abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24783183
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:09 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Leuk he? Je kop in het zand steken. .
Goh, als er één zo'n filmpje getoond wordt, zijn opeens alle Marrokanen relschoppers. Het had net zo goed een blanke jongen kunnen zijn. Ga bijvoorbeeld zelf eens kijken hoe het er aan toe gaat op een VMBO-school in A'dam, i.p.v. domweg te generaliseren.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_24783252
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:16 schreef MrAli het volgende:

[..]

nou sorry hoor..
(maar naar mijn mening leg ik helemaal niet uit wat er aan de hand is.. )
Je trapt nogal een open deur in als je gaat uitleggen dat het niet de bedoeling is dat een leerling een leraar op zo'n manier intimideert, maar goed.
- Beverly Sills
pi_24783254
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:22 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Goh, als er één zo'n filmpje getoond wordt, zijn opeens alle Marrokanen relschoppers. Het had net zo goed een blanke jongen kunnen zijn. Ga bijvoorbeeld zelf eens kijken hoe het er aan toe gaat op een VMBO-school in A'dam, i.p.v. domweg te generaliseren.
Wie zegt dat het me om de marrokaan gaat? , nu trek je opeens overhaaste conclusies kerel.

Ik vond eigenlijk dat dit wel liet zien hoe het tegenwoordig staat met het respect tegenover ouderen, of in dit geval dus leraren. Wat ik vind, de zaak een beetje relativeren, de leraar mag er niet zomaar op los slaan, maar indien nodig, zoals hier, is de leraar gerechtigd een corrigerende klap uit te delen.

Zijn ze meteen opvoedend bezig, en dat is ook nog eens wat de Nederlandse bevolking wil. Twee vliegen in één klap.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24783377
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Wie zegt dat het me om de marrokaan gaat? , nu trek je opeens overhaaste conclusies kerel.

Ik vond eigenlijk dat dit wel liet zien hoe het tegenwoordig staat met het respect tegenover ouderen, of in dit geval dus leraren. Wat ik vind, de zaak een beetje relativeren, de leraar mag er niet zomaar op los slaan, maar indien nodig, zoals hier, is de leraar gerechtigd een corrigerende klap uit te delen.

Zijn ze meteen opvoedend bezig, en dat is ook nog eens wat de Nederlandse bevolking wil. Twee vliegen in één klap.
'Stemmingmakerij' slaat op het feit dat GeenStijl nogal selectief nieuwsberichtjes schrijft, om in dit geval allochtonen in een slecht daglicht te stellen. Lees bijv. voor de grap de reacties op dat bericht maar eens.

Dat geeft 'steek je kop maar in het zand' gelijk een heel andere betekenis. Maar goed, dat was dus blijkbaar niet de achterliggende gedachte.

Het mag echter duidelijk zijn dat het GeenStijl niet ging om te laten zien hoe weinig respect de Nederlandsche jeugd voor 'ouderen' heeft.
- Beverly Sills
pi_24783513
zo vandaag zijn mijn leet oordopjes aangekomen uit de V.S maar die snuiters van die webshop hadden een foutje gemaakt en daarom mijn hd mp3 speler nog niet opgestuurd... Die komt hopelijk nog morgen of zaterdag
pi_24783620
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

'Stemmingmakerij' slaat op het feit dat GeenStijl nogal selectief nieuwsberichtjes schrijft, om in dit geval allochtonen in een slecht daglicht te stellen. Lees bijv. voor de grap de reacties op dat bericht maar eens.

Dat geeft 'steek je kop maar in het zand' gelijk een heel andere betekenis. Maar goed, dat was dus blijkbaar niet de achterliggende gedachte.

Het mag echter duidelijk zijn dat het GeenStijl niet ging om te laten zien hoe weinig respect de Nederlandsche jeugd voor 'ouderen' heeft.
Nee, dat mag duidelijk wezen ja. Geenstijl schopt graag, en hard ook. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:49:42 #132
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24783652
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:26 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Je trapt nogal een open deur in als je gaat uitleggen dat het niet de bedoeling is dat een leerling een leraar op zo'n manier intimideert, maar goed.
dat valt dus wel mee, want aan dit voorval zie je dus dat er kennerlijk mensen zijn die daar anders over denken, dat wij het hier allemaal niet normaal vinden is wat anders..
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:55:34 #133
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24783741
-

[ Bericht 99% gewijzigd door MrAli op 27-01-2005 19:59:09 ]
pi_24783821
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:55 schreef MrAli het volgende:

[..]

dit staat daar:
[..]

daardoor wekken ze de gedachte op dat het een Marokkaan (of een Turk) zou zijn..
tenminste, zo kanje dat opvatten, zeker als je dat wil..
Ja, het is een Marrokaan ja, dat staat buiten kijf.
Maar daar ging het míj niet om, en dat dacht Kees in eerste instantie wel, zodoende. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:35:59 #135
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24784577
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:59 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ja, het is een Marrokaan ja, dat staat buiten kijf.
Maar daar ging het míj niet om, en dat dacht Kees in eerste instantie wel, zodoende. .
dat was me inmiddels ook duidelijk.. vandaar dat ik het bericht al weer ingrijpend ge-edit had..
alleen ik dacht gelezen te hebben dat je het niet zeker achtte dat het een Marokkaan betrof, en dat je vond dat men niet overhaast die conclusie moest trekken, dat het wel een Marrokaan zou zou..
pi_24785018
zo denet is ff alles voor engels van extensief luisteren en lezen bij elkaar verzonnen dus dat is ook weer klaar!
pi_24785762
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:54 schreef MAX_crazy het volgende:
zo denet is ff alles voor engels van extensief luisteren en lezen bij elkaar verzonnen dus dat is ook weer klaar!
Ooohoh! Wie heb jij dan voor Engels?

donderdag 27 januari 2005 @ 21:39:31 #138
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24785950
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:30 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

ene Henk Zevenbergen schijnt ons les te geven..
pi_24786269
Zo, net Phone Booth weer 's gezien, echt een goede film vind ik het
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_24786354
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:30 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Engels is dus geen probleem om aan lezen / luisteren te komen. Probleem zijn de vakken Duits / Frans waar je 'normaal' niks voor zou doen, en omdat de overheid het zonodig belangrijk vind dat wij 'vreemde talen' kunnen gebruiken moeten wij maar woordjes in onze kop sapmen en Duitse kinderboekjes lezen terwijl we onze kostbare tijd veel beter kunnen gebruiken. (Ter verduidelijk: Engels vind ik dus geen onzin, want dat is 'de wereldtaal', tijdens je studie zal je het sowieso nodig hebben, en je maakt in het internationale bedrijfsleven gewoon een betere kans als je goed Engels spreekt. Het effect van Frans / Duits spreken is echter miniem, met uitzondering natuurlijk van vakken als tolken, ambassadeurs, of zakenmannen die contacten onderhouden met die specifieke landen. Maar als je het zo bekijkt: waarom Frans en Duits? Geef dan Chinees of Spaans ofzo )
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:07:12 #141
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24786539
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:58 schreef errrrr het volgende:

[..]

Engels is dus geen probleem om aan lezen / luisteren te komen. Probleem zijn de vakken Duits / Frans waar je 'normaal' niks voor zou doen, en omdat de overheid het zonodig belangrijk vind dat wij 'vreemde talen' kunnen gebruiken moeten wij maar woordjes in onze kop sapmen en Duitse kinderboekjes lezen terwijl we onze kostbare tijd veel beter kunnen gebruiken. (Ter verduidelijk: Engels vind ik dus geen onzin, want dat is 'de wereldtaal', tijdens je studie zal je het sowieso nodig hebben, en je maakt in het internationale bedrijfsleven gewoon een betere kans als je goed Engels spreekt. Het effect van Frans / Duits spreken is echter miniem, met uitzondering natuurlijk van vakken als tolken, ambassadeurs, of zakenmannen die contacten onderhouden met die specifieke landen. Maar als je het zo bekijkt: waarom Frans en Duits? Geef dan Chinees of Spaans ofzo )
er word in het zuiden op een school al Chinees geschreven..
dat is veel beter dan Frans en Duits als je bedenkt dat 1 op de 5 mensen Chinees is..
Frans is idd onzin, als verplicht vak, keuze vak moet kunnen..
en Duits is iets belangrijker voor ons, zeker op Texel..
want we leven hier wel van het tourisme.. en datzijn veel Duitsers..
in de zomer spreek ik minstens evenveel Duits als Nederland op de haven..en af en toe nog eens iemand die Engels wil..
(zelf een keer iemand gehad die in het Engels vroeg of ik Portugees, Spaan, Duits, of eventueel Engels sprak.. vreemde vent..maar wel aardig.. (wie spreekt hier nou Portugees ) maar toch maar voor Engels gekozen.. )
pi_24787726
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:07 schreef MrAli het volgende:

[..]

er word in het zuiden op een school al Chinees geschreven..
dat is veel beter dan Frans en Duits als je bedenkt dat 1 op de 5 mensen Chinees is..
Frans is idd onzin, als verplicht vak, keuze vak moet kunnen..
en Duits is iets belangrijker voor ons, zeker op Texel..
want we leven hier wel van het tourisme.. en datzijn veel Duitsers..
in de zomer spreek ik minstens evenveel Duits als Nederland op de haven..en af en toe nog eens iemand die Engels wil..
(zelf een keer iemand gehad die in het Engels vroeg of ik Portugees, Spaan, Duits, of eventueel Engels sprak.. vreemde vent..maar wel aardig.. (wie spreekt hier nou Portugees ) maar toch maar voor Engels gekozen.. )
Wow, al op een school? En dan zou je ook zoiets kunnen doen als Frans, Duits, Chinees, Spaans aanbieden en dan moet je er verplicht 2 kiezen. Voor een kleine school als dit is dat bijna niet te doen, maar ff landelijk denken Het zou mij iig een beter gevoel geven als ik wat kan kiezen, ik zou me er meer voor inzetten denk ik. En idd, op Texel zouden veel mensen dan Duits kiezen, logisch toch?
pi_24788264
Zo, net behoorlijk intensieve training achter de rug, wel leuk .

Marco had me vorige week trouwens iets uitgelegd wat goed is om je sprongkracht te trainen: Op 1 been balanceren, terwijl je helemaal door dat ene been zakt, op je hiel rust zeg maar, en dan, met je andere been gestrekt vooruit, omhoog komen.

Vorige week zei hij dat ik dat maar moest gaan oefenen, vandaag heb ik hem het laten zien, 2 keer achter elkaar

Hij zei dat hij dat niemand in 18 jaar heeft zien doen, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24789067
* NerdoNielso eindelijk weer eens online onder zijn eigen Debian systeempje
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:49:34 #145
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24789210
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:49 schreef errrrr het volgende:

[..]

Wow, al op een school? En dan zou je ook zoiets kunnen doen als Frans, Duits, Chinees, Spaans aanbieden en dan moet je er verplicht 2 kiezen. Voor een kleine school als dit is dat bijna niet te doen, maar ff landelijk denken Het zou mij iig een beter gevoel geven als ik wat kan kiezen, ik zou me er meer voor inzetten denk ik. En idd, op Texel zouden veel mensen dan Duits kiezen, logisch toch?
in Den Bosch was dat dacht ik..
maar dat is idd wel een beter idee wat jij zegt, en dat is al wel eerder geoppert..
maar of er hier veel voor Duits zouden kiezen, Engels sowieso, tsja..liever Chinees als Duits..
(en ik denk dat veel ook juist niet voor Duits zullen kiezen omdat veel een afkeer tegen Duitsland hebben, de taal is gewoon afschuwelijk en de grammatica isniet de makkelijkste..en Chinees is weer eens wat anders.. )
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:54:38 #146
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24789327
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:09 schreef -Mzraki- het volgende:
Zo, net behoorlijk intensieve training achter de rug, wel leuk .

Marco had me vorige week trouwens iets uitgelegd wat goed is om je sprongkracht te trainen: Op 1 been balanceren, terwijl je helemaal door dat ene been zakt, op je hiel rust zeg maar, en dan, met je andere been gestrekt vooruit, omhoog komen.

Vorige week zei hij dat ik dat maar moest gaan oefenen, vandaag heb ik hem het laten zien, 2 keer achter elkaar

Hij zei dat hij dat niemand in 18 jaar heeft zien doen, .
ik dus ook ff kijken..
ik staan, linkerbeen los van de grond..
door mijn knie heen zakken..
maar dan hou ik nooit mijn hiel op de grond..
maar als ik op mijn voorvoet leun is het echt een eitje..dan snap ik niet wat er moeilijk aan is..

maar lukt het jou om door 1 been te gaan, en dan weer omhoog te komen terwijl constant de voet van je standbeen plat op de grond rust, dus met de hele voetzool..en niet alleen je voorvoet / tenen?
want dat lijkt me dus wel lastig / (bijna) niet te doen..
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:56:30 #147
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24789379
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:42 schreef NerdoNielso het volgende:
* NerdoNielso eindelijk weer eens online onder zijn eigen Debian systeempje

ben alleen benieuwd hoe lang ie het volhoud..
morgen gingen we wat webservers hacken dacht ik..
be prepared..

maar nu pitten..mzzls allen..
pi_24792374
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:58 schreef errrrr het volgende:

[..]

Engels is dus geen probleem om aan lezen / luisteren te komen. Probleem zijn de vakken Duits / Frans waar je 'normaal' niks voor zou doen, en omdat de overheid het zonodig belangrijk vind dat wij 'vreemde talen' kunnen gebruiken moeten wij maar woordjes in onze kop sapmen en Duitse kinderboekjes lezen terwijl we onze kostbare tijd veel beter kunnen gebruiken. (Ter verduidelijk: Engels vind ik dus geen onzin, want dat is 'de wereldtaal', tijdens je studie zal je het sowieso nodig hebben, en je maakt in het internationale bedrijfsleven gewoon een betere kans als je goed Engels spreekt. Het effect van Frans / Duits spreken is echter miniem, met uitzondering natuurlijk van vakken als tolken, ambassadeurs, of zakenmannen die contacten onderhouden met die specifieke landen. Maar als je het zo bekijkt: waarom Frans en Duits? Geef dan Chinees of Spaa
ns ofzo )
Ach, ach, wat hebben we het weer zwaar.

Zal ik eens vertellen waar jij die kostbare tijd aan zou besteden als je geen Frans of Duits hoefde te leren? Juist ja.
- Beverly Sills
pi_24792415
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:54 schreef MrAli het volgende:

[..]

ik dus ook ff kijken..
ik staan, linkerbeen los van de grond..
door mijn knie heen zakken..
maar dan hou ik nooit mijn hiel op de grond..
maar als ik op mijn voorvoet leun is het echt een eitje..dan snap ik niet wat er moeilijk aan is..

maar lukt het jou om door 1 been te gaan, en dan weer omhoog te komen terwijl constant de voet van je standbeen plat op de grond rust, dus met de hele voetzool..en niet alleen je voorvoet / tenen?
want dat lijkt me dus wel lastig / (bijna) niet te doen..
Hiel moet op de grond ja, maar je hoeft niet van stand naar beneden, gewoon van beneden omhoog komen.

Zo moeilijk vind ik het ook niet, ik bedoel, als ik het al na een week red...

Maar hij was dus wel onder de indruk .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')