quote:
Dat vind ik ook wazig... je zou toch denken dat het ergens voor nodig was...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:12 schreef Stali. het volgende:
[..]
Ik heb er allemaal niet zo erg verstand van maar mijn oude buurvrouw die deed er juist geen plantjes in omdat dat het water troebel maakte en er is nog nooit een vis zelf in doodgegaan.
Okee dan haal ik volgende week als ik denk ik weer thuis kom de planten eruit, want ik vindt het echt geen poruk dat Herman alle planten op zit te vreten, ik blijf niet aan het kopen zeg.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:12 schreef Stali. het volgende:
[..]
Ik heb er allemaal niet zo erg verstand van maar mijn oude buurvrouw die deed er juist geen plantjes in omdat dat het water troebel maakte en er is nog nooit een vis zelf in doodgegaan.
Ze heeft al een stuk of 7 vissen gehad. Allemaal dood!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:14 schreef Redux het volgende:
[..]![]()
Ik heb je post niet gelezen verder, maar volgens mij heb je er echt geen verstandt vanhoor. Heb jij weleens dieren gehad? Nee zeker
je loopt ons volgens mij alleen te stangen met je gelul geloof ikquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:14 schreef Redux het volgende:
[..]![]()
Ik heb je post niet gelezen verder, maar volgens mij heb je er echt geen verstandt vanhoor. Heb jij weleens dieren gehad? Nee zeker
Welnee, joh. Maar zoals ik al eerder vertelde spoelde zij na een paar weken gewoon de vis in het toilet omdat ze dan weer zin had in een andere kleur. De laatste die ze had was een witte goudvis, zag er wel bijzonder uit. Maar die planten zijn vast echt onzin en ook ter decoratie.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wazig... je zou toch denken dat het ergens voor nodig was...
Nou daar kijk ik dus echt helemaal niet van op als ik hem zo lees dan heeft hij er dus echt geen verstand van. Dat kan ik nu echt niet uitstaan he? Van die mensen die altijd zonodig overal op moeten reageren. Ga eens gewoon afwassen of thuis wat doen ofzoquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:18 schreef Murray het volgende:
[..]
Ze heeft al een stuk of 7 vissen gehad. Allemaal dood!
Zegt wel genoeg lijkt me.
Kan je voor het geld dat je overhoudt een grote kom kopenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:17 schreef Redux het volgende:
Okee dan haal ik volgende week als ik denk ik weer thuis kom de planten eruit, want ik vindt het echt geen poruk dat Herman alle planten op zit te vreten, ik blijf niet aan het kopen zeg.
Scheelt ook weer geld.
Ik heb al gezogenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:20 schreef Redux het volgende:
[..]
Nou daar kijk ik dus echt helemaal niet van op als ik hem zo lees dan heeft hij er dus echt geen verstand van. Dat kan ik nu echt niet uitstaan he? Van die mensen die altijd zonodig overal op moeten reageren. Ga eens gewoon afwassen of thuis wat doen ofzo![]()
Als ik de planten eruit haal dan heeft hij toch effectief meer water om in te zwemmen toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kan je voor het geld dat je overhoudt een grote kom kopen![]()
Herman zal je eeuwig dankbaar zijn
Nope, hij blijft te kleinquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:22 schreef Redux het volgende:
Als ik de planten eruit haal dan heeft hij toch effectief meer water om in te zwemmen toch?
Idd.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:29 schreef Sorella het volgende:
Volgens mij heeft redux helemaal geen vis maar loopt hij gewoon iedereen te jennen en verkneukelt hij zich nu voor zijn pct je![]()
Maar wat voor vaas zou volgens jou het best bij mijn interieur passen??quote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:54 schreef Browneye het volgende:
Okee dan voor het geval dat de topicstarter wel echt een vis heeft. Je hebt wel degelijk een goudvis, niet een goudvis zoals iedereen hem kent maar een kweekvorm, een telescoopoog, een calico-kleurige nog wel. De kom/vaas waarin het beestje zich op dit moment bevindt is te klein. Dit is dan ook de reden dat het water zo snel vies wordt (een vis poept en plast ook). Herman kan ook nog een scheef groeien doordat ie steeds rondjes moet zwemmen in een kleine ruimte. Doordat het wateroppervlak te klein is vindt er ook te weinig zuurstofuitwisseling plaats. Als je de plantjes er ook nog uithaalt heeft het visje nog minder zuurstof tot zijn beschikking. (plantjes geven zuurstof af) Goudvissen zijn ook nog eens omnivoren dus wil je ze in goede conditie houden dan hebben ze aan plantjes niet genoeg. Het meest ideale is droogvoer (uit een potje) met afentoe diepvries/levend voer zoals muggelarven. Goudvissen zijn ook sociale vissen en vinden een vriendje dus wel zo gezellig. Herman zou het ook leuker vinden als je heel klein grind of zand op de bodem legt, kan ie lekker in woelen!
Onder goede levensomstandigheden kan Herman 25 (!!!!!) jaar oud worden en 20 cm groot. (dan past ie echt niet meer in een vaas!)
Mocht je je graag verder willen verdiepen in Herman dan is dit een leuke site: http://www.aqua-archief.nl/home.htm
Die foto van Herman was in ieder geval echt want ik herkende zijn bureau van een eerdere foto ergens in GC.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Je loopt ons gewoon te stangenIk zweer 't!
Als Herman erbij 'ligt' kun je hem het best door de wc spoelen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:53 schreef Redux het volgende:
Nee nog niet
Maar vanavond ben ik weer thuis, en kan ik zien hoe Herman er bij ligt.
Hebben mensen nog tips voor me?
quote:Op woensdag 26 januari 2005 13:23 schreef Browneye het volgende:
Dus als de topicstarter echt een visje heeft (waar ik een beetje aan twijfel)
quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:42 schreef XemmyX het volgende:
Plaats eens een foto dan, van een kom die groot genoeg zou moeten zijn!
Wil ook een kom kopen voor een visje op de werkkamer! Staat wel gezellig, en zijn mooie beesies die guppies
quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:25 schreef Redux het volgende:
Wat voor foto moet ik vanavond hier posten om aan te tonen dat Herman echt mijn vis is??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |