Als je voor lange tijd in NY wil verblijven in manhattan niet echt aan te raden financieel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef Jeroenus het volgende:
Ik had laatst weer is lopen kijken voor iets op Manhattan, maar dan kwam ik niet onder de 4000 dollar per maand.
Heb je joboffers uit de VS?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:14 schreef Takemenow het volgende:
[..]
True... maar in de US verdien je ook een stukkie meer dan hier in NL, ik zou zelfs ruim 75% meer kunnen verdienen dan ik nu verdien!
Uhm, ja, ik moet maar is een tweede stalkronde gaan inzetten. Ik heb gewoon maar direct gesolliciteerd op een baantje bij New York Presbyterian Hospital, het ziekenhuis van Cornell en Columbia University. Het vervelende is dat je ze niet rechtstreeks kan benaderen met een brief en CV. Er zijn nergens emailadressen te vinden voor job opportunities, alleen maar voor patienten en dergelijke. Ik heb wel gemaild met een adres van Columbia, maar dat is alleen maar voor vragen over het solliciteren. Ook kan ik niet altijd online applyen omdat die invulschema's niet ingesteld zijn op niet VS burgers.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:26 schreef komrad het volgende:
[..]
Als je voor lange tijd in NY wil verblijven in manhattan niet echt aan te raden financieel.
BTW hoe zijn de vorderingen voor de zomer?
Hoe zit het nou eigenlijk met jou Jeroenus? Jij gaat in NYC wonen?! Vertel daar eens wat over?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:38 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Uhm, ja, ik moet maar is een tweede stalkronde gaan inzetten. Ik heb gewoon maar direct gesolliciteerd op een baantje bij New York Presbyterian Hospital, het ziekenhuis van Cornell en Columbia University. Het vervelende is dat je ze niet rechtstreeks kan benaderen met een brief en CV. Er zijn nergens emailadressen te vinden voor job opportunities, alleen maar voor patienten en dergelijke. Ik heb wel gemaild met een adres van Columbia, maar dat is alleen maar voor vragen over het solliciteren. Ook kan ik niet altijd online applyen omdat die invulschema's niet ingesteld zijn op niet VS burgers.
Haha, nee nog niet. Dit is een voorbarige ondertitelquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:41 schreef Takemenow het volgende:
[..]
Hoe zit het nou eigenlijk met jou Jeroenus? Jij gaat in NYC wonen?! Vertel daar eens wat over?
Tjah, de VN, daar heb ik even gekeken. Nu ik weer kijk zie je vooral 'officer' baantjes en daar moet je weer minstens een bachelor degree hebben oid. Dat zie je op zich redelijk vaak. Daarentegen kan ik gewoon ook een brief naar ze sturen, ze zijn tenslotte een non-profit organisatie en misschien staan ze wel wat opener tegenover buitenlandse studenten. Bij portiers is meestal werkervaring nodig.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:41 schreef komrad het volgende:
minder, kan je niet via de ambassade iets proberen te regelen. Of bij de VN, daar ene paar maanden portier spelen of zo? Probeer anders eens grote nederlandse bedrijven die in NY zitten, bv ING
als je er 3 maanden kan zitten, maakt het je dan uit of ze het stage of werken noemen? Het gaat erom dat je het voor elkaar moet zien te krijgen dat ze voorzien in je levensonderhoud daar. Ik zou gewoon eens de algemene P&O afdeling bellen en vragen of er mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:48 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Tjah, de VN, daar heb ik even gekeken. Nu ik weer kijk zie je vooral 'officer' baantjes en daar moet je weer minstens een bachelor degree hebben oid. Dat zie je op zich redelijk vaak. Daarentegen kan ik gewoon ook een brief naar ze sturen, ze zijn tenslotte een non-profit organisatie en misschien staan ze wel wat opener tegenover buitenlandse studenten. Bij portiers is meestal werkervaring nodig.
Zou je dan ING in Nederland moeten benaderen of in NY? Bovendien vraag ik mij af of zo'n bedrijf niet meer iets is voor een stage?
Ik kan niet drie maanden, dat is de reden waarom ik niet via het Placement Program van CCUSA kan. Ik kan maar 9 weken, als het echt nodig is kan ik er wel 10 van maken. Wat betreft het levensonderhoud, daar wil ik ook wel in tegemoet komen. Als ik aan het eind quitte speel of misschien een paar honder euro verlies maak, dan vind ik het al prima. Het gaat mij om de ervaring en de toevoeging voor me CV. (contacten voor de toekomst zijn ook mooi meegenomen)quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:50 schreef komrad het volgende:
[..]
als je er 3 maanden kan zitten, maakt het je dan uit of ze het stage of werken noemen? Het gaat erom dat je het voor elkaar moet zien te krijgen dat ze voorzien in je levensonderhoud daar. Ik zou gewoon eens de algemene P&O afdeling bellen en vragen of er mogelijkheden zijn.
Ok, thnx. Ik heb een mailtje naar de UN gestuurd. Even kijken bij Shell.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:01 schreef komrad het volgende:
shell?
ik roep ook maar iets he, koninklijke olie zal toch wel in NY zitten. heb je de NYSE al gechecked?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:12 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ok, thnx. Ik heb een mailtje naar de UN gestuurd. Even kijken bij Shell.
Of Shell daar genoteerd is of werken bij NYSE?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef komrad het volgende:
[..]
ik roep ook maar iets he, koninklijke olie zal toch wel in NY zitten. heb je de NYSE al gechecked?
omdat ik voor shell de verkeerde studierichting gedaan heb. Zit wel te kijken of ik niet een jaartje in het buitenland kan werken, ga mss wel kijken voor schotland. In Amerika kan je niet zomaar werken duurt veel te langquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:24 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Of Shell daar genoteerd is of werken bij NYSE?
Volgens mij regel je zoiets veel makkelijker als je bijvoorbeeld 3e jaars bent of al afgestudeerd bent. Waarom probeer jij niet zoiets te regelen, komrad?
Ik vroeg in hoeverre het mogelijk is om in NY te werken en ik stuurde mijn Engelse brief + resume mee om de situatie uit te leggen. Ik heb veel aan dit antwoord, ach ze reageren in ieder geval snelquote:Voor VS kunt u op www.ing.nl een landkeuze aangeven. U kunt ook direct
kijken op www.ing.com.
Veel succes met uw sollicitatie.
daar kan je idd veel meequote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:44 schreef Jeroenus het volgende:
Wel snel reactie van ING.
[..]
Ik vroeg in hoeverre het mogelijk is om in NY te werken en ik stuurde mijn Engelse brief + resume mee om de situatie uit te leggen. Ik heb veel aan dit antwoord, ach ze reageren in ieder geval snel
quote:In Shell we often work in challenging environments and have to strive to achieve our objectives. Please describe your most outstanding non-academic achievement highlighting your approach to any significant difficulties faced in meeting your objective(s).*
voor new yorkse begrippen valt het best mee. Op manhattan betaal je voor een 37 m2 apartment het zelfde bedrag. Dat is 38 dollar per m2 per maand op manhattan. Voor zo'n loft buiten manhattan ongeveer 12.5 dollar per. m2 per maand. En in een 111 m2 apartement ga je echt niet in je eentje wonen. Gezellig met een stuk of, weet ik veel hoeveel manquote:Op maandag 31 januari 2005 23:48 schreef matthijst het volgende:
Mwah, 111 m2 voor ¤1120,-
Als dat ook nog exclusief GWL etc. is mag je aardig verdienen
Zeker bij die eerste heb ik geen flauw idee wat ik moet invullen.quote:Due to the complexity of the business we pursue around the world, critical thinking and analytical skills are essential. To help us evaluate these skills, please analyse fully the main issues associated with responsible use of water and how you would handle the challenges that you see on a global basis. (Please use your own analysis of the challenges and some of the broader implications. We do not expect you to research this area)
The energy business provides a dynamic working environment and our ability to initiate change is key to ensuring that we retain our competitive edge. Please describe the most innovative change that you have initiated and what you did to implement this change.*
kheb ff gegoogled maar je vindt niet echt snel iets over lofts in nyc. Craiglist is een van de bekendste sites waar ze van alles verkopen, maar bij veel advertenties van apartementen en lofts zitten geen plaatjes. Kheb wel wat leuks gevonden:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:16 schreef Jeroenus het volgende:
Heb je nog meer appartementen/lofts gevonden, PhantoM?
Btw, die vragen bij ShellIk wil stage lopen, niet gelijk bestuursvoorzitter worden.
[..]
Zeker bij die eerste heb ik geen flauw idee wat ik moet invullen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |