abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:56:14 #201
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24758449
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 03:14 schreef Welles het volgende:
Ik heb ook naar B&W gekeken omdat Ahmed Aboutaleb de afgelopen dagen vaak in het nieuws was en ik vrijwel niets van de man wist. Het viel mij op dat iedere keer dat wangedrag van Marokkanen ter sprake kwam hij daar niet op inging. Hij begon steeds over het feit dat naar positieve zaken gekeken moet worden. Ook legde hij de nadruk op het gevoel van Marokkanen dat ze er niet bijhoren. Op mij kwam hij over als iemand die zijn kop nog altijd in het zand steekt. Hij stelde dat echte integratie drie generaties ging duren zonder aan te geven of en zo ja hoe het wangedrag aangepakt moet worden. De presentatrice had hem mijns inziens expliciet moeten vragen hoe het wangedrag van Marokkanen volgens hem bestreden moet worden en hoe de integratie bevorderd moet worden. De slechte reputatie van Marokkanen heeft tot gevolg dat Marokkanen minder kansen krijgen en zich in een hoek gedrukt voelen. De schuld hiervoor leggen bij het beeld dat niet-Marokkanen van hen hebben en bij de media is mijns inziens geen oplossing van het probleem. De enige oplossing is mijns inziens het aanpakken van het wangedrag dat verantwoordelijk is voor de reputatie en dat is de taak van de overheid en dus van o.a. de heer Aboutaleb.

Toen Inge Diepman stelde dat hij het op een bepaald punt met Wilders eens was leek Aboutaleb alleen bezig zo snel en zo duidelijk mogelijk afstand te nemen van Wilders door te verklaren dat tussen hem en Wilders mijlen verschil zaten en dat ze van een andere partij lid waren. Hij ging nauwelijks inhoudelijk in op overeenkomsten en verschillen in standpunten met Wilders. Hij vond het alleen onjuist dat iemand het land uitgezet wordt vanwege een tasjesroof. De betreffende man had echter meer op zijn geweten als de roof van één tas.

Ik het algemeen denk ik niet dat Nederlanders aan islamfobie lijden maar dat Nederlanders terecht inzien dat zowel wereldwijd als in Nederland islamieten een probleem hebben met de moderniteit, zoals Bolkestein het noemde. Ik denk dat veel Nederlanders terecht inschatten dat islamieten een hoop ellende kunnen aanrichten voordat de islamitische verlichting aanbreekt.
Met dank.
Je benoemt de meeste punten die mij bij het zien van B&W ook door het hoofd zijn gegaan.
Hij steekt zijn kop inderdaad nog in het zand (ligt dat aan PvdA of Marokkaanse achtergrond?); ik heb publiekelijk niet zien of horen optreden ivm met die geplande akelige optocht en ook verder niet naar de Marokkaanse gemeenschap toe om zich nu eens een keer gedeisd te houden, om zich nu eens niet van de verkeerde kant te laten zien. Dat heeft hij allemaal niet voorkomen, misschien ook niet WILLEN voorkomen.
Ik zou mij als werkgever wel een paar keer bedenken na het zien van dat optochttuig en al die Marokkanen die ZEKER wisten dat Germaine C BEWUST een moord heeft gepleegd en dat het zo'n lieve jongen was etc.
Zulke mensen, met zo'n achtergrond passen niet in een modern bedrijf of discotheek in een moderne samenleving. Een gemeenschap van notoire leugenaars en wegkijkers. dient in de eerste plaats naar zichzelf te kijken.
Wat Aboutaleb betreft, ik zal hem eerst nog verder volgen voordat ik tot een positief oordeel over hem kan komen. Vooralsnog heb ik hem niets zien presteren, maar misschien heb ik wat gemist?
Dat mijlen verschil met Wilders niet verder verklaren vind ik ook erg kinderachtig.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24759016
quote:
Tien jaar geleden had niemand ooit van islamofobie gehoord. Nu probeert iedereen, van moslimleiders via antiracismeactivisten tot ministers, ons ervan te overtuigen dat Engeland in de greep is van massale afkeer van de islam.
Maar bestáát islamofobie eigenlijk wel? Het probleem met dit begrip is dat het haat en discriminatie tegen moslims verwart met kritiek op de islam. De beschuldiging van 'islamofobie’ wordt maar al te vaak gebruikt om critici van de islam of zelfs hervormingsgezinde moslims de mond te snoeren.
In werkelijkheid is de discriminatie van moslims niet zo erg als vaak wordt beweerd. Toen ik een aflevering van 30 Minutes-maakte over islamofobie voor Channel 4 (op 8 januari was de uitzending), ontdekte ik dat er een enorme kloof gaapt tussen waarneming en werkelijkheid.
Neem de bejegening van moslims door de politie. Afgelopen zomer kwam de minister van binnenlandse zaken met cijfers waaruit bleek dat het aantal Aziaten dat was aangehouden en gefouilleerd op grond van de Engelse antiterreurwet met 300 procent was gestegen.
‘Islamofobie!’, riepen journalisten, moslimleiders en de minister in koor. En Khalid Sofi van de Engelse Moslimraad beweerde zelfs: ‘De hele islamitische gemeenschap is het doelwit van de politie’.
[.......]

Doen alsof de moslims het nog nooit zo slecht hebben gehad als nu mag dan goed zijn voor het ego van de islamitische leiders, maar de rest, moslim of niet-moslim, schiet er niets mee op. Hoe meer gewone moslims gaan geloven dat ze elk moment bedreigd kunnen worden, des te wrokkiger, meer naar binnen gekeerd en extremistischer ze waarschijnlijk zullen worden.
Toen ik mijn documentaire maakte, vroeg ik tientallen gewone moslims overal in het land over hun ervaringen met islamofobie. Iedereen geloofde dat politiegeweld gemeengoed was, ofschoon niemand was aangehouden en gefouilleerd. Iedereen zei met nadruk dat fysiek geweld alomtegenwoordig was, maar niemand was zelf aangevallen of kende iemand die dat was overkomen.
Hier wordt een slachtofercultuur gekweekt waarin ‘islamofobie’ een snelle verklaring biedt voor de problemen waarmee de moslims te maken hebben.
de hele column van Kenan Malik, schrijver en programma maker : http://www.gestopteroker.nl/index.php?ItemID=131

je kunt daar ook doorklikken naar de originele Engelse tekst
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:35:33 #203
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24759195
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:56 schreef machteld het volgende:

[..]

Met dank.
Je benoemt de meeste punten die mij bij het zien van B&W ook door het hoofd zijn gegaan.
Hij steekt zijn kop inderdaad nog in het zand (ligt dat aan PvdA of Marokkaanse achtergrond?); ik heb publiekelijk niet zien of horen optreden ivm met die geplande akelige optocht en ook verder niet naar de Marokkaanse gemeenschap toe om zich nu eens een keer gedeisd te houden, om zich nu eens niet van de verkeerde kant te laten zien. Dat heeft hij allemaal niet voorkomen, misschien ook niet WILLEN voorkomen.
Ik zou mij als werkgever wel een paar keer bedenken na het zien van dat optochttuig en al die Marokkanen die ZEKER wisten dat Germaine C BEWUST een moord heeft gepleegd en dat het zo'n lieve jongen was etc.
Zulke mensen, met zo'n achtergrond passen niet in een modern bedrijf of discotheek in een moderne samenleving. Een gemeenschap van notoire leugenaars en wegkijkers. dient in de eerste plaats naar zichzelf te kijken.
Wat Aboutaleb betreft, ik zal hem eerst nog verder volgen voordat ik tot een positief oordeel over hem kan komen. Vooralsnog heb ik hem niets zien presteren, maar misschien heb ik wat gemist?
Dat mijlen verschil met Wilders niet verder verklaren vind ik ook erg kinderachtig.
Inderdaad, het is helemaal niet zo gek dat werkgevers, waarschijnlijk door schade en schande wijsgeworden, geen Marokkanen meer aannemen. Types zoals dat optochttuig zou ik ook niet in m'n bedrijf willen hebben: als je ze één vinger geeft, nemen ze je hele hand, en zodra je je kop omdraait, hakken ze hem eraf. Om zich vervolgens te wassen in onschuld: het is immers allemaal de schuld van de 'rasssistische' werkgever.

Dat de goeien dan onder de kwaden lijden, daar zit ik niet (meer) zo mee. Het bedrijfsleven draait om geld verdienen, en tijd is ook geld. Tijd spenderen aan het aannemen en vervolgens weer moeten ontslaan van dergelijk tuig, is een geheel nutteloze bezigheid, en dient alleen al vanuit het oogpunt van pure winstgevendheid ten alle tijde vermeden te worden. Om het nog maar even niet te hebben over alle frustratie die dit soort akkefietjes bij de betreffende werkgever veroorzaken, want dat is een verhaal apart.

En over Aboutaleb: zo fantastisch is de beste man inderdaad niet, maar je had hem vroeger eens moeten horen . Laten we iedere 'verbetering' in deze roerige tijden voorlopig het voordeel van de twijfel geven .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24877986
quote:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Dominique de Villepin, wil alle extreemrechtse groeperingen ontbinden. In totaal zijn circa drieduizend Fransen lid van een van enkele tientallen, veelal kleine groepen. 'Zij vormen een schande voor ons collectieve bewustzijn', aldus de minister in het Franse parlement, daags na de herdenking van de zestigste verjaardag van de bevrijding van Auschwitz.

De actieve bestrijding van extreem-rechts volgt op een twee weken oud rapport van de Franse inlichtingendienst over het politieke spectrum ter rechterzijde van het Front National van Jean-Marie le Pen. Minister De Villepin had om 'een foto' van die extremistische bewegingen gevraagd, na een verontrustende stijging van het aantal racistische en antisemitische daden in 2004: zijn ministerie registreerde 194 daden en 711 bedreigingen, beduidend meer dan in 2003.

De inlichtingendiensten stelden in hun rapport vast dat er weliswaar sprake is van een grote mate van versplintering - skinheads, 'identitisten', ultranationalisten, neonazi's en hooligans vormen de vijf 'families' - maar dat een gezamenlijk vijandsbeeld hen bindt. Waren vroeger joden en Amerikanen het doelwit, tegenwoordig fungeren moslims in toenemende mate als zondebokken.

Volgens de politicoloog Jean-Yves Camus, kenner bij uitstek van extreemrechts in Frankrijk, is er sinds '11 september' sprake van twee stromingen. 'De eerste gaat nog altijd door met ageren tegen joden, zionisten en Israël. De tweede meent dat Israël een tijdelijke bondgenoot kan zijn in de strijd tegen de nieuwe vijand: de Arabische wereld of de islam', aldus Camus in een interview met Le Monde. Volgens hem lijdt het overgrote deel van deze groepen aan islamofobie: 'Ze halen islam en fundamentalisme door elkaar en menen dat de islam niet tot enige hervorming in staat is.'
bron

In Frankrijk is islamofobie kennelijk nog zo'n zeldzaam verschijnsel dat men het gewoon kan verbieden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:43:18 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24882602
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:55 schreef multatuli het volgende:

[..]

bron

In Frankrijk is islamofobie kennelijk nog zo'n zeldzaam verschijnsel dat men het gewoon kan verbieden.
Je bent duidelijk niet erg goed op de hoogte van de Franse situatie .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')