jaren 60 zijn vind ik hun wel punk
[..]
neequote:Op woensdag 3 januari 2007 11:14 schreef punkjunk het volgende:
[..]
your my man, ken je The Plan ook?
Ja, maar beweren dat nirvana door ontwikkelde punk is staat bijna gelijk aan zeggen dat hiphop van bach afstamdquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:00 schreef Art_Core het volgende:
Het "dit is geen punk en dit wel" debat is al zo oud als de punk zelf. Van een homogene stroming binnen zowel muzikanten als luisteraars is nooit sprake geweest. Ik weet nog goed hoe ik rond 1980 als jong snotty punkje met Cockney Rejects shirt (dat was toen punk dus en geen Oi - een labeltje dat later door Gary Bushell is bedacht voor een groep heel uiteenlopende bands) in debat was met een Wire liefhebber en we alletwee vonden zelf de ware punkgedachte te hebben. Ik vond dat punk ging over een combi van "attitude" en het herontdekken van de essentie van rock and roll en hij vond dat punk stond voor muzikale vernieuwing en het verleggen van grenzen. We hadden natuurlijk alletwee gelijk, of geen van beide misschien.
Fantastisch nummer iddquote:Op zondag 31 december 2006 03:47 schreef the_idiot het volgende:
The Only Ones - Another Girl, Another Planet
Een van de leukste intros.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:44 schreef MarsX het volgende:
(what's your name?, FUCK YOU that's my name)
Vette intro, maar waarom het nummer zelf dan niet in je lijstje?quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:44 schreef MarsX het volgende:
(what's your name?, FUCK YOU that's my name)
Vind het liedje zelf niet echt een super nummerquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:24 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Vette intro, maar waarom het nummer zelf dan niet in je lijstje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |