http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=4498quote:Na boze moslims en oproerige sikhs voelen de christenen zich wat op de achtergrond gedrukt. Ook zij willen nu laten zien dat hun god niet met zich laat sollen en dat ze hun geloof serieus nemen. De christelijke beweging Focus on the Family heeft namelijk de oorlog verklaard aan de vrolijke diepzeespons SpongeBob SquarePants....jawel, je leest het goed.
De populaire animatieheld is, samen met vele collega's, te zien in de video-clip bij een remake van We Are Family. Doel van de clip: het bevorderen van tolerantie bij kinderen tegenover anderen, andere culturen en andersdenkenden. Dit schoot de zelfverklaarde boodschappers van god direct in het verkeerde keelgat, want hierdoor zouden hun kinderen wel eens tolerant kunnen worden tegenover homosexuelen, en dat kon toch echt niet de bedoeling zijn.
Aangezien SpongeBob al langer in de verdachte hoek zat, hij loopt immers iets te vaak hand in hand met sidekick Patrick en kijkt graag naar The Adventures of Mermaid Man and Barnacle Boy, beschuldigen de eerdergenoemde christenen de makers er nu van hun kinderen te manipuleren en hersenspoelen. De advocaat van SpongeBob raadt de critici aan hun medicijnen weer eens in te nemen.
Vanaf 3 februari draait The SpongeBob SquarePants Movie overigens in Nederland.
Bron: New York Times
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:40 schreef Cruoninga het volgende:
Best erg eigenlijk. Zoveel bekrompenheid....
Kan die Spons zelf al niet eens meer reageren?quote:De advocaat van SpongeBob raadt de critici aan hun medicijnen weer eens in te nemen.
euhm doe maarquote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
moet ik dan mijn ava veranderen om geen homo te zijn?
Ik zou vast onderduiken voor het geval ze je aanklagen voor het hersenspoelen van onschuldige kindertjes.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
moet ik dan mijn ava veranderen om geen homo te zijn?
Echt triest van de zogenaamde 'gelovigen' om zo´n conclusie te trekken over een tekenfilmfiguur. En wat dan nog als die homoseksueel zou zijn. Dat schijnheilig geleuter van die zogenaamde 'gelovigen' hangt me enorm de keel uit.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:58 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
echt triest om zo'n conclusie te trekken...
KOM OP mensen ! hoe kan je nou een geheel volk veroordelen op de uitspraak van een kleine groep ervan !?
Gelovigen anders wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:25 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
God haat niemand...
Als christenen willen bewijzen dat God homosexuelen haat mogen ze dat met bijbelteksten komen bewijzen
misschien komen we nu op een geheel andere discussie, maargoed...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, de redenering is dan: "God haat de persoon niet, maar wel zijn/haar (seksuele) daad". Je mag dus wel homoseksueel zijn, maar je mag niet leven naar je aard. Iemand als homoseksueel ter wereld laten komen en hem/haar vervolgens verbieden om zijn hart te volgen, vind ik nou niet echt een teken van liefde, maar goed. Dan is vervolgens de redenering: "Ieder draagt zijn eigen kruis". Ja, daaaaag.
Bij mijn weten is volgens de christelijke leer elke zonde in gods ogen even erg. Dus waar zeiken die christenen eigenlijk over? Volgens diezelfde leer is namelijk niemand zondeloos en dus zijn christenen even zondig als homoseksuelen of wie dan ook...
en wat wil je hier mee zeggen dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:35 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Gelovigen anders wel.
Kijk maar de abortustegenstanders of de homofoben.
Dat er zich mens noemende personen zijn die het geloof misbruiken om anders denkenden schade te berokkenen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:39 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
en wat wil je hier mee zeggen dan?
klopt, je hebt helemaal gelijk...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:45 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Dat er zich mens noemende personen zijn die het geloof misbruiken om anders denkenden schade te berokkenen.
Ik vermijd helemaal niets. Ik heb geen geloof, ik tracht alleen maar te redeneren vanuit het christelijke denken (dat ik wel van binnen uit ken). En bij mijn weten denken christenen dat god de mensen geschapen heeft. En dus ook de homoseksuelen. God is toch almachtig, waarom zorgt hij dan niet dat er geen homo's geboren worden als hij er zo'n hekel aan heeft dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar liefhebben...?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:37 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik vind het moeilijk om uitspraken te doen over 'God heeft iemand homosexueel gemaakt...'
ik denk dat je zulke uitspraken moet vermijden
Ik persoonlijk doe dat ook niet, maar ik begin wel een beetje de pest in te krijgen over een geloof wat zoveel haat en onverdraagzaamheid voortbrengt. Als het aan mij lag zouden alle religies liever gisteren dan morgen worden afgeschaft.quote:elke zonde is idd even erg in Gods ogen en het klopt dat christenen zulke uitspraken niet moeten doen
maar mijn punt blijft: reken dit niet toe op alle christenen want dat is onzin!
Wat is homosexualiteit dan ?!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vermijd helemaal niets. Ik heb geen geloof, ik tracht alleen maar te redeneren vanuit het christelijke denken (dat ik wel van binnen uit ken). En bij mijn weten denken christenen dat god de mensen geschapen heeft. En dus ook de homoseksuelen. God is toch almachtig, waarom zorgt hij dan niet dat er geen homo's geboren worden als hij er zo'n hekel aan heeft dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar liefhebben...?
geloof heeft idd voor veel haat en onverdraagzaamheid gezorgd...quote:Ik persoonlijk doe dat ook niet, maar ik begin wel een beetje de pest in te krijgen over een geloof wat zoveel haat en onverdraagzaamheid voortbrengt. Als het aan mij lag zouden alle religies liever gisteren dan morgen worden afgeschaft.
tss...jaja tis gwoon makkelYkquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ben je te lui om 'ij' te typen?
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:04 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
De zondeval heeft ervoor gezorgd dat deze dingen erzijn...
hij heeft wel deels gelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:47 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
klopt, je hebt helemaal gelijk...
en je denkt dat alle gelovigen zo zijn?
is dit het punt waardoor je van het geloof bent afgestaptquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Ja, hoor. En voor de zondeval aten leeuwen geen lammetjes. Dream on, my friend, if it makes you happy.
yow bro nog nuchter?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:04 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
De zondeval heeft ervoor gezorgd dat deze dingen erzijn...
Ja, hoor, het kon niet uitblijven. De gelovige gaat psychologiseren over welke traumatische ervaring ervoor heeft gezord dat de atheïst het juk des geloofs heeft afgeworpen. Eén woord: ratio. Als je er uitleg bij wil, verwijs ik je naar de volgende site: http://www.geocities.com/paulntobin/index.html.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
is dit het punt waardoor je van het geloof bent afgestapt![]()
![]()
ik ga niks psychologiserenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, hoor, het kon niet uitblijven. De gelovige gaat psychologiseren over welke traumatische ervaring ervoor heeft gezord dat de atheïst het juk des geloofs heeft afgeworpen. Eén woord: ratio. Als je er uitleg bij wil, verwijs ik je naar de volgende site: http://www.geocities.com/paulntobin/index.html.
Ik heb niet zulke lange tenen hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:21 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik hoop dat je mijn uitspraken niet kwalijk neemt, ik kan niet alles zo verwoorden als ik het zou willen
Ik snap het al. Er staat een punt achter die link:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hee, dat is raar. Via de link doet 'ie het inderdaad niet. Met copy en paste doet 'ie het wel.
Een tekenfilm verbannen voor die strakke kleding? Hell no!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:14 schreef nikky het volgende:
Nou dan gaan we Totally Spies ook afschaffen zeker
En dan kun je ook die 5 punten zien als 5 roze driehoeken. Nee spongebob is niet de homo, maar Patrick.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het trouwens wel verdacht dat dat vriendje van hem (die zeester) roze is...
Geen tijd, ging vreemd met Tinky Winky; de tasjeszwaaiende Teletubbie.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:18 schreef Djaser het volgende:
[..]
Kan die Spons zelf al niet eens meer reageren?
Oh ja, ik herinner mij nog dat er geruchten gingen over de seksuele voorkeur van Tinky Winky. Het is dus waar. Waar moet dat heen met deze wereld als kinderen al niet eens meer kunnen rekenen op normale, heteroseksuele rolmodellen?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:19 schreef Sater het volgende:
Geen tijd, ging vreemd met Tinky Winky; de tasjeszwaaiende Teletubbie.![]()
Ja, en buiten de uitzendingen om doet hij het met de Teletubies.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:44 schreef SCH het volgende:
Ik dacht het al wel, ik vond die spongebob altijd al een enge nicht
Nee, want Tom Kenny spreekt die spons in wanneer er een aflevering wordt opgenomen. En dat was dit moment niet het geval.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:18 schreef Djaser het volgende:
[..]
Kan die Spons zelf al niet eens meer reageren?
Tja, dat is Amerika - land of the freedomquote:Op zondag 23 januari 2005 00:19 schreef Halfgedraaide het volgende:
Is dit geen pure discriminatie tegen homo's?![]()
Zozo, in Amerika ben je (nog steeds) vrij in je seksuele voorkeur, men verplicht je enkel niet om de mening van anderen (i.c. dat homoseksualiteit o.k. is) te delen.quote:Op zondag 23 januari 2005 00:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, dat is Amerika - land of the freedom
Nou nou, zo vrij ben je in grote delen van Amerika niet hoor.quote:Op zondag 23 januari 2005 00:57 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Zozo, in Amerika ben je (nog steeds) vrij in je seksuele voorkeur, men verplicht je enkel niet om de mening van anderen (i.c. dat homoseksualiteit o.k. is) te delen.
Ik was inderdaad van plan om B&A in Amerika te introduceren, maar ik zal maar wat voorzichtiger zijn nu... De Baron is nou niet echt het toppunt van mannelijkheid met zijn roze sokken en varkentjesdas...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:37 schreef pieter_pontiac het volgende:
Dit MEEN je niet, wat zitten daar voor jankerds dingen te zoeken om over te gaan zeuren.
Wat is het volgende, een Bassie en Adriaan boycot omdat je daar ook wat achter kan zoeken als je triest en bekrompen bent?
volgens Bush welquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:04 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Wat is homosexualiteit dan ?!
is het een keuze?
i
Zo spreekt de Heer der Heerscharen: " Dezulken als Spongebob en Tinky Winky zal het vergaan naar hunne duistere [dark room] daden."quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh ja, ik herinner mij nog dat er geruchten gingen over de seksuele voorkeur van Tinky Winky. Het is dus waar. Waar moet dat heen met deze wereld als kinderen al niet eens meer kunnen rekenen op normale, heteroseksuele rolmodellen?
En hun bloed zal over hen en over hun kinderen komen.quote:Op zondag 23 januari 2005 11:21 schreef Sater het volgende:
Zo spreekt de Heer der Heerscharen: " Dezulken als Spongebob en Tinky Winky zal het vergaan naar hunne duistere [dark room] daden."![]()
Bekrompenheid komt echt niet alleen in Nederland voor hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:40 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Best erg eigenlijk. Zoveel bekrompenheid....
Waarna hun zonden nóg roder dan scharlaken zullen zijn.quote:Op zondag 23 januari 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En hun bloed zal over hen en over hun kinderen komen.
nee, dat zou dan weer te seksueel zijn. immers zijn gelovigen vak ook enorm huiverig voor zoiets zondigs als seks.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:52 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik denk dat we Spongebob maar moeten gaan vervangen door een door vrouwen geobsedeerde zeepok die elke aflevering minstens 3 vrouwtjes-zeepokken aan zijn tentakel rijgt.
Dat zou een goed heterosexueel "role model" zijn.
Waarom denkt gij dat den Boze met een enorme Pik is uitgerust?quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:13 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, dat zou dan weer te seksueel zijn. immers zijn gelovigen vak ook enorm huiverig voor zoiets zondigs als seks.
maar datv strakke broekje van hem is wel verdachtquote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:10 schreef mrkanarie het volgende:
spongebob is vet, ik heb de dvd, wellicht niet orgineel, maar ik heb de dvd met seizoen 1
quote:De advocaat van SpongeBob raadt de critici aan hun medicijnen weer eens in te nemen.
homo - eroestisch.quote:Op maandag 31 januari 2005 06:53 schreef perezoso het volgende:
Ik zag gisteren een aflevering waarbij er over een ijzeren anus gesproken werd, dat schiet natuurlijk in het verkeerde keelgat bij USA
MUHAHAHAHA, ja mensen GOD HAAT NIEMAND. *Proestquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:25 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
God haat niemand...
Als christenen willen bewijzen dat God homosexuelen haat mogen ze dat met bijbelteksten komen bewijzen
quote:naam veranderen in spongebob queerpants lijkt me wel zo gepast
Volgens de bestaande geloofsdoctrines grijpt god niet in in de vrije wil van de mens. Waarom zouden christenen dat wel moeten doen? Weten zij soms beter dan god wat goed is voor mensen? Menen zij mensen te kunnen dwingen tot 'liefde voor god'?quote:Op zondag 13 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:
Goede zaak de homoseksualiteit een halt wordt toegeroepen door deze geloofsvaste Christenen.
Van harte mee eens. Het homogif druipt Spongebob uit de sponsgaten. Merk op dat de Drie Biggetjes broekloos rondlopen. Trioseks?quote:Op zondag 13 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:
Goede zaak de homoseksualiteit een halt wordt toegeroepen door deze geloofsvaste Christenen.
[..]
quote:Op zondag 13 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Behalve elkaar in het kruis tasten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:06 schreef sjun het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hebben die kruizenkijkers niks beters te doen?
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:09 schreef Sater het volgende:
[..]
Behalve elkaar in het kruis tasten.![]()
Mobiel voosgevaar.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:14 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
en hoe moet ik dit uitleggen?
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:18 schreef Sater het volgende:
Sprookjes zijn minstens zo zedenverwilderend. Hield de prins zijn handen boven de dekens, toen hij Doornroosje wakker kuste?
De dans ontspringende pedofiele predikers?quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:18 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Waar doet die Patrick menig zedeprediker aan denken?
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:22 schreef Sater het volgende:
[..]
De dans ontspringende pedofiele predikers?![]()
Wie de queerpants past, trekke hem aan.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:21 schreef sjun het volgende:
[..]
[afbeelding]
Geen idee maar zou Spongebob wat van doen hebben met de Vereniging Martijn?
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:25 schreef Sater het volgende:
[..]
Wie de queerpants past, trekke hem aan.![]()
Laat de kinderkens tot mij komen en verhinder het hun niet.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:33 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
SpongeBob is een echte kindervriend.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:41 schreef Sater het volgende:
[..]
Laat de kinderkens tot mij komen en verhinder het hun niet.![]()
Beoogde PvdA - premier?quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:44 schreef sjun het volgende:
[..]
[afbeelding]
SponsBob voor volk en vaderland...
Jezus veranderde water in wijn, en wijn in zijn bloed.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:49 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
een beetje tolerantie kan geen kwaad...
Het omgekeerde alziend godsoog.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:59 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Zo'n driehoek roept ook bepaalde associaties op...
Waarom niet? Ik word door die christenen ook over een kam gescheerd met iedere andere niet-christen. Wat mij betreft laten ze de kinderen zelf beslissen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:54 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Laten we niet meteen alle christenen en God hierdoor veroordelen zoals sommige doen in hun reactie...
Het is natuurlijk niet voor niets dat in de Vrij Nederland van 12 februari 2005, Katern: Kunst & cultuur p.62-65 aandacht is besteed aan deze méér dan een een commerciële kinderlokker . Vrij Nederland en de PvdA zijn als politiek en pers wel vaker twee handen op één buik geweest (ondanks de voorzichtig kritische tekening van Wouter Bos en zijn beginselprogramma op pagina 7 van nummer 5 van 5 februari 2005).quote:
yepquote:Op dinsdag 22 februari 2005 02:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Spongebob is het teken, wat opgedrongen wordt aan de jeugd, van moreel verval. De tekenfilm serie bevat tevens geen geweld. Het is slecht om kinderen niet te laten wennen aan geweld in een samenleving die binnen niet al te lange tijd totaal gedestabiliseerd zal zijn.
SponsBob inspireert zelfs al tot (zelfvervullende) profetiën.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 02:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Spongebob is het teken, wat opgedrongen wordt aan de jeugd, van moreel verval. De tekenfilm serie bevat tevens geen geweld. Het is slecht om kinderen niet te laten wennen aan geweld in een samenleving die binnen niet al te lange tijd totaal gedestabiliseerd zal zijn.
Laatstgenoemde levert de geestverruimende joint.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 08:00 schreef sjun het volgende:
[..]
SponsBob inspireert zelfs al tot (zelfvervullende) profetiën.
en hoe zit het met SponsBong?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |