Maar het is toch zo dat je, als je met de decentrale selectie mee doet, ook gewoon de centrale selectie doet. Staan deze twee niet los van elkaar, wat toelatingskans betreft?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
Mischien wel , maar je moet dit ook goed meerekenen. Stel 70% heeft kans om ingeloot te worden met decentraal, en 65% heeft internationale ervaring. Dan is opeens de kans dat je wordt ingeloot 5%, ipv van 60% bij centraal (ik weet de kansen niet, dit is maar een voorbeeld).
als je er niet in komt met de decentrale selectie ga je automatisch door naar de centrale selectiequote:Op maandag 7 februari 2005 15:39 schreef Plantenbak het volgende:
[..]
Maar het is toch zo dat je, als je met de decentrale selectie mee doet, ook gewoon de centrale selectie doet. Staan deze twee niet los van elkaar, wat toelatingskans betreft?
Dus kun je het altijd proberen.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:48 schreef superheist het volgende:
[..]
als je er niet in komt met de decentrale selectie ga je automatisch door naar de centrale selectie
ja whahahaha. stond in het bericht: heb geduld, we moeten er 1000 nakijkenquote:Op donderdag 10 februari 2005 19:51 schreef Quickbeam het volgende:
slaat nergens op. Vooral dat ze er 4 weken over doen om een x aantal formulieren door een computer moeten halen
Ehm, volgens mij is het percentage studenten dat doorgaat naar het tweede jaar niet erg veel hoger geworden...of praat je nu over het Maastrichtse uitgaansleven?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:24 schreef Quickbeam het volgende:
ah vroegah, toen studerend maastricht nog echt wat voorstelde
Ik hoop het niet! Zou mooi worden...je kan bij het languagecenter volgens mij een taal leren...iemand ging naar Zwitserland voor z'n study abroad en heeft bij dat talencentrum een cursus Duits genomen...quote:Op maandag 7 februari 2005 15:48 schreef Quickbeam het volgende:
nee je hoeft geen extra taal te kiezen, kan zover ik weet ook niet. Er zijn wel cursussen maar geen complete programma's
Heb het zelf niet op de hoofdpagina van Eleum kunnen vinden... Stond het bij een specifiek vak?quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:09 schreef runaway het volgende:
grappig, er was een opmerking op eleum (de site waar studenten alle info vanaf halen) dat als je de professor van het vak mailde voor je punt, dat er 1 punt van je totale punten aantal afging.
het moet niet gekker worden daar
Philosophy of Science, die goede oude tijd. Stond er bij het examenvragen weer: "I, Klamer, argue..." True/False? BaMa is idd best zwaar, wel een uitdaging. Als je naar het buitenland bent geweest zal de twijfel over het wel/niet doen van een Master in Maastricht denk best groter worden. Vond de Master Information Day vorig jaar niet echt boeiend, was er ook nog een een maandje of twee geleden, die ging wel. Heb zelf als major Accountancy, minor Finance, een Master in het buitenland betekent andere regelgeving, nu zeker met de nieuwe IFRS standaard etc. Maar buitenland is wel interessanter, zeker in de VS zijn de faciliteiten zoveel groter. Maar Maastricht is dan weer goedkoper...zo kan ik nog ff doorgaan...zucht...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:48 schreef Quickbeam het volgende:
stond bij philosophy of science, een eerstejaars vak idd. Het uitgaans/verenigings/dispuuts maastricht merk je wel verandering in vanwege het BaMa en de opgevoerde studie druk. Ik weet nog niet zeker of ik mijn master hier doe of ergens anders. Aan de ene kant heb ik het wel goed naar mijn zin in maastricht maar aan de andere kant is een master ergens anders ook wel boeiend.
Hehehe, Klamer..., volgens mij moet je om een B.sc. in IB te halen 4 major vakken, 2 minor vakken en 2 electives (IB en QE) gelopen hebben. Je kan niet de electives vervangen voor andere vakken om een dubbele major te doen. Of je moet na je hele studie nog de twee andere vakken lopen van je minor om dus in feite twee majors gehad te hebben. Als je dit doet komt het trouwens niet op je 'diploma' te staan, alleen B.sc. in International Business.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:13 schreef Quickbeam het volgende:
ja precies die blaataap. I klamer.. am an idiot. Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, ik zit te denken aan strategy met minor accounting of een dual major accounting/strategy als dat enigzins mogelijk is.
Had hierover al een bericht gestuurd naar Surfyourself -->quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:30 schreef Quickbeam het volgende:
ja, ik studeer economics maar kan wel de zelfde major and minors kiezen. Ik zal het eens navragen, maar het leek mij logisch dat ik gewoon 2x een dubbel blok zou lopen. Ik loop dan 3 of 4 vakken ipv 2. Ik wil dit misschien doen omdat ik niet zeker ben welke richting ik op wil, hoewel management mij erg aantrekt valt er veel geld te verdienen in de accountancy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |