Welke mail? Ik heb alleen direct aan mij gerichtte mails gehad... Net nog gechecked.quote:Op maandag 24 januari 2005 11:13 schreef rammes het volgende:
robhimself, volgens mij stond je in de cc. bij het mailtje wat we gekregen hadden.
Wat een gelul, in china en taiwan zullen ze met dezelfde componenten en volgens dezelfde spcificaties gemaakt worden. Het grote verschil zit 'm in de overhead en resources kosten. Vooral human resources zijn in china beduidend goedkoper.quote:Op maandag 24 januari 2005 12:18 schreef kiddyl het volgende:
Haha, cool, ik kom niet zo vaak op het Fok! forum, maar wel leuk dat er zo wordt gepraat over de bestellingen. Een PSP voor 250 euro (standard pack) of 300 euro (value pack) vind ik zelf niet duur en kan ze nog steeds op voorraad leveren.
De PSP's die nu in Japan te koop zijn worden gemaakt in Japan op een flexibele fabriekslijn. De PSP's die in Europa of VS uitkomen uit China. Ik kan zeggen dat er een verschil zal zijn, maar wat weet ik niet. Wel kan ik zeggen dat de mobieltjes hier in Japan bijvoorbeeld allemaal 'Made in Japan' zijn en wel veel degelijker zijn de degene die je in NL kan kopen en uit Maleisie, China, Taiwan etc. uit de fabriek rollen. Daar wordt voornamelijk op de kosten gelet. De Japanners hebben trouwens ook geld en verwachten een goed product. 'Made in Japan' heeft nog steeds een betekenis.
Tis gewoon zo, Swets, helaas........quote:Op maandag 24 januari 2005 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een gelul, in china en taiwan zullen ze met dezelfde componenten en volgens dezelfde spcificaties gemaakt worden. Het grote verschil zit 'm in de overhead en resources kosten. Vooral human resources zijn in china beduidend goedkoper.
Jaquote:Op maandag 24 januari 2005 13:16 schreef kiddyl het volgende:
Haha, ben je wel eens in China geweest op company visits?
Dat is natuurlijk geheel aan de fabrikant die het in china laat produceren. Je kan gewoon de componenten voorschrijven welke gebruikt moeten worden. Ik kan je garanderen dat Sony dat zal doenquote:Ik wel vanwege mijn studie en ik kan je zeggen dat de fabriekanten niet alleen in China zitten vanwege de loonkosten, maar ook vanwege de componenten. Chineze componenten hebben standaard een lagere kwaliteit, maar wel tegen een lagere kwaliteit.
Geweldig, alleen gaat dit niet op voor een PSP.quote:Wist je dat voor veel componenten de kwaliteits controle duurder kan zijn dan het hele apparaat. DVD spelers die je voor 45 euro kan kopen kosten 5 euro om te maken. Wil je dan nog controleren?
Nee, dat is aan de fabrikant. Je kan in CHina een assemblagelijn opzetten volgens dezelfde standaard en kwaliteitseisen als in de rest van de wereld, en veel goedkoper produceren.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:11 schreef Robhimself het volgende:
[..]
Tis gewoon zo, Swets, helaas........
Japan werkt volgens hogere kwaliteitsnormen dan waar dan ook, dus stellen ze andere eisen aan de fabricage, essemblage enz.
Jawel dus....quote:Dus gelul is het niet.....
Dat is het wel. Ik werk voor een bedrijf welke electronica in Taiwan en China produceert.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:25 schreef Slomy het volgende:
Dat er een kwaliteitsverschil in zou kunnen zitten is echter nog niet zo'n bullshit verhaal.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook... Kan me niet voorstellen dat ze (met leverproblemen in Japan) in de USA EN Europa tegelijk kunnen launchen.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:30 schreef Jebus het volgende:
Ik hoop echt dat ie eind maart uitkomt. Maar ik heb ook zo'n gevoel dat Amerika voor Europa gaat, en we lekker nog een maand of twee daarna kunnen wachten :|
Scheelt mij weer een lap tekstquote:Op maandag 24 januari 2005 13:25 schreef Slomy het volgende:
Dat was (weet niet of het nu nog zo is) ook met de MD spelers van Sony. Diegene die uit Japan kwamen waren van een betere kwaliteit dan diegenen die uit Taiwan/China kwamen.
Heb toen discussies gelezen waarbij men een MD-recorder had gekocht (een MZ-N10 toendertijd het nieuwste model) en waarbij er bij units die uit china/taiwan kwamen gewoon al onderdelen in de MD-recorder zaten die roestig waren of waar er stof in het apparaat zat (stof onder display) en ik weet niet wat nog allemaal. De units die uit Japan kwamen hadden dat toen niet.
Ik heb er toen eentje uit Duitsland geimporteerd (vooral omdat het goedkoper was) en die was gewoon made in Japan. Dikke kans dat die in Ned dus ook gewoon made in Japan waren.
De EU kan dus ook gewoon made in japan PSP's gaan krijgen, zo hoeven dan niet meteen uit China of Taiwan oid te komen. Dat er een kwaliteitsverschil in zou kunnen zitten is echter nog niet zo'n bullshit verhaal. Echter vraag me af of ze dat tegenwoordig nog wel kunnen maken tov de consument. Wanneer zoiets in de media zou komen dat kan Sony waarschijnlijk inpakken.
Nog steeds bullshit. Het is maar net wat Sony voorschrijft.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:59 schreef Robhimself het volgende:
Zowiezo werken China en Japan volgens verschillende NEN normen als het op elektronica uitkomt, vandaar het verschil in kwaliteit...
Graag gedaan, en nu terug aan het werk ipv te zitten fokken!quote:Op maandag 24 januari 2005 13:59 schreef Robhimself het volgende:
[..]
Scheelt mij weer een lap tekst
Zowiezo werken China en Japan volgens verschillende NEN normen als het op elektronica uitkomt, vandaar het verschil in kwaliteit...
Bedankt Slomy, scheelt me weer eeltvingers tijden werktijd
quote:Op maandag 24 januari 2005 14:19 schreef Slomy het volgende:
[..]
Graag gedaan, en nu terug aan het werk ipv te zitten fokken!
JA, rijkv!!! Dat ding heet toch "Memorystick Duo"!quote:Op maandag 24 januari 2005 20:32 schreef rijkv het volgende:
Is deze memorystick geschikt voor de PSP: http://www.smartphoneshop.nl/product/11525
Oké... Rijk, maar ik meen het serieus. Het kan echt geen kwaad om zelf bijv. in vorige PSP-topics te kijken (de links staan in de OP). Dat zullen veel medeforummers waarderen. Want als een kip-zonder kop honderden ondoordachte vragen stellen kan bij sommige mensen nogal irritaties opwekken.quote:Op maandag 24 januari 2005 20:43 schreef rijkv het volgende:
Je mag me trouwens Rijk noemen.
Je hebt nog tijd zat, die PSP van jou komt deze week nog niet binnenquote:Op maandag 24 januari 2005 20:47 schreef rijkv het volgende:
Dat merkte ik, ik ben inmiddels uitgevraagd, alles besteld enz. ik zal er nu eens diep op in gaan!
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:25 schreef MMaRsu het volgende:
Value pack is in prijs gedaalt bij Lik-Sang : 290.28 EUR > incl verzending en btw > 344 euro!
Dat weten we natuurlijk pas zodra 'ie uit is in Amerika...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:50 schreef R-Alph het volgende:
Hoe zit dat dan eigenlijk met de taal? Staat er dan nederlands op of kan dit er op gezet worden later?
Inderdaad. Niks nieuws bekend.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:19 schreef Fonzarelli het volgende:
Trouwens zeker niks nieuws bekend over GTA op de PSP...?
Dat is een beroerde link die je daar geeft.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef Robhimself het volgende:
Voor de importers onder ons:
*drumroll please*
Engelse PSP manual!!
Ik heb 'm net even snel "doorgebladerd" en alles spreekt eigenlijk voorzich! Een echte man heeft geen handleidingen nodig!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Cool, ik heb hem binnen, binnenkort ff grondig doorlezen.
weet ik, misschien volgende week, het geld werd gister pas overgemaakt.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:51 schreef Robhimself het volgende:
[..]
Je hebt nog tijd zat, die PSP van jou komt deze week nog niet binnen
Niet omdat ik het leuk vind, maar ik wil je bij deze uit de droom helpen....... Anders zit je met smart te wachten en kom je bedrogen uit de bus
Kep je memcard nog goedkoper gezien dan de Smartphoneshop:
Voila! 63 euri!
edit:
Kan een mod dit nog even in de OP plaatsen?
Video's naar je PSP
Let wel:
De huidige versie van de converter is 0.25. De taal moet je wijzigen door het .ini bestand te openen en language=0 veranderen naar language=1
Wat een sukkels.....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:33 schreef OnaNia het volgende:
PSP (import) nu voor 499 euri bij Intertoys
Serieus ? (die smilie verraad namelijk een grapquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:33 schreef OnaNia het volgende:
PSP (import) nu voor 499 euri bij Intertoys
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |