Lijkt me zolang er geen doodsverklaring is en geen officiele scheiding is uitgesproken, het huwelijk en dus het gemeenschap gewoon voortduurd en alles dus gewoon bij de achterblijvende partner blijft zolang er in deze situatie geen verandering optreed.quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:05 schreef livEliveD het volgende:
Ok. Maar wat als de vertrekkende een pakje peuken gaat halen en nooit meer terugkomt? Moet je dan ook iets van 5 jaar wachten?
Best wel. Iemand die geen bekende woon of verblijfplaats heeft moet via kranten worden opgeroepen. Hier zitten flinke kosten aan, en de oproeptermijn is ook veel langer (Maanden ipv weken).quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:02 schreef livEliveD het volgende:
Met andere woorden: Je bent de lul?
Als je samen gekocht hebt en samen getekend, dan zul je voor verkoop ook samen moeten tekenen. Lekker zeg, kun je de hypotheek niet meer opbrengen, wordt de boel door de bank verkocht en zit jij met de gebakken peren ...quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef livEliveD het volgende:
Mja je zult het huis dan moeten verkopen. Vraag is of dit wel mag. Aan de andere kant kun je de hypotheek simpelweg niet opbrengen en heb je geen keus
Tijdens het huwelijk (bij huwelijkse gemeenschappen en daar was hier sprake van) is er geen geld van jou en van mij. Alles is van ons.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:08 schreef kleinmeiske het volgende:
Maarre, je betaalt wel lekker zelf de hypotheek. Tenminste, ik neem aan dat de vertrekker uit het voorbeeld geen berg geld heeft achtergelaten toen 'ie peuken ging halen.
Kun je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je op meer dan de helft van het huis recht hebt bij verkoop? Je hebt toch ook meer betaald?
Dus als mijn vent met de noorderzon vertrekt en ik hou het nog een jaartje of wat uit om zelf de hypotheek op te brengen, vervolgens komt manlief terug om te scheiden, dan heb ik niet meer recht op dat geld wat ik in die periode betaald heb (en hij dus niet) dan hem? Hmz, als dat zo is, dan ga ik maar eens een tijdje in een paradijsje verkeren om vervolgens m'n ventje uit te kleden. Da's toch van de zotte!quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:58 schreef frederik het volgende:
[..]
Tijdens het huwelijk (bij huwelijkse gemeenschappen en daar was hier sprake van) is er geen geld van jou en van mij. Alles is van ons.
Je hebt dus niet meer dan de ander betaald, je hebt dus ook niet recht op meer dan de helft.
Je betaald pas meer dan de ander op het moment dat het huwelijk ontbonden is, en dat kan door scheiden en door dood(verklaard zijn).
Het opmaken van huwelijkse voorwaarden is tijdens het huwelijk mogelijk, alleen zal dat moeilijk of onmogelijk zijn met een onvindbare partner denk ik
Dat is het nadeel als je 2 mensen als 1 geheel gaat beschouwen. Ik vind het persoonlijk ook erg onrechtvaardig maar blijkbaar werkt het nu eenmaal zoquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:14 schreef kleinmeiske het volgende:
Da's toch van de zotte!
Dat lijkt niet eens zo'n slecht planquote:
Allimentatie?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:14 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dus als mijn vent met de noorderzon vertrekt en ik hou het nog een jaartje of wat uit om zelf de hypotheek op te brengen, vervolgens komt manlief terug om te scheiden, dan heb ik niet meer recht op dat geld wat ik in die periode betaald heb (en hij dus niet) dan hem? Hmz, als dat zo is, dan ga ik maar eens een tijdje in een paradijsje verkeren om vervolgens m'n ventje uit te kleden. Da's toch van de zotte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |