Je kunt een ticket kopen welke je toegang verschaft tot alle bezienswaardigheden waar je anders losse kaartjes voor dient te kopen (je weet dan gelijk ook waar je allemaal naar toe zou kunnen). Denk bijvoorbeeld aan het Akropolis en de Tempel van Zeus. Het is wel waar dat je het belangrijkste in 2 dagen gezien kunt hebben. Maar om bijvoorbeeld één of twee dagen rond te dwalen in Plaka of Monastiraki is ook absoluut geen straf. Ik heb zelfs een ochtend door de haven van Piraeus gewandeld en lekker aan het water gezeten om naar de boten te kijken onder het genot van een heerlijke koffie. Goed toeven daarquote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt voor de tips allemaalIk heb er in ieder geval zin in, de hotelletjes zijn geboekt, eerst een paar dagen in het centrum en dan nog een paar aan de kust.
Wat zouden dan nog leuke dag uistapjes zijn die per bus/metro/boot te maken zijn en de moeite waard zijn om een dagje rond te trekken?
Klopt. Twee jaar geleden geweest en we hadden nog geen twee haltes met de metro gereisd of een vriend van me was al bestolen van zijn neppe Ray Banquote:Op maandag 8 oktober 2018 12:44 schreef liesje1979 het volgende:
En ja ik ben ervan op de hoogte dat je erg op moet letten voor zakkenrollers
Ik ben er 12-17.quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:01 schreef Silenus het volgende:
Ik ga ook in november! 27 en 28 november. Dus Liesje, als je er eerder bent, hoor ik graag jóuw tips.
Ook echt de neppe.quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:13 schreef yosander het volgende:
[..]
Klopt. Twee jaar geleden geweest en we hadden nog geen twee haltes met de metro gereisd of een vriend van me was al bestolen van zijn neppe Ray Ban![]()
Dat is werkelijk in elke grote stad zo. Niet zomaar in Athene een dingetje.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 12:23 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik ben er 12-17.
[..]
Ook echt de neppe.Maar wel echt een dingetje daar geloof ik. Ik ben normaal gesproken een beetje laks dus moet daar echt even goed op letten.
Mij probeerde ze een zonnebril te verkopen terwijl ik er een op hadquote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is werkelijk in elke grote stad zo. Niet zomaar in Athene een dingetje.
Ben er toevallig vorige week nog geweest i.v.m. stopover vanuit Chania. Ik blijf het ook een mooie grote stad vinden. Overigens was vorige week een docu op (naar ik meen) Ned. 3 over de buitenwijken van Athene hoe gevaarlijk het daar is. Roma maffia en Russische Maffia die de drugshandel en het overige criminele circuit domineren. Wist niet dat dat zo ontzettend groot probleem was.quote:Op maandag 5 november 2018 13:03 schreef Homey het volgende:
Vorig jaar een weekend daar geweest. Eigenlijk gek dat zo'n grote en historische stad als Athene zo weinig toeristen trekt, als je het vergelijkt met een Rome of Madrid. Ergens snap ik het wel; Athene is lelijk, grauw en niet ingericht voor de toerist. Tip: pak een taxi en ga naar het strand. Weinig mensen beseffen dat Athene een kuststad is.
Athene is enorm verpauperd, op een paar rijke wijken na. Je zou eigenlijk een soort Marshall plan moeten opmaken voor die stad, dan kan het een soort San Francisco worden.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:37 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ben er toevallig vorige week nog geweest i.v.m. stopover vanuit Chania. Ik blijf het ook een mooie grote stad vinden. Overigens was vorige week een docu op (naar ik meen) Ned. 3 over de buitenwijken van Athene hoe gevaarlijk het daar is. Roma maffia en Russische Maffia die de drugshandel en het overige criminele circuit domineren. Wist niet dat dat zo ontzettend groot probleem was.
Ik heb de documentaire niet gezien, maar de 2 x per jaar dat ik er moet zijn had ik al snel door dat het op veel plekken in Athene niet echt heel veilig is. En hoewel ik ongetwijfeld anders kijk dan een gemiddelde toerist zal ook een reguliere toerist dit toch niet ontgaan moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:37 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ben er toevallig vorige week nog geweest i.v.m. stopover vanuit Chania. Ik blijf het ook een mooie grote stad vinden. Overigens was vorige week een docu op (naar ik meen) Ned. 3 over de buitenwijken van Athene hoe gevaarlijk het daar is. Roma maffia en Russische Maffia die de drugshandel en het overige criminele circuit domineren. Wist niet dat dat zo ontzettend groot probleem was.
Dit is echt een enorme tip. Doe dit. http://myathens.thisisathens.org/im-a-visitor/quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:01 schreef Silenus het volgende:
Ik ga ook in november! 27 en 28 november. Dus Liesje, als je er eerder bent, hoor ik graag jóuw tips.
Thanks !Ik heb net nog een keer met mijn local guide afgesproken.quote:Op dinsdag 13 november 2018 22:57 schreef Budapestenaar het volgende:
Veel plezier Liesje!Maar pas op jezelf en je spullen
Thanks! Welke wijk is dat? Wij zitten in Pl Baoh Polytechneia oid. Voor zover dat een wijk is, geen idee.quote:Op dinsdag 13 november 2018 22:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit is echt een enorme tip. Doe dit. http://myathens.thisisathens.org/im-a-visitor/
Ik heb er van genoten en twijfel of ik er nog een boek. En het is echt compleet gratis.
Verder was het wel even wennen. Mijn hotel zit in een veilige omgeving maar dat betekent niet dat het heel clean is. Ik heb al meerdere junks gezien die bezig waren met hun ding, daklozen die op straat slapen, etc. Maar het went, ze zijn verder niet gevaarlijk. Wat Dven zegt dat er in elke grote stad zakkenrollers zijn klopt, maar in Athene zijn heel veel vluchtelingen en roma's. Ik ben nooit zo voorzichtig maar hier let ik wel echt op, Loop ik in Albanië rustig met al mijn cash, bankpasjes, creditcard, paspoort etc over straat, hier doe ik dat niet.
Tof, het is echt een hele leuke stad hoor! Enorme stad ook! En het heeft ook echt wel knusse en romantische straatjes en pleintjes enzo. Maar het is gewoon een beetje ruig ook, daar houd ik zelf heel erg van.quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:45 schreef J3PP4 het volgende:
Morgen tot woensdag in Athene, had altijd een beetje een romantisch beeld bij de stad maar na dit gelezen te hebben toch iets minder haha. Ben benieuwd.
Ik hou dit topic in de gaten Lies, lijkt me leuk om je verslagje te lezen....quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Tof, het is echt een hele leuke stad hoor! Enorme stad ook! En het heeft ook echt wel knusse en romantische straatjes en pleintjes enzo. Maar het is gewoon een beetje ruig ook, daar houd ik zelf heel erg van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |