abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:10:09 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4111719
De satirische blip ok Pim Fortuyn in KS ging wel verder dan enkel een paar minuten lolbroekerij aan tafel, en ook qua sfeer werden de Pimgrappen naar mate hij in de peilingen steeg harder en grauwer...

Ze hebben een overkill aan PIMgrappen gehad imho, elke week was hij wel aan de beurt.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:10:32 #152
10090 waspman
life is sweet
pi_4111726
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:29 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Bron : http://www.planet.nl/news/0,2031,80_470_827028,00.html

lekker makkelijk.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:13:00 #153
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4111761
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:10 schreef MikeyMo het volgende:

Ze hebben een overkill aan PIMgrappen gehad imho, elke week was hij wel aan de beurt.

Dus? Dat is KS nou eenmaal. Ze hebben ook periodes gehad dat Jomanda elke week aan de beurt was, maar die is ook niet vermoord.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:13:30 #154
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4111769
Ik zou ook niet weten hoe je zaterdag nog een gepaste uitzending zou kunnen maken, wetende dat je daarmee waarschijnlijk een hoop mensen tegen de schenen zult trappen. Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing, misschien wat makkelijk, maar wel zo verstandig.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:18:08 #155
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4111864
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:13 schreef Vork het volgende:
Ik zou ook niet weten hoe je zaterdag nog een gepaste uitzending zou kunnen maken, wetende dat je daarmee waarschijnlijk een hoop mensen tegen de schenen zult trappen. Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing, misschien wat makkelijk, maar wel zo verstandig.
Helemaal mee eens.
"That's what Britney Spears said before he died.."
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:21:04 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4111926
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus? Dat is KS nou eenmaal. Ze hebben ook periodes gehad dat Jomanda elke week aan de beurt was, maar die is ook niet vermoord.

Een overkill aan grappen is nooit leuk, vandaar overkill.

Jomanda werd nooit afgeschilderd als een nieuwe Hitler. Elke week kregen we doembeelden voorgeschoteld over hoe naar het leven zou worden met Pim als vooraanstaand politicus.

Daarnaast is KS een radar in een machine, andere media en persoonlijkheden deden er alles aan om Pim als de duivel zelve af te schilderen.

[..]
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:31:24 #157
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4112121
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Een overkill aan grappen is nooit leuk, vandaar overkill.

Jomanda werd nooit afgeschilderd als een nieuwe Hitler. Elke week kregen we doembeelden voorgeschoteld over hoe naar het leven zou worden met Pim als vooraanstaand politicus.

Daarnaast is KS een radar in een machine, andere media en persoonlijkheden deden er alles aan om Pim als de duivel zelve af te schilderen.

Net zoals jij nu de media als duivel afschildert?
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:33:33 #158
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_4112164
Laten we elkaar geen mietje noemen, Kopspijkers was wel heeeeeeeeeeeeel erg anti-Fortuyn.....Lag m.i. er iets te dik bovenop.
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:35:53 #159
10090 waspman
life is sweet
pi_4112202
een mooie reactie in het kopsijkers gastenboek
quote:
Al jaren volg ik Dhr. Fortuyn. Ik ben het volledig eens met zijn gedachten. Vaak heb ik gelachen om de perciflages over Pim Fortuyn. Toch vind ik wel dat Jack spijkerman persoonlijk te ver ging met zijn doel om fortuyn uit de politiek te houden. Hij als publiek (maar geen politiek) figuur heeft macht en heeft dit misbruikt. Ik kijk niet meer naar kopspijkers
op de 1e zin na, sluit ik me hier volledig bij aan.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:37:47 #160
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4112235
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:31 schreef Antikal het volgende:
Net zoals jij nu de media als duivel afschildert?
'De media' kan je niet vermoorden, een persoon wel.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:10 schreef waspman het volgende:
lekker makkelijk.
lafaards dat het zijn. Ik ben mijn laatste restant aan vertrouwen in het establishment (de media en politiek), volledig verloren.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:39:22 #161
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4112259
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:33 schreef DrPurno het volgende:
Laten we elkaar geen mietje noemen, Kopspijkers was wel heeeeeeeeeeeeel erg anti-Fortuyn.....Lag m.i. er iets te dik bovenop.
Dus? Is dat verboden? Pim was anti-paars, dat lag er ook dik bovenop. Ik vind het zo'n bullshit dat na die moord iedereen die tegen Pim was gelijk als een soort moordenaar wordt afgeschilderd
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:44:30 #162
11325 ien_ter_net
Tadaaaa! (*)
pi_4112339
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus? Is dat verboden? Pim was anti-paars, dat lag er ook dik bovenop. Ik vind het zo'n bullshit dat na die moord iedereen die tegen Pim was gelijk als een soort moordenaar wordt afgeschilderd

idd! iedereen heeft het nu ineens gedaan...terwijl het gewooon 1 ziek persoon was, geen organisatie ofzow..dat soort dingen kun je nie voorkomen
Bush: "Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is" [b] Loesje [/b]
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:46:24 #163
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_4112365
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat bedoel ik helemaal niet. Moordenaar, pff er is er maar een en dat is die geiten-wollen-sokken nerd die ze levenslang moeten geven. Het gaat erom dat ik al enige weken geleden opmerkte dat ze iets teveel tegen Pim aggeerden...
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:47:19 #164
10090 waspman
life is sweet
pi_4112376
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:44 schreef ien_ter_net het volgende:

[..]

idd! iedereen heeft het nu ineens gedaan...terwijl het gewooon 1 ziek persoon was, geen organisatie ofzow..

dat valt nog te bezien
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:49:52 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4112414
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:46 schreef DrPurno het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat bedoel ik helemaal niet. Moordenaar, pff er is er maar een en dat is die geiten-wollen-sokken nerd die ze levenslang moeten geven. Het gaat erom dat ik al enige weken geleden opmerkte dat ze iets teveel tegen Pim aggeerden...

Jah, ze zijn tegen Fortuyn en ze melken dat uit. Zoals ik al zei, dat is KS en ik vind dat leuk. En ik ben niet de enige. Dat was met andere figuren niet anders, ze hebben weet-ik-veel-hoeveel mensen afgezeken (Jomanda, Willibrord Frequin, noem ze maar op). Week na week, keer op keer. Satire, humor, niets meer. Om daar een complot tegen Pim achter te zoeken vind ik paranoia.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:54:19 #166
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4112493
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

'De media' kan je niet vermoorden, een persoon wel.
[..]

lafaards dat het zijn. Ik ben mijn laatste restant aan vertrouwen in het establishment (de media en politiek), volledig verloren.

Dan lees je toch geen 'media', gebruik je geen 'media' en luister en kijk je geen 'media'.

Ik vind het eerlijk gezegd een ondoordachte conclusie om 'dan maar' de media de schuld te geven.

Kopspijkers wordt doorgaans als 'leuk' vervaren.

De 'Media' hebben uitgebreid aandacht besteed aan Pim Fortuyn, alsmede zijn VOOR en TEGENstanders. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen.

Mijn stelling:

DE MEDIA HEBBEN PIM FORTUYN GROOTGEMAAKT

en nummertje 2:

EEN GEFRUSTREERDE IDIOOT HEEFT PIM FORTUYN OMGELEGD.

Zo simpel is het.

woensdag 8 mei 2002 @ 14:59:16 #167
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_4112570
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jah, ze zijn tegen Fortuyn en ze melken dat uit. Zoals ik al zei, dat is KS en ik vind dat leuk. En ik ben niet de enige. Dat was met andere figuren niet anders, ze hebben weet-ik-veel-hoeveel mensen afgezeken (Jomanda, Willibrord Frequin, noem ze maar op). Week na week, keer op keer. Satire, humor, niets meer. Om daar een complot tegen Pim achter te zoeken vind ik paranoia.

Met je eens Tijn , Humor is leuk om te lachen en ze hebben ook zeker niets met zijn dood te maken. Die typetjes zijn erg goed. Wel zal je moeten toegeven dat ze elke week weer op Pim hakten en dat vond ik persoonlijk een beetje makkelijk en flauw worden. Soms was het niet eens leuk meer, zoals bijvoorbeeld die persiflage op zijn boek en het counterboek van die Figo c.s.

Laten we wel wezen, Jack is nogal een rooie rakker en was het absoluut niet eens met Pim, ik ook niet, maar om hem dan zo aan te pakken terwijl je zoveel invloed hebt...nee, daar heeft Jack toch een beetje afgedaan voor mij. Een grap is leuk, maar je moet orgineel blijven en niet uit melken. Deden ze overigens ook met Jomanda ja, daar was de humor ook wel van op.....

woensdag 8 mei 2002 @ 15:00:41 #168
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4112597
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:54 schreef Antikal het volgende:
Dan lees je toch geen 'media', gebruik je geen 'media' en luister en kijk je geen 'media'.
Exact
quote:
Ik vind het eerlijk gezegd een ondoordachte conclusie om 'dan maar' de media de schuld te geven.
Kopspijkers wordt doorgaans als 'leuk' vervaren.
Ik heb me zeer geërgerd aan de stemmingmakerij tov PF, reeds weken geleden ben ik opgehouden Kopspijkers te kijken
quote:
De 'Media' hebben uitgebreid aandacht besteed aan Pim Fortuyn, alsmede zijn VOOR en TEGENstanders. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen.
Mijn stelling:
DE MEDIA HEBBEN PIM FORTUYN GROOTGEMAAKT[q]
en nummertje 2:
EEN GEFRUSTREERDE IDIOOT HEEFT PIM FORTUYN OMGELEGD.
Zo simpel is het.
Was het maar zo simpel.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4112921
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:46 schreef DrPurno het volgende:
Het gaat erom dat ik al enige weken geleden opmerkte dat ze iets teveel tegen Pim aggeerden...
IMO was het enige wat ze probeerden te bereiken om zo min mogelijk mensen op LPF te laten stemmen. Wat ook niet helemaal gek is, in een democratie. Het is niet meer alleen maar een zaak van je zelf positief presenteren, maar ook om de tegenstander af te kraken. Dat gaat over en weer, in de hoop dat de zwevende kiezer uiteindelijk toch voor jou kiest.
Dat is het enige wat KS gedaan heeft. Fortuyn in een kwaad daglicht (??) stellen, zodat minder mensen op hem stemmen.
En daar is niks mis mee.
Dat een of andere malloot vervolgens dit, en andere media-impulsen als een reden ziet om iemand dood te schieten, is denk ik meer te wijten aan die persoon dan aan de media.

Straks mag er helemaal geen satire meer worden gemaakt omdat er een gek rondloopt die als enige geen realiteitsbesef heeft en zo iets doet? Eens te meer gaat de grote weldenkende meerderheid gebukt onder het gedrag van een minderheid

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:22:45 #170
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4112934
Sjah. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil, maar let op: over een tijdje gaat de dader praten, en dan zul je zien dat hij op eigen initiatief heeft gehandeld.
pi_4112994
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:22 schreef Antikal het volgende:
Sjah. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil, maar let op: over een tijdje gaat de dader praten.
Laten we dat nou maar eens af gaan wachten hier voordat iedereen zijn oordelen al op tafel heeft liggen...
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:32:57 #172
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4113087
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:22 schreef Antikal het volgende:
Sjah. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil, maar let op: over een tijdje gaat de dader praten, en dan zul je zien dat hij op eigen initiatief heeft gehandeld.
en als dat niet zo zou zijn, dan zorgen ze er wel voor dat wij het niet te horen krijgen. Of hij is ontoerekeningsvatbaar. Lekker makkelijk zo...heb je altijd gelijk
pi_4113159
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:32 schreef Kaalhei het volgende:
en als dat niet zo zou zijn, dan zorgen ze er wel voor dat wij het niet te horen krijgen. Of hij is ontoerekeningsvatbaar. Lekker makkelijk zo...heb je altijd gelijk
Yeah, een links complot

woensdag 8 mei 2002 @ 15:40:04 #174
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_4113201
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Twee verschillen:
op Jomanda kon je niet stemmen
Jomanda werd niet dag in dag uit maandenlang achter elkaar door alle media gedemoniseerd
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:49:09 #175
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4113334
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:40 schreef Baas het volgende:

[..]

Twee verschillen:
Jomanda werd niet dag in dag uit maandenlang achter elkaar door alle media gedemoniseerd

God, daar heb je dat 'demoniseren' weer.

Gek word ik er van.

pi_4113350
quote:

[..]

Twee verschillen:

Hieruit trek ik de conclusie dat jij het volkomen logisch vind dat mensen waar je op kan stemmen en waar vaak een negatief stukje over verschijnt in de media doodgeschoten worden.

Fijne instelling

pi_4113385
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:49 schreef Antikal het volgende:
God, daar heb je dat 'demoniseren' weer.

Gek word ik er van.

quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:47 schreef keeper het volgende:
Dat is wel HET buzz-word van 2002 aan het worden he
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:06:07 #178
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_4113565
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:50 schreef keeper het volgende:

[..]

Hieruit trek ik de conclusie dat jij het volkomen logisch vind dat mensen waar je op kan stemmen en waar vaak een negatief stukje over verschijnt in de media doodgeschoten worden.

Fijne instelling

Knap van je dat je een conclusie trekt. Betrek je mening echter op jezelf en leg anderen geen woorden in de mond. Ik kan me prima zelf uiten en jouw uitleg van mijn woorden raakt kant nog wal. Over instelling gesproken...
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:16:19 #179
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4113729
quote:

[..]

Welnee, iedereen was fan van dr en vond dr geweldig.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:30:55 #180
10090 waspman
life is sweet
pi_4113953
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Welnee, iedereen was fan van dr en vond dr geweldig.

ze was geen 'gevaar voor het land' dat 'bestreden' moest worden
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:32:04 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4113973
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:30 schreef waspman het volgende:

[..]

ze was geen 'gevaar voor het land' dat 'bestreden' moest worden

Ze hebben bijna letterlijk gezegd dat Jomanda mensen afzet en dat je niet naar dr toe moet gaan ja.
  Redactie Frontpage woensdag 8 mei 2002 @ 17:02:34 #182
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4114375
Thomas Acda verzon als onderschrift bij een foto van een saluerende PF: Pim Fortuyn heeft de Hitlergroet nog niet onder de knie.

Zullen we meteen alle caberetiers in de ban doen? KS had veel PF grappen, maar een man als PF die nog nooit van overexposere heeft gehoord werkte daar zelf aan mee.

woensdag 8 mei 2002 @ 18:46:40 #183
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_4115513
Dit topic is weer bezig een kompleet zinloze kant op te gaan. Cabaretiers en humoristen maken gebruik van overdrijving. Vinden de mensen vaak leuk. Is dus niet zo erg dat ze afntoe iemand schuin neerzetten, is lacheeee.. Als serieuze politici zich hieraan schuldig gaan maken, dan heb je een probleem.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 8 mei 2002 @ 19:27:44 #184
23844 thorgal
Goeie Bak !
pi_4115932
quote:

[..]

Twee verschillen:

Oh nee.... ??
Ik dacht het wel. Het klopt dat je op Jomanda niet kon/kan stemmen.. Maar de magnetron uit Tiel werd (en Jack Spijkerman geeft dat ook toe) wekenlang gekrenkt en door diverse media werkelijk gedemoniseerd. Vooral in de Steen en Been show heeft Spijkerman soms enorm hard op op Jomanda ingehakt. De satire op Pim Fortuyn was welliswaar soms flauw en wellicht overdone. Maar het was vrij mild. Als je het niet eens bent met iemands gedachtengoed dan is iedereen, godzijdank, in dit land vrij zijn of haar mening daarop te geven. Gelukkig zijn we ook allemaal vrij om het daar mee eens of oneens te zijn.
Sommige media hebben Pim wel degelijk neergezet als een gevaar, laten we echter JMHO niet de fout maken een programma dat onschuldige satire maakte, neer te zetten als een blok haat..
Vrijheid van meningsuiting is een van de grondrechten in onze samenleving.. helaas dacht een gek daar volstrekt anders over.
"We need not fear the expression of ideas --- we do need to fear their suppression."
  donderdag 9 mei 2002 @ 12:33:28 #185
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_4123616
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 19:27 schreef thorgal het volgende:

[..]

Sommige media hebben Pim wel degelijk neergezet als een gevaar, laten we echter JMHO niet de fout maken een programma dat onschuldige satire maakte, neer te zetten als een blok haat..

Onschuldige satire? Sorry, dat was het echt niet, wekenlang is er iemand op een zeer onfrisse manier zwart gemaakt. Dat vind ik niet meer onschuldig.
schorriemorie
  donderdag 9 mei 2002 @ 13:57:11 #186
23844 thorgal
Goeie Bak !
pi_4124478
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 12:33 schreef Danzig het volgende:

[..]

Onschuldige satire? Sorry, dat was het echt niet, wekenlang is er iemand op een zeer onfrisse manier zwart gemaakt. Dat vind ik niet meer onschuldig.

Geef eens voorbeelden dan.. Hoe is Pim door het kopspijkerteam op een onfrisse manier neergezet dan..
"We need not fear the expression of ideas --- we do need to fear their suppression."
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:02:22 #187
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_4126939
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 13:57 schreef thorgal het volgende:

[..]

Geef eens voorbeelden dan.. Hoe is Pim door het kopspijkerteam op een onfrisse manier neergezet dan..

Jack Spijkerman vertelde zelf trots dat het zijn persoonlijke doel was om "Fortuyn uit de politiek te houden". ]

"Geweldig! Een aflevering gehad en Fortuyn zakt drie zetels in de peilingen. Nog zes afleveringen te gaan, dus dat moet lukken voor 15 mei."
Verder is ie voor alles (rascist, kakelnicht etc) uitgemaakt.

schorriemorie
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:10:25 #188
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4126992
Ik moest altijd wel lachen om Kopspijkers. Maakt dat mij nu een slecht mens?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 9 mei 2002 @ 20:04:19 #189
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_4128235
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:10 schreef MuadDib het volgende:
Ik moest altijd wel lachen om Kopspijkers. Maakt dat mij nu een slecht mens?
Nee, ik kan er ook om lachen alleen gaan ze soms te ver.
schorriemorie
  vrijdag 10 mei 2002 @ 01:17:46 #190
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_4132075
Bah! Wat een akelige meningen over het programma Kopspijkers. Net of die er de schuld van zijn dat Pim gedegradeerd werd tot bewijsmateriaal!

Net of hij de enige was die de pispaal was....
Hoe vaak wordt Balkenende niet gekleineerd? Frank de Grave wordt neergezet als Harry Potter. Hans Dijkstal is ook niet veilig voor KS, wat te denken van Groen Links. Eerst Mohammed Rabbae die niet meer verkiesbaar is omdat hij niet meer geloofwaardig was na "zijn" optreden in het programma. Paul Rosenmöller kwam geregeld langs. Zo ok Melkert.

Nee, het was niet alleen Pim. Iedereen werd een hak gezet in dat programma. Het is maar net uit welke hoek je zelf komt om te ervaren of iemand meer gepakt wordt dan de ander. De hoek van Pim vond dat Pim teveel werd geziekt, de aanhang van Melkert en Rosenmöller denken er niet anders over.

De rol van Kopspijkers is te verwaarlozen. Ze hebben de boel misschien wel op scherp gezet, maar dat gold dus voor iedere partij.

vrijdag 10 mei 2002 @ 08:22:58 #191
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4134242
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 01:17 schreef Beetle het volgende:
Bah! Wat een akelige meningen over het programma Kopspijkers. Net of die er de schuld van zijn dat Pim gedegradeerd werd tot bewijsmateriaal!

Net of hij de enige was die de pispaal was....
Hoe vaak wordt Balkenende niet gekleineerd? Frank de Grave wordt neergezet als Harry Potter. Hans Dijkstal is ook niet veilig voor KS, wat te denken van Groen Links. Eerst Mohammed Rabbae die niet meer verkiesbaar is omdat hij niet meer geloofwaardig was na "zijn" optreden in het programma. Paul Rosenmöller kwam geregeld langs. Zo ok Melkert.

Nee, het was niet alleen Pim. Iedereen werd een hak gezet in dat programma. Het is maar net uit welke hoek je zelf komt om te ervaren of iemand meer gepakt wordt dan de ander. De hoek van Pim vond dat Pim teveel werd geziekt, de aanhang van Melkert en Rosenmöller denken er niet anders over.

De rol van Kopspijkers is te verwaarlozen. Ze hebben de boel misschien wel op scherp gezet, maar dat gold dus voor iedere partij.

Pim geimiteerd door Paul Groot was altijd wel lachen, dan werden Pim's uitspraken en optredens ook leuk geparodieerd op eenzelfde manier als Melkert, Rosenmuller, de Grave, Pronk, Rabbae etc.
Ik en ik denk een aantal met mij doelen meer op de speciale behandeling die Pim kreeg door een wekelijkse aflevering van Pim's Puinhopen door NUHR en het tegenboek wat er door hun is geschreven en de nonstop negatieve uitlatingen van Jack Spijkerman over Pim, en dan heb ik het o.a. over de hierboven genoemde opmerking over de gedaalde zetelstand en dat het moet lukken om Fortuyn uit de kamer te houden.

De mensen achter Kopspijkers hadden een complete kruistocht tegen Fortuyn opgezet en diegene die dat niet inzien zouden eigenlijk nog maar eens naar de presentatie van het tegenboek van NUHR in de nieuwspoort. De aggressie die er van die 3 tegenover Pim afstraalde: vreselijk!

Overigens vind ik het hypocriet nou in ene de uitzending af te lasten van a.s. zaterdag; ze zullen wel moeten want ze hebben gelijk voor 25 minuten aan materiaal verloren metd e dood van Pim

[..]
pi_4135978
Voor diegenen die nog niet uitgekotst zijn (zucht), op 3FM komen tijdens 'Leuk is anders' (nu bezig) diverse cabaratiers aan het woord over de moord op PF.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4135991
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 08:22 schreef MikeyMo het volgende:

De mensen achter Kopspijkers hadden een complete kruistocht tegen Fortuyn opgezet en diegene die dat niet inzien zouden eigenlijk nog maar eens naar de presentatie van het tegenboek van NUHR in de nieuwspoort. De aggressie die er van die 3 tegenover Pim afstraalde: vreselijk!

Nou nou, als DAT al agressie was... Overdrijven is een sport, kennelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 10 mei 2002 @ 13:09:52 #194
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4136667
Die toon die Viggo had op het moment dat hij wat ging zeggen over Pim's oplossingen om het asielprobleem op te lossen...
Lebbis was ook lekker op dreef...
[..]
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:38:38 #195
11376 Malle_Eppo
wannieiskannogkomme
pi_4137632
Ben ik blij dat ik niet in Starmaker heb gezeten! Had ik voortaan met een kogelvrijvest aan moeten lopen.

Dat nummer One-day-fly was echt een aanzet tot de moord op Sita. Even als de verdemonisering die hier op Fok plaats vond. Daar werd ze afgebeeld als de bride of Chuckie.

Ik ben geen vliegtuig, ik ben gewoon gek
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:49:48 #196
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4137750
Ja, en als Maxima door een idioot overhoop wordt geknald gaan we Neerlands Hoop nog even tegen de muur zetten

Ik vind het werkelijk blaartrekkend en tenenkrommend om te lezen hoe mensen, die zichzelf overspannen lopen te profileren als ultrademocraten, ineens cabaretiers de mond zou willen snoeren of in het grote-de-media-en-links-zijn-schuldig-zondebokverhaal willen meetrekken.

Aan de ene kant roepen jullie verontwaardigd dat mensen heel goed zelf kunnen nadenken, maar nu het zo uitkomt kunnen mensen dat weer niet omdat Kopspijkers moordenaars maakt van mensen.

Jullie zijn werkelijk niet goed bij je hoofd. Echt niet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 15:17:48 #197
23844 thorgal
Goeie Bak !
pi_4138075
Waar waren jullie allemaal toen er in dit topic werd gesproken over hoe "leuk" die sketches wel niet waren.
Er wordt in deze thread en veeeeeele andere erg ongenuanceerd gesproken (en ik ga me nu zelf nogal te herhalen...).
Pim Fortuyn is de mond gesnoerd, echter wat er nu hier wordt gezegd slaat IMHO helemaal nergens op. Wie denkt dat de cabaretiers van NUHR en kopspijkers hier toe hebben aan willen zetten is niet alleen dom maar ook erg kortzichtig.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, dat geldt voor Pim Fortuyn, maar ook voor diegene die zijn denkbeelden niet delen (deelden).
Pim was nu eenmaal iemand die velle reacties zowel voor als tegen opriep. Ik blijf erbij dat het item "Pims Paradijs" een vrij onschuldig stukje satire was.. Een aantal mensen die zich niet in Pims standpunten konden scharen maakten deze standpunten belachelijk.
Dat kun je erg vinden je kan er ook om lachen.., ik weet zeker dat ook een groot aantal LPF stemmers hier ook hartelijk om hebben moeten lachen. Wat er nu gebeurd in dit topic is dat het wordt neergezet als hetze....Maar waar waren jullie voor deze laffe aanslag op Pim Fortuyn? Vonden jullie het toen ook gevaarlijk en haatdragend.
Waar volgens sommigen de mensen van NUHR zich schuldig aan hebben gemaakt (het demoniseren van Pim Fortuyn).. gebeurt nu ook door jullie vice versa.. Het wordt daarmee een in mijn ogen tamelijk smakeloze discussie waarin de standpunten steeds ongenuanceerder worden.
Laat ik er nog een ding over zeggen: Een ieder die denkt dat Jack Spijkerman, Youp van het Hek, de leden van NUHR, Ad Melkert, Paul Rossemuller etc. Pim dood wilden hebben is enorm dom bezig!!!!. Als dat zo was dan hoeven we woensdag helemaal niet meer te gaan stemmen want dan is de door deze lafhartige moord toch al beschadigde democratie geen knip voor de neus meer waard....
(edit ff wat dubbels er uit gehaald)

[Dit bericht is gewijzigd door thorgal op 10-05-2002 15:48]

vrijdag 10 mei 2002 @ 15:37:59 #198
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4138330
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 14:49 schreef Verbal het volgende:
Ja, en als Maxima door een idioot overhoop wordt geknald gaan we Neerlands Hoop nog even tegen de muur zetten

Ik vind het werkelijk blaartrekkend en tenenkrommend om te lezen hoe mensen, die zichzelf overspannen lopen te profileren als ultrademocraten, ineens cabaretiers de mond zou willen snoeren of in het grote-de-media-en-links-zijn-schuldig-zondebokverhaal willen meetrekken.

Aan de ene kant roepen jullie verontwaardigd dat mensen heel goed zelf kunnen nadenken, maar nu het zo uitkomt kunnen mensen dat weer niet omdat Kopspijkers moordenaars maakt van mensen.

V.

HEAR HEAR!!!
  zaterdag 11 mei 2002 @ 09:09:44 #199
28010 AlanSmithee
Just not myself
pi_4146728
Hehe...we zijn gewoon op het punt aanbeland waarin niemand meer wat mag zeggen 'want stel je voor'...Het feit dat iemand waar je tegen was, of iemand die zo ontzettend mediageil was, dat je deze persoon persifleerde (beroepsmatig nog wel!) Geeft ineens mensen het recht je te bedreigen en je werk onmogelijk te maken!

Is dan iedereen blind? Ziet dan niemand wat er met democratie gebeurt als er groepen mogen bepalen wat men mag zeggen? Als taxichauffeurs cabaretiers mogen bedreigen, als journalisten geslagen worden om hun stukjes in de krant, als tv-programma's worden gecancelled vanwege doodsbedreigingen?

Stel je voor dat Melkert omgelegd wordt: staat de democratie dan weer kiet met deze personen? Betekent dat dat we dan weer verder mogen of gaan we zo door: Jij zei over die politicus dit, dus nu moet jij dood, maar ik zei over deze persoon dat dus....

Het is een grof schandaal!!!! Onze democratie is sinds tig jaren niet zo ernstig bedreigd!!!

Kom op: leef es leuk!!!
  zaterdag 11 mei 2002 @ 09:54:18 #200
18538 frederica
Wil weer op wintersport
pi_4146808
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 13:58 schreef Da hopman het volgende:
Bron: kopspijkersite

Kopspijkers
In een satirisch programma als Kopspijkers kijken we naar alles en iedereen met een satirische blik. Zeker in de verkiezingsperiode letten we extra op alle politici. Niemand ontsnapt aan onze verbale grappen: Frank de Grave niet en Wim Kok niet, Tineke Netelenbos niet en Henk Westbroek niet, Hans Dijkstal niet en Jan Pronk niet. En dus ook Pim Fortuyn niet. Maar dat er een, in mijn ogen, volstrekte idioot opstaat die Pim Fortuyn in koelen bloede vermoordt, vind ik uitermate schokkend.
In een democratie als die in ons land, waarin de vrije meningsuiting van zowel links als rechts een hoog goed is, is dat het laatste wat ik verwachtte. Ik ben verbijsterd.

Jack Spijkerman
En het voltallige Kopspijkersteam

Er staat nu wat anders op de site:

Kopspijkers
In een democratie als die in ons land, waarin de vrije meningsuiting van zowel links als rechts een hoog goed is, is het laatste wat ik verwachtte, dat iemand om zijn mening vermoord wordt. Ik ben verbijsterd. Aanstaande zaterdag 11 mei is er geen uitzending van Kopspijkers. Veel vaste onderdelen van het programma, zoals wat er mis ging in de media en het Kopspijkersspel zijn gebaseerd op actuele fragmenten. Deze fragmenten lenen zich er deze week absoluut niet voor om vrolijk over te doen. Bovendien vinden we satirisch commentaar op de gebeurtenissen van deze week ongepast.
Jack Spijkerman
En het voltallige Kopspijkersteam

Beter goed gejat dan slecht bedacht
  zaterdag 11 mei 2002 @ 09:55:41 #201
18538 frederica
Wil weer op wintersport
pi_4146813
Toch was één van de eerste dingen die ik dacht na de moordaanslag: hoe zullen ze zich bij Kopspijkers nu wel voelen.

Maar er is maar één schuldige: en dat is degene die de trekker heeft overgehaald.

Beter goed gejat dan slecht bedacht
  Redactie Frontpage zaterdag 11 mei 2002 @ 11:36:38 #202
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4147200
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 14:49 schreef Verbal het volgende:

V.

pi_4147218
Verbal, uitstekend gezegd
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 11 mei 2002 @ 11:41:22 #204
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_4147227
, Verbal!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 13 mei 2002 @ 03:14:04 #205
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_4166845
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 00:08 schreef Rockwood het volgende:
In het programma 'storing' van daarnet kwam naar voren dat de uitzending van kopspijkers niet is gecanceld uit pieteit maar omdat er ZOVEEL bedreigingen binnen kwamen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 13 mei 2002 @ 08:59:31 #206
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4167373
quote:
Op maandag 13 mei 2002 03:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

The truth was in here.
  Redactie Frontpage maandag 13 mei 2002 @ 09:12:04 #207
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4167437
quote:
Op maandag 13 mei 2002 08:59 schreef Bastard het volgende:

En dat vind jij normaal?
  maandag 13 mei 2002 @ 10:04:01 #208
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4167772
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 00:08 schreef Rockwood het volgende:
In het programma 'storing' van daarnet kwam naar voren dat de uitzending van kopspijkers niet is gecanceld uit pieteit maar omdat er ZOVEEL bedreigingen binnen kwamen.
Daar zakt je broek toch van af? Hoe DOM kunnen nederlanders zijn?!?!?

Ja; DOM ja.... goed gelezen.

zaterdag 18 mei 2002 @ 20:09:36 #209
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4234926
Begint nu.

Jack legt eerst uit waarom er vorige week geen uitzending was. Vertelt ook dat hij met de dood bedreigt is.

De mensen zijn gek geworden
pi_4235329
Cabaret was weer leuk deze keer.

Met Pim zouden we een pleefiguur slaan, maar met PJ Balkenende een playmobielfiguur...

Moderator zaterdag 18 mei 2002 @ 21:03:38 #211
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_4235334
Ik vond het cabaret niet best deze week.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 21:06:13 #212
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4235356
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 21:03 schreef Mike het volgende:
Ik vond het cabaret niet best deze week.
Waarschijnlijk nog een beetje aan het aftasten wat wel en niet kan.

Balkenende > Verplaymobiliseerd.
Frankieboy > VerRANJA-iseerd.

Spong was wel goed.

Voor de rest vond ik de gasten niet echt boeiend.

De mensen zijn gek geworden
pi_4236076
quote:
Op maandag 29 november 1999 21:49 schreef Gagh het volgende:
geweldig progamma van Spijkerman..leuk om de bloobers te zien van de kranten en nieuws presentatoren..of mensen uit de politiek..<P><BR>jij vind dit progje?
KOPSPIJKERS IS VET!

alleen heb ik het GVD vanavond gemist GVD omdat die tv kapot is GVD...

kan iemand ff vertellen ong. wat ik gemist heb?

of niet dan
pi_4236501
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 22:27 schreef _DiRRuK_ het volgende:

[..]

KOPSPIJKERS IS VET!

alleen heb ik het GVD vanavond gemist GVD omdat die tv kapot is GVD...

kan iemand ff vertellen ong. wat ik gemist heb?

Niet zoveel. Vond hem niet zo leuk eigenlijk...
[url=http://www.verdieneuro.tk/]..::: VerdienEuro.TK :::..[/url]
pi_4236516
mooi stukkie text had Jack aan het begin...

ik denk dat iedereen wel dacht; hoe gaan ze die uitzendingen beginnen? negeren ze het totaal (kan natuurlijk niet) of lullen ze zich eruit...

hij (het hele team) heeft het mooi opgelost!

pi_4236565
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 23:09 schreef karoltje het volgende:
mooi stukkie text had Jack aan het begin...

ik denk dat iedereen wel dacht; hoe gaan ze die uitzendingen beginnen? negeren ze het totaal (kan natuurlijk niet) of lullen ze zich eruit...

hij (het hele team) heeft het mooi opgelost!

Mooi opgelost inderdaad.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 23:24:07 #217
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4236668
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 20:09 schreef Da hopman het volgende:
Begint nu.

Jack legt eerst uit waarom er vorige week geen uitzending was. Vertelt ook dat hij met de dood bedreigt is.

Pff... wie niet?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_4236893
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 23:07 schreef VerdienEuro.TK het volgende:

Niet zoveel. Vond hem niet zo leuk eigenlijk...

heel slecht. Intro Jack was beetje zielig, maar wel eerlijk dat het niet om respect ging maar om bedreiging.

De week wat echt een drama. de bolk leek niet in toon en uiterlijk en ook tekst was niet top. Spong was van een afstand goed maar miste houding en woordenkeus, stem was wel goed. J-P is net frank de grave dus dat lukte ook niet.

Grapje over frank en ranja was heel fout, je maakt geen grappen over je eigen grappen, dat is net zo dom als heel hard lachen om je eigen moppen.

In de middag zag ik spaan nog en als je ziet hoe die het doen... tja dan blijft dit echt behelpen.

Redactie Frontpage zaterdag 18 mei 2002 @ 23:45:35 #219
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4236917
Vond het echt matig. Alleen de GJ grap was wel leuk. En weer Van Dik Hout, pfff.
pi_4237124
ik vond dat meisje in die rolstoel bij die strips) egt onwijs lief man! ze was helemaal aan het lachen en giechelen wat n scheetje!
  zondag 19 mei 2002 @ 00:35:38 #221
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_4237474
wat heb je gemist?
Van Dik Hout met de nieuwe single.
Aandoenlijk verhaal over stripverhalen.
Leuke fragmenten met Kopspijkeren.
Cabaret was toch iets minder scherp dan anders. hoewel ik de teksten van bolkestein wel goed vond.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_4238893
Hmmm, wel sneu dat Jack de haatcampagne van Viggo en Peter tegenover Pim gelijkstelde aan het afbeelden van Frank de Grave met een glaasje ranja. En bij welke andere partij stond hij te juichen als ze in de peilingen weer een zetel minder hadden als vorige week? Geen!

Net als een heleboel andere media-uitingen doen ze allemaal net alsof ze Pim net als elke andere politicus hebben behandelt, maar feit blijft dat Pim openlijk vogelvrij was verklaard doordat het doodnormaal was om hem te associeren met 2e wereldoorlogpraktijken en doordat de kots-taart-gooiers niet werden opgepakt terwijl dat na de dood met een dag opsporingswerk wel gebeurt was.

Niemand had van te voren kunnen weten dat dit zou gebeuren, al helemaal niet in ons land. Je kan andere mensen niet kwalijk nemen dat er een gek is die iemand vermoord om zijn denkbeelden. Het enigste wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat de media te ongenuanceerd iemand onterecht hebben neergezet als volksvijand nummer 1 en daardoor iemand gesterkt heeft in zijn gedachte een daad te moeten stellen door dit `kwaad´uit te roeien.

Ik hoop dat men vanaf nu stopt met mensen die een andere mening hebben zoals Pim Fortuyn onterecht te spiegelen aan Hitler en consorten. Jarenlang was het gebruikelijk dat er alleen op verjaardagen over de asielproblematiek werd gesproken, zodra er iemand opstond om er in het openbaar werd deze of de mond gesnoerd door de partij (Bolkestein) of openlijk gelijk gesteld aan de Nazibeweging van Adolf (Janmaat´s CD en Fortuyn)

Er is nu een dode gevallen, nadat de vrouw van Janmaat al slachtoffer was geworden door linkse betogers. Daarom hoop ik dat men nu gaat oppassen met hoe men met mensen omgaat die een andere mening hebben. Ik hoop dat wat er nu gebeurt is een soort van WO2 tegen opmerking wordt: zodra iemand onterecht met Hitler e.d. wordt vergeleken, dan kan die persoon wijzen op het feit wat er met Pim is gebeurt. Ik denk en hoop dat het dan snel is afgelopen met dit soort onsmakelijk vergelijkpraktijken en zwartmakerijen. De enigste die vergelijkt mogen worden met Nazi´s zijn die gasten van de NVU e.d. die in feite Hitler-look-a-likes/wannabees zijn.

Achteraf had het denk beter geweest als Pim alleen aan tafel aan bord kwam (daar werd hij op een gelijke manier belachelijk gemaakt als alle andere politici), maar dat de ´haatcampagne´ Pim´s puinhopen achterwege was gebleven.

Mikeymo

Redactie Frontpage zondag 19 mei 2002 @ 10:03:22 #223
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4238901
quote:
Op zondag 19 mei 2002 10:00 schreef Patries86 het volgende:
maar dat de ´haatcampagne´ Pim´s puinhopen achterwege was gebleven.

Mikeymo

Het item Pim's Paradijs een haatcampagne? Wat ze daar deden was dat tendentieuze boekje van hem aan de kaak stellen, meer niet.
pi_4238931
Het staat ook tussen aanhalingstekens. Maar in de eerste aflevering begon men al gelijk met een Hitlerachtige scene waarin een compleet klaslokaal bestond uit kaalgeschoren individuen en alles draaide om de denkbeelden van Pim. Er werd zelfs nog een jongen veroordeel op grond van z´n geloof zoals dat meer dan 60 jaar terug ook gebeurde.

Ik kan me niet voorstellen dat als Pim Premier was geworden dat dat soort Nazipraktijken zou gebeuren in ons land. Maar zo verbeelden ze het wel. Dan mag het wel satire zijn, maar wel erg onsmakelijk imho.

Redactie Frontpage zondag 19 mei 2002 @ 10:26:09 #225
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4238965
quote:
Op zondag 19 mei 2002 10:16 schreef Patries86 het volgende:
Maar in de eerste aflevering begon men al gelijk met een Hitlerachtige scene waarin een compleet klaslokaal bestond uit kaalgeschoren individuen en alles draaide om de denkbeelden van Pim.
Dat was een Pim Fortuyn School waar ook kaalgeschoren Marokkanen opzaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')