abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24890625
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 16:51 schreef matthijst het volgende:
vaag verhaal Jeroenus...
quote:
Verklaar al die toertisten, en die komen heus niet allemaal om te blowen
Anne Frankhuis, Rembrandt,
Wou je zeggen dat iedereen van 18-75 daar heen gaat en daar aan denkt bij Amsterdam. Ik vraag me ook af in hoeverre de naam Anne Frank over de wereld rijkt.
quote:
Sinds Giuliani de hoeren van 42nd heeft weggeschopt niet meer nee, al loopt er aardig wat tuig rond op 8th ave.
Geen oude koeien uit de sloot halen, we hebben over hoe de stad er nu uitziet en hoe het imago nu is. Bovendien, ik weet niet waar jij geweest bent op 8th ave, maar ik heb niets gezien. Ik van 6th ave beide kanten meerdere keren volledig uitgewandeld en niks tegengekomen. Alleen misschien wat bouwvalligere huisjes.
quote:
Oh, en een paar posts eerder vergelijk je nog alle 10 miljoen inwoners
Creatief vergelijken!
Zegt degene die begon met het vergelijken van NY met A'dam.
quote:
Harlem lijkt me overigens ook vaakgenoemd als je aan NY denkt; toch ook niet bepaald een lekker deeltje waar je 's avonds even gaat wandelen.
Is het onderhand niet een mythe aan het worden, dat hele Harlem, over hoe crimineel het wel niet is. Wie zei laatst dat Clinton inmiddels zijn kantoor daar had geopend.
quote:
Over drugs: ik weet niet hoe vaak ze jou hebben aangesproken op Times Square, of je drugs wilde kopen? Is mij toch wel een paar keer gebeurd daar....
Nou, werkelijk waar, misschien trek jij onheil aan, maar dit heb ik ook niet gezien. Ik heb overigens NERGENS hangjongeren gezien. Nergens hielden mensen zich op. En aangesproken worden al helemaal niet. Eén keer ja, toen ik ff in Bryant Park zat, kwam er een man (denk zwerver) een soort krantje verkopen. Het geld was voor een kinderstichting. (daar ging het krantje ook over). Hele vriendelijke man, niet zo'n crack/heroine kop zoals die opdringerige kutzwervers hier in Utrecht. Ging nog het boekje voor me halen met het programma met daarin de optredens (o.a. Black Eyes Peas traden op in het park)
quote:
Ik vind het een fantastische stad om rond te sjokken, maar je kunt wat mij betreft ook overdrijven...

Nep NY'r
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_24891016
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:28 schreef matthijst het volgende:
Naja, ik vind Europeanen doorgaans intelligenter overkomen dan Amerikanen; de gemiddelde Europeaan hou je niet zoet met praatjes als: "Irakezen en terroristen zijn jaloers op onze vrijheid"
Als Bush herkozen kan worden is er iets niet goed met je land lijkt me
Maar ja, da's mijn mening. Ik heb het niet op dat dominante gedoe; laat mij lekker op het vliegtuig stappen zonder een halve strip-search vooraf en bemoei je met je eigen zaken. Overigens valt nog te bezien hoe die dominantie van Amerika zich de komende jaren zal ontwikkelen: de dollar is dalende, China "komt eraan" en de Euro doet het aardig tegenwoordig

Dat "wij" toevallig NY kunnen aanwijzen op een kaart is aardig, maar kom aan met een bende andere steden en dan valt het ook stil.
Trouwens: was het niet bij de vakantieman waar ze wekelijks aan mensen vroegen of ze even konden aanwijzen op welke plek ze zich op dat moment op vakantie bevonden? Waren er een hoop die geen ide hadden
Jonge jonge, ik ben absoluut geen voorstander van Bush, maar als hij herkozen wordt, houdt dat niet in dat er 295 miljoen domme mensen in het land wonen. Het was een close call en als de groepen die van huis uit democraten waren, naar de stembus waren gegaan dan had Kerry misschien nipt gewonnen. Het moet eerder iets zijn dat de helft van de stemgerechtigden die stemmen, niet helemaal snugger zijn. Alhoewel een aantal mensen gewoon hun eigen portemonnee (grote) willen beschermen.
De kenniseconomie is daar overigens sterker ontwikkelt.
New Yorker in spe
pi_24891123
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:35 schreef twistednerve het volgende:

[..]

Het hoofdgebouw van de VN bezoeken vond ik trouwens ook wel leuk om te doen, zal eens kijken of ik nog wat foto's heb... meer mensen die dit hebben gedaan? Vooral die hoofdzaal waar Koffi Anan altijd spreekt, was wel tof om een keer in het echt te zien
Al die binnenlandse financiele problemen komen volledig op het conto van Bush. Hij helpt die economie naar de klote. Verschil van dag en nacht met Clinton, wat een veel sympathiekere man was die meer verzoenend dan oorlogszuchtig optrad.

Ontopic
VN Tour heb ik ook gedaan. Die onbekendere zalen waren wat minder, maar die hoofdzaal was inderdaad het leukst om te zien. Ook de informatie die zo'n tourguide verteld is altijd wel interessant.
De man op de 3 uur cruise rond Manhattan spant absoluut de kroon wat betreft tourguide, onzettend leuk gebracht, interessant en informatief.
New Yorker in spe
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:24:35 #229
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_24891171
quote:
ik weet niet waar jij geweest bent op 8th ave, maar ik heb niets gezien....Ik van 6th ave beide kanten meerdere keren volledig uitgewandeld en niks tegengekomen.
Van 34th naar 50th. De junks zaten bij de Burger King daar.
Overigens:
1. Wat heeft 6th Ave met 8th Ave te maken? Da's net zoiets als zeggen: ik heb nog nooit hoeren gezien in Amsterdam en ik heb het Damrak twee keer afgelopen
2. Grappig dat je denkt dat ik het loop te verzinnen Als je mij niet gelooft, hier, quote: The Times Square of today makes one reminisce fondly about the prostitutes, junkies... that used to populate the area. The junkies and prostitutes were only pushed farther downtown, towards Madison Square Garden. Those too sleazy to gain admittance to the Port Authority Bus Terminal (which is no small feat) can be found along 8th Avenue between Port Authority and Madison Square Garden.
quote:
Is het onderhand niet een mythe aan het worden, dat hele Harlem, over hoe crimineel het wel niet is. Wie zei laatst dat Clinton inmiddels zijn kantoor daar had geopend.
Ja, ga jij 's avonds maar fijn een blokje om dan.
quote:
Nou, werkelijk waar, misschien trek jij onheil aan, maar dit heb ik ook niet gezien.
Ik trek geen onheil aan, heb er in 4 vakanties nog nooit wat bijzonders meegemaakt. Ik geef alleen aan dat ook in jouw heilige NY "rare" dingen voorkomen. Overigens gold schijnbaar hetzelfde voor Mechatronics, aangezien die het herkenbaar vond
quote:
Nep NY'r

Yep, daarom ga ik er steeds weer heen
Haters everywhere but I don't really care.
pi_24891517
quote:
Van 34th naar 50th. De junks zaten bij de Burger King daar.
Overigens:
1. Wat heeft 6th Ave met 8th Ave te maken? Da's net zoiets als zeggen: ik heb nog nooit hoeren gezien in Amsterdam en ik heb het Damrak twee keer afgelopen
Ik bedoelde dat ik van 6th ave (redelijk centraal in Manhattan) helemaal de VN kant ben uitgelopen en de kant van de Intrepid. Ik wil daarmee zeggen dat ik meerdere keren te voet naar de 'zijkanten' van Manhattan ben gelopen. Dus ook langs 8th ave/42nd street.
quote:
2. Grappig dat je denkt dat ik het loop te verzinnen Als je mij niet gelooft, hier, quote: The Times Square of today makes one reminisce fondly about the prostitutes, junkies... that used to populate the area. The junkies and prostitutes were only pushed farther downtown, towards Madison Square Garden. Those too sleazy to gain admittance to the Port Authority Bus Terminal (which is no small feat) can be found along 8th Avenue between Port Authority and Madison Square Garden.
Waar staat dat ik zeg dat je liegt? Serieus, waar? Ik zeg niet dat het niet gebeurd is. Ik zeg alleen dat ik het niet gezien heb omdat dat toeval is, denk ik.
quote:
Ja, ga jij 's avonds maar fijn een blokje om dan.
Ga ik zeker is een keer doen. Héél misschien als ik ooit wat op Columbia weet te regelen, dan ga ik dat een keer doen. Het ligt tenslotte in Harlem.
quote:
Ik trek geen onheil aan, heb er in 4 vakanties nog nooit wat bijzonders meegemaakt. Ik geef alleen aan dat ook in jouw heilige NY "rare" dingen voorkomen. Overigens gold schijnbaar hetzelfde voor Mechatronics, aangezien die het herkenbaar vond
Nou, ik denk dat het dan toeval is bij mij. Ik mag dan blijkbaar van geluk spreken. Overigens heb ik me geen moment onveilig gevoeld daar. Misschien is het maar net wat je gewend bent. Ik kom geregeld op Hoog Catherijne en dat gaat het precies zoals de laatste dagen in het nieuws is.
quote:

Yep, daarom ga ik er steeds weer heen
Er stond een smilie achter he ->
New Yorker in spe
pi_24891544
Kom op zeg let's keep it kind in here. We vinden allemaal NY geweldig
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24891607
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:41 schreef komrad het volgende:
* Jeroenus agrees
New Yorker in spe
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:04:14 #233
28167 matthijst
pi_24892099
quote:
Er stond een smilie achter he
En een middelvinger ervoor
quote:
Ik mag dan blijkbaar van geluk spreken. Overigens heb ik me geen moment onveilig gevoeld daar.
Was meer om aan te geven dat ook daar gewoon de junks ala Amsterdam etc. vrolijk rondsjokken...
Voel me ook niet onveilig, op twee keer een minder vrolijk gevoel na (maar niks gebeurd):
4 jaar terug in Harlem op Malcolm X Blvd & MLK Blvd met splinternieuw Sony DV cameraatje staan filmen terwijl er verder weinig toeristen rondliepen maar wel wat dronkelappen.
En een keer in de metro naar de Bronx Zoo, dat je op het laatst als enige blanke in de metro zit en er 6 van die negeractivisten doorheen komen sjouwen
quote:
Yep.
pi_24892249
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:22 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Al die binnenlandse financiele problemen komen volledig op het conto van Bush. Hij helpt die economie naar de klote. Verschil van dag en nacht met Clinton, wat een veel sympathiekere man was die meer verzoenend dan oorlogszuchtig optrad.

Ontopic
VN Tour heb ik ook gedaan. Die onbekendere zalen waren wat minder, maar die hoofdzaal was inderdaad het leukst om te zien. Ook de informatie die zo'n tourguide verteld is altijd wel interessant.
De man op de 3 uur cruise rond Manhattan spant absoluut de kroon wat betreft tourguide, onzettend leuk gebracht, interessant en informatief.
Inderdaad waren die andere zalen wat minder, maar de hoofdzaal was alles waard

Die tourguide is inderdaad geweldig, boottocht zelf duurde trouwens op een gegeven moment wel erg lang, vooral als hij als het ware weer terugvaart na de bocht, maar ik zou hem zo vlot nog een keer doen

Om even terug te komen op de topografie- en geschiedenis kennis van de Amerikanen, er wordt zelfs in de tourguide op die boot verteld dat de Nederlanders niet alleen New York hebben gesticht, maar daarmee ook de grootste natie ter wereld, dus ze zijn zich wel degelijk bewust
Ook was het wel grappig toen ik een Ipod mini bij J&R kocht, dat die eigenaar/bedrijfsleider (weet niet wat hij precies was, maar hij werd aangesproken met "boss") aan ons vroeg waar we vandaan kwamen helemaal enthousiast werd toen we hem vertelden dat we uit Nederland kwamen
Vol trots vertelde hij dat oorspronkelijk NYC door de Nederlanders was opgericht als New Amsterdam en hoe stom het wel niet was geweest om hen te ruilen tegen Suriname, maar volgens hem waren de New Yorkers ons niet vergeten, vandaar dat het stadhuis ook nog steeds de naam New Amsterdam ook draagt

Overigens misschien ander leuk detail is dat de familie Bush ook oorspronkelijk een Nederlandse familie is.
Eén van zijn voorvaderen was zelfs een van de founding fathers die de USA hebben opgericht
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
pi_24892337
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:04 schreef matthijst het volgende:

En een middelvinger ervoor
[..]

Was meer om aan te geven dat ook daar gewoon de junks ala Amsterdam etc. vrolijk rondsjokken...
Voel me ook niet onveilig, op twee keer een minder vrolijk gevoel na (maar niks gebeurd):
4 jaar terug in Harlem op Malcolm X Blvd & MLK Blvd met splinternieuw Sony DV cameraatje staan filmen terwijl er verder weinig toeristen rondliepen maar wel wat dronkelappen.
En een keer in de metro naar de Bronx Zoo, dat je op het laatst als enige blanke in de metro zit en er 6 van die negeractivisten doorheen komen sjouwen
Niet zo negatief

Wat voor activisten, rechtenactivisten?
New Yorker in spe
pi_24892504
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:11 schreef twistednerve het volgende:

Overigens misschien ander leuk detail is dat de familie Bush ook oorspronkelijk een Nederlandse familie is.
Eén van zijn voorvaderen was zelfs een van de founding fathers die de USA hebben opgericht

De man van de Rockefeller tour, die ook interessant was, vroeg zo in het begin aan me:
-'Where are you from?'
-Holland
-'Oh, you are from Leiden?'

Hoe die man op Leiden kwam, dat weet ik ook niet
New Yorker in spe
pi_24892601
Ik had zoiets in de Comedy Factory @ 42nd
Where are you from aan n aantal, eerst n hoop blabla daar en daar, vervolgens 2 met west coast daar en daar.
Dus hij zo aan mij vragen, and you?
Ik zo, : west coast, Europe
die gast, wtf?
ik, netherlands
Hij zo: ah, en rent iedereen met n hoer in der linkerhand, en n Heineken met joint in de rechterhand naakt, maar toch op klompen over straat?

ik: !!
Volgende
-
pi_24892757
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:24 schreef mechatronics het volgende:
Ik had zoiets in de Comedy Factory @ 42nd
Where are you from aan n aantal, eerst n hoop blabla daar en daar, vervolgens 2 met west coast daar en daar.
Dus hij zo aan mij vragen, and you?
Ik zo, : west coast, Europe
die gast, wtf?
ik, netherlands
Hij zo: ah, en rent iedereen met n hoer in der linkerhand, en n Heineken met joint in de rechterhand naakt, maar toch op klompen over straat?

ik: !!
Volgende
Is dat duur, zo'n Comedy Show bijwonen?
New Yorker in spe
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:31:36 #239
28167 matthijst
pi_24892789
quote:
Niet zo negatief
Wat voor activisten, rechtenactivisten?
Zelfde activisten die je ook weleens in midtown Manhattan ziet, inderdaad van die rechtenactivisten. Heb ik het niet zo op; mij te extreem
Op de hoek van de straat voel ik me prima, maar als enige blanke (nou ja, 2 dus) is het minder kan ik je vertellen... al liepen ze vrolijk zwetsend door...
pi_24892815
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:20 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

De man van de Rockefeller tour, die ook interessant was, vroeg zo in het begin aan me:
-'Where are you from?'
-Holland
-'Oh, you are from Leiden?'

Hoe die man op Leiden kwam, dat weet ik ook niet
die vent vond zichzelf waarschijnlijk erg slim en denk dat nederland 3 plaatsen telt
pi_24892870
Wat ik tijdens mij verblijf vrij veel zag, waren Chinese activisten die gele formuliertjes uitdeelden. Maar ook, 50 meter van Times Square hadden ze kooien neergezet, mensen gesminkt enz. Toen gingen ze zeg maar allemaal martelingen en mishandelingen naspelen. Serieus en niet voor de lol.
New Yorker in spe
pi_24892871
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:30 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Is dat duur, zo'n Comedy Show bijwonen?
nee joh valt best mee 5 of 10 dollar moet wel lukken
Ik ook bij zo'n Comedy Club, vraagt dit vent: where you from, IK: Netherlands
heeft hij gewoon een half uur alleen maar zitten lullen over drugs, hoeren en klompen
pi_24892920
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:33 schreef komrad het volgende:

[..]

die vent vond zichzelf waarschijnlijk erg slim en denk dat nederland 3 plaatsen telt
Hé hé, het was een sympathieke gast. Leiden is nou niet echt de 3e plaats van Nederland. Hij zou eerder naast Amsterdam Rotterdam kunnen noemen (haven), oid.
New Yorker in spe
pi_24892972
komrad, ik vraag mij al dagen af wat 'cup regelaar' is in je avatar?
New Yorker in spe
pi_24893048
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:39 schreef Jeroenus het volgende:
komrad, ik vraag mij al dagen af wat 'cup regelaar' is in je avatar?
dat zal ik je zeggen. Ik ben sinds een tijdje nogal verslaafd aan een voetbalmanager genaamd Hattrick. Nu denk je daar heb je weer zo'n computernerd, maar ik heb normaal niets met spelletjes maar dit is echt superverslaven, er zijn dus ook al >500 000 mensen die dat spel spelen. zie ook www.hattrick.org
Iig er is een groep gebruikers die ook FOk!ken en we spelen dus ook tegen elkaar en dat is dus een cup en die regel ik mede.
Het is echt een you love it or you hate it game. en nogmaals ik ben normaal echt anti computerspelletjes
pi_24893165
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:42 schreef komrad het volgende:

[..]

dat zal ik je zeggen. Ik ben sinds een tijdje nogal verslaafd aan een voetbalmanager genaamd Hattrick. Nu denk je daar heb je weer zo'n computernerd, maar ik heb normaal niets met spelletjes maar dit is echt superverslaven, er zijn dus ook al >500 000 mensen die dat spel spelen. zie ook www.hattrick.org
Iig er is een groep gebruikers die ook FOk!ken en we spelen dus ook tegen elkaar en dat is dus een cup en die regel ik mede.
Het is echt een you love it or you hate it game. en nogmaals ik ben normaal echt anti computerspelletjes
Aha, ik meld me nog wel is een keer aan om ff te kijken. Het ziet er nu ff te uitgebreid uit.

Waarom komt Larry King btw niet meer om 11:00 op CNN terwijl het wel altijd vermeld staat?
New Yorker in spe
pi_24893169
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:37 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hé hé, het was een sympathieke gast. Leiden is nou niet echt de 3e plaats van Nederland. Hij zou eerder naast Amsterdam Rotterdam kunnen noemen (haven), oid.
mag ik een gokje wagen, hij heeft ooit iemand in zijn publiek gehad die uit leiden kwam en dat heeft hij onthouden
pi_24893203
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:47 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Aha, ik meld me nog wel is een keer aan om ff te kijken. Het ziet er nu ff te uitgebreid uit.

Waarom komt Larry King btw niet meer om 11:00 op CNN terwijl het wel altijd vermeld staat?
Als je bang bent verslaafd te raken moet ik je zeggen doe dat maar niet, hehe

Ik weet niets van Larry king daar kijk ik nooit naar. Keek vroeger altijd Jay Leno maar dat komt niet meer op tv, iemand die Conan O'brien nog kent?
pi_24893230
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:47 schreef komrad het volgende:

[..]

mag ik een gokje wagen, hij heeft ooit iemand in zijn publiek gehad die uit leiden kwam en dat heeft hij onthouden
Hehe, dat ligt wel voor de hand ja, toch klonk het interessant toen.

Iemand ook dat Olympische Spelen-tribune gezien afgelopen zomer? Bij Rockefeller Center.
New Yorker in spe
pi_24893308
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:49 schreef komrad het volgende:

[..]

Als je bang bent verslaafd te raken moet ik je zeggen doe dat maar niet, hehe

Ik weet niets van Larry king daar kijk ik nooit naar. Keek vroeger altijd Jay Leno maar dat komt niet meer op tv, iemand die Conan O'brien nog kent?
Larry King is een serieus programma en heeft af en toe interessante onderwerpen. Jay Leno, kwam dat op CNN? Conan O'brien ken ik wel van naam. Ik wil gewoon NBC, ESPN, CBS, HBO en maybe FOX op me tv.
Niet naar de 39482e reality soap te kijken hier in NL.

De rij voor Letterman heb ik nog zien staan in NY, die was gi-gantisch lang.
New Yorker in spe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')