abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24688814
Naar aanleiding van een geweldige documentaire op Discovery Channel (Globe Trekkers) is mijn interesse voor deze eilandengroep in de Stille Oceaan gewekt.

Enige informatie

Micronesië is een van de drie grote eilandgroepen in de Grote of Stille Oceaan die samen Oceanië vormen. Het is gelegen ten oosten van de Filippijnen.

De volgende eilanden en eilandketens liggen in Micronesië:
Carolinen (bevat de Federale Staten van Micronesia) -- Gilberteilanden (deel van Kiribati) -- Marianen (bevat de Noordelijke Marianen en Guam) -- Marshalleilanden -- Palau -- Wake

Informatielinks

http://www.ewdr.com/mirco.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Micronesia
http://www.travelsource.n(...)nesie/micronesie.asp TIP
http://www.mymicronesia.com/

Micronesië bestaat pas sinds het einde van vorige eeuw. Het is in Spaans en zelfs Duits bezit geweest, in de Eerste Wereldoorlog bezet door de Japanners en tijdens de Tweede Wereldoorlog zwaar bevochten. De Federatie van Micronesië ontstond in 1980 en is in 1990 onafhankelijk verklaard. Micronesië bestaat uit ruim 600 eilanden en is opgedeeld in enkele bovengenoemde provincies/districten.

De beelden uit de documentaire op Discovery Channel waren prachtig! Verschillende eilanden en noemenswaardige gebieden werden bezocht door de jonge dame van Globe Trekker. Er werd gedoken naar de wrakken van Japanse oorlogsschepen en Amerikaanse aanvalsvliegtuigen bij het eiland Chuuk, gesnorkeld tussen duizenden ongevaarlijke kwallen, gedoken tussen de Manta's, noem maar op!

Ik ben helaas maar een arme student welke zich een reis naar Micronesië nog niet kan veroorloven, maar ik zou uiteraard graag jullie reiservaringen willen horen.

Noemenswaardige feiten, unieke ervaringen? Deel het hier in dit topic

[ Bericht 2% gewijzigd door Meneer_Storm op 22-01-2005 15:16:00 (url bijgevoegd) ]
  Moderator woensdag 26 januari 2005 @ 13:20:25 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24758889
Eén van de eilanden is het Eiland der kleurenblinden. Nu weet ik alleen niet meer welke. Het staat beschreven in het gelijknamige boek van Oliver Sacks. Zal het thuis eens opzoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:30:27 #3
2168 -=Bioslock=-
we hope that you choke
pi_24759098
Welke maatschappijen verzorgen vluchten hier naartoe?
pi_24759113
zit het paaseiland er ook tussen?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:17:53 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24760001
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:31 schreef dramslag het volgende:
zit het paaseiland er ook tussen?
Paaseiland hoort bij Chili
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:46:16 #6
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24760478
Een leuk en zeer interessant boek over Micronesië is 'The happy isles of Oceania' van Paul Theroux.
Het boek gaat over zijn kayaktocht door onder meer Micronesia, Melanesië, Australië, Nieuw-Zeeland en Hawaii.
Hij beschrijft prachtig de verschillen tusen de verschillende eilanden en stammen en de invloed die het Westen heeft op de oorspronkelijke cultuur aldaar.

O.a. door dit boek staat Oceanië zeer hoog op mijn droombestemmingen-lijst!

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24761426
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:30 schreef -=Bioslock=- het volgende:
Welke maatschappijen verzorgen vluchten hier naartoe?
Geen idee, wanneer je op Google in Nederlandse pagina's laat zoeken naar "Micronesië" kom je op enkele sites uit waar je een ticket kunt boeken. Echter, ik heb middels de webapplicaties geen ticketinformatie kunnen vinden, alsof het niet mogelijk is
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:33:18 #8
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24761913
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:38 schreef Meneer_Storm het volgende:

[..]

Geen idee, wanneer je op Google in Nederlandse pagina's laat zoeken naar "Micronesië" kom je op enkele sites uit waar je een ticket kunt boeken. Echter, ik heb middels de webapplicaties geen ticketinformatie kunnen vinden, alsof het niet mogelijk is
Er gaan zeker vluchten van Brisbane naar Honiara,de hoofdstad van de Solomoneilanden. Ik heb nog overwogen er heen te gaan toen ik in Australië was. Wegens 'budgetary restraints' lukte dat helaas niet...
Ik vermoed dat er ook vluchten vanuit Darwin en evt. Cairns naar Honiara zijn. Daarnaast zijn er vluchten vanuit andere omringende landen: Philipijnen en Nieuw-Guinea (Port Moresby).

pi_24763176
Vreemd dat die websites dat niet als mogelijkheid opgeven, logisch dat er niet een vliegtuig van Amsterdam naar b.v. Yap gaat, maar vanaf Singapore zou het zeker mogelijk moeten zijn inderdaad
pi_24763183
Niet om het een of ander, maar ik kan het toch niet betalen als studentje zijnde
pi_24767311
Ik zat vorige week nog in Polynesie (Tahiti om precies te zijn) Beviel me daar ook best dat eiland leven! echt mooie witte stranden met palmbomen en een hele mooie lichtblauwe Lagune! Ben nu helaas weer thuis van 3 weken Nieuw zeeland en 1 week Tahiti! Maar buur-eilanden Micronesie ken ik verder nie, maar zal vast ook wel geweldig zijn!
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:07:46 #12
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24774102
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:26 schreef Eggos het volgende:
Ik zat vorige week nog in Polynesie (Tahiti om precies te zijn) Beviel me daar ook best dat eiland leven! echt mooie witte stranden met palmbomen en een hele mooie lichtblauwe Lagune! Ben nu helaas weer thuis van 3 weken Nieuw zeeland en 1 week Tahiti! Maar buur-eilanden Micronesie ken ik verder nie, maar zal vast ook wel geweldig zijn!
Kun je wat meer vertellen over Tahiti?

pi_24782455
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:07 schreef Litman het volgende:

[..]

Kun je wat meer vertellen over Tahiti?

Na 3 weken Nieuw Zeeland besloten wij (waren met z'n 5en) om een weekje op het strand bij te komen van Moorea (buur eiland van Tahiti). Tahiti en Moorea (wat beide tot Frans Polynesie behoren samen met Bora Bora en nog 110 eilanden) hebben allebei een heel ruig landschap, dit komt omdat de eilanden zoveel miljoen jaar geleden vulkanen waren. Nu zijn het hele ruige groene bebosde eilanden met watervallen, witte palmstranden en een geweldige Lagune.
Aangekomen op Tahiti viel mij meteen op dat het (ei)land heel arm is. dit tot mijn verbasing omdat het eigenlijk gewoon bij Frankrijk hoort. Je bent gewoon in de EU eigenlijk! wat ik al wel van te voren wist is dat Frans Polynesie stervens duur is, hoewel eilanden groepen als Fiji, Cook eilanden, tonga, etc. veel goedkoper zijn.
Wij waren dus aangekomen, ontvangen met een bloemenkrans! ingecheckt bij het hotel in de hoofdstad Papeete. het was zaterdagavond rond een uurtje of 7, en wij dachten laten we eens wat geld gaan pinnen, want wij hebben honger! Wat blijkt, in Frans Polynesie accepteren ze vrijwel nergens Master Card. Aangezien iedereen alleen Master Card had (op eentje na kwam hij later achter, hij had Visa).
Wij terug naar het hotel om te vragen hoe het nou zat etc. zegt die aardige mevrouw bij de receptie doodleuk dat we anders maandag middag maar even naar de bank moeten gaan, want dan kan je MISSCHIEN geld krijgen! dus wij, uhhhm okay, maar wat nu??? we moeten eten?!?!? gelukkig hadden we wat cash bij ons in Euro's, dus zo konden we toch nog 100 euro omwisselen. Dus op naar de Mac Donalds, want ja alles is hartstikke duur, dus op low budget eten he! Wij daar gegeten, redelijk normaal hollandse prijzen (ongeveer 8 euro voor een menu).
Een avondje stappen zat er dus niet in voor omgerekend 60 euro die we nog over hadden in Pacific franken. Gelukkig hadden we 3 flessen Bacardi mee genomen uit Nieuw Zeeland, dus dachten we, we halen een paar flessen cola en gaan op het balkon van ons hotel wel wat drinken.
avondwinkeltje opgezocht, 2 flessen cola en 5 blikjes bier, omgerekend 25 euro!!!!!!! in de supermarkt!!!!!!!!! maar we bleven lachen, net als alle andere vriendelijke polynesiers!
Volgende ochtend zwetend wakker worden (airco kennen ze daar bijna niet) 35 graden op de termometer. Met de boot naar het buureiland Moorea.
Moorea is echt vele malen mooier dan Tahiti. Op moorea heb je echt het stille zuidzee gevoel en de stranden zijn precies als in films. Alles gaat heel relax daar. we hadden een geweldige bungalow op het strand tussen de palmbomen. Zodra je de lagune inging en je snorkel opzette zag je alle gekleurde visjes en zelfs zeeslangen (die eigenlijk alleen in Micronesie voor komen). We hebben daar met Haaien gezwommen, met roggen gezwommen en met dolfijnen gezwommen, echt een paradijs!! maar wel ontzettend duur om je daar een beetje fansoenlijk te onderhouden!
Nog meer weten??

Als iemand even verteld hoe ik foto's op fok kan zetten, zal ik er ff wat opzetten voor de liefhebber!
pi_24783503
Eerst ergens je foto's online zetten, dat kan gratis bij bijv. FreeFilebox.com

Daarna nog even een linkje plaatsen:
1[img]url[/img]

Zou moeten werken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Pizza_Shooter op 29-01-2005 13:38:34 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_24785528
Hier dan wat foto's van Moorea

Uitzicht op Moorea vanaf ons hotel in Papeete op Tahiti

Ik onder de palmbomen op het strand van het hotel op Moorea

De mooie punterige bergen van het binnenland van Moorea

Uitzicht op Ophunu Bay

Uitzicht op Cooks Bay

Het ruige binnenland van Moorea

Uitzicht op de prachtige lagune met in de verte het eiland Tahiti

Roggen in de lagune

Ons strand bij het hotel op Moorea

Ik op de pier voor ons hotel op Moorea

Het lokale bier, wat overigens goed smaakt

Weer terug op Tahiti met Moorea in de regen in de verte

[ Bericht 17% gewijzigd door Eggos op 29-01-2005 19:18:31 ]
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:21:35 #16
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_24785566
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:19 schreef Eggos het volgende:
Hier dan wat foto's van Moorea
Je moet de spaties er even tussenuit halen...

Echt coole foto's trouwens...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:47:49 #17
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24797571
Mooie foto's, het lijkt me fantastisch om daar een keer te duiken!
Ik zie trouwens weinig andere toeristen, was het zo rustig?

Over die hoge prijzen in Tahiti: de Tahitianen betalen geen inkomstenbelasting, in plaats daarvan worden goederen en diensten extra belast. Daarnaast moeten ze in Tahiti bijna alles importeren.

pi_24807178
Prachtige foto's

Lijkt me heerlijk om daar in de pacific lekker rond te banjeren, beetje duiken, beetje op het strand liggen met een goede cocktail

Niet zo handig van Tahiti om enkel over goederen hoge belastingen te heffen, omdat dat het toerisme natuurlijk niet echt trekt. Naar ik begrepen heb is het op de eilanden van Micronesië over het algemeen goedkoper, men betaald in dollars en betaald aanvaardbare prijzen voor onderdak en voedsel
pi_24813289
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:47 schreef Litman het volgende:
Mooie foto's, het lijkt me fantastisch om daar een keer te duiken!
Ik zie trouwens weinig andere toeristen, was het zo rustig?

Over die hoge prijzen in Tahiti: de Tahitianen betalen geen inkomstenbelasting, in plaats daarvan worden goederen en diensten extra belast. Daarnaast moeten ze in Tahiti bijna alles importeren.

Duiken op Tahiti is echt fantastisch! Ik heb het bij snorkelen gelaten, maar keek echt m'n ogen uit! Zo mooi! Van die inkomstenbelasting klopt ook ja! ik heb in die ene week in Frans Polynesie net zoveel uitgegeven als in 3 weken Nieuw Zeeland aan zakgeld!
Qua Toeristen was het niet zo druk toen wij er waren (16 jan t/m 21 jan). Het hoogseizoen is van Juni t/m augustus want dan is de temperatuur een stuk aangenamer (25 tot 30 graden) nu was het er gemiddels 35 graden en dat vlak onder de evenaar. Ik kan je vertellen dat ik behoorlijk veel heb gezweet daar! en daarbij wil ik zo min mogelijk toeristen op m'n foto's, behalve ik zelf dan

Daarnaast kunnen de Tahitianen de Franse regering wel uitkotsen! omdat Frankrijk ook in Polynesie de Euro wil laten invoeren. Sinds de komst van euro in Frankrijk hebben zij jaarlijks 2,4 miljoen minder Amerikaanse toeristen gehad. Aangezien op Tahiti 80% van de toeristen Amerikaans zijn, voelen ze de bui al hangen! Dus de Euro is het laatste wat ze van die fransen willen hebben
pi_24813981
Prachtige foto's!

Maar het schijnt dus dat het juist in juni t/m augustus erg veel regent en de luchtvochtigheid sowieso erg hoog is. Dat lijkt me ook met 25 - 30 ° C niet erg fijn. Zijn er trouwens ook Europese vliegmaatschappijen die rechtstreeks die kant op vliegen?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_24818923
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Prachtige foto's!

Maar het schijnt dus dat het juist in juni t/m augustus erg veel regent en de luchtvochtigheid sowieso erg hoog is. Dat lijkt me ook met 25 - 30 ° C niet erg fijn. Zijn er trouwens ook Europese vliegmaatschappijen die rechtstreeks die kant op vliegen?
tussen mei en september is het juist de droge periode. de periode dat ik geweest ben is het regenseizoen hoewel wij bijna geen druppel regen gehad hebben. Maar als het regent schijnt het wel een dag of 5 aan 1 stuk door te regenen, dus wij hebben geluk gehad. Luchtvochtigheid was ook enorm hoog ja!
Qua vliegmaatschappijen vliegt Air France dagelijks vanaf Parijs via Los Angeles er heen, maar Air France is ontzettend duur (ca 4000 euro!!!! voor een retourticket). Ik ben met Air New Zealand gegaan via Londen en Los Angeles! (retourticket ca 1700 euro) dus dat is de goedkoopste manier. Vanaf Londen vlieg je dan met Air New Zealand
pi_24818963
Eggos, kun je die foto's wat kleiner maken???
Zeg maar maximaal 600 pixels breed??
Het forum is toch niet breder en het topic wordt een stuk sneller.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:45:47 #23
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_24819167
Via Los Angeles??? Is dat niet ontzettend de verkeerde kant op
pi_24819887
Foto's heb ik nu wat kleiner gemaakt, hopelijk gaat het nu beter!
Los Angeles is niet de verkeerde kant op Via Azie is verder dan via Amerika
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:24:57 #25
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_24819957
OK, dat zou je niet zeggen. De vliegreis zal dan ook wel niet mis zijn, uurtje of 20 excl. overstappen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')