Vorig deel: Het 2e Grote SNES Topicquote:Super NES
Het Super Nintendo Entertainment System werd in 1993 uitgebracht in Europa. Spelers waren overdonderd door de beelden en gameplay die een spectaculair nieuw tijdperk in de geschiedenis inwijdden. De Super Nintendo bood stereogeluid, los van elkaar scrollende achtergronden, en twee keer zoveel geheugen als de oude NES. De spelcassettes herbergden gigantische spelwerelden, waarin je wekenlang kon rondzwerven.
Controller
Voortbordurend op het ontwerp van de NES-controller, zetten de ontwerpkunstenaars bij Nintendo de standaard voor toekomstige videogame-controllers met de foutloze Super Nintendo-controller. De comfortabele vierpuntsdruktoets was weer aanwezig, terwijl twee extra knoppen en de introductie van de schouderknoppen voor nog meer besturingsmogelijkheden zorgden. Als je wilt weten waar hedendaagse controller-ontwerpers hun inspiratie vandaan halen, hoef je alleen maar naar deze controller te kijken.
Graphics Power
De ingebouwde DSP (Digital Signal Processor) van de Super Nintendo kan in een oogwenk gecompliceerde berekeningen uitvoeren, om prachtige spelbeelden te genereren. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de "Mode 7"-techniek mogelijk, waardoor 2D-landschappen in drie dimensies kunnen worden gedraaid en bewogen. De pseudo 3D-tracks in Super Mario Kart zijn hiervan bijvoorbeeld een goed voorbeeld. In het waanzinnige F-Zero doen de supersnelle beelden zelfs de stoerste gamer naar adem happen.
Super FX
Terwijl andere systemen bleven steken in platte graphics, werkte Nintendo stiekem aan een revolutie in de wereld van de videogames. Spelcassettes die waren voorzien van een Super FX chip maakten het mogelijk om echte 3D polygonenbeelden te ervaren, zoals in het prachtige vlieg-en-schietspel Star Wing. In latere spellen, zoals Yoshi's Island, werd de Super FX 2 chip gebruikt om vormen te buigen en uit te rekken op de mafste en mooiste manieren.
Spelaanbod
Nintendo's grootste helden van de NES en uit de speelhal, keerden in flitsende stijl terug op de Super Nintendo. Super Mario World, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Donkey Kong Country, Super Metroid, Super Mario Kart ... in hun eigen genres zijn deze klassiekers nog steeds de beste ooit, tot op de dag van vandaag. Third-parties hebben de totale catalogus van de Super Nintendo uitgebreid tot meer dan 500 games.
Kun je wachten tot je een ons weegt.quote:Op maandag 24 januari 2005 07:35 schreef Strolie75 het volgende:
*op port van Pilotwings wacht*
Ik las ooit op IGN dat ze ermee bezig zijn...quote:Op maandag 24 januari 2005 07:36 schreef OnaNia het volgende:
Kun je wachten tot je een ons weegt.
Dan zit je helemaal goed met de DS. Daar komt een nieuwe van links-naar-rechts ren Mario dit jaarquote:Op maandag 24 januari 2005 07:37 schreef Together-Alone het volgende:
Oohh, SNES.Ik ben en blijf een grote Mario fan. Maar dan wel de ongecompliceerde spelletjes waar je nog gewoon van links naar rechts moet rennen.
![]()
Jah? Hebbuuh!quote:Op maandag 24 januari 2005 07:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dan zit je helemaal goed met de DS. Daar komt een nieuwe van links-naar-rechts ren Mario dit jaar
De SNES was de machine waarop ik in aanraking kwam met SquareSoftDie liefde is nooit meer wegggegaan
En met hoeveel punten? Ik heb hem ooit met 11 punten uitgespeeld, lager kan volgens mij niet.quote:Op maandag 24 januari 2005 09:42 schreef BlackJack het volgende:
Super Mario World is gaaf. Van het weekend nog in 14 minuten en 34 seconden uitgespeeld.
Bij de GameShop in Den Haag (www.gameshop.nl)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 05:12 schreef GcKing het volgende:
Hey waar kun je nog een nieuwe snes kopen en toebehoren?
Omdat als ze losse ports voor 20 euro of 45 euro per stuk uitbrengen het ook verkoopt (zie NES Classics serie en diverse SNES ports op de GBA). Ze zouden dus wel gek zijn om 10 spellen op 1 cd uit te brengen als het ook los kan.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:12 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, waarom brengt Nintendo niet gewoon hun spellen allemaal direct te porten, 10 spellen op een cd. Goedkoop uitbrengen per genre. Gegarandeerd dat het een sycces wordt.
En die licenties zullen ook niet zo duur meer zijn lijkt mij. Stel je voor, een disk met RPG's voor op de GC, allemaal SNES RPG's. Ik bedoel, op de PC kunnen ze het, en doen ze het met grote regelmaat.
Ik zou iig voorstander zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:12 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, waarom brengt Nintendo niet gewoon hun spellen allemaal direct te porten, 10 spellen op een cd. Goedkoop uitbrengen per genre. Gegarandeerd dat het een sycces wordt.
En die licenties zullen ook niet zo duur meer zijn lijkt mij. Stel je voor, een disk met RPG's voor op de GC, allemaal SNES RPG's. Ik bedoel, op de PC kunnen ze het, en doen ze het met grote regelmaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |