abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24883473
Die bussen (Greyhound/Amtrack) zijn ook niet zo veilig heb ik wel is gelezen.

Niet Amsterdam, kutstad, met New York gaan vergelijken wat betreft het aantal dagen dat je nodig hebt om de stad te bezoeken. Er wonen tien keer zoveel mensen.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  woensdag 2 februari 2005 @ 14:53:41 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_24883972
Tsja, Amsterdam kan je ook in een dag doen
Hoeveel mensen er wonen zegt natuurlijk verder weinig over een stad, wij hebben er maar 160.000 en toch de mooiste stad van Nederland: Apeldoorn
Haters everywhere but I don't really care.
pi_24884341
Amsterdam stelt als bezienswaardigheid niks voor. Amsterdamse 'bezienswaardigheden' zijn opgebouwd uit verloedering in de zin van de Wallen en Coffeeshops. Dat is waar men aan denkt bij Amsterdam. New Yorkse bezienswaardigheden zijn meer prestige en getuigen van grootsheid en schoonheid.
New Yorker in spe
pi_24884520
Jeroenus ik kan je ook wel een paar 'bezienswaardigheden' in NY noemen die ook shabbyness uitstralen. Het punt is dat je wil NY beleven en dat je daarvoor de tijd moet nemen. De beleving is echter voor eenieder anders is. IK heb ook geen mening over hoe lang je er moet blijven. Ik merkte slechts op dat je niet te veel moet willen doen in een te korte tijd. Je kan beter een paar dingen goed bekijken dan overal voorbij hollen, maar dat is natuurlijk net wat je smaak is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24884638
Ok, noem er is een paar, wel internationaal bekende bezienswaardigheden. Engelsen gaan niet voor niets vaak als vrijgezellenavond (incl. dag vóór het huwelijk) naar Amsterdam. Die komen alleen voor de drugs en de hoeren. Amsterdam = Red Light district voor buitenlanders. Op de Wallen heb je een dichtheid van drugsgebruikers/dealers waar je U tegen zegt. Bovendien is die drugsgeur daar niet te harden. Maarja, dat is wel waar sommigen 'trots' op zijn. Misschien is het stadhuis wel een bezienswaardigheid gezien zijn historie. Zo'n imago heeft New York niet. Bij NY denk je het eerst aan Vrijheidsbeeld, CP en het ESB.
New Yorker in spe
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:33:42 #206
16082 Wytze
...Confidential
pi_24884665
* Wytze is het met Komrad eens, New York moet je beleven
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_24884705
Jeroenus, zoek een fijne wijk in de bronx uit of zo, wat ik wil zeggen is dat amsterdam een reputatie heeft maar dat NY ook zo zijn rosse buurt zal hebben zoals elke grote stad
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24884801
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:36 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, zoek een fijne wijk in de bronx uit of zo, wat ik wil zeggen is dat amsterdam een reputatie heeft maar dat NY ook zo zijn rosse buurt zal hebben zoals elke grote stad
Net vergeleek ik het centrum, de plek waar alles gebeurd in beide steden. Als je de bronx er bij pakt, dan kun je ook over de Bijlmer beginnen, waarschijnlijk nog tig andere buurten. Het punt is dat de bronx niet een bezienswaardigheid is die als eerste bij je opkomt als je aan NY denkt. Dat zijn de Wallen en de Coffeeshops wel voor internationale toeristen (deze dingen liggen in het centrum, op loopafstand van de Dam). Daar zou ik als stad niet trots op kunnen zijn. Als ik een NY zou zijn, dan zou ik wel trots zijn op 'mijn stadje' (lees: met name het centrum, Manhattan, als bezienswaardigheid zijnde).
New Yorker in spe
  woensdag 2 februari 2005 @ 16:51:17 #209
28167 matthijst
pi_24885138
vaag verhaal Jeroenus...
Amsterdam was puur als voorbeeld bedoeld om aan te geven dat je de hoogtepunten van een stad vrij snel kunt zien, maar dat anderen altijd zullen zeggen dat het in de tijd die je ervoor hebt nooit zal lukken
quote:
Amsterdam stelt als bezienswaardigheid niks voor
Verklaar al die toertisten, en die komen heus niet allemaal om te blowen
Anne Frankhuis, Rembrandt, de Wallen..
quote:
New Yorkse bezienswaardigheden zijn meer prestige en getuigen van grootsheid en schoonheid
1 woord: van Gogh
quote:
over drugs: Zo'n imago heeft New York niet.
Sinds Giuliani de hoeren van 42nd heeft weggeschopt niet meer nee, al loopt er aardig wat tuig rond op 8th ave.
quote:
Net vergeleek ik het centrum, de plek waar alles gebeurd in beide steden.
Oh, en een paar posts eerder vergelijk je nog alle 10 miljoen inwoners
Creatief vergelijken!

Harlem lijkt me overigens ook vaakgenoemd als je aan NY denkt; toch ook niet bepaald een lekker deeltje waar je 's avonds even gaat wandelen.

Over drugs: ik weet niet hoe vaak ze jou hebben aangesproken op Times Square, of je drugs wilde kopen? Is mij toch wel een paar keer gebeurd daar....
Dat trots op NY is leuk voor na 9/11. Toen Letterman nog op tv was hier was het regelmatig raak met een top 10 over de zooi in New York....

Ik vind het een fantastische stad om rond te sjokken, maar je kunt wat mij betreft ook overdrijven...

[ Bericht 41% gewijzigd door matthijst op 02-02-2005 17:47:01 ]
pi_24885276
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 14:25 schreef Jeroenus het volgende:
Die bussen (Greyhound/Amtrack) zijn ook niet zo veilig heb ik wel is gelezen.

Niet Amsterdam, kutstad, met New York gaan vergelijken wat betreft het aantal dagen dat je nodig hebt om de stad te bezoeken. Er wonen tien keer zoveel mensen.
Greyhound raad ik iedereen af. Oke het is goedkoop, alleen mijn ervaring is dat het er erg onveilig is. Was dan niet in NY maar in LA. Er zat gasten in die net uit de bak kwamen. Bus werd zelfs aangehouden en de persoon voor me meegenomen. Ja je maakt wat mee tijdens zo'n reis.

Maar, wat is er met Amsterdam? Dat is toch beetje het NY van Nederland? (Nieuw Amsterdam daar)
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:11:04 #211
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24886412
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:29 schreef somegirl het volgende:
later lijkt dit topic meer op hoe kan ik werken / wonen in new york, is hier niet een ander topic voor?
nee, want anders komt dit topic alleen maar vol te staan met onzinnige vragen van passerby's zoals: heeft iemand ervaring met dit hostel? Hoe moet ik vanaf het vliegveld naar manhattan komen? Hoeveel kost het om met de metro te gaan? Allemaal dingen die gewoon in de OP of vorige topics te vinden zijn.

En dan wordt het allemaal een btje oppervlakig.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:17:17 #212
28167 matthijst
pi_24886501
Het heet natuurlijk wel "Travel" en niet "Emigratie"
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:33:28 #213
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24886746
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:17 schreef matthijst het volgende:
Het heet natuurlijk wel "Travel" en niet "Emigratie"
hoe denk jij dan dat we al in deeltje 11 zitten? We hebben heus niet 10 topics vol zitten lullen met hoe je het best van jfk naar manhattan komt.

Het word zo saai als eens in de zoveel weken iemand komt melden dat ie naar nyc gaat. Want dat zul je krijgen als we hier niet een klein, heel klein, beetje off topic mogen gaan Ook al woon je in new york, het blijft nog steeds een fantastische reis om van downtown naar uptown te gaan. Dus alles wat over nyc gaat kunnen we gemakkelijk tot travel rekenen
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:40:50 #214
28167 matthijst
pi_24886864
Hmm, ook de heeft z'n waarde verloren hier.
quote:
hoe denk jij dan dat we al in deeltje 11 zitten? We hebben heus niet 10 topics vol zitten lullen met hoe je het best van jfk naar manhattan komt.
Oh, dan heb ik denk ik 11 andere NY topics gevolgd, want het ging vooral over reizen naar, totdat er een heel stuk over werken/summercamps etc. en vervolgens emigreren / tijdelijk gaan wonen kwam
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:44:51 #215
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24886948
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:14 schreef Jeroenus het volgende:
Amsterdam stelt als bezienswaardigheid niks voor. Amsterdamse 'bezienswaardigheden' zijn opgebouwd uit verloedering in de zin van de Wallen en Coffeeshops. Dat is waar men aan denkt bij Amsterdam. New Yorkse bezienswaardigheden zijn meer prestige en getuigen van grootsheid en schoonheid.
Idd, al weten de meeste buitenlanders niet waar nederland ligt, iedereen kan amsterdam aanwijzen. De hoeren en coffeeshops zijn Amsterdams grootste attractie. Ondanks dat is amsterdam toch de mooiste stad van NL denk ik (op Arnhem na dan ). Maar echt veel bijzonders is er niet echt te zien volgens mij, de grachten dan, maar daar ben je snel op uitgekeken. Maar ik ben er niet echt vaak geweest. Vaker op schiphol dan amsterdam Khad natuurlijk liever allemaal skyscrapers in amsterdam gezien, maar dat kan jammer genoeg niet.

En NYC vergelijken met amsterdam? Dat is natuurlijk uit den boze mompelt iets over appels met peren vergelijken
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:47:47 #216
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24887005
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:40 schreef matthijst het volgende:
Oh, dan heb ik denk ik 11 andere NY topics gevolgd

nu ga jij offtopic

Maar waar zouden we het dan nog meer over kunnen hebben zonder dat dit topic weken doodvalt?
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:51:43 #217
28167 matthijst
pi_24887090
quote:
Maar waar zouden we het dan nog meer over kunnen hebben zonder dat dit topic weken doodvalt?
Geen idee, zie de vorige 10 topics denk ik. Ging meer in op de vraag van "somegirl" of dit topic niet teveel over appartementen huren en andere zaken, ipv. over reizen ging... Zou best kunnen dat ie dan een paar weken droog staat...

Volgens mij geldt zo'n beetje voor elke plaats ter wereld dat je wat dichtbij is minder waardeert dan wat verder weg is; woon midden op de veluwe maar kom nooit in het bos. gasten uit het westen schijnen er geil van te worden. Familie in London heeft de helft vd attracties die ik in London leuk vind nooit gezien (London Eye, Kroonjuwelen etc)...

En zo neem ik aan dat de gemiddelde NY-er ook minder staat te springen als ie weer de oude stink Brooklyn Bridge over moet, of voor de 100-ste keer met de ferry naar Staten Island, terwijl de gemiddelde tourist daarvoor de halve wereld rondreist
pi_24887421
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:44 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Idd, al weten de meeste buitenlanders niet waar nederland ligt, iedereen kan amsterdam aanwijzen. De hoeren en coffeeshops zijn Amsterdams grootste attractie. Ondanks dat is amsterdam toch de mooiste stad van NL denk ik (op Arnhem na dan ). Maar echt veel bijzonders is er niet echt te zien volgens mij, de grachten dan, maar daar ben je snel op uitgekeken. Maar ik ben er niet echt vaak geweest. Vaker op schiphol dan amsterdam Khad natuurlijk liever allemaal skyscrapers in amsterdam gezien, maar dat kan jammer genoeg niet.

En NYC vergelijken met amsterdam? Dat is natuurlijk uit den boze mompelt iets over appels met peren vergelijken
ik kan me een stukje van max and the city herinneren waar niemand amsterdam kan aanwijzen...
en das ook niet zo gek want amsterdam is voor hollandse begrippen wel aardig qua bezienswaardigheden. Je kan het niet vergelijken met parijs, berlijn, madrid, rome en al heeeeeeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaaaal niet met nyc (denk ik dan )
alhoewel de chinezen amsterdam om 1 of andere reden toch wel heel interessant vinden :S
en arnhem blijft idd de mooiste stad van Nederland
pi_24887479
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 16:51 schreef matthijst het volgende:
>>knipperdeknip<<

Over drugs: ik weet niet hoe vaak ze jou hebben aangesproken op Times Square, of je drugs wilde kopen? Is mij toch wel een paar keer gebeurd daar....
Dat trots op NY is leuk voor na 9/11. Toen Letterman nog op tv was hier was het regelmatig raak met een top 10 over de zooi in New York....

Ik vind het een fantastische stad om rond te sjokken, maar je kunt wat mij betreft ook overdrijven...
Je haalt de woorden uit mn mond .
-
pi_24887515
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:10 schreef berc het volgende:

[..]

ik kan me een stukje van max and the city herinneren waar niemand amsterdam kan aanwijzen...
en das ook niet zo gek want amsterdam is voor hollandse begrippen wel aardig qua bezienswaardigheden. Je kan het niet vergelijken met parijs, berlijn, madrid, rome en al heeeeeeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaaaal niet met nyc (denk ik dan )
alhoewel de chinezen amsterdam om 1 of andere reden toch wel heel interessant vinden :S
en arnhem blijft idd de mooiste stad van Nederland
Al denken een hoop mensen, volgens iemand die ik ken in New Jersey, die een lerarenopleiding doet, ook op deze manier...
Frankrijk? Das toch de hoofdstad van Parijs?
Duitsland? dat lag toch ergens bij China?

etc etc. De Aardrijkskunde is gewoon niet belangrijk daar, ze denken dat ze daar aan zich eigen genoeg hebben, live with it, sommige willen gewoon niet over de grens kijken, sommigen wel.
-
pi_24888099
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Al denken een hoop mensen, volgens iemand die ik ken in New Jersey, die een lerarenopleiding doet, ook op deze manier...
Frankrijk? Das toch de hoofdstad van Parijs?
Duitsland? dat lag toch ergens bij China?

etc etc. De Aardrijkskunde is gewoon niet belangrijk daar, ze denken dat ze daar aan zich eigen genoeg hebben, live with it, sommige willen gewoon niet over de grens kijken, sommigen wel.
uhu uhu,
en daar komt natuurlijk ook bij dat de meeste amerikanen nog nooit over de grens zijn geweest, maar ze vinden zichzelf idd zeeeer belangrijk

[ Bericht 0% gewijzigd door berc op 02-02-2005 19:55:22 ]
pi_24888250
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:44 schreef The.PhantoM het volgende:

Ondanks dat is amsterdam toch de mooiste stad van NL denk ik (op Arnhem na dan ).
Manhattan aan de Maas...
tvp, die topics gaan veels te snel
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:37:28 #223
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24889105
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef mechatronics het volgende:

[..]

ze denken dat ze daar aan zich eigen genoeg hebben,
Ze hebben ook aan hun eigen genoeg blijkbaar. Anders zou het niet uitgegroeid zijn tot het machtigste land. Ze hebben bijna alles daar in hun 50 staten. Behalve olie dan

Face it, we ain't the greatest (niet qua mensen, maar dominatie ). Alhoewel veel europeanen dat wel beginnen te denken.

[ Bericht 9% gewijzigd door The.PhantoM op 02-02-2005 20:39:04 (oO<) ]
  woensdag 2 februari 2005 @ 21:28:56 #224
28167 matthijst
pi_24890244
Naja, ik vind Europeanen doorgaans intelligenter overkomen dan Amerikanen; de gemiddelde Europeaan hou je niet zoet met praatjes als: "Irakezen en terroristen zijn jaloers op onze vrijheid"
Als Bush herkozen kan worden is er iets niet goed met je land lijkt me
Maar ja, da's mijn mening. Ik heb het niet op dat dominante gedoe; laat mij lekker op het vliegtuig stappen zonder een halve strip-search vooraf en bemoei je met je eigen zaken. Overigens valt nog te bezien hoe die dominantie van Amerika zich de komende jaren zal ontwikkelen: de dollar is dalende, China "komt eraan" en de Euro doet het aardig tegenwoordig

Dat "wij" toevallig NY kunnen aanwijzen op een kaart is aardig, maar kom aan met een bende andere steden en dan valt het ook stil.
Trouwens: was het niet bij de vakantieman waar ze wekelijks aan mensen vroegen of ze even konden aanwijzen op welke plek ze zich op dat moment op vakantie bevonden? Waren er een hoop die geen ide hadden
pi_24890402
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 20:37 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ze hebben ook aan hun eigen genoeg blijkbaar. Anders zou het niet uitgegroeid zijn tot het machtigste land. Ze hebben bijna alles daar in hun 50 staten. Behalve olie dan

Face it, we ain't the greatest (niet qua mensen, maar dominatie ). Alhoewel veel europeanen dat wel beginnen te denken.
In Texas is wel degelijk olie te vinden Qua patriotisme lijk je net een Amerikaan, zonder buitenland had de VS niet eens meer bestaan als je er al vanuit gaat dat de immense staatsschuld voor meer dan de helft door Aziatische Centrale banken wordt gefinancieerd.

Daarnaast zijn er wel meer dingen mis in dat land, loop maar eens door de ellende van de Bronx heen, dan vraag je echt af waarom ze in godsnaam in de rest van de wereld de potentaat uithangen en iedereen maar overal op wijzen terwijl ze eerst eens moesten kijken naar hun eigen binnenlandse problemen.

Maar jah, dit is echt zo offtopic, dan kunnen we het weer beter gaan hebben over huisjes huren in Manhattan want deze discussie kan nog wel eindeloos door duren

Het hoofdgebouw van de VN bezoeken vond ik trouwens ook wel leuk om te doen, zal eens kijken of ik nog wat foto's heb... meer mensen die dit hebben gedaan? Vooral die hoofdzaal waar Koffi Anan altijd spreekt, was wel tof om een keer in het echt te zien
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')