abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:04:34 #101
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24805378
wel makkelijk dat job de broeken van katja aan kan

was eigenlijk ook wel heel erg benieuwt hoe het met suusje is
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:09:04 #102
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24805498
Chiara is vandaag lid geworden van de bilbliotheek, na de registratie liepen we naar de kinderadeling, en Chiara vond het geweldig, "Boekjes, boekjes!" riep ze uit volle borst. Ze wist niet waar ze begonnen moest, echt heel leuk Overal kijken, alles aanraken!
"Nijntjuuuuuh!!!!" schreeuwde ze door de bieb en ze ging op alle stoelen zitten, om er boekjes te lezen. Toen kwam er een meisje en die ging op een verhoging zitten in van die plofzakken met een boekje, en Chiara kopieerde dat gedrag. Het meisje en Chiara gingen samen spelen in de zakken en met boekjes en ondertussen heb ik wat boekjes bekeken en verzameld. Chiara vond het zo leuk, ze wilde niet naar huis, maar de oma van het meisje wilde ook weg, dus gingen we samen weg... "Daaaag meisje" riep Chiara dr tig keer na...
Thuis had ze het steeds weer over de bibi...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24805919
Suus had sinds gisteraaf als extraatje grote groene snottebellen, dus vanmorgen toch maar weer even naar de HA gegaan.. en ze heeft dus gewoon een flinke voorhoofdholte-ontsteking Waarschijnlijk knalde dat kind uit elkaar van de koppijn en wou ze daarom dus niet slapen (=liggen?) de afgelopen dagen...

Hebben nu een AB en een neusspray....

Leuk dat de Bib zo goed bevallen is Mel! Ik ga er zeker als Suus tegen de 2 aanloopt ook naar toe met haar!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24805970
oh wat leuk Mel! Ik ben ook gek op de bieb en hoop dat ik mijn boekengekte over akn brengen naar haar. Wil haar dadelijk ook zo snel mogelijk mee nemen, maar ik zat zefl ook meer te denken richting de 2 jaar.

Ze is vandaag trouwens voor de 2e keer naar het KDV geweest en wederom ging het slapen daar slecht. Ze kwam met vuurrode wangen thuis en ze keek toch moe uit haar ogen!!!! Dus ze lag weer zo vroeg in bed, 6 uur was het geloof ik. Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt. Uit voorzorg gaat mama ook maar slapen
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 22:31:42 #105
43556 miss_dynastie
pi_24806000
Suus

Danosa, wat vroeg inderdaad!!!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:56:46 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24806565
Oeh, ik heb twee jaar geleden voorhoofdsholteontsteking gehad en ik knalde inderdaad uit elkaar van de koppijn. Arme Suus. Bij mij sloeg de antibiotica gelukkig snel aan, hopelijk bij haar ook.

Leuk, de bieb. Wij zijn ook lid, maar ik heb een zwak voor boeken, dus ik koop heel vaak boekjes voor Job en Katja. De bieb hebben we dan ook nog niet echt nodig gehad.

Danosa, ik hoop dat Jadey snel ook lekker gaat slapen op het kdv, want iedere keer een oververmoeid kind is ook niet alles.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:59:05 #107
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24806606
Danosa, Jadey is nog iets te jong voor King hoor

Suus, beterschap!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24807177
Suus Beterschap!! Toch zit je moedergevoel dat er iets aan de hand is wel goed Luckepuck, alleen jammer dat niet meteen duidelijk was wat er aan de hand is.

Wat vervelend dan Jadey niet lekker wil slapen op het kdv Danosa. En dat voor zo'n slaapkoppie.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24811616
Mama heeft lekker uit kunnen slapen, heb Jadey om half 10 er maar uitgehaald
Tja, ze wil gewoon daar niet slapen, maar ze wordt er niet sjagerijnig van ofzo hoor. Ze speelt erg driftig daar. Ze is ook volgens de leidsters erg ondernemend en zelfstandig, zou dat komen doordat ze veel thuis is?

Och wat sneu voor Suus dat ze zoveel last heeft. Maar hopen dat het snel werkt. Hoe is het vanacht gegaan?

Enne....Jadey vindt King errug leuk jah!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:11:12 #110
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24815429
suus beterschap hoor...
geen wonder dan dat je zo huilde dat kan echt pijn doen...
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 15:47:35 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24816038
heb je nog een klacht tegen die assistente ingediend, luckepuck? ik zou het in ieder geval niet over mijn kant hebben laten gaan.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:07:36 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24819627
lady-wrb, je Teletubbiepuzzels zijn een groot succes hier. Elke dag worden ze wel een paar keer gemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24820748

Kan deze week over gedaan worden? Vanmiddag is Suus lekker aan het hobbelen door de kamer, ze komt te vallen... en klettert zo met haar kin op de tafel!

Beide voortandjes (boven) zijn dwars door haar tong heen geboord! Ze kan een piercing in!

Overal bloed, ik pakte haar vast en mijn trui was binnen notime doorweekt met bloed, het truitje van Suus was binnen notime doorweekt en ook hub bleef niet ongeschonden.

Direct de HAP gebeld, ik wist in paniek totaal niet meer wat te doen....

Gelukkig was HUB nog zo snugger om gelijk een natte koude lap op haar tong te doen en aan de foon kreeg ik te horen dat het bloeden niet te lang mocht duren. mocht het nu vanavond nog bloeden dan moet ik naar de HAP komen met haar....

Wat een ellendige kat-met-een-u week...
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:18:27 #114
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24821010
he suusje toch het zit je niet mee he....
bloed het nog luckepuk of is het gestopt...
pi_24821514
Luckepuck

pi_24821595
Jemig Luckepuck wat erg! Gaat het vanzelf weer dicht? Ach gos die meid toch. Heb zelf ook eens zoiets meegemaakt, ik was alleen en besefte me dat ik vooral mijn koppie erbij moest houden anders worden ze nog meer overstuur. Maar wat zou jij het ook moeilijk gehad hebben zeg. Dikke kus, aan Suus maar ook voor jouw!
pi_24821769
Ach gos, arme Suus, wat balen allemaal... Sterkte!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24823397
Luckepuck jemig wat zul jij je rot geschrokken zijn.
Hoe is het nu met Suus?
Veel sterkte voor Suusie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24823665
Ze slaapt eindelijk... elke keer door duimen en drinken ging het weer open en begon het weer te bloeden, dus toch maar ff de HAP gebeld en dat kon op zich weinig kwaad als het maar bij "even" bloeden bleef en niet door bleef gaan. Dat doet het gelukkig niet...

Kheb er een flinke koppijn aan over gehouden en krijg nu elke keer bijna een hartverzakking als ze weer door de kamer stapt..
pi_24823711
Hoe is ze er zelf onder? Huilt ze veel, vind ze het eng?

Kus voor jou
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:35:47 #121
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24823863
Arme Suus en arme Luckepuk. Veel sterkte en beterschap!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_24823988
Wat erg, Luckepuck, wat zullen jullie geschrokken zijn! Sterkte!
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2005 @ 01:34:03 #123
43556 miss_dynastie
pi_24827053
Suusje toch, wat een pechweek voor jullie
pi_24832132
Ik moet vreselijk inlezen dames!! Maar stuitte al wel op zielig naar-school-gaan-verhaal okeeeeeee......*vreselijk wennen moet*

Maar allereerst Belana nog van harte gefeliciteerd met de nieuw verworven status "dreumes" voor de kleine man...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24832167
jeetje suus!!!!!!!!!!! Omg, wat heftig zeg, al dat bloed hoest nu met de tong (auw)
DANYEL EN THIJS
  zondag 30 januari 2005 @ 14:37:57 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_24832872
Thanks catoot, voor jullie ook al bijna zover

Oche jezus, arme suus man!! Wat moet jij vreselijk geschrokken zijn zeg!! dikke
stormy waters...
sailin'
pi_24833114
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:35 schreef danosa het volgende:
Mama heeft lekker uit kunnen slapen, heb Jadey om half 10 er maar uitgehaald
Tja, ze wil gewoon daar niet slapen, maar ze wordt er niet sjagerijnig van ofzo hoor. Ze speelt erg driftig daar. Ze is ook volgens de leidsters erg ondernemend en zelfstandig, zou dat komen doordat ze veel thuis is?

Och wat sneu voor Suus dat ze zoveel last heeft. Maar hopen dat het snel werkt. Hoe is het vanacht gegaan?

Enne....Jadey vindt King errug leuk jah!
Nee aan de verstandige leiding van mamma Danosa. Gelukkig is Jaddey nog te klein om [lastige] vragen te stellen. Onze toen vijf jaar zijnde zoon Leo toen hij ons bed hoorde kraken: " Wat doen jullie daar?" Tja, en daarop kwam toen géén uitleggend antwoord. Nu wel? Of tóch maar niet?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2005 @ 14:59:39 #128
43556 miss_dynastie
pi_24833210
Luck, hoe is het nu met Suus, zijn jullie nog langs de HAP geweest?
  Jubileum moderator zondag 30 januari 2005 @ 19:29:32 #129
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24837881
Agos wat heeft Suusje een pechweek Gelukkig zijn haar tandjes niet afgebroken Luck, dan was je nog verder van huis.

Zielig hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24837954
Hoe gaat het nu met Suus Luckepuck?
pi_24848267
Lucky hoe is het nu met Suus?

We hebben dit weekend Wilyan gemeten en gewogen...........

Vrijdag 28-01-2005..
Wilyan 21 maanden
91 cm. en (schrik niet, heb ik al gedaan) ongeveer 18 kilo (!!!!!)
[insert hier een grote flauw-val-smilie]

Ik vond hem de laatste tijd zo zwaar worden, ik kon 'm al bijna niet meer tillen en als hij in de wagen zat was die ook al zo moeilijk te besturen. Dus ik had al zoiets van: als we bij zijn opa en oma zijn moet hij maar weer eens op de weegschaal...

Ik ben er toch best wel van geschrokken. 18 kilo is (volgens het groeiboekje) het gemiddelde gewicht van een kindje van ongeveer vier jaar..
We gaan nu ook maar zo snel mogelijk naar een andere autostoel op zoek. De maxi cosi Priori die hij nu heeft kan geloof ik tot 18 kilo.

* Wilyan's groeigrafiek *

Zo dik is ie nou (toch) ook weer niet.. Hij is gewoon (verschrikkelijk) GROOT!

Meer foto's in het fototopic...

(Misschien kan ie samen met Tobias iets oprichten.. Club/Groep voor jongetjes met ZWARE BOTTEN! )
W ~ H ~ T
pi_24848715
Dat is inderdaad niet licht. Die groeicurve van hem schiet er helemaal boven uit!
Wat vindt het consultatiebureau ervan dan? Hij is nog geen 2 jaar toch? (Vanaf 2 jaar wordt pas van overgewicht gesproken. Myrthe zit ook bovenin de curve dus ik heb dat soort dingen pas uitgezocht; het cb deed er nu moeilijk over en over 2 maanden bij de volgende controle mag ze van hen niet zoveel meer zijn aangekomen.)
Hier kun je het BMI van kinderen berekenen, en hier heb je de bijbehorende tabel van het voedingscentrum.
pi_24848782
Je hebt nu trouwens de weegschaal van je ouders gebruikt zie ik, maar er wordt aangeraden altijd dezelfde weegschaal te gebruiken, met dezelfde hoeveelheid kleding. Misschien scheelt dat nog iets? En hij is de laatste 3 maanden ineens heel hard gegroeid volgens die curve, 4 kilo in 3 maanden.. andere eetgewoontes ofzo?
Vervelend is dat, he, als er iets niet volgens de maatstaf lijkt te gaan?
pi_24848881
Hij is nu 21 maanden en word dus 28 april 2 jaar.

Hij heeft trouwens altijd al zo'n eind boven de tabel gezeten, al vanaf zijn geboorte. Bij het CB maakten ze zich er nooit druk om want qua lengte zit hij ook boven de curve en ze vonden dat dat het ook wel wat compenseerde.
Hij ziet er verder ook niet echt dik uit. Hij is gewoon een flinke beer. Groot, stevig en met de bouw van zijn mamma..

Ik ben ook altijd zo geweest.. Dit was ik zo rond dezelfde leeftijd.

Ook geen kleintje... Maar ook niet overdreven dik ofzo..
W ~ H ~ T
pi_24848965
De laatste twee keren is hij bij mijn schoonouders op de weegschaal geweest.

Als het goed is krijgen we in maart weer een oproep voor het CB.
(ik had laatst al eens gebeld, ik vond het zo lang duren... )
W ~ H ~ T
pi_24849021
Myrthe is ook eerder stevig dan dik. Maar omdat overgewicht steeds meer voorkomt en cb's dat al jong moeten opsporen om er nog wat aan te kunnen doen zijn ze er nu erg alert op. Sommige cb's verwijzen ouders van 1-jarigen daarom al door naar een dietist, en dan mogen die kinderen dus geen ranja/roosvicee/snoep/chips ed meer en moeten ze normale hoeveelheden eten voor kinderen van die leeftijd. Dus ik ben erg benieuwd hoe zwaar Myrthe over 2 maanden is en wat het cb er dan van vindt.
Wilyan lijkt inderdaad erg op jou, wat leuk. En wat zie je er netjes uit met die schoenen en kousen.
pi_24849125
Ik vind het allemaal zo'n onzin dat zenuwachtige gedoe op de Cb's. Bo werd als Baby ook te dik bevonden. En eht is nu met 3 jaar allemaal goed gekomen. Ze is erg lang voor de leeftijd en nu zit ze ineens met haar gewicht op een gemiddelde. Terwijl ze aangezien haar lengte weer hoger mag zitten.
Wyllian is wel zwaar, maar ook groot.
Janneke is nu ook een prop. Maar goed die had ook een startgewicht van 4 en een halve kilo. Ze eet alles op wat ze "mag" eten. Bij Bo maaktte ik me er nog druk om. Door al het overspannen gedoe op het CB. Nu niet meer. Als je zelf weet dat je je kind niet overvoert maak je dan asjeblieft niet druk.
Bij mij zouden ze door de stront kunnen zakken als ze met 1 jaar over een dieetist zouden beginnen. Ik heb ook met mezelf afgesproken dat als ze er nu over beginnen bij Janneke ze de wind van voren krijgen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat kinderen die telkens maar horen dat ze te dik zijn veel meer kans krijgen op een eetprobleem (kijkt naar zichzelf nu )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24849211
Wilyan was ook 4550gr. / 9 pond bij de geboorte. En heeft dus sindsdien ook altijd ver boven de curve gezeten.
Cb deed er ook nooit moeilijk over omdat lengte en gewicht samen een ander plaatje gaven dan alleen "te dik". Het compenseerde elkaar wel.

Maar ik moet wel zeggen dat ik toch wel een beetje schrok van deze uitschieter. Ik verwachte zelf dat hij zo rond de 16 kilo zou zitten.
W ~ H ~ T
pi_24849234
Maar eet hij "normaal" op een dag?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24849601
  • 's Ochtend eet hij meestal een banaan.

• Tussen de middag 2 of soms drie plakken brood met een halve beker melk of een beker yoki (karnemelk met Slimpie, slimpie is suikervrij)
    (eerst twee boterhammen op elkaar met vleeswaren of kaas ertussen, wil hij écht meer dan nog eentje met 'likkebek' pasta of jam o.i.d.)

• 's Middags soms een koekje bij het drinken.

• 's Avonds warm eten
    (meestal één schep(je), hoeveel hij dan eet ligt er ook aan of hij het heel lekker vind of niet)

Toetjes krijgt hij niet zo heel vaak.
    Drinken is meestal 2 soms drie bekers á 420ml op een dag.
  • W ~ H ~ T
    pi_24849611
    klinkt heel veel idd, maar ja.....hij is natuurlijk ook wel echt klein. CB's.....ik vertrouw ze toch niet zo hoor, met hun thematische aanpak van dingen: nu is het weer dik zijn. Ik denk dat je een kind vanaf een jaar of vier, vijf pas echt in de gaten moet houden, tot dan toe is het toch babyvet. (denk ik, of ben ik nu naief????)
    DANYEL EN THIJS
    pi_24849645
    Snoep en koekjes vind hij heerlijk maar krijgt hij niet veel.
    Koekjes dus één soms twee keer per dag maar snoep krijgt hij bijna helemaal niet.
    W ~ H ~ T
      maandag 31 januari 2005 @ 13:50:36 #143
    54058 babyfeet
    08-09-2010 Trouwen!!!!!
    pi_24849748
    ik vind Wilyan niet dik hoor..
    ik heb de BMI van kyllian is gedaan en hij is zwaarlijvig waar dan?
    hij heeft helemaal geen vet aan zijn lijf...
    maar hij is dan ook lang voor zijn leeftijd ik maak me er niet druk om hoor.
    ik vind ook niet dat hij te veel eet zo eet kyllian ook soms nog wel meer..
    pi_24849991
    Babyfeet als ik Kyllians gegevens invul (2,5 jaar - 100 cm - 18 kilo) heeft hij een normaal gewicht.

Van hoeveelheden eten voor peuters/dreumesen weet ik niets.. Misschien kun je iets met het Voedingscentrum?
    Waarom krijgt hij eigenlijk een banaan als ontbijt ipv brood?

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 31-01-2005 14:10:55 ]
    pi_24850095
    Die BMI testen trek ik me sowieso niks van aan.
    Ik was volgens die testen ook altijd te zwaar, terwijl dat toendertijd best meeviel. Ik ben wel altijd behoorlijk breed geweest maar dat is nou eenmaal de bouw van mijn familie.
    Nu? Ja nu ben ik wel te zwaar maar ik fiets nou eenmaal niet meer de 10 tot 40 kilometer per dag die ik toen fietste. Ik ben bij de zwangerschap van Wilyan veel aangekomen, mede door de bekkenproblemen. Door die bekkenproblemen werd het ook nog een keer weer moeilijk om het er weer af te krijgen. En nu ben ik zwanger en mag niet afvallen. Ik kijk wel weer verder als Gupje er is.

Ik vind Wilyan nog steeds niet dik. Hij is GROOT, en ja hij is ook stevig.
    Maar als je naar hem kijkt in het zwembad bijvoorbeeld heeft hij helemaal geen dikke buik ofzo. Hij heeft best wel een gespierd buikje!
    Maar als hij eens ziek is kan hij ook wat afvallen zonder dat hij echt magertjes word.
    W ~ H ~ T
    pi_24850226
    Ik geef hem 's ochtends een flinke banaan omdat hij een lange slaper is.
    Hij is vaak pas rond half tien wakker.

Buiten dat heeft hij dan weinig trek in brood. Als hij 's ochtends al een broodje eet wil hij er weer niks op hebben..

's Middags wil hij weer geen fruit, of ik vergeet het dan ook nog wel eens..
    Het is dus eigenlijk een soort van compromis.
    Zo heeft hij toch nog iets van een ontbijt en heeft hij iig zijn fruit voor die dag.
    W ~ H ~ T
    pi_24850528
    Logisch dan idd.
    Misschien kun je die banaan 's morgens dan afwisselen met peer en appel enzo? Ze noemen bananen ook wel eens 'dikmakers' omdat ze veel energie leveren, en energie die je niet verbruikt zet aan.
    Het lijkt idd gewoon zijn bouw te zijn, maar hij is per week zo'n 250 gram aangekomen volgens die grafiek de laatste maanden en dat is wel veel, iig meer dan Myrthe per week aankomt.
    Maarja, ik heb verder ook geen adviezen ofzo hoor. 't Zal wel goedkomen.
    pi_24850837
    Ik zit te wachten op van die gele kiwi's...
    Die vinden we allebij

Ja, dat is dus ook het probleem Wilyan eet het liefste banaan.
    Appel en peer moet je schillen of iig in stukken snijden en dan krijgt meneer 'vieze' handen en weigert hij het op te eten. Ik heb ook al geprobeerd om het aan een vorkje te prikken maar ..

Ik ga het straks nog wel een keer proberen. Michiel heeft per ongeluk andere appels meegenomen, mischien kan ik 'm daar mee strikken..
    W ~ H ~ T
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2005 @ 14:47:46 #149
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_24850901
    Je zou de appel kunnen raspen, Jonnetje, dan kan hij het met een lepel eten. Wat je ook eens kunt proberen is yoghurt met een beetje muesli en een scheutje roosvicee. Fruit kun je er ook doorheen doen, in kleine stukjes. Christan is ook geen grote eter 's morgens, met een beetje afwisselen tussen brood en yoghurt krijg ik tenminste wat naar binnen bij hem.

Hoe komt het trouwens dat hij zo lang slaapt? Gaat hij ook laat naar bed of slaapt hij gewoon erg lang? Misschien kun je wat met zijn slaaptijden schuiven. Als je hem zo lang laat liggen is hij waarschijnlijk over zijn trek heen als hij opstaat.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_24850959
    Hij gaat tussen zeven uur en half acht naar bed.
    Meestal zo rond zeven uur...
    W ~ H ~ T
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')