Ja kan prima naar Rusland gaan, alleen moet je wel cash meenemen want Amex/Masterdcard/Visa doet het er allemaal niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:34 schreef Staaf het volgende:
@:TS beetje raar om nu naar Rusland te gaan tijdens een rondreis, vind je zelf niet?
Edit: damn zie nu passss, bericht van ts van 2003. Lol!
Naja hopelijk was het leuk?
Je snapt toch zelf ook wel hoe moreel ongelofelijk fout het is om nu naar Rusland te gaan?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:41 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja kan prima naar Rusland gaan, alleen moet je wel cash meenemen want Amex/Masterdcard/Visa doet het er allemaal niet.
En je bent echt de enige niet. Genoeg Aziatische toeristen. Maar bijvoorbeeld het Hermitage is nu lekker om te bezoeken want het is een stuk rustiger en ze hebben nog altijd een fantastische Nederlandse collectie (ze hebben er allemaal oude vrouwtjes die je als vrijwilliger helpen. Toen ik eind vorig jaar was en zei Nederlander te zijn kreeg ik gelijk een semi-tour van zo'n babooshka)
4 dagen voor een kleine stad als Tallinn lijkt mij wel erg veel. 4 dagen voor Parijs or London snap ik. Ik ben het ook wel vrij snel zat dus dat scheelt misschien maar dan nog.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Heb even momentje om iets te reageren over Estland:
Tartu en Tallinn bezocht, de 2 grootste steden van het land.
En toch vrij klein. Het land even groot als NL ongeveer, qua inwoners vele vele malen kleiner en dat merk je.
De steden voelen veel kleiner en rustiger. Het enige internationale vliegveld is echt heel rustig, meer een Eindhoven idee.
De steden hebben veel oude gebouwen en historie en zijn mooi opgezet. Dus zeker waard om te bezoeken.
Toch hebben de Esten veel moeite gedaan (en nog) om die bekende Sovjet gebouwen een modern tintje te geven (verf op zijn minst). Echt veel beter dan een Litouwen, Berlijn of Polen.
De Esten zelf qua uiterlijk doen ook niet Oost-Europees aan. Als je een Pool ziet, Litouwer net zo of een Rus dan hebben ze echt een Oost-Europees hoofd. Esten niet gek genoeg.
De Esten zijn heel vriendelijk. In het verkeer en dagelijkse leven. Altijd open en vriendelijk.
En heeeeeel weinig rokers wat echt zo fijn aan doet.
Prijzen zijn ook nog vrij laag, zeker van hotels.
De natuur is ook echt ontzettend mooi. Van ruime bossen, tot moeras en zee.
Nog iets bijzonders vond ik de taal.
Soms is er echt geen touw aan vast te knopen en zijn de woorden onnodig lang.
Maar soms lijken de woorden verbazingwekkend veel op het Nederlands.
Het woord manege bv, het woord ja, stop. En nog wel meer.
Geen enkele connectie hebben de beide talen en je merkt het niet snel, maar ivm vrienden dqar kwam ik er achter.
Prachtig land!
Om alles beetje goed te ontdekken overal heb je ongeveer een week nodig. Voor Tallinn is 4 dagen wel zat.
Ligt er wellicht aan waar je allemaal van houdt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
4 dagen voor een kleine stad als Tallinn lijkt mij wel erg veel. 4 dagen voor Parijs or London snap ik. Ik ben het ook wel vrij snel zat dus dat scheelt misschien maar dan nog.
T is iig een stad die ik graag wil bezoekenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ligt er wellicht aan waar je allemaal van houdt.
Ik doe liever 1 dag over Parijs en meer dagen in Tallinn.
Je zou het oude stadscentrum in 1 dag kunnen zien, als je puur dat wilt zien.
Wij hebben alles lopend gedaan, hebben bv de dierentuin bezocht.
En zo heb je vele dingen te bekijken (openluchtmuseum, KGB museum, zeevaartmuseum, het bastion en nog meer).
Wij hebben de ochtend ook gwn rustig aan gedaan, genoten van ontbijt en koffie. Lekker wandelen. Strandje nog meegepakt.
Zeker doen! Absoluut een stad die het waard is om te bezoeken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
T is iig een stad die ik graag wil bezoekenBen je ook met de boot naar Helsinki geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 november 2023 22:49 schreef bianconeri het volgende:
Sorry voor de langzame uploads, maar bij deze weer wat foto's van de prachtige natuur in Zuid-Estland.
Veel van de natuur daar heeft houten paden waar je vrij over kunt lopen (vooral handig vanwege de natte moerassige ondergrond en de winters).
En wat je ook heel erg veel vindt zijn huisjes waar je gratis kunt overnachten (zie 1 van de foto's) en overal BBQ locaties (met een axe en hout). Echt superleuk.Ha tof! Ik ben in de Baltische Staten alleen in de hoofdsteden geweest en vond de natuur onderweg niet bijzonder, goed dat er toch meer te zien is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Talinn vond ik van die steden ook echt de leukste, maar 2 dagen is wel genoeg om alles te zien denk ik
Leuk om weer even te zien, de Baltische Staten gaan weer op mijn must revisit lijst
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik mis alleen Riga nog op mijn lijstje, ik moet nog even gaan overtuigen maar daar wil ik eind volgend jaar graag heenquote:Op maandag 6 november 2023 22:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ha tof! Ik ben in de Baltische Staten alleen in de hoofdsteden geweest en vond de natuur onderweg niet bijzonder, goed dat er toch meer te zien is!
Talinn vond ik van die steden ook echt de leukste, maar 2 dagen is wel genoeg om alles te zien denk ik
Leuk om weer even te zien, de Baltische Staten gaan weer op mijn must revisit lijst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door bianconeri op 01-12-2023 10:38:12 ]
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:26 schreef bianconeri het volgende:
En eindelijk maar toch: De foto's van Tallinn.
Tallinn is echt een prachtige oude stad. De binnenstad is echt heel compact. We hadden een hotel 100 meter van het stadshuisplein af. Zeer goedkoop overigens. Paar tientjes per nacht inclusief ontbijt, voor gewoon een echt goed hotel.
Alles in Tallinn is wel beloopbaar, maar OV is ook wel prima.
In de oude binnenstad is echt veel te zien, prachtige architectuur en heel levendig. Mooie aangekleed allemaal en leuke cafés en restaurantjes. Zowel wat moderner als echt heel oud. Waar Olde Hansa er wel bovenuit sprong met alles in oude stijl en je wordt aangesproken met my lord en my lady.
Op de heuvel in de binnenstad heb je prachtig uitzicht over de binnenstad en de zee.
Er zijn veel musea te vinden in Tallinn, maar geen daarvan bezocht dit keer.
6 dagen geweest, waarbij de laatste dag de vlucht wel al om 7:30 ofzo was. Maar geen dag hoeven te vervelen. Genoeg te beleven.
Dagtocht naar Helsinki is er niet eens van gekomen en dan heb je in de buurt van Tallinn nog wat dorpen en plekken langs de kust om te kunnen bezoeken.Toffe foto's en rustig op straat voor een hoofdstad!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Estland is zo leeg als het maar kan haha.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Toffe foto's en rustig op straat voor een hoofdstad!
Tallinn ietsje groter dan een Utrecht. En Tartu vergelijkbaar met een leeuwardenquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Estland is zo leeg als het maar kan haha.
Tallinn heeft ''maar'' 426.000 en dat is 1/3e van alle inwoners van het land. En de 2e stad, Tartu (zie eerdere foto's), zit maar op 93.000.
Dat terwijl het land net wat groter is dan Nederland en met 1,3 miljoen inwoners nog geen 10% van Nederland heeft.
De binnenstad van Tallinn is ook nagenoeg autovrij. Daardoor merk je drukte daar ook minder. Het zal ook niet het hoogseizoen geweest zijn en heel toeristisch is het ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |