De watermolen staat in de tuinen op het eiland. Aan het hoflaantje.
De watermolen is aardig aan het vervallen, dus ik krijg nog een aardige klus om em op te knappen.
Hieronder een bewerkte foto, zodat jullie kunnen zien hoe de molen moet gaan worden als ie helemaal klaar is.
De molen zal in zoverre gerestaureerd worden, dat de molen ook weer kan malen.
In de aanbouw van de molen zal een winkeltje komen, waar jullie vers brood, zelfgemaakte jam, seizoensvruchten, verse kruiden uit de moestuin en andere verse producten kunnen kopen.
Ook kunnen jullie hier straks terecht voor handgemaakte kadootjes, als teddyberen, handgeschept papier en zelfgegoten kaarsen.
Tot ziens in de molen.
Nikki
kan ik jou nog even ergens mee helpen?
Heeee Kwanruteru, alles goed met de school. Je kan me nu nog niet echt helpen, want ik heb de materialen niet, maar als je morgen niets te doen hebt.... Dan komt JoJo met de spullen en kan ik echt aan de gang....
* Nikki hoort haar maag rommelen. Besluit te stoppen met de werkzaamheden en vertrekt naar Faatje voor een hapje eten.
[Dit bericht is gewijzigd door Nikki op 26-09-2001 16:30]
Doei Nikki.
Ken ik jou eigenlijk al?? Ik ben Ali Salami, plaatselijk pizzabakker, al staat mijn restaurant zo'n beetje in de steigers op dit moment. En verder leid ik nog welleens mensen rond in de door mij ontdekte grotten. Moet je ook eens naartoe gaan, erg leuk daar!
Goeiemiddag.
Nee, ik geloof niet dat wij elkaar al eens eerder hebben gezien. Ik ben Nikki, aangenaam.
Ik struin al een tijdje rond hier op het eiland, nadat ik ben neergestort in mijn luchtballon.
Het beviel me prima hier, dus ik heb besloten hier te blijven.
Ik maak graag een keer gebruik van uw uitnodiging om de grotten eens te bekijken. Lijkt me heel leuk. Ik heb er al eens bij gekeken, maar durfde er eigenlijk niet naar binnen te gaan, omdat ik bang was te verdwalen, maar met een gids zou ik graag eens gaan kijken.
Oh, is het pizzarestaurant van u. Ik heb al vaak bij Faatje gegeten, maar een pizza op zijn tijd is nooit weg. Ik zal een komen proeven.
* Sjouwt met planken, timmert, zaagt, schuurt en verft
Poe, veel gedaan vandaag. Maar t is t wel waard. Wat wordt de molen mooi zeg. Benieuwd hoe het er morgen bij daglicht uitziet.
Voor nu stop ik ermee. Ik ga lekker slapen en dan morgen weer verder.
He nu mis ik wat dieren om me heen. Ongezellig zo hoor, helemaal niemand om tegenaan te kletsen.
Nou ja, dat komt allemaal wel. Eerst die renovatie achter de rug.
* Moe maar voldaan loopt Nikki terug de molen in en duikt haar bedje in. Morgen weer een dag.
Dat is hartstikke mooi. Zou het lukken om de molenstenen zelf naar de juiste plek te krijgen. Dan hoeft Atrimar alleen nog naar de assen te kijken.
Weet je wat, ik ga het gewoon proberen.
* Gaat druk in de weer met een van de twee molenstenen en de takel
Dit was eigenlijk niet de bedoeling. Maar ja.. het maakt het leven er wel een stuk makkelijker op. Zou ik dan ook de as..., nee, hiervoor kan ik geen goeie verklaring geven. Van de molenstenen zal men nog denken dat ik die met behulp van de takel op hun plek heb gekregen. Een gebroken as die ineens is gerepareerd zonder dat er iemand aan gewerkt heeft zou teveel opvallen. Laat het maar zo.
Ik zal Atrimar bedanken voor het gebruik van de takel en daarmee is dit wat mij betreft afgedaan. Niemand hoeft het te weten.
* Nikki koppelt de takel los en legt deze netjes in een hoek van de molen. Moe geworden van het gezeul met de molensteen overweegt Nikki wat ze nog kan doen en besluit vroeg naar bed te gaan. Morgen nog een zware dag met veel hard werk voor de boeg.
Hee Nikki ben jij hier komen wonen. Ja 't heeft hier even stil gestaan een tijdje. Werkt het nog een beetje allemaal?
Als je hulp nodig hebt dan zeg je 't maar, ik moet nu weer verder, tot ziens en succes met je molen.
KLeine wijziging in de legenda van de kaart aangebracht. Jij bent nu ook in de legenda eigenaar. Discussie hierover kan in het kaart topic (27a)
[Dit bericht is gewijzigd door Num op 28-09-2001 20:59]
Leuk dat Num nog even langskwam. Ik vraag me wel af of ie nog iets heeft gezien. Ach, ik denk van niet. Dan had ie vast wel wat gezegd of gevraagd.
Ik denk dat ik zo eerst maar eens even naar Faatje ga. Kijken of ze me een verlate lunch kan bezorgen. Ik heb best wel honger.
Trouwens, een kopje koffie zou er ook wel ingaan.
* Nikki kleedt zich na het douchen aan en vertrekt naar Restaurant 't Smulpaapje.
Ik heb een briefje achtergelaten in de winkel om een telegram te versturen. Daar ben ik nu een paar keer aan de deur geweest, maar steeds is er niemand. Ik wil mijn familie wel graag laten weten dat ik hier zit en ik heb hulp nodig om de dieren hierheen te krijgen.
Zou ik....
Nee, laat ik nog even wachten, dat kan altijd nog.
Eerst nog maar even verder aan de molen.
* Nikki trekt haar werk kloffie weer aan en gaat aan de slag
[Dit bericht is gewijzigd door Nikki op 01-10-2001 14:17]
*verbaasdgezichttrekt*
Pittige tante die Nikki zeg.
* Atrimar verdwijnt weer in het bos om duistere dingen te doen
Dat is te gek, nu kan ik morgen de boel aan het draaien zetten. Kijken of alles lukt.
Eigenlijk zou ik morgen een feestje moeten geven. Nou ja, ik kan morgen wel een proefrondje draaien en dan een officiele opening houden. Stel dat ie nog niet goed werkt, lekker feestje zou het dan worden.
Ja.. zo doe ik het. Morgen proefdraaien en als het goed gaat dan nodig ik iedereen uit voor een feestje en de opening van de molen.
* Denkend aan wat er allemaal voor de opening geregeld moet worden, duikt Nikki haar bed in. In gedachten maakt ze een lijstje totdat haar ogen zwaar worden en ze in slaap valt
Hmm, misschien is dit wel een leuk stekkie om als nachtverblijf te gebruiken...
Hallo, een goeiemiddag. Hebben wij elkaar al ontmoet, ik ben Nikki.
Hoe vind je de molen geworden. Ik heb er veel werk aan gehad en ik wilde net gaan proefdraaien, spannend moment dus.
* Nikki geeft handmatig het rad een zwaai met een slinger aan de zijkant van de molen en rent terug de molen in om te kijken of de assen het houden en de molenstenen gaan draaien. Vanuit de molen klinkt een juichkreet.
Jahoeeeeeeeeeeee hij doet het.
* Nikki rent als een dolle door de molen, vliegt weer naar buiten, omhelst Zwomber en danst in het rond
Gelukt!!!!!
Het werkt!!!!
Kom Zwomber... dit gaan we vieren.
* Nikki rent weer naar binnen en komt terug met twee glazen en een fles champange. Ze schud de fles en maakt em open. Een regen van champagne daalt op de bosgrond neer. Snel houdt Nikki de glazen onder de hals van de fles en schenkt ze vol. Ze geeft Zwomber en glas en proost
Op de molen. Op mijn verblijf hier en op....
Ach.. op alles, proost Zwomber.
Mervouw Nikki, wat een eer, champagne...
Niet op de grond laten lopen, dat is zonde....
Zou ik van een van de bijgebouwen een nachtverblijf mogen maken mevrouw Nikki?
Zwomber, de bijgebouwen zeg je, ja tuurlijk mag je daar slapen. Maar dan wil ik wel dat je het een beetje gezellig inricht. Neem de daar rechts dan, die heeft een deur naar buiten en een groot raam. Ik zal wel zorgen dat er wat gordijnen komen te hangen en ik zal er een bed zetten en....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |