quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Onlangs liep ik in het park, en op een kanariegele prullebak stond de volgende kunstige dichtregel:
Ik haat Evelien. Wij willen tieten zien.
Graag zou ik wat nader op deze prachtige woorden in gaan.
Ten eerste bevat deze zin alliteratie:
Ten tweede treffen we assonantie aan:
En ten derde is er sprake van rijm:
Ook wil ik jullie nog even wijzen op het feit dat in het eerste gedeelte de auteur weergeeft dat de haat jegens Evelien puur persoonlijk is (Ik haat Evelien), maar dat hij namens meerdere mensen zijn gevoelens uit als hij weergeeft dat hij tieten wilt zien (Wij willen tieten zien).
Is dit niet geweldig? Misschien moet ik deze Grote Man maar eens gaan opsporen en hem er op wijzen dat hem een mooie literaire carriere te wachten zou kunnen staan.....
Zodra ik weer een inspirerende dichtregel tegenkom. Maar let wel, deze is van uitzonderlijk hoog niveau!quote:Op maandag 24 januari 2005 14:40 schreef buzzer het volgende:
Wanneer bespreek je het volgende gedicht ?
Kun je het gedicht ook uitleggen? Wat zit er in?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:30 schreef HekManiac het volgende:
Laatst een gedichtje van een dakloze gekocht in Groningen:
Als ogen konden spreken
Zou er minder worden gesproken
Des te meer worden gekeken.
Nice, huh (voor een verslaafde, dan)
quote:Geachte heer, mevrouw,
Op 17 maart jl. heb ik u via ditzefde digitale loket geschreven met o.a. de
mededeling dat er een gele prullebak in de visvijver ligt (aan de kant van de
stadsboerderij). Een week later stond deze prullebak weer op zijn plaats, maar
niet verankerd of ingegraven. U raadt het al; de prullebak ligt wederom in de
vijver. Allicht dat het raadzaam is de volgende keer de prullebak vast te maken,
zodat deze wat langer blijft staan dan een week.
Met vriendelijke groet,
The Silent Enigma
Vraag of ie 'm er opnieuw opschrijft...quote:Op zaterdag 16 april 2005 15:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En vandaag stond er weer een prullenbak, verankerd en wel.......
..........maar zonder dichtregels!
Zal ik de gemeente hierover ook een mailtje sturen?
Ik zou willen dat ik dat kon, maar de dichter is mij vooralsnog onbekend...quote:Op zaterdag 16 april 2005 15:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Vraag of ie 'm er opnieuw opschrijft...
Alhoewel je dan zelf ook schuldig zal moeten maken aan vandalisme.
Dat bedoel ik dus; zelf je verzoek kalken op de bak...quote:Op zaterdag 16 april 2005 15:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik dat kon, maar de dichter is mij vooralsnog onbekend...
Of zelf het gedicht er op zettenquote:Op zaterdag 16 april 2005 15:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus; zelf je verzoek kalken op de bak...
Zou wel willen, maar zo snel kan ik niet fietsen...quote:Op zondag 24 april 2005 00:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
nagaan waar dat busje heen ging dan!
Er stahaat:quote:Op zondag 17 april 2005 17:51 schreef Webkim het volgende:
In Den Bosch heeft iemand met een blauwe stift op de muur van de boekwinkel - onder een officiële regel muurpoëzie - gedicht:
Ik heb veel te veel tijd
en aandacht aan jou besteed
Met je dikke reet
Moet er altijd even om lachten als ik daar mijn fiets parkeer.
*EDIT* had er zelfs nog een foto van
TTK, het enige forum waar een echte ouderwetse 'tvp' nog wordt gewaardeerd en toegestaanquote:
Heerlijk uitgedacht.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Onlangs liep ik in het park, en op een kanariegele prullebak stond de volgende kunstige dichtregel:
Graag zou ik wat nader op deze prachtige woorden in gaan.
Ten eerste bevat deze zin alliteratie:
Ten tweede treffen we assonantie aan:
En ten derde is er sprake van rijm:
Ook wil ik jullie nog even wijzen op het feit dat in het eerste gedeelte de auteur weergeeft dat de haat jegens Evelien puur persoonlijk is (Ik haat Evelien), maar dat hij namens meerdere mensen zijn gevoelens uit als hij weergeeft dat hij tieten wilt zien (Wij willen tieten zien).
Is dit niet geweldig? Misschien moet ik deze Grote Man maar eens gaan opsporen en hem er op wijzen dat hem een mooie literaire carriere te wachten zou kunnen staan.....
Dan doe ik het tochquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:59 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik ga dat topic niet kicken, maar hij is best geniaal.
Neen, ik ben nog altijd zoekende. Gisteren liep ik weer mijn gebruikelijke ronde door het parkje, maar helaas waren alle prullenbakken met vuurwerk of andere explosieven dusdanig toegetakeld, dat deze vervangen dienen te worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:58 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Is de auteur al gevonden?
Staat er weer een tekst op de prullenbak?
Zijn er nog andere voorbeelden van straat pezie gevonden welke de moeite waard waren om te posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |