Dan ben ik wss een uitzondering die haast dagelijks Never Mind The Bollocks luisterdquote:Op zondag 31 december 2006 03:55 schreef Soul79 het volgende:
Offspring is toch punk voor 12-jarige Amerikaanse suburb kids??? laten we dat er dus idd maar buiten houden![]()
De ultieme punksong lijkt mij gewoon Anarchy in the UK van de Sex Pistols. Al is er volgens mij geen hond die dat tegenwoordig nog voor z'n plezier luistert, maar dat maakt het nu juist bij uitstek een goeie punksong. Echte punk is er niet om 30 jaar later nog beluisterd te worden. De Clash bv. heeft de tand des tijds wel doorstaan maar niet omdat het een punkband was maar gewoon omdat het een goede band was![]()
dan ben jij vast elke dag dronken.quote:Op zondag 31 december 2006 13:49 schreef Sethje het volgende:
[..]
Dan ben ik wss een uitzondering die haast dagelijks Never Mind The Bollocks luisterd![]()
Nee dat alleen in het weekend ik vind het gewoon vetquote:Op zondag 31 december 2006 14:00 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
dan ben jij vast elke dag dronken.
Ik vind dat zo'n wanstaltig, humorloos gedrochtquote:Op zondag 31 december 2006 13:49 schreef Sethje het volgende:
[..]
Dan ben ik wss een uitzondering die haast dagelijks Never Mind The Bollocks luisterd![]()
Eindelijk, daar kan ik iets mee, al mis je wel Choking Victim en The Refused.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:30 schreef RunningRiot het volgende:
Waarom noemt hier niemand Cocksparrer? Peter and the test tube babies? The Adicts? Blitz? Cockney rejects? The Blood? Infa Riot? the 4skins? Oke dit is teveel Oi! en dat lusitert tegenwoordig niemand meer. Godzijdank zag ik nog 999 en Sham69 staan. De mensen die GG Allin (true king of rock n roll), Dead kennedys ( ik vind heel het album plastic surgery disasters meesterlijk), Crass (Nagasaki Nightmare is mijn favo nummer), Bad Brains (Banned in D.C is een geweldig nummer) in hun lijst hebben staan daar heb ik nog hoop voor. Maar om nu al die gare skatepunk/poppunk bandjes als beste punkbands neer te zetten.. Nee dat schiet niet op..
Mijn lijst
1) Dead Kennedys - We ve got a bigger problem now
2) GG Allin - Bite it you scum
3) Infa Riot - Kids of the eighties
4) Cocksparrer - Running Riot
5) SubHumans - No
6) The Blood - Stark Raving Normal
7) Crass - Nagasaki Nightmare
8) Peter and the test Tube Babies - Banned from the Pubs
9) Cockney Rejects - Oi! Oi! Oi!
10) Blitz - Attack
11) Antidote - Rood it Blauw (met een bruine rand)
12) Dead Kennedys - Holiday in cambodia
13) The Varukers - Murder
14) Toy Dolls - Idle Gossip
15) Chaos uk - Ronnie was a Rebel
16) Last resort - Violence in our minds
17) Discharge - Never Again
18) Uk Subs - Warhead
19) Mistake - Free beer for the punx
ja ik heb 19 nummer want ik ben te punk om me aan regels te houden :p
Sorry, Nirvana? Sublime?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:22 schreef Daniel.San het volgende:
punk song aller tijden:
ik luister bijna nooit punk maar:
Lagwagon - May 16th
vind ik ultiem goede punk,
deze ook wel,
Rites of Spring - Hidden Wheel
Nirvana - Scentless apprentice
Royal Trux - Inside game
Pretty Girls Make Graves - Wildcat
Sleater Kinney - What's Mine is yours
Sonic Youth - Schizophrenia
Q and not U - Hooray for humans
Seafood - Cloaking
Sublime - 40 oz to freedom
Refused - Liberation Frequency
Shudder to Think - X-French Tee Shirt
vast nog wel meer,, ben te lui om verder door me muziek bibliotheek te bladeren
ach wat ik al aan namen heb gezien in dit topic,.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Sorry, Nirvana? Sublime?Ik wil absoluut niet een punk-ego verdedigen, maar zulke namen horen écht niet thuis in een punk-lijst.
![]()
Hoezo vind je ze punk dan? Ik kan echt geen link tussen nirvana en zeg een band als Sham 69 leggen. Niet in lyrics, accoorden schema's, menier van slag, drum, attitude?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:57 schreef Daniel.San het volgende:
[..]
ach wat ik al aan namen heb gezien in dit topic,.
en ik zeg niet dat sublime of nirvana nou echte punk bands zijn,
die liedjes vind ik gewoon punk,
zo'n sneue opmerking altijd. "ik VIND het geen muziek".quote:Op dinsdag 25 januari 2005 02:56 schreef Laton het volgende:
[..]
Sorry, ik vind het geen muziek..daarom maar techno met die neukpistool zanger![]()
Genoeg nummers uit jou genre in mijn lijst hoor...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:40 schreef punkjunk het volgende:
Wacht, beste nummer.
Richard Hell : love comes with spurds
Honey Bane (and the kababs) - Girl on the Run
Ruts : Babylon Burning
Eater: Lock it up
Moped: Make Trouble
Lurkers: Be My Prisinor
Gen X: Ready Steady Go
en dan is Métal Urbain ook nog noemenswaardig met Lady Coke.
En Gang of Four is zeker tot punk te rekenen als je het mij vraagd.![]()
Da's oiquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:32 schreef vingerplant het volgende:
Hmm moeilijk om er maar 10 te kiezen, doe ik morgen weer een lijstje van 10 dan zal de helft alweer anders zijn![]()
Volgorde kiezen doe ik niet.
- Cock Sparrer - Where Are They Now?
Iets meer dan 10, tja...
Mierenneukerquote:
Ok, jij wint. Wel lekkere nummers trouwens van Cock Sparrer. Moet al tijden wat vinyl van ze zien te kopen. Eigelijk vind ik dat je 1 regel hebt qua punk: het moet op het goedkoopste prut stink vinyl te krijgen zijn wat er isquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:18 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Mierenneuker![]()
Wat mij betreft gewoon een vorm van punk, anders mag je bv minor threat ook wel weglaten. Er is gewoon een breed scala aan subgenres en die tel ik lekker mee. Als je punk gaat definieeren krijg je weer van die zinloze discussies waar bepaalde mensen weer hun eigen gelijk proberen te bewijzen![]()
Laat ik daar nou kasten vol van hebben staanquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:40 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ok, jij wint. Wel lekkere nummers trouwens van Cock Sparrer. Moet al tijden wat vinyl van ze zien te kopen. Eigelijk vind ik dat je 1 regel hebt qua punk: het moet op het goedkoopste prut stink vinyl te krijgen zijn wat er is.
ik heb het niet over bandsquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Hoezo vind je ze punk dan? Ik kan echt geen link tussen nirvana en zeg een band als Sham 69 leggen. Niet in lyrics, accoorden schema's, menier van slag, drum, attitude?
Mochten ze willen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:59 schreef Daniel.San het volgende:
en om eerlijk te zijn vind ik nirvana soort van door ontwikkelde punk, maar dat ter zijde..
het is dat ze gewoon hele goede muzikanten zijn, anders was het gewoon een punk band
Je speelt geen instrument denk ik, of wel?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:59 schreef Daniel.San het volgende:
[..]
ik heb het niet over bandsmaar over indivuduele liedjes
ik ken sham 69 niet btw..
mijn criterea was vooral gebaseerd, op attitube en energie.
en ik kan best wel een beeld voor stellen dat een hardcore punk band, scentless aprentie speelt.
Enigste dat ik kan aan merken, is dat scentless aprentice gewoon een te goed gespeelt nummer om 'echte' punk te zijn.
en om eerlijk te zijn vind ik nirvana soort van door ontwikkelde punk, maar dat ter zijde..
het is dat ze gewoon hele goede muzikanten zijn, anders was het gewoon een punk band
McLaren is een lul die graag boetseerde met mensen en elkaar tegen uit probeerden te spelen. Dat hij met Cock Sparrer te maken heeft gehad wist ik niet. Tof dat je het vertelde. Ik lees behoorlijk wat (auto)biografiën van bandjes en mail afentoe wat met gasten die bijvoorbeeld in The Roxy Club kwamen, onderandere met Andy Blade (eater). Het is echt vet hoe de stijl in die tijd was. Gewoon de omgang met de wereld en shit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor jouquote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:59 schreef Daniel.San het volgende:
ik speel geen instrument nee,quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je speelt geen instrument denk ik, of wel?
Crunch heeft absoluut geen roots in punk. Niet qua attitude, houding, muzikaal vermogen en al helemaal niet in accoorden schema's.
Dán heb je werkelijk geen idee wat punk inhoud.quote:Op woensdag 3 januari 2007 06:02 schreef Daniel.San het volgende:
[..]
ik speel geen instrument nee,
Mijn gevoel zegt mij gewoon of iets punk is of niet,
prentendeer verder niet dat ik nou echt verstand van muziek zaken heb. laat staan punk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |