I quote to thatquote:Op zondag 23 januari 2005 18:53 schreef shredder het volgende:
Men neme wat foe yong hai saus.
Men flikkert wat water erbij.
Men doet stukjes gare kipblokjes in de soepbeker en giet de 'soep' erin.
Klaar.
Sorry een mooiere verhaal kan ik er niet van maken.
Appelmoes?quote:Op zondag 23 januari 2005 19:02 schreef Kale het volgende:
Appelmoes (1 pot)
quote:
Er is helemaal niets mis met Stevige Chinese tomatensoep van Unox.quote:Op maandag 24 januari 2005 03:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zolang je het maar niet over de Blikjes/zakjes uit de supermarkt heb, dan heb je gelijk
Ja, maar die soep is toch anders dan je bij de chinees krijgt.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:17 schreef Pizza_Shooter het volgende:
We hebben hier altijd Chinese Tomatensoep, Thaise tomatensoep, tomatencrèmesoep of tomaten-groentesoep.
Idd veel lekkerder als iemand nu eens een keer het echte recept met ons deelt......quote:Op maandag 24 januari 2005 22:58 schreef Cici het volgende:
De soep is dikker en lekkerder dan die uit de winkel.
quote:Op zondag 23 januari 2005 19:02 schreef Kale het volgende:
probeer eens: (pin me niet vast op de exacte verhoudingen)
1 pot kipboullioun (evt met kippenvlees)
Als de pot leeg is gebruik je hem als maatbeker voor:
Appelmoes (1 pot)
Gezeefde tomaat (2 potten)
paar eetlepels ketjap (manis is het lekkerst denk ik)
sambal naar smaak
handje tauge heel kort laten meepruttelen
Met die appelmoes ik weet het nietquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:14 schreef Kale het volgende:
Niemand deze tip van mij al geprobeerd?
[..]
deze bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Kale het volgende:
zoek maar eens hier naar "chinese tomatensoep"
http://www.webchef.nl
de meeste variaties gebruiken toch ook appelmoes
Heb je dat recept?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:24 schreef Ashram het volgende:
Doorgaans nemen we runderbouillon....
Bovendien, erg leuke en uitgebreide recepten hier. Helaas kan ik melden dat de meeste restauranten hun tomatensoep maken ahv een weinig geraffineerde recept.
Hou ons op de hoogte wil graag weten of het gesmaakt heeftquote:Op woensdag 2 februari 2005 13:39 schreef houtjes het volgende:
nou ik ga het binnenkort uitproberen hoor!
Bedankt voor de vele tips en mijn bevindingen zal ik zeker hier posten
Dank aan allen...
ik heb je tip uitgeprobeerd! (en naar smaak nog wat dingen toegevoegd!)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:14 schreef Kale het volgende:
Niemand deze tip van mij al geprobeerd?
Klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:56 schreef Troel het volgende:
Het is geen fou yong hai saus, de fou yong hai saus is ingekookte tomatensoep
Voor hoeveel liter soep is dit?quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:22 schreef dutch-mamma het volgende:
Stond volgens mij ooit achterop een pakje Tomato Frito (van Heinz):
.........
Klein litertje, voor 4 man (voorgerecht)quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Voor hoeveel liter soep is dit?
je bent vast "vergeten" er appelmoes doorheen te doen. het klinkt vrij smerig maar ik heb het dus vanavond uitgeprobeerd en ja hoor! daar was de smaak van de chinees!! (ok bijna dan, maar de structuur en het zoete, dat was hem hoor!)quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:27 schreef Zephyrus het volgende:
Ik ben nou ook dol op soep van de Chinees, alleen de kippensoep. Ik weet niet hoe ze het doen, maar bij elke Chinees smaakt de soep hetzelfde. Thuis ook eens geprobeerd te maken, alleen het smaakte er absoluut niet naar. Halen ze die soep kant en klaar bij een groothandel ofzo. Ik ben al een hele tijd op zoek naar het echte recept, dus van de soep die ook zo in het restaurant geserveerd wordt.![]()
![]()
Chinees eten
![]()
![]()
Echt waar??quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:32 schreef Fratz het volgende:
[..]
je bent vast "vergeten" er appelmoes doorheen te doen. het klinkt vrij smerig maar ik heb het dus vanavond uitgeprobeerd en ja hoor! daar was de smaak van de chinees!! (ok bijna dan, maar de structuur en het zoete, dat was hem hoor!)
![]()
ik zweer het je! ik vond het ook een beetje vreemd, maar goed, aangezien het hier eerder werd genoemd heb ik de proef maar op de som genomen! heb trouwens niet meteen een hele pot erin gegooit hoor! gewoon per lepel er dorrheen geroerd en steeds geproefd of ik het lekker vond. en dat was het zeker! een vriend van me die ook kwam eten dacht serieus dat we chinees gingen eten!quote:
het klinkt iderdaad erg suf... maar het zou wellicht helpen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:37 schreef Fratz het volgende:
[..]
ik zweer het je! ik vond het ook een beetje vreemd, maar goed, aangezien het hier eerder werd genoemd heb ik de proef maar op de som genomen! heb trouwens niet meteen een hele pot erin gegooit hoor! gewoon per lepel er dorrheen geroerd en steeds geproefd of ik het lekker vond. en dat was het zeker! een vriend van me die ook kwam eten dacht serieus dat we chinees gingen eten!![]()
ff kijken wat heb ik er ook al weer door heen gemikt..quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:40 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Fratz welk recept gebruik je dan verder voor die soep?
zeker weten!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:02 schreef Kale het volgende:
Ah, m'n appelmoes heeft navolging gevonden
Eet smakelijk!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:21 schreef Fratz het volgende:
[..]
zeker weten!![]()
dit is de tip van de maand!
Afgezien van de tomatenpuree, waar zijn de tomaten echtquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef Kale het volgende:
[..]
deze bijvoorbeeld:
omschrijving Na lang uitproberen is het me eindelijk gelukt de ECHTE Chinese tomatensoep maken.
Vriendlief (quote:Op zondag 23 januari 2005 18:17 schreef houtjes het volgende:
Dat vind ik nou zoveel lekkerder dan gewone Hollandse tomatensoep hè!
Tomatensoep van de Chinees, je weet wel, die ietwat zurige smaak met van die lekkere stukjes kip erin :p
Helaas kun je dat spul alleen maar bij de Chinees zelf krijgen, wanneer je het in de winkel koopt proef je altijd verschil :S
Er moeten toch mensen zijn die weten hoe je zoiets maakt!?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Marc...
Of wat gembersiroopquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:37 schreef nappel het volgende:
Je zou er ook nog een klein scheutje honing bij kunnen doen..
Goed plan!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vriendlief () werkt bij 'n Chinees restaurant. Zal ik hem eens vragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |