abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:02:28 #101
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_31970422
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:48 schreef Veersesmurf het volgende:
Het eten was er in de restaurants heerlijk en goedkoop. Op de schoolcampus waar wij lunchten en ontbeten was het volgens mij typisch Litouws. Vet en veel. en dat op de nuchtere maag (niks voor mij)
Het bier is er erg lekker, net zoals de vodka. Dit verkopen ze dan ook overal voor een habbekrats. Een fles vodka (0,7 l.) voor 3 euro is eerder regel dan uitzondering.

We zijn naar een discotheek in Panevezys geweest en die was echt behoorlijk gaaf. beneden een redelijke dansvloer en boven lounge-banken. Er werd dance en club gedraaid.

In die discotheek waren ook veel vrouwen. mooie vrouwen. heel veel mooie vrouwen pffff begrijp nog steeds niet waarom die daar allemaal wonen. Het was een gezellige boel en ze zijn behoorlijk goed te versieren. Nou ben ik niet echt een player, maar als je daar wilt scoren kan het bijna niet missen dat je alleen naar huis gaat. Ik denk dat dat komt omdat je er westers met geld uitziet ofzo.

Het was er wel koud, maar voor de rest zou ik gewoon enorm aanraden om met het vliegtuig naar Vilnius te gaan en daar is goed de bloemetjes buiten te zetten, want dat is daar minder moeilijk dan hier
klinkt helemaal super.
Wat zou het kosten om voor een dag of 3 of 4 in december naar Vilnius te gaan?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_31970696
pfoe dat zou ik echt niet weten. ik ben met school gegaan (schoolbusje heen en terug) en heb op een school daar overnacht (ook gratis) en alles werd voor ons betaald. Voor een maaltijd ben je 5 a 7 euro kwijt (incl. alles) en een biertje kosten een halve euro denk ik zoiets.
er wordt veel met het openbaar vervoer gereisd en dat kost ook niet zo heel veel dacht ik. de vliegreis zou nog wel het meeste kosten denk ik.

misschien zijn er andere mensen die dit wel eens hebben geprobeerd? wellicht kunnen zij je meer vertellen. ik weet wel dat het helemaal super was en dat ik er over een paar jaar weer een keer heen wil om wat contacten te bezoeken zeg maar
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_31978448
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:31 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

vertel liever hoe het eten was, het stappen en de mogelijkheid om vrouwen te scoren.
Ik postte een pagina terug daar al over?

Enniehoe:
hostel: 10/ 12 euro
uit eten: 8 euro
biertje: 1 euro?? weet ik niet meer zo goed.
bakkie leut: als bier.

Totaal per dag: 25 euro ofzo.

O kut! Dat vergst ik helemaal! The Lithuanian Wild Club!!!! Een stripbar waar enkele van de aardige Litouwse tsjikkies aan het dansen zijn. Tweemaal per avond komt er ook een man dansen. Alle andere vrouwen in de bar zijn rijke mannen aan de haak aan het slaan, dus dont even go there als vrouw zijnde, kun je vergeten Wel de meeste geweldige aond gehad. Hilarisch.
Ziet eruit als een normale club, maar ineens zijn er vrouwen aan palen aan het dansen. Was het na de 30 mevouw wel zat trouwens, ze rouleerden..
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:20:38 #104
49006 Glatze
The world is flat!
pi_31983737
Zo, donderdaag gaat de reis naar Riga, voor een lang mannenweekend

Nog dingen die we zeker niet mogen missen? Heb al eea gelezen en gehoord over Club essential. Verder gaan we waarschijnlijk met een scooter de omgeving in en is iemand bezig te regelen dat we met wat locals mee op drijfjacht mogen

Het kan ons niet gek genoeg zijn, dus tips zijn zeer welkom. Wat bars en clubs betreft hebben we liever de tenten waar ook veel locals komen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:19:36 #105
83103 yvette1982
pi_31988519
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:07 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ik postte een pagina terug daar al over?

Enniehoe:
hostel: 10/ 12 euro
uit eten: 8 euro
biertje: 1 euro?? weet ik niet meer zo goed.
bakkie leut: als bier.

Totaal per dag: 25 euro ofzo.

O kut! Dat vergst ik helemaal! The Lithuanian Wild Club!!!! Een stripbar waar enkele van de aardige Litouwse tsjikkies aan het dansen zijn. Tweemaal per avond komt er ook een man dansen. Alle andere vrouwen in de bar zijn rijke mannen aan de haak aan het slaan, dus dont even go there als vrouw zijnde, kun je vergeten Wel de meeste geweldige aond gehad. Hilarisch.
Ziet eruit als een normale club, maar ineens zijn er vrouwen aan palen aan het dansen. Was het na de 30 mevouw wel zat trouwens, ze rouleerden..
Dat klinkt allemaal geweldig.
En de Wild club klinkt als een kwaliteitstent. Heb je daar nog lapdances gehad of met de vrouwtjes mee naar boven gegaan of was dat te duur?
En nog in normale disco's wezen stappen? En iemand van je school nog wat geks gedaan, gezien of wijffies gepakt?
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:21:09 #106
83103 yvette1982
pi_31988555
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:20 schreef Glatze het volgende:
Zo, donderdaag gaat de reis naar Riga, voor een lang mannenweekend

Nog dingen die we zeker niet mogen missen? Heb al eea gelezen en gehoord over Club essential. Verder gaan we waarschijnlijk met een scooter de omgeving in en is iemand bezig te regelen dat we met wat locals mee op drijfjacht mogen

Het kan ons niet gek genoeg zijn, dus tips zijn zeer welkom. Wat bars en clubs betreft hebben we liever de tenten waar ook veel locals komen.
zo dit klinkt als een kloon van mij. Ik geloof dat onze vriendengroepen hetzelfde zoeken. Ik ben zeer beniewd naar jouw ervaringen bij terugkomst.
pi_31988935
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:19 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal geweldig.
En de Wild club klinkt als een kwaliteitstent. Heb je daar nog lapdances gehad of met de vrouwtjes mee naar boven gegaan of was dat te duur?
En nog in normale disco's wezen stappen? En iemand van je school nog wat geks gedaan, gezien of wijffies gepakt?
Nee het was gewoon een club waar ook naakt gedanst werd. Ik denk dat ik als vrouw heel raar aangekeken zou worden als ik aan een van die dames een lapdance zou vragen Ook de mannen met wie ik toen was hebben weinig aan de haak geslagen denk ik, ze waren te druk met kijken. Ik voelde me ernsitg underdressed weet ik nog. Loop nooit op naaldhakken ofzo, en strakke laag uitgesneden truitjes draag ik ook al niet. Litouwse vrouwen (eigenlijk alle Oosteuropese vrouwen) kleden zich zo vrouwelijk, dat is voor Nederlandse maatstaven een beetje raar.

Ik was gewoon aan het backpacken aldaar, mijn universiteit had daar niets mee te schaften. Er waren toen Olympische Spelen, en Litouwers zijn vrij begaan met hun sporters, dus we zaten in het contrum naar de inhuldigingen te kijken met duizende enthousiaste Litouwers die blij waren dat Litouwen derde was geworden bij de biatlon
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:06:16 #108
83103 yvette1982
pi_31992757
nou ik vind het allemaal erg leuk klinken.
Weet iemand wat websites waar je complete reizen kan bestellen naar Vilnius met vlucht en hotel? Ik heb alleen nu een website gevonden van balkanair ofzoiets waar ik een vliegticket kon boeken.
pi_32034275
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:06 schreef yvette1982 het volgende:
nou ik vind het allemaal erg leuk klinken.
Weet iemand wat websites waar je complete reizen kan bestellen naar Vilnius met vlucht en hotel? Ik heb alleen nu een website gevonden van balkanair ofzoiets waar ik een vliegticket kon boeken.
www.nl.lastminute.com , www.atp.nl etc enzovoort kun je zelf vluchten en hotels combineren. Wellicht dat Peter Langhout ook nog iets kan aanbieden?
pi_32063583
www.eurocult.nl
goede ervaringen mee
pi_32777814
Vilnius lijkt me best een leuke stad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 december 2005 @ 14:16:47 #112
73911 ultra_ivo
pi_32779841
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vilnius lijkt me best een leuke stad.
Je zult het niet geloven, maar ik kan je mening bevestigen
pi_32783766
same here

ongeloofelijk veel mooie vrouwen en erg gezellig. heb zin om er binnekort weer heen te gaan maar financieel wordt dat lastig denk ik...
pi_32783777
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je zult het niet geloven, maar ik kan je mening bevestigen
Als het gaat om steden in het Oostblok wil ik best dingen van je aannemen hoor.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33869336
Over een maandje ga ik ook voor drie weken naar Litouwen, als onderdeel van www.inludeme.de project. Ben heel benieuwd!
pi_34058999
waar ergens zit je in Litouwen?

p.s. site doet het niet
pi_34071869
Het moest dus www.includeme.de zijn. Ik ga naar de hoofdstad Vilnius, naar een lerarenopleiding daar.
  FOK!fotograaf zondag 15 januari 2006 @ 10:15:35 #118
73911 ultra_ivo
pi_34076507
Als ze nog op dezelfde plek zitten dan zit je behoorlijk aan de rand van de stad.
pi_34080161
Ben in september 2004 door de baltische staten getrokken met een koning aap reis, gevlogen op Vilnius, daarna met een bus richting Tallin via diverse plaatsen in streken. Was een hele mooie reis!
Over de taal, in Klaipeda Litouwen kun je ook uitstekend met duits terecht. Vrouwen, Litouwen en Letland hebben een vrouwen overschot, do I need to say more?? Ik heb m'n ogen uitgekeken..
Wat ook heel leuk was, op Saaremaa hebben we met een 4 man een taxi gecharterd om op het zuidelijke schiereiland puntje op een finaal verlaten militaire sovjet basis rond te neuzen, was heel apart en het had echt een beetje een soort van James Bond sfeertje om daar tussen die verlaten overgroeide puinhoop rond te neuzen
Dit is een Signature....
pi_34082992
Litouwen en vrouwen

Als je tijd hebt moet je echt het nachtleven van Vilnius meemaken. Ik zat in een iets kleinere stad (Panevezys, 150.000 inwoners) maar wat ik daar gezien heb aan vrouwelijk schoon...
Heel misschien ga ik van het voorjaar weer naar Litouwen vanwege het project (zie eerder in dit topic) en ik heb er nou al zin in
pi_34117418
Ik ga wellicht in maart een weekje naar Letland Van mn ouders een vliegticket gekregen voor mn verjaardag
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  maandag 16 januari 2006 @ 12:49:00 #122
104963 ETA
European Travel Author
pi_34117785
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Veersesmurf het volgende:
Litouwen en vrouwen

Als je tijd hebt moet je echt het nachtleven van Vilnius meemaken. Ik zat in een iets kleinere stad (Panevezys, 150.000 inwoners) maar wat ik daar gezien heb aan vrouwelijk schoon...
Heel misschien ga ik van het voorjaar weer naar Litouwen vanwege het project (zie eerder in dit topic) en ik heb er nou al zin in
Litouwse vrouwen ken ik niet, maar als ze ongeveer hetzelfde zijn als Letse of Estse Ze zijn daar ongelofelijk lang ook...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_34279735
[quote]Op dinsdag 7 juni 2005 18:30 schreef daReaper het volgende:
Nu ik er dan ook Russisch bij heb geleerd vergelijk ik af en toe wel eens wat dingetjes en kom tot de ontdekking dat sommige groepen woorden veel gemeen hebben

[lichaam]
hart = sirds / сердца (serdca)
arm = roka / рука (ruka)
hoofd = galva / голова (golova)

[werkwoorden van beweging]
gaan (lopen) = iet / идти (idti)
leiden = vest / вести (vesti)

dragen = nest / нести (njesti)
vliegen = lidot / летать (ljetat')

[andere woorden]
lief = mīļ¨ / милий (milij)
vriend = draugs / друг (drug)

in deze transliteratie is "c" = /ts/

Dit zijn woorden die ik verder in Latijnse en Germaanse talen nog niet tegen ben gekomen. Ik vraag me dan echt af waar de oorsprong ligt...

Weet jij die woorden toevallig in het Litouws?

Hart = schirdis
Arm= ranka
Hoofd=galva
Gaan(lopen)= eiti
leiden=vesti
dragen= neschti
vliegen=skristi
lief=mielas
vriend=draugas

Dit is dus litouwse vertaling

Enne hier mischien wat nuttige adresjes

http://www.elona.nl/
http://www.olbinfo.nl/
http://www.vakantieoosteuropa.nl/
http://www.vilnius.lt/new/en/gidas.php
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vilnius
http://www.inyourpocket.com/lithuania/en/
http://www.vu.lt/english/

etc...

pi_34639481
Ik heb gisteren mijn uitwisselpartner uit Litouwen ontmoet. Als zij een beetje representatief is voor de dames uit Vilnius worden het een paar leuke weken

Zondag vertrekken
pi_34641077
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb gisteren mijn uitwisselpartner uit Litouwen ontmoet. Als zij een beetje representatief is voor de dames uit Vilnius worden het een paar leuke weken

Zondag vertrekken
't Zal je vies tegen vallen. Zal ik in je plaats gaan?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')