Net vergeleek ik het centrum, de plek waar alles gebeurd in beide steden. Als je de bronx er bij pakt, dan kun je ook over de Bijlmer beginnen, waarschijnlijk nog tig andere buurten. Het punt is dat de bronx niet een bezienswaardigheid is die als eerste bij je opkomt als je aan NY denkt. Dat zijn de Wallen en de Coffeeshops wel voor internationale toeristen (deze dingen liggen in het centrum, op loopafstand van de Dam). Daar zou ik als stad niet trots op kunnen zijn. Als ik een NY zou zijn, dan zou ik wel trots zijn op 'mijn stadje' (lees: met name het centrum, Manhattan, als bezienswaardigheid zijnde).quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:36 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, zoek een fijne wijk in de bronx uit of zo, wat ik wil zeggen is dat amsterdam een reputatie heeft maar dat NY ook zo zijn rosse buurt zal hebben zoals elke grote stad
Verklaar al die toertisten, en die komen heus niet allemaal om te blowenquote:Amsterdam stelt als bezienswaardigheid niks voor
1 woord: van Goghquote:New Yorkse bezienswaardigheden zijn meer prestige en getuigen van grootsheid en schoonheid
Sinds Giuliani de hoeren van 42nd heeft weggeschopt niet meer nee, al loopt er aardig wat tuig rond op 8th ave.quote:over drugs: Zo'n imago heeft New York niet.
Oh, en een paar posts eerder vergelijk je nog alle 10 miljoen inwonersquote:Net vergeleek ik het centrum, de plek waar alles gebeurd in beide steden.
Greyhound raad ik iedereen af. Oke het is goedkoop, alleen mijn ervaring is dat het er erg onveilig is. Was dan niet in NY maar in LA. Er zat gasten in die net uit de bak kwamen. Bus werd zelfs aangehouden en de persoon voor me meegenomen. Ja je maakt wat mee tijdens zo'n reis.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:25 schreef Jeroenus het volgende:
Die bussen (Greyhound/Amtrack) zijn ook niet zo veilig heb ik wel is gelezen.
Niet Amsterdam, kutstad, met New York gaan vergelijken wat betreft het aantal dagen dat je nodig hebt om de stad te bezoeken. Er wonen tien keer zoveel mensen.
nee, want anders komt dit topic alleen maar vol te staan met onzinnige vragen van passerby's zoals: heeft iemand ervaring met dit hostel? Hoe moet ik vanaf het vliegveld naar manhattan komen? Hoeveel kost het om met de metro te gaan? Allemaal dingen die gewoon in de OP of vorige topics te vinden zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:29 schreef somegirl het volgende:
later lijkt dit topic meer op hoe kan ik werken / wonen in new york, is hier niet een ander topic voor?
hoe denk jij dan dat we al in deeltje 11 zitten? We hebben heus niet 10 topics vol zitten lullen met hoe je het best van jfk naar manhattan komt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:17 schreef matthijst het volgende:
Het heet natuurlijk wel "Travel" en niet "Emigratie"
Oh, dan heb ik denk ik 11 andere NY topics gevolgd, want het ging vooral over reizen naar, totdat er een heel stuk over werken/summercamps etc. en vervolgens emigreren / tijdelijk gaan wonen kwamquote:hoe denk jij dan dat we al in deeltje 11 zitten? We hebben heus niet 10 topics vol zitten lullen met hoe je het best van jfk naar manhattan komt.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:14 schreef Jeroenus het volgende:
Amsterdam stelt als bezienswaardigheid niks voor. Amsterdamse 'bezienswaardigheden' zijn opgebouwd uit verloedering in de zin van de Wallen en Coffeeshops. Dat is waar men aan denkt bij Amsterdam. New Yorkse bezienswaardigheden zijn meer prestige en getuigen van grootsheid en schoonheid.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:40 schreef matthijst het volgende:
Oh, dan heb ik denk ik 11 andere NY topics gevolgd
Geen idee, zie de vorige 10 topics denk ik. Ging meer in op de vraag van "somegirl" of dit topic niet teveel over appartementen huren en andere zaken, ipv. over reizen ging... Zou best kunnen dat ie dan een paar weken droog staat...quote:Maar waar zouden we het dan nog meer over kunnen hebben zonder dat dit topic weken doodvalt?
ik kan me een stukje van max and the city herinneren waar niemand amsterdam kan aanwijzen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:44 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Idd, al weten de meeste buitenlanders niet waar nederland ligt, iedereen kan amsterdam aanwijzen. De hoeren en coffeeshops zijn Amsterdams grootste attractie. Ondanks dat is amsterdam toch de mooiste stad van NL denk ik (op Arnhem na dan
). Maar echt veel bijzonders is er niet echt te zien volgens mij, de grachten dan, maar daar ben je snel op uitgekeken. Maar ik ben er niet echt vaak geweest. Vaker op schiphol dan amsterdam
Khad natuurlijk liever allemaal skyscrapers in amsterdam gezien, maar dat kan jammer genoeg niet.
En NYC vergelijken met amsterdam? Dat is natuurlijk uit den bozemompelt iets over appels met peren vergelijken
Je haalt de woorden uit mn mondquote:Op woensdag 2 februari 2005 16:51 schreef matthijst het volgende:
>>knipperdeknip<<
Over drugs: ik weet niet hoe vaak ze jou hebben aangesproken op Times Square, of je drugs wilde kopen? Is mij toch wel een paar keer gebeurd daar....
Dat trots op NY is leuk voor na 9/11. Toen Letterman nog op tv was hier was het regelmatig raak met een top 10 over de zooi in New York....
Ik vind het een fantastische stad om rond te sjokken, maar je kunt wat mij betreft ook overdrijven...
Al denken een hoop mensen, volgens iemand die ik ken in New Jersey, die een lerarenopleiding doet, ook op deze manier...quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:10 schreef berc het volgende:
[..]
ik kan me een stukje van max and the city herinneren waar niemand amsterdam kan aanwijzen...
en das ook niet zo gek want amsterdam is voor hollandse begrippen wel aardig qua bezienswaardigheden. Je kan het niet vergelijken met parijs, berlijn, madrid, rome en al heeeeeeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaaaal niet met nyc (denk ik dan)
alhoewel de chinezen amsterdam om 1 of andere reden toch wel heel interessant vinden :S
en arnhem blijft idd de mooiste stad van Nederland![]()
uhu uhu,quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Al denken een hoop mensen, volgens iemand die ik ken in New Jersey, die een lerarenopleiding doet, ook op deze manier...
Frankrijk? Das toch de hoofdstad van Parijs?
Duitsland? dat lag toch ergens bij China?
etc etc. De Aardrijkskunde is gewoon niet belangrijk daar, ze denken dat ze daar aan zich eigen genoeg hebben, live with it, sommige willen gewoon niet over de grens kijken, sommigen wel.
Manhattan aan de Maas...quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:44 schreef The.PhantoM het volgende:
Ondanks dat is amsterdam toch de mooiste stad van NL denk ik (op Arnhem na dan).
Ze hebben ook aan hun eigen genoeg blijkbaar. Anders zou het niet uitgegroeid zijn tot het machtigste land. Ze hebben bijna alles daar in hun 50 staten. Behalve olie danquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef mechatronics het volgende:
[..]
ze denken dat ze daar aan zich eigen genoeg hebben,
In Texas is wel degelijk olie te vindenquote:Op woensdag 2 februari 2005 20:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Ze hebben ook aan hun eigen genoeg blijkbaar. Anders zou het niet uitgegroeid zijn tot het machtigste land. Ze hebben bijna alles daar in hun 50 staten. Behalve olie dan![]()
Face it, we ain't the greatest (niet qua mensen, maar dominatie). Alhoewel veel europeanen dat wel beginnen te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |