Ik ben net een maand in Chili geweest. Santiago, Valparaiso/Vina del Mar, Chillan, Pucon, Puerto Montt, Chiloe (Castro), Valdivia en ... Santiago (en nog wat klein grut daar tussenin...).
Als je maar een dagje hebt in Santiago zou ik inderdaad even de Cerro Santa Lucia oplopen. Als het een beetje helder is (wat nog vies tegen kan vallen..) dan moet je naar Barrio Bellavista, aan het eind van de Pio Nono is de ingang van het liftje welke je de Cerro San Cristobal optrekt en vandaaruit kan je fantastisch over de hele stad kijken met die bergruggen op de achtergrond. Op die berg staat een maria beeld en het uitzicht ziet er ongeveer zo uit:
![]()
Dat groene bultje in het midden is de Cerro Santa Lucia en ondanks dat het van bovenaf niet zoveel voor lijkt te stellen heb je daar een heel mooi uitzicht
Ik kan je alvast vertellen dat er op Zondag niet echt veel te doen is in Santiago. Sowieso is het in deze periode zowel in mijn ervaring alswel volgens een hoop chilenen die ik heb gesproken gezelliger in Vina del Mar/Valparaiso. Dus als je daar in de buurt bent zou ik lekker daar een avondje gaan stappen, zeker als het een zondag is.
Als je niet zo zeer wilt stappen maar andere dingetjes doen (cultuur snuiven ??) dan kan dat prima in Santiago. Eerder genoemd memorial parkje ben ik ook geweest. Indrukwekkend maar niet spectaculair. Wij pakten het mee op weg naar een rondleiding op een wijnboerderij... ook niet spectaculair maar je moet toch wat als je er een paar dagen zit. (En lekker proeven
![]()
)
Musea zijn open op zondag en gratis (nou ja engelse vriwillige bijdrage principe) maar ook hier geldt dat als je in de betere musea van europa bent geweest dat je wel een echt geinteresseerd moet zijn in zuid amerikaanse kunst/geschiedenis om het echt leuk te vinden. Je kan beter door het centrum banjeren, in de parken genieten van het lekkere weer, over de marktjes wandelen en (niet voor 11 uur 's avonds !!) richting Bellavista om te genieten van een flesje wijn en een hapje eten...
Je hebt inderdaad wel een tri-band nodig om te bellen, maar verloopstekkers heb ik nergens nodig gehad. Ik heb in de meest vage hotels/hospedajes whatever geslapen en kon overal mijn nederlandse stekkers in proppen. Gee rare driepolige toestanden gezien.
i.i.g. veel plezier daar, ik mis het wel een beetje... (understatement)
[ Bericht 1% gewijzigd door cunning_linguist op 02-02-2005 02:19:57 ]