abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24728925
En nu valt hij af als de echte selectie wordt gemaakt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24728931
quote:
Op maandag 24 januari 2005 17:57 schreef methodmich het volgende:
Mijn column van zaterdag zal over Ugur gaan en dat we wel iets enthousiaster mogen reageren.
Ik voel me niet aangesproken.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_24730057
Men meldde in het Sportjournaal ook nog dat de Turkse bondscoach was ook niet zo blij was met Yildirims beslissing. Logisch natuurlijk, hij had hem ook wel graag willen hebben.
In het late Sportjournaal wordt er een reactie van de bondscoach uitgezonden.
pi_24730905
Turken zijn sowieso niet blij met zijn keuze, die hadden hem liever voor Turkije zien spelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 januari 2005 @ 22:15:51 #280
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24731335
quote:
Op maandag 24 januari 2005 14:23 schreef stame het volgende:

[..]

"Houden van" vind ik toch een hele andere kwestie dan hoe je je voelt. Meerdere mensen 100% je liefde geven, vind ik ook dat dat kan. Maar je kan je toch niet 100% Nederlands en Turks voelen. Je voelt je toch ook niet 100% goed en 100% kut.
Als je meerdere mensen 100% liefde kan geven kan je ook meerdere landen liefde geven lijkt me ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24732043
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Turken zijn sowieso niet blij met zijn keuze, die hadden hem liever voor Turkije zien spelen.
Zou je denken?
pi_24732138
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:47 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Zou je denken?
Ja, al zou dat na 3 slechte wedstrijden ook weer heel anders kunnen zijn. Het is jammer dat er niet net zo als hockey doorgewisseld kan worden zoals men altijd deed met Bram Loomans. Dan was Yildirim pas echt bruikbaar geweest natuurlijk.
pi_24732360
Ugur is tijdens het spel meer dan bruikbaar. Bekijk de twee doelpunten van Heerenveen van afgelopen weekend maar eens. 2 (halve) assists van Ugur. Hij heeft volgens mij geen (kansrijke) vrije trap kunnen nemen deze keer.
pi_24732424
Dat tweede doelpunt komt toch echt volledig voor rekening van Uneken vind ik. Wat een verschrikkelijke blunder zeg. Vrije trappen heb ik niet gezien, FCDB heeft ook weinig overtredingen gemaakt.

Vorig seizoen schoot hij er namens de Eagles wel eentje binnen tegen FCDB.
  maandag 24 januari 2005 @ 23:08:39 #285
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_24732483
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:02 schreef MaxPower het volgende:
Ugur is tijdens het spel meer dan bruikbaar. Bekijk de twee doelpunten van Heerenveen van afgelopen weekend maar eens. 2 (halve) assists van Ugur. Hij heeft volgens mij geen (kansrijke) vrije trap kunnen nemen deze keer.
Nopes geen kansrijke trapjes, alleen 2 á 3 vanaf de rechterkant van de 16
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_24732630
quote:
Op maandag 24 januari 2005 17:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij mijn weten is Dennis Purperhart de enige Surinamer uit de Nederlandse competitie die ooit voor Suriname uitkwam. Ok, Tol en Klinker van RBC ook nog, maar die werden gehaald uit de Surinaamse competitie.
't Is toen ook niet doorgegaan, ik weet niet meer precies hoe het toen gegaan is. Het plan was echter net zoiets als met de Antillen. 't Zal wel een kwestie van onvoldoende geld en een slechte organisatie geweest zijn.....
quote:
Wat de Antillen doet is gewoon prachtig. Nu moeten de interlandkalenders nog op elkaar afgestemd worden en dan staat voetballers uit de Nederlandse competitie niets in de weg om interlands af te werken voor de Antillen of voor Suriname. Op deze manier wordt het niveau van het voetbal wereldwijd hoger, tevens geeft het mensen uit mindere voetballanden weer wat hoop en iets om trots op te zijn. Het zou veel leuker zijn als Zidane gewoon voor Algerije speelt en Viera voor Senegal.
Ik vind het inderdaad een geweldig initiatief van de Antillen, niet alleen een mooie impuls voor 't voetbal op de Antillen, maar ook een impuls voor de mindere goden in Nederland die nu dus interlandvoetbal mogen meemaken. Maar stel dat Zidane inderdaad voor Algerije had gespeeld, dat is een vlag op een strontschuit. Dan was Algerije nog steeds een amateurploeg met 1 wereldster en had hij nooit op een WK kunnen spelen, en hadden wij nooit van hem op een WK kunnen genieten. Zeg maar een George Weah die met Liberie nooit de kans heeft gehad om internationaal te schitteren, of een Ryan Giggs die zijn tijd verdoet bij Wales. En wat zou een Thierry Henry moeten bij Martinique, volgens mij hebben die niet eens genoeg inwoners om 11 man op te kunnen stellen.

Natuurlijk is het mooi voor de mindere goden, maar echte toppers zouden eigenlijk ook de kans moeten krijgen om zich bij een topland te kunnen manifesteren. Wat dus inderdaad niet weg neemt dat het wel geweldig is als mindere landen toch de kans krijgen om 't hoger op te gaan zoeken....
quote:
De FIFA moet daar gewoon wat stricter in gaan worden, want het is belachelijk dat landen het nationale elftal wat kunnen versterken met buitenlanders. Sean Dundee bijvoorbeeld die voor Duitsland uitkwam, Josip Weber die voor België uitkwam en recentelijk Qatar dat probeerde Ailton te "kopen".
Ach, een Weber en een Dundee hebben nog wel een band met Duitsland, maar Duitsland en Belgie hebben inderdaad wel een geschiedenis met het nationaliseren van oa. Brazilianen en Oost-Blokkers. Dat is als het heel vaak voorkomt inderdaad belacheliijk. En Qatar is natuurlijk helemaal bij de gekken af om complete buitenstaanders te 'kopen' inderdaad.
quote:
Als ik Yildirim was had ik voor Turkije gekozen. Hij voelt zich Turk en het selectiebeleid van Van Basten valt geen peil op te trekken. Boussatta koos ook voor Nederland maar ging later op hangende pootjes weer terug naar het Marokkaanse elftal.
Ik denk dat Yildirim bewust gekozen heeft en de kans hoog inschat dat hij echt kan doorbreken in Oranje, en met de huidige rechtsbuitens lijkt mij dat terrecht. Hoewel ik wel het idee heb dat het nu nog te vroeg is en hij eigenlijk bij de selectie is gehaald om Turkije te vlug af te zijn.
quote:
Wat dat betreft heb ik veel respect voor Tiberkanine. Een geweldige voetballer uit het beloftenelftal van Ajax die gewoon resoluut voor Marokko kies, omdat hij zich Marokkaan voelt en ook voor dat elftal wil uitkomen. Niet eerst wat voor Jong Oranje kiezen en dan weken gaan liggen draaien en keren als een bondscoach 'm in z'n voorselectie wil hebben. Nee, hij speelt gewoon voor Jong Marokko en straks in het Marokkaanse elftal.
En volgens mij hebben de laatste tijd heel veel spelers uit de NLse competitie voor Marokko gekozen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_24733177
Sack_Blabbath jij moet meer in VBL posten..
pi_24733634
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Is toen ook niet doorgegaan, ik weet niet meer precies hoe het toen gegaan is. Het plan was echter net zoiets als met de Antillen. 't Zal wel een kwestie van onvoldoende geld en een slechte organisatie geweest zijn.....
[..]
Dat geld en die goede organisatie komt er nooit als de beste international die ze kunnen "krijgen" uit de Nederlandse competitie een speler is die niet eens opvalt bij Haarlem. Dat stimuleert die landen helemaal niet om eens wat tijd, geld en energie in een goede voetbalorganisatie te steken.
quote:
Ik vind het inderdaad een geweldig initiatief van de Antillen, niet alleen een mooie impuls voor 't voetbal op de Antillen, maar ook een impuls voor de mindere goden in Nederland die nu dus interlandvoetbal mogen meemaken. Maar stel dat Zidane inderdaad voor Algerije had gespeeld, dat is een vlag op een strontschuit. Dan was Algerije nog steeds een amateurploeg met 1 wereldster en had hij nooit op een WK kunnen spelen, en hadden wij nooit van hem op een WK kunnen genieten. Zeg maar een George Weah die met Liberie nooit de kans heeft gehad om internationaal te schitteren, of een Ryan Giggs die zijn tijd verdoet bij Wales. En wat zou een Thierry Henry moeten bij Martinique, volgens mij hebben die niet eens genoeg inwoners om 11 man op te kunnen stellen.
Ik vind het ook een goed initiatief van de Antillen, op die manier wordt het niveau van het internationale voetbal alleen maar hoger. Normaal zouden ze aantreden met wat amateurvoetballers die van de mat worden geveegd, nu kunnen ze aantreden met profs uit Nederland. Wel moet de interlandkalender beter in elkaar gezet worden, want nu maak je het Antillianen haast onmogelijk om voor hun eigen land te spelen omdat alles elkaar overlapt.

1 wereldspeler kan wel het verschil maken tussen net de kwalificatie missen of je net wel kwalificeren. Natuurlijk wint Algerije met Zidane niet het WK, maar het kan wel het verschil zijn tussen 'n overwinning en 'n gelijkspel waardoor je je net wel of net niet weet te kwalificeren voor het WK. Algerije een amateurploeg? Echt niet hoor. Martinique speelt trouwens geen interlands, ze doen in elk geval niet mee aan de WK kwalificatie, net zoals La Reunion en Guadaloupe niet meedoen. Da's een ander verhaal. Niet eens genoeg inwoners om 11 man op te kunnen stellen is ook alweer zo'n onzin. Als de beste spelers door middel van modern imperialisme worden gekaapt door grote voetballanden die al genoeg goede voetballers hebben dan wordt het nooit aantrekkelijk om een goede voetbalorganisatie neer te zetten in zulke landen.
quote:
Natuurlijk is het mooi voor de mindere goden, maar echte toppers zouden eigenlijk ook de kans moeten krijgen om zich bij een topland te kunnen manifesteren. Wat dus inderdaad niet weg neemt dat het wel geweldig is als mindere landen toch de kans krijgen om 't hoger op te gaan zoeken....
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat toppers de kans moeten krijgen om zich bij een topland te manifesteren, dan ga je toestanden zoals met Qatar krijgen. Is interlandvoetballer leuker als Giggs voor Engeland gaat spelen, Maxwell en Kalou voor Nederland, Ailton en Dede voor Qatar, Zwaanswijk voor Japan, etc? Ik vind echt van niet.
quote:
Ach, een Weber en een Dundee hebben nog wel een band met Duitsland, maar Duitsland en Belgie hebben inderdaad wel een geschiedenis met het nationaliseren van oa. Brazilianen en Oost-Blokkers. Dat is als het heel vaak voorkomt inderdaad belacheliijk. En Qatar is natuurlijk helemaal bij de gekken af om complete buitenstaanders te 'kopen' inderdaad.
[..]
België naturaliseert er maar op los om het nationale elftal sterker te maken, net zoals Duitsland. Dundee, Vidovic, Weber, Strupar... Die jongens hebben wel een band met Duitsland of België, maar Maxwell, Kalou, Leonardo, Alex en De Mul hebben ook een band met Nederland.
quote:
Ik denk dat Yildirim bewust gekozen heeft en de kans hoog inschat dat hij echt kan doorbreken in Oranje, en met de huidige rechtsbuitens lijkt mij dat terrecht. Hoewel ik wel het idee heb dat het nu nog te vroeg is en hij eigenlijk bij de selectie is gehaald om Turkije te vlug af te zijn.
[..]
Dat zijn dus louter voetbaltechnische argumenten en dat maakt het interlandvoetbal kapot. In elk geval voor de kleinere landen. Nu is Turkije geen klein voetballand, maar het is toch jammer dat ze een speler door hun neus geboord zien die ze oprecht wilden oproepen. Ik heb net zoals jou een beetje het idee dat Yildirim is opgeroepen om Turkije te vlug af te zijn. "Misschien wordt hij wel heel goed, dan hebben we 'm mooi alvast en zijn we Turkije te vlug af".
quote:
En volgens mij hebben de laatste tijd heel veel spelers uit de NLse competitie voor Marokko gekozen
Een goede zaak inderdaad.
pi_24734061
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:35 schreef MaxPower het volgende:
Sack_Blabbath jij moet meer in VBL posten..
Maar dan heb ik geen tijd meer om bij m'n vriendjes in muziek te posten

maar eigenlijk vind ik dat zelf ook wel
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_24734205
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

België naturaliseert er maar op los om het nationale elftal sterker te maken, net zoals Duitsland. Dundee, Vidovic, Weber, Strupar... Die jongens hebben wel een band met Duitsland of België, maar Maxwell, Kalou, Leonardo, Alex en De Mul hebben ook een band met Nederland.
En op de middellange termijn heeft dit het Belgische elftal kapot gemaakt. Geen plaatsing voor EK en WK, de belgische jeugdopleiding ligt op zijn gat, en er spelen meer buitenlanders dan Belgen in de Eerste Klasse (is in de eredivisie wellicht ook het geval, maar hier staat de infrastructuur nog overeind)
quote:
Dat zijn dus louter voetbaltechnische argumenten en dat maakt het interlandvoetbal kapot. In elk geval voor de kleinere landen. Nu is Turkije geen klein voetballand, maar het is toch jammer dat ze een speler door hun neus geboord zien die ze oprecht wilden oproepen. Ik heb net zoals jou een beetje het idee dat Yildirim is opgeroepen om Turkije te vlug af te zijn. "Misschien wordt hij wel heel goed, dan hebben we 'm mooi alvast en zijn we Turkije te vlug af".
Ben ik in zekere zin met je eens, maar dit geldt voor beide kampen. Ook bij Turkije hoorden ze pas van Yildirim toen de Nederlandse media hem Oranje in schreven. Toen ging er bij de Turken een lampje branden om hem snel op te roepen.
pi_24734341
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat geld en die goede organisatie komt er nooit als de beste international die ze kunnen "krijgen" uit de Nederlandse competitie een speler is die niet eens opvalt bij Haarlem. Dat stimuleert die landen helemaal niet om eens wat tijd, geld en energie in een goede voetbalorganisatie te steken.
Dat is zo, maar ook de middelen qua geld, kennis en infrastructuur ontbreken ook gewoon. Misschien dat er een stimuleringsprogramma van de FIFA zou moeten komen wat dit soort landen met potentie ondersteund met geld voor stadions en een goede jeugdopleiding ed. en kennis in de vorm van goede trainers/coaches en kundige officials/bobo's. Dat zou het algemene niveau van het voetbal wereldwijd erg omhoog krikken.
quote:
Ik vind het ook een goed initiatief van de Antillen, op die manier wordt het niveau van het internationale voetbal alleen maar hoger. Normaal zouden ze aantreden met wat amateurvoetballers die van de mat worden geveegd, nu kunnen ze aantreden met profs uit Nederland. Wel moet de interlandkalender beter in elkaar gezet worden, want nu maak je het Antillianen haast onmogelijk om voor hun eigen land te spelen omdat alles elkaar overlapt.
Eens
quote:
1 wereldspeler kan wel het verschil maken tussen net de kwalificatie missen of je net wel kwalificeren. Natuurlijk wint Algerije met Zidane niet het WK, maar het kan wel het verschil zijn tussen 'n overwinning en 'n gelijkspel waardoor je je net wel of net niet weet te kwalificeren voor het WK. Algerije een amateurploeg? Echt niet hoor. Martinique speelt trouwens geen interlands, ze doen in elk geval niet mee aan de WK kwalificatie, net zoals La Reunion en Guadaloupe niet meedoen. Da's een ander verhaal. Niet eens genoeg inwoners om 11 man op te kunnen stellen is ook alweer zo'n onzin. Als de beste spelers door middel van modern imperialisme worden gekaapt door grote voetballanden die al genoeg goede voetballers hebben dan wordt het nooit aantrekkelijk om een goede voetbalorganisatie neer te zetten in zulke landen.
Met 1 of 2 wereldsterren, laat staan sterren kom je niet heel ver hoor. Kijk maar naar veel Afrikaanse landen waar slechts 1 of 2 spelers echt op topniveau meedraaien. Maar vind jij dan ook dat iemand als Seedorf of nog logischer Hasselbaink voor Suriname zou moeten uitkomen?
quote:
Ik ben het er niet mee eens dat toppers de kans moeten krijgen om zich bij een topland te manifesteren, dan ga je toestanden zoals met Qatar krijgen. Is interlandvoetballer leuker als Giggs voor Engeland gaat spelen, Maxwell en Kalou voor Nederland, Ailton en Dede voor Qatar, Zwaanswijk voor Japan, etc? Ik vind echt van niet.

Dit is echt zoiets waarbij ik niet in algemeenheden durf te praten. Sommige jongens daar zou ik me wel goed bij voelen anderen niet. Maxwell zou ik niet direct een goed plan vinden, maar een andere Braziliaan zoals Leonardo die al vanaf zijn 15e bij Feyenoord rond loopt zou ik minder bezwaarlijk vinden. Ik vind het ook anders of een land dit doet bij hoge uitzondering of als standaardbeleid (Duitsland, Belgie). En ook Groot Brittanie vind ik een twijfel geval waar bij de meeste spelers wel ergens in de familie Iers, Noord-Iers, Schots of Welsch bloed heeft en dus alles maar uitkomt voor het 'land' wat het meeste perspectief bied.
pi_24734363
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En op de middellange termijn heeft dit het Belgische elftal kapot gemaakt. Geen plaatsing voor EK en WK, de belgische jeugdopleiding ligt op zijn gat, en er spelen meer buitenlanders dan Belgen in de Eerste Klasse (is in de eredivisie wellicht ook het geval, maar hier staat de infrastructuur nog overeind)
[..]
Het Belgische voetbal is 'ziek' inderdaad. De selecties zitten vol met vierderangs Joegoslaven en Afrikanen en zelfs voor het nationale elftal kunnen eventuele vacatures wel opgevangen worden door middel van naturalisaties. De toestand van het Duitse nationale elftal is ook al niet al te best overigens.

In Nederland valt het qua buitenlandse voetballers nog mee in vergelijking met België.
quote:
Ben ik in zekere zin met je eens, maar dit geldt voor beide kampen. Ook bij Turkije hoorden ze pas van Yildirim toen de Nederlandse media hem Oranje in schreven. Toen ging er bij de Turken een lampje branden om hem snel op te roepen.
Dat geeft ook wel aan dat deze selectie nog wat vroeg is. Al is het ook wel zo dat Turkije geen speler van Go Ahead Eagles zal oproepen voor het nationale elftal. Yildirim is van Eerste Divisie-speler uitgegroeid tot een speler die het goed doet in de Eredivisie en WK is in vrije trappen nemen. Dan kom je in de picture te staan.
pi_24734387
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En daar bestaat een club als Beveren met een complete selectie uit Ivoorkust die puur voor de handel van de voorzitter rondhuppelen. Over moderne slavernij gesproken......
pi_24734418
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En daar bestaat een club als Beveren met een complete selectie uit Ivoorkust die puur voor de handel van de voorzitter rondhuppelen. Over moderne slavernij gesproken......
Da's een verhaal apart inderdaad. Maar zonder die actie was Beveren nu failliet. En er zitten meer supporters dan ooit op de tribune dus het publiek maalt er blijkbaar niet om.
pi_24734449
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:33 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Da's een verhaal apart inderdaad. Maar zonder die actie was Beveren nu failliet. En er zitten meer supporters dan ooit op de tribune dus het publiek maalt er blijkbaar niet om.
Omdat het nu redelijk draait zitten er mensen. Degraderen ze naar de 2e Klasse dan komt er ook geen hond meer kijken. Er zal ook geen jeugdspeler met gezond verstand nog voor Beveren gaan voetballen.

Het is wachten op het moment dat de Belgische voetbalbond deze Ivorianen gaat naturaliseren om ze ook bij de Rode Duivels te kunnen opstellen.
pi_24734457
De jeugdopleiding van Beveren staat in Ivoorkust
pi_24734489
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:35 schreef MaxPower het volgende:
Die jeugdopleiding is niet eens van Beveren. Beveren heeft uiteindelijk helemaal niets te vertellen over die spelers. Guillou moest gewoon een plek hebben waar hij zo veel mogelijk Afrikaantjes neer kon zetten zodat er een paar boven het maaiveld uitsteken en voor veel geld te verkopen zijn. Toevallig is dat Beveren geworden.

Het is niet alleen Beveren overigens. Genoeg andere teams die nauwelijks nog Belgen in de basiself hebben.
pi_24734568
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:35 schreef MaxPower het volgende:
Die voorzitter is er daar (ASEC?) toch uitgeflikkerd vanwege allerlei duistere toestanden? Volgens mij mag die man zelfs heel Ivoorkust niet meer in.
pi_24734584
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Die voorzitter is er daar toch uitgeflikkerd vanwege allerlei duistere toestanden? Volgens mij mag die man zelfs heel Ivoorkust niet meer in.
Guillou bedoel je? Die heeft in Ivoorkust inderdaad wat conflicten. Beveren kreeg laatst van de FIFA ook al een draai om de oren.
pi_24734607
Volgens mij heeft ie het redelijk dichtgetikt met contracten. Hij is in hoger beroep iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')