Het is wel zo dat de Fouding Fathers uit Leiden kwamen, maar dan moet hij wel heel goed hebben opgelet tijdens de geschiedenis lesquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:20 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
De man van de Rockefeller tour, die ook interessant was, vroeg zo in het begin aan me:
-'Where are you from?'
-Holland
-'Oh, you are from Leiden?'
Hoe die man op Leiden kwam, dat weet ik ook niet
Yupquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:50 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hehe, dat ligt wel voor de hand ja, toch klonk het interessant toen.
Iemand ook dat Olympische Spelen-tribune gezien afgelopen zomer? Bij Rockefeller Center.
Je zou zeggen dat zoiets toch binnenkort mogelijk moet zijn met die digitale TV ala UPC Digital: laat ze de hele bende digitaliseren en met 18 uur vertraging hier uitzenden.quote:Ik wil gewoon NBC, ESPN, CBS, HBO en maybe FOX op me tv.
Veel van die zenders werken met HDTV, superscherp allemaal. Dus als ze dat via de digitale gaan uitzenden, dan moet ik dat maar is overwegen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat zoiets toch binnenkort mogelijk moet zijn met die digitale TV ala UPC Digital: laat ze de hele bende digitaliseren en met 18 uur vertraging hier uitzenden.
Of streamen vanaf internet met vertraging
Je kunt ook gewoon de trein nemen, zo heb ook Washington en Boston vanuit NYC bezocht. We hebben een treinticket gekocht voor $99 waarmee we 3 dagen onbeperkt konden treinenquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:29 schreef somegirl het volgende:
Ik ga deze zondag voor 12 dagen naar NY!!! erg erg veel zin in. Goeie tips hier ook in het begin, later lijkt dit topic meer op hoe kan ik werken / wonen in new york, is hier niet een ander topic voor?
Anyway, ik heb geboekt in het West side YMCA, voor een paar daagjes om te kijken of het wat is. Iemand ervaringen met dit hostel? Verder proberen we nog een bezoekje te brengen aan Washington, Boston en de Niagara waterfalls. meer mensen die dit hebben gedaan?
Ik heb een kennis in Boston maar is de stad op zich het bezoeken waard?quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:08 schreef twistednerve het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon de trein nemen, zo heb ook Washington en Boston vanuit NYC bezocht. We hebben een treinticket gekocht voor $99 waarmee we 3 dagen onbeperkt konden treinen
Ik vond het zelf zeker een geslaagd transportmiddel, in verhouding niet duur en het is gewoon super relaxed
Je moet alleen wel vroeg vertrekken en dan met name Boston aangezien dat een uur of 5 treinen is.
Als je bouwkundige bent iig wel, ze hebben daar het grootste infrastructurele project ter wereld, bijgenaamd: The Big Dig (Dick)quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:10 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb een kennis in Boston maar is de stad op zich het bezoeken waard?
Oeh, wat houdt dat in?quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:12 schreef komrad het volgende:
[..]
Als je bouwkundige bent iig wel, ze hebben daar het grootste infrastructurele project ter wereld, bijgenaamd: The Big Dig (Dick)
kheb het niet over de mensen. Weel amerikanen zullen onaardig zijn net zoals veel europeanen, maar ook veel aardige amerikanen en europeanen. Maar Amerika domineert met haar bedrijven natuurlijk. Nike, cola, pepsi, microsoft, apple etc... Maar idd, europa begint sterker te worden net zoals china en japan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:28 schreef matthijst het volgende:
Naja, ik vind Europeanen doorgaans intelligenter overkomen dan Amerikanen; de gemiddelde Europeaan hou je niet zoet met praatjes als: "Irakezen en terroristen zijn jaloers op onze vrijheid"![]()
Als Bush herkozen kan worden is er iets niet goed met je land lijkt me![]()
Maar ja, da's mijn mening. Ik heb het niet op dat dominante gedoe; laat mij lekker op het vliegtuig stappen zonder een halve strip-search vooraf en bemoei je met je eigen zaken. Overigens valt nog te bezien hoe die dominantie van Amerika zich de komende jaren zal ontwikkelen: de dollar is dalende, China "komt eraan" en de Euro doet het aardig tegenwoordig![]()
Dat "wij" toevallig NY kunnen aanwijzen op een kaart is aardig, maar kom aan met een bende andere steden en dan valt het ook stil.
Trouwens: was het niet bij de vakantieman waar ze wekelijks aan mensen vroegen of ze even konden aanwijzen op welke plek ze zich op dat moment op vakantie bevonden? Waren er een hoop die geen ide hadden![]()
moet je maar even googlen, is supergrote ondertunneling van het cetrumquote:
Ja Amerika is niet bij Bush begonnen. Tot daar ging het nog goed maar nu is het alleen zo dat Bush het heeft verneukt, en nu moeten ze het idd hebben van andere landen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:35 schreef twistednerve het volgende:
[..]
In Texas is wel degelijk olie te vindenQua patriotisme lijk je net een Amerikaan, zonder buitenland had de VS niet eens meer bestaan als je er al vanuit gaat dat de immense staatsschuld voor meer dan de helft door Aziatische Centrale banken wordt gefinancieerd.
Het is op zich wel een mooie stad, grote parken, maar wel een echte college/studenten stad. Na een paar uur had ik eigenlijk wel weer gezien.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:10 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb een kennis in Boston maar is de stad op zich het bezoeken waard?
*steekt vinger op*quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:46 schreef Jeroenus het volgende:
Wie zei laatst dat Clinton inmiddels zijn kantoor daar had geopend.
* The.PhantoM is met jeroenus eensquote:Al die binnenlandse financiele problemen komen volledig op het conto van Bush. Hij helpt die economie naar de klote. Verschil van dag en nacht met Clinton, wat een veel sympathiekere man was die meer verzoenend dan oorlogszuchtig optrad.
Ja, Harvard en Boston University. Ik had graag het bijpassende IQ van 200 willen hebben om op Harvard te studerenquote:Op donderdag 3 februari 2005 00:17 schreef twistednerve het volgende:
[..]
Het is op zich wel een mooie stad, grote parken, maar wel een echte college/studenten stad. Na een paar uur had ik eigenlijk wel weer gezien.
Heb helaas de kabel van mn fototoestel niet mee genomen anders had ik je wel wat foto's kunnen laten zien. Maar die vrouw van de toerist information vond het helemaal geweldig omdat de stad zo mooi en schoon is in tegenstelling tot veel andere steden die vaak smerig en lelijk zijn zei ze.
Het is wel leuk om een keer geweest te zijn, maar langer dan 1 dag hoef je er niet te zijn..
die 3 uur toer moet je idd 1x gedaan hebben. Wij hadden ook een gast die echt super leuk alles vertelde. Hij zwaaide altijd naar de mayor als hij met de boot langs zijn huis waardequote:Op woensdag 2 februari 2005 23:11 schreef twistednerve het volgende:
[..]
Inderdaad waren die andere zalen wat minder, maar de hoofdzaal was alles waard
Die tourguide is inderdaad geweldig, boottocht zelf duurde trouwens op een gegeven moment wel erg lang, vooral als hij als het ware weer terugvaart na de bocht, maar ik zou hem zo vlot nog een keer doen![]()
Om even terug te komen op de topografie- en geschiedenis kennis van de Amerikanen, er wordt zelfs in de tourguide op die boot verteld dat de Nederlanders niet alleen New York hebben gesticht, maar daarmee ook de grootste natie ter wereld, dus ze zijn zich wel degelijk bewust![]()
Ook was het wel grappig toen ik een Ipod mini bij J&R kocht, dat die eigenaar/bedrijfsleider (weet niet wat hij precies was, maar hij werd aangesproken met "boss") aan ons vroeg waar we vandaan kwamen helemaal enthousiast werd toen we hem vertelden dat we uit Nederland kwamen![]()
Vol trots vertelde hij dat oorspronkelijk NYC door de Nederlanders was opgericht als New Amsterdam en hoe stom het wel niet was geweest om hen te ruilen tegen Suriname, maar volgens hem waren de New Yorkers ons niet vergeten, vandaar dat het stadhuis ook nog steeds de naam New Amsterdam ook draagt
Overigens misschien ander leuk detail is dat de familie Bush ook oorspronkelijk een Nederlandse familie is.
Eén van zijn voorvaderen was zelfs een van de founding fathers die de USA hebben opgericht![]()
rechtenactivistenquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfde activisten die je ook weleens in midtown Manhattan ziet, inderdaad van die rechtenactivisten. Heb ik het niet zo op; mij te extreem![]()
zo voelen donkere mensen zich nou altijdquote:Op de hoek van de straat voel ik me prima, maar als enige blanke (nou ja, 2 dus) is het minder kan ik je vertellen...
ja conan o'brien, met triumph the insulting dogquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:49 schreef komrad het volgende:
[..]
Als je bang bent verslaafd te raken moet ik je zeggen doe dat maar niet, hehe
Ik weet niets van Larry king daar kijk ik nooit naar. Keek vroeger altijd Jay Leno maar dat komt niet meer op tv, iemand die Conan O'brien nog kent?
Hoe kom je aan die programma's dan? conan o'brien komt volgens mij op NBC, maar dat heb ik natuurlijk weer niet. Die amerikaanse standup comedians zijn altijd wel lache bij de comedy factoryquote:Larry King is een serieus programma en heeft af en toe interessante onderwerpen. Jay Leno, kwam dat op CNN? Conan O'brien ken ik wel van naam. Ik wil gewoon NBC, ESPN, CBS, HBO en maybe FOX op me tv.
Niet naar de 39482e reality soap te kijken hier in NL.
Hehe, was wat kort door de bocht inderdaadquote:Dus je kan natuurlijk wel gelijk zeggen dat alle amerikanen dom zijn omdat ze op bush hebben gestemd, maar ik denk dat je het beter per staat kan bekijken. Het lijkt me prima te doen in een progressieve staat waarin de bijbel niet als wet wordt gezien, maar ik zou het nooit uit kunnen houden ergens in de bible belt.
Ik zei geen "bah" en ik heb niks tegen donkere mensen maar in die situatie voelde het ietwat onprettig. Ter info: ik ben niet het type dat hier bang is om door Hoog Caherijne te lopen, of de Schiphollijn te nemen omdat er toevallig allochtonen lopen, maar in een metro door Harlem & de Bronx kan je niet echt ergens heen als d'r stront ad knikker isquote:zo voelen donkere mensen zich nou altijd Bah als enige tussen al die blanke mensen
schoolsysteem in de states is volgens mij best wel laag allemaal. Volgens mij denken ze naar op harvard dat ze de slimste zijn, maar volgens mij kan iemand van een uni hier in NL perfect meedraaien op harvard. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Mijn ma heeft op highschool allemaal straight A's gehaald zonder echt veel te doen, maar dat was wel al een hele tijd geleden. Maar volgens mij staat het amerikaanse schoolsysteem nog steeds niet ecth hoog op de lijst qua niveau.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:23 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja, Harvard en Boston University. Ik had graag het bijpassende IQ van 200 willen hebben om op Harvard te studeren
sarcastisch bedoelt, vandaar ook dequote:Ik zei geen "bah" en ik heb niks tegen donkere mensen maar in die situatie voelde het ietwat onprettig. Ter info: ik ben niet het type dat hier bang is om door Hoog Caherijne te lopen, of de Schiphollijn te nemen omdat er toevallig allochtonen lopen, maar in een metro door Harlem & de Bronx kan je niet echt ergens heen als d'r stront ad knikker is
Ik dacht 12 dollar of minder, was wel n goede, niet zown halfbakken uurtje bij Raymond is laat (die doet het wel goed hoor, maar niet lang) maar die show duurde wel n paar uur. was wel cool.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:30 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat duur, zo'n Comedy Show bijwonen?
mja , ligt er precies aan welke universiteit hoor, sommige redt je idd al als je een beetje goed kan honkballen, maar er zijn ook zat dingen zoals CalTech, MIT e.d. die echt wel hoog van niveau zijn. Maar daarover moet je hier niet wezen, maar een ander topic.quote:laag schoolniveau
Dat zijn de grootste zenders in de VS, je hebt ook nog ABC en nog wat zenders. ESPN is hét sportkanaal, FOX zendt ook MLB/NFL uit. HBO heeft geweldige series. CBS heeft ook goede series (o.a. CSI) en NBC heeft Jay Leno en Letterman ofzo.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:44 schreef The.PhantoM het volgende:
Hoe kom je aan die programma's dan? conan o'brien komt volgens mij op NBC, maar dat heb ik natuurlijk weer niet. Die amerikaanse standup comedians zijn altijd wel lache bij de comedy factory, daar wil ik graag wat meer van zien, maar dat komt volgens mij vooral op de amerikaanse zenders.
200 is niet echt serieus bedoeld. Maar high school zijn ook niet van een extreem niveau omdat iedereen een beetje door elkaar zit. Harvard is jaar in jaar uit de beste en meest prestigeuze universiteit ter wereld. Zulke universiteiten hebben natuurlijk wel een groter percentage buitenlanders. Maar ik denk niet dat jij met een gemiddelde van een 7 zomaar wordt toegelaten.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:57 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
schoolsysteem in de states is volgens mij best wel laag allemaal. Volgens mij denken ze naar op harvard dat ze de slimste zijn, maar volgens mij kan iemand van een uni hier in NL perfect meedraaien op harvard. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Mijn ma heeft op highschool allemaal straight A's gehaald zonder echt veel te doen, maar dat was wel al een hele tijd geleden. Maar volgens mij staat het amerikaanse schoolsysteem nog steeds niet ecth hoog op de lijst qua niveau.
En dan nog, als je een IQ hebt van 200, hoe wil je dan op harvard komen? Je krijgt geen beurs, en ik denk dat je het ook niet zelf kan lappen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |