abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24744051
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:12 schreef CherryLips het volgende:

Echt serieus,

Ik heb je post niet gelezen verder, maar volgens mij heb je er echt geen verstandt vanhoor. Heb jij weleens dieren gehad? Nee zeker
pi_24744065
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:12 schreef Stali. het volgende:

[..]

Ik heb er allemaal niet zo erg verstand van maar mijn oude buurvrouw die deed er juist geen plantjes in omdat dat het water troebel maakte en er is nog nooit een vis zelf in doodgegaan.
Dat vind ik ook wazig... je zou toch denken dat het ergens voor nodig was...
Tap tap tap
pi_24744088
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:12 schreef Stali. het volgende:

[..]

Ik heb er allemaal niet zo erg verstand van maar mijn oude buurvrouw die deed er juist geen plantjes in omdat dat het water troebel maakte en er is nog nooit een vis zelf in doodgegaan.
Okee dan haal ik volgende week als ik denk ik weer thuis kom de planten eruit, want ik vindt het echt geen poruk dat Herman alle planten op zit te vreten, ik blijf niet aan het kopen zeg.
Scheelt ook weer geld.
pi_24744108
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik heb je post niet gelezen verder, maar volgens mij heb je er echt geen verstandt vanhoor. Heb jij weleens dieren gehad? Nee zeker
Ze heeft al een stuk of 7 vissen gehad. Allemaal dood!
Zegt wel genoeg lijkt me.
pi_24744116
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:14 schreef Redux het volgende:

[..]

je loopt ons volgens mij alleen te stangen met je gelul geloof ik
Tap tap tap
pi_24744135
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wazig... je zou toch denken dat het ergens voor nodig was...
Welnee, joh. Maar zoals ik al eerder vertelde spoelde zij na een paar weken gewoon de vis in het toilet omdat ze dan weer zin had in een andere kleur. De laatste die ze had was een witte goudvis, zag er wel bijzonder uit. Maar die planten zijn vast echt onzin en ook ter decoratie.
pi_24744145
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:18 schreef Murray het volgende:

[..]

Ze heeft al een stuk of 7 vissen gehad. Allemaal dood!
Zegt wel genoeg lijkt me.
Nou daar kijk ik dus echt helemaal niet van op als ik hem zo lees dan heeft hij er dus echt geen verstand van. Dat kan ik nu echt niet uitstaan he? Van die mensen die altijd zonodig overal op moeten reageren. Ga eens gewoon afwassen of thuis wat doen ofzo
pi_24744165
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:17 schreef Redux het volgende:

Okee dan haal ik volgende week als ik denk ik weer thuis kom de planten eruit, want ik vindt het echt geen poruk dat Herman alle planten op zit te vreten, ik blijf niet aan het kopen zeg.
Scheelt ook weer geld.
Kan je voor het geld dat je overhoudt een grote kom kopen
Herman zal je eeuwig dankbaar zijn
pi_24744174
Maar even voor de duidelijkheid, Herman is dus geen houdvis, maar een ander merk. Ik weet niet precies hoe dat heet, maar hij heeft van die flinke dopogen.
pi_24744182
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Nou daar kijk ik dus echt helemaal niet van op als ik hem zo lees dan heeft hij er dus echt geen verstand van. Dat kan ik nu echt niet uitstaan he? Van die mensen die altijd zonodig overal op moeten reageren. Ga eens gewoon afwassen of thuis wat doen ofzo
Ik heb al gezogen
Tap tap tap
pi_24744195
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:20 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kan je voor het geld dat je overhoudt een grote kom kopen
Herman zal je eeuwig dankbaar zijn
Als ik de planten eruit haal dan heeft hij toch effectief meer water om in te zwemmen toch?
pi_24744260
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:22 schreef Redux het volgende:

Als ik de planten eruit haal dan heeft hij toch effectief meer water om in te zwemmen toch?
Nope, hij blijft te klein
pi_24744293
Volgens mij heeft redux helemaal geen vis maar loopt hij gewoon iedereen te jennen en verkneukelt hij zich nu voor zijn pct je
pi_24744322
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:29 schreef Sorella het volgende:
Volgens mij heeft redux helemaal geen vis maar loopt hij gewoon iedereen te jennen en verkneukelt hij zich nu voor zijn pct je
Idd.
Maar die foto's blijven echt
Tap tap tap
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:48:37 #175
63900 xelzix
Get on with it!
pi_24744594
Ik heb de oplossing...

Er zijn plantjes voor zuurstof en er zijn plantjes voor een aanvulling op Hermans dieet. Dus als je je guppie echt lief hebt, dan zorg je voor twee verschillende plantjes. Waterpest als extra groenvoer (groeit als de tering in schoon water) en plantjes die zelfs Herman tijdens een hongersnood niet aanraakt, voor de zuurstof. Rottingsprocessen van dode plantenresten, poep en andere zooi kost ook zuurstof...
Zo'n gup heeft echt eten nodig naast die plantjes, jij hebt toch ook meer nodig dan alleen groenvoer?1 dag voer overslaan kan geen kwaad...

ow, en mijn goudvissen hebben het zo'n 14 en 9 jaar uitgehouden in een gewoon vierkant plastic aquarium.
I can resist everything but temptation.
pi_24744693
Okee dan voor het geval dat de topicstarter wel echt een vis heeft. Je hebt wel degelijk een goudvis, niet een goudvis zoals iedereen hem kent maar een kweekvorm, een telescoopoog, een calico-kleurige nog wel. De kom/vaas waarin het beestje zich op dit moment bevindt is te klein. Dit is dan ook de reden dat het water zo snel vies wordt (een vis poept en plast ook). Herman kan ook nog een scheef groeien doordat ie steeds rondjes moet zwemmen in een kleine ruimte. Doordat het wateroppervlak te klein is vindt er ook te weinig zuurstofuitwisseling plaats. Als je de plantjes er ook nog uithaalt heeft het visje nog minder zuurstof tot zijn beschikking. (plantjes geven zuurstof af) Goudvissen zijn ook nog eens omnivoren dus wil je ze in goede conditie houden dan hebben ze aan plantjes niet genoeg. Het meest ideale is droogvoer (uit een potje) met afentoe diepvries/levend voer zoals muggelarven. Goudvissen zijn ook sociale vissen en vinden een vriendje dus wel zo gezellig. Herman zou het ook leuker vinden als je heel klein grind of zand op de bodem legt, kan ie lekker in woelen!
Onder goede levensomstandigheden kan Herman 25 (!!!!!) jaar oud worden en 20 cm groot. (dan past ie echt niet meer in een vaas!)
Mocht je je graag verder willen verdiepen in Herman dan is dit een leuke site: http://www.aqua-archief.nl/home.htm
pi_24747331
een echte expert hier !
pi_24754384
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:54 schreef Browneye het volgende:
Okee dan voor het geval dat de topicstarter wel echt een vis heeft. Je hebt wel degelijk een goudvis, niet een goudvis zoals iedereen hem kent maar een kweekvorm, een telescoopoog, een calico-kleurige nog wel. De kom/vaas waarin het beestje zich op dit moment bevindt is te klein. Dit is dan ook de reden dat het water zo snel vies wordt (een vis poept en plast ook). Herman kan ook nog een scheef groeien doordat ie steeds rondjes moet zwemmen in een kleine ruimte. Doordat het wateroppervlak te klein is vindt er ook te weinig zuurstofuitwisseling plaats. Als je de plantjes er ook nog uithaalt heeft het visje nog minder zuurstof tot zijn beschikking. (plantjes geven zuurstof af) Goudvissen zijn ook nog eens omnivoren dus wil je ze in goede conditie houden dan hebben ze aan plantjes niet genoeg. Het meest ideale is droogvoer (uit een potje) met afentoe diepvries/levend voer zoals muggelarven. Goudvissen zijn ook sociale vissen en vinden een vriendje dus wel zo gezellig. Herman zou het ook leuker vinden als je heel klein grind of zand op de bodem legt, kan ie lekker in woelen!
Onder goede levensomstandigheden kan Herman 25 (!!!!!) jaar oud worden en 20 cm groot. (dan past ie echt niet meer in een vaas!)
Mocht je je graag verder willen verdiepen in Herman dan is dit een leuke site: http://www.aqua-archief.nl/home.htm
Maar wat voor vaas zou volgens jou het best bij mijn interieur passen??
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 09:00:39 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24754970
Je maakt een grap?
pi_24755013
!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:37:45 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_24755113
Mag ik Herman misschien adopteren, het arme beest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24755498
Vanavond ga ik weer naar huis, ik zal eens kijken wat Herman wil..
pi_24755544
Maar toch denk ik dat Herman zich als een vis in het water in m'n nieuwe vaas voelt hoor. En hij heeft nog planten zat om te eten. En iedereen die zegt dat een ronde vaas niet goed is voor een vis weet gewoon niet waar die over praat.
pi_24758175
Je loopt ons gewoon te stangen Ik zweer 't!
Tap tap tap
pi_24758237
Hoe bedeol je???
pi_24758410
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Je loopt ons gewoon te stangen Ik zweer 't!
Die foto van Herman was in ieder geval echt want ik herkende zijn bureau van een eerdere foto ergens in GC.

Arme Herman. .
Ben je nu al eens thuis geweest Redux? .
pi_24758431
Nee nog niet
Maar vanavond ben ik weer thuis, en kan ik zien hoe Herman er bij ligt.

Hebben mensen nog tips voor me?
pi_24758443
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
Nee nog niet
Maar vanavond ben ik weer thuis, en kan ik zien hoe Herman er bij ligt.

Hebben mensen nog tips voor me?
Als Herman erbij 'ligt' kun je hem het best door de wc spoelen. .
pi_24758497
Dus mijn wc is een beter kom dan de kom die ik nu heb??
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 13:03:45 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24758588
iemand die zulke domme vragen kan stellen, is nog te dom om een speelgoedbeer in leven te houden..
pi_24758675
Ja en waar slaat dat nou weer op??
pi_24758950
Ik heb sinds een paar maanden ook wat goudvisjes. Is begonnen met 2 sluierstaartjes in een bakje van 30cm*20cm*20cm. (12 liter) Ik heb er veel over gelezen en kwam er toen achter dat het misschien toch wat te klein was. Ze zitten nu een aquarium 60cm*30cm*30 cm (54 liter) met filter en hebben er 2 vriendjes bij gekregen. En ik merk echt dat ze het zo een stuk meer naar hun zin hebben. Ze zijn actiever, altijd met zn vietjes bij elkaar en eten uit de hand (alleen bij mij, niet bij iemand anders!) Eerst zag ik ze ook wel een beetje als visjes, leuk maar wat kan je ermee? Maar nu zie ik ze veel meer als beestjes die ook een goed leven verdienen!

Dus als de topicstarter echt een visje heeft (waar ik een beetje aan twijfel) zou ik hem willen aanraden toch wat meer te verdiepen in het beestje. MIsschien wordt het dan voor jou ook meer dan decoratie.
En over de vraag over welke vaas beter is: alles wat groter is en met groot wateroppervlak is op het moment beter dan wat je nu hebt.
pi_24760122
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:23 schreef Browneye het volgende:
Dus als de topicstarter echt een visje heeft (waar ik een beetje aan twijfel)

Wat voor foto moet ik vanavond hier posten om aan te tonen dat Herman echt mijn vis is??

en ik heb nog steeds geen goed alternatief op mijn vaas gehoord.
pi_24760230
een grotere kom... ... anders koop gelijk een groot aquarium.....kunnen ze niet gaan zeuren over dat het te klein is.....
pi_24760397
Plaats eens een foto dan, van een kom die groot genoeg zou moeten zijn!

Wil ook een kom kopen voor een visje op de werkkamer! Staat wel gezellig, en zijn mooie beesies die guppies
pi_24760433
Geef de goudvis weg, als je niet elke dag kunt vieren!

Het is ook een beest hoor, heeft ook gevoel, en wil ook eten
pi_24760494
ja ieder levend wezen op aarde moet eten...maar dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal krijgen.....maar ik ben benieuwd naar een recente foto!
pi_24760527
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:42 schreef XemmyX het volgende:
Plaats eens een foto dan, van een kom die groot genoeg zou moeten zijn!

Wil ook een kom kopen voor een visje op de werkkamer! Staat wel gezellig, en zijn mooie beesies die guppies
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:25 schreef Redux het volgende:

Wat voor foto moet ik vanavond hier posten om aan te tonen dat Herman echt mijn vis is??
pi_24760573
een bewegende foto en iemand die hem voert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')