abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24821086
Sai, je bent een cynische klootzak! . .
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:50:45 #202
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24821686
13 going on 30

Helemaal 'my kind of movie'. Prachtig onderwerp., heerlijke muziek (wat zeg ik, gewéldige muziek) en goede hoofdrolspelers. Het einde ging me net even wat te snel helaas, alsof de film binnen een bepaald aantal minuten afgelopen moest zijn. Toch ruim anderhalf uur lekker vermaak voor de hele familie.
Het onderwerp is eigenlijk dat een onbelangrijke lijkende gebeurtenis zeer van invloed kan zijn op de rest van je leven. Daar kon ik me goed in vinden.

Cijfer: 8,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_24824183
Being John Malkovich

Ik snapte er geen hol van, maar ik vond hem wel vermakelijk. Vooral het stukje als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar moest ik heel erg om lachen, ook al weet ik niet of het grappig bedoeld was Maar de film zelf zat prachtig in elkaar, ik vond het heel mooi bedacht en knap uitgewerkt. Maar ik snap de uiteindelijke bedoeling van de film niet, zal hem nog wel een keer moeten zien om het te gaan snappen, ben niet zo slim daar in
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 januari 2005 @ 23:07:08 #204
862 Arcee
Look closer
pi_24824448
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:54 schreef rena het volgende:
Being John Malkovich

ik snap de uiteindelijke bedoeling van de film niet
quote:
ik vond hem wel vermakelijk
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 30 januari 2005 @ 00:33:26 #205
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24826162
Chasing Amy

Waanzinnig mooie film ................... totaan 5 minuten voor het einde.
Heel erg mooie love-story tussen een hetero man en een bisexuele vrouw. Het hele verhaal greep me erg aan en ik denk dat het wel een van de mooiste love-stories is die ik in een film heb gezien. De twee hoofdrolspelers Ben Affleck en Joey Lauren Adams spelen de sterren van de hemel.
Totaan 5 minuten voor het einde zou ik de film een 9 hebben gegeven. Helaas heeft het einde de film voor mij totaal verpest. Ik snap niet hoe een schrijver een einde als dit op zo'n manier kan schrijven.
Ik weet dat er mensen genoeg zullen zijn die dit einde wel mooi vinden, maar ik vind dit hét voorbeeld van hoe je een film moet vergallen.

Eindcijfer: 4

Ik zal verder niet in details treden over het einde om niets te verpesten voor mensen die de film nog niet hebben gezien en dat nog wel van plan zijn.
  zondag 30 januari 2005 @ 00:41:33 #206
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24826312
True Romance

Een jongen die in een comicwinkel werkt krijgt wat met een callgirl. Hij wil haar pooier uitschakelen en voor ze het weten zitten ze met erg veel cocaine opgescheept, die ze voor veel geld willen verkopen.
Ik had totaal geen verwachtingen van deze film. Ik rekende op een matige verfilming van een Tarantino script, maar I was wrong. Het is namelijk een behoorlijk hippe gangsterfilm met een boel coole karakters. Christian Slater en Patricia Arquette zijn goed gecast voor de titelrollen en Dennis Hopper, die ook nog even voorbij komt, is ook 'cool as ever'. De film is niet zo scherp geregiseerd als een Tarantino film, dus op dat punt wat braaf, maar verder kan ik weinig kritiek bedenken. Gewoon een stoere film.
8

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 30-01-2005 00:49:10 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 30 januari 2005 @ 00:50:13 #207
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24826449
The King of Comedy

Briljant! Prachtig bedacht verhaal!
En verder ook nog eens leuk en goed uitgewerkt. Hoe kan het bijna ook anders met Scorsese aan de leiding en met deNiro als leading man. deNiro zet echt een geweldig, larger than life karakter neer, maar geen moment wordt het ongeloofwaardig, hij doet het gewoon erg leuk. Zijn vrouwelijke partner in crime daarentegen liet me een beetje schrikken toen ik haar voor het eerst zag! Wat een paardenbek zeg! Maar goed, verder deed ook zij het wel netjes. Net als Jerry Lewis. Muziek vind ik altijd een groot pluspunt in de films van Scorsese, hij heeft echt een zeer goede smaak van bekende en onbekendere nummer. Enneh, om eerlijk te zijn, zo slecht was de stand up van Pu(m)pkin nog niet eens
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24828893
The Elephant Man

Het leven van een vreselijk mismaakte man die in Engeland van circusfreak tot gentleman uitgroeide.
Lynch' heeft er een meesterwerkje van gemaakt, door het in zwart/wit neer te zetten.
Geweldig en overtuigend gespeeld door John Hurt en Anthony Hopkins..
Ja, wil`m zeker nog eens kijken!
8,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirjamke op 30-01-2005 08:18:53 (100%) ]
  zondag 30 januari 2005 @ 10:49:06 #209
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24829502
The Navigator

Keaton goes to see! Schitterend. Vind het echt knap wat die gast allemaal kan, deze keer speelt zijn film zich af op zee, dus nu stunts in en om het water. Hij gaat zelfs onderwater in diversuit, en doet van alles met fireworks in deze film. Erg veel leuke grappen en mooi gechoreagrafeerd. Vooral de scene waar de twee gestranden elkaar niet kunnen vinden!
  zondag 30 januari 2005 @ 12:51:53 #210
19902 Hymn
CG Artist
pi_24831207
Cube Zero
Het 3e deel uit de Cube reeks, bij Cube zero zie je hoe de cube op de achtergrond wordt geregeld.
Weer lekkere gore en het verhaal is wel grappig.
Wel een bult continuiteits fouten en een paar plotholes.
De plottwist op het eind was dan wel weer vermakelijk

Alleen kijken als je de eerste Cube hebt gezien
pi_24831349
Lucía y el sexo
http://us.imdb.com/title/tt0254455/

Erg mooie film. Het verhaal is bij vlagen wat lastig te volgen, maar de sfeer compenseert dit ruimschoots. Broeierig en met veel erotische lading.

Aanrader.
  zondag 30 januari 2005 @ 13:09:29 #212
13148 Shogo
Psycho...
pi_24831524
Goldfinger
Briljante Bondfilm, hoewel wat gedateerd blijft deze fantastisch en het verhaal in de film ook. De gadgets uiteraard ultracool, bond zelf zo smartass als wat, prachtig gewoon blijf genieten van deze film.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:03:43 #213
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24832311
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:09 schreef Shogo het volgende:
Goldfinger
Briljante Bondfilm, hoewel wat gedateerd blijft deze fantastisch en het verhaal in de film ook. De gadgets uiteraard ultracool, bond zelf zo smartass als wat, prachtig gewoon blijf genieten van deze film.
Met natuurlijk 1 van de bekendste uitspraken ooit:
quote:
James Bond: Do you expect me to talk?
Auric Goldfinger: No, Mr. Bond. I expect you to die.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:24:37 #214
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_24832660
The Aviator

Bijzonder matig. Wat mij betreft met afstand Scorsese's slechtste film. Kate Becksinsale is werkelijk hemeltergend slecht als Ava Gardner.

Maria Full of Grace

Stijgt wat mij betreft niet boven het niveau van een Woensdagavond-drama uit. Waardeloze structuur.

Finding Neverland

Misschien zo nu en dan wat conventioneel (maar daar heb ik verder geen moeite mee), en het acteerwerk van de kinderen is niet altijd even overtuigend. Toch zeker de moeite waard.
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
  zondag 30 januari 2005 @ 14:33:34 #215
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24832803
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:59 schreef Kolkus het volgende:
Lucía y el sexo
http://us.imdb.com/title/tt0254455/

Erg mooie film. Het verhaal is bij vlagen wat lastig te volgen, maar de sfeer compenseert dit ruimschoots. Broeierig en met veel erotische lading.

Aanrader.
Paz Vega
  zondag 30 januari 2005 @ 14:42:58 #216
13148 Shogo
Psycho...
pi_24832957
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:03 schreef Hare het volgende:

[..]

Met natuurlijk 1 van de bekendste uitspraken ooit:
[..]

Idd
  zondag 30 januari 2005 @ 15:00:34 #217
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24833225
Zatoichi

De blinde masseur en zwaardvechter Zatoichi komt in een dorpje waar twee rivaliserende bendes de dienst uitmaken.
Ik had eigenlijk een snoeiharde film verwacht, maar Zatoichi is de knuffelbeer onder de Samurai. Ok, hij gaat soms wat hardhandig om met zijn opponenten, maar dat terzijde.
De actiescenes waren wel bloederig, maar er was veel plaats voor (leuke) grappen en vreemde karakters, en dat gaf de film toch een zekere luchtigheid. En dat werkte wonderwel. Heb met veel plezier gekeken.
En die gestoorde buurjongen was geweldig.
8

xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_24836709
Brother Bear

In de film zitten veel momenten waar ik overeenkomsten zie met The Lion King. Vooraf had ik me ook ingesteld op een gewone leuke film. wat ook wel klopte geen topper van disney maar verder een leuke film om te zien met goede muziek erin

zondag 30 januari 2005 @ 20:46:29 #219
40664 Durbin
Who knows..
pi_24838937
Dellamorte Dellamore

Francesco Dellamorte is een melancholiek grafdelver, die ervoor zorgt dat ook uit hun graven herrezen doden opnieuw worden begraven. Op een dag ontmoet hij een jonge weduwe, maar zij is al snel een prooi voor haar overleden echtgenoot. Uitstekende film van Italiaanse bodem, die niet alleen uit een horror-effecten bestaat, maar ook een stukje filosofie/romantiek probeert te implementeren. En dat is men best goed gelukt.

Cube Zero
Weer zitten er mensen vast in de Cube, zonder dat ze weten hoe ze daar gekomen zijn of met welke reden ze daar zitten. Dit derde deel gaat echter ook in op het verhaal achter de Cube en hoe de Cube werkt. Eric is een observator die in de Cube werkt, maar vrij snel last krijgt van zijn geweten. Best een vermakelijke film, vooral door een paar aardige (en gory) kills in het begin, maar langzaam wordt het steeds minder interessant. De film gaat wel in op het verhaal achter de Cube, maar veel vragen blijven onbeantwoord.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24840530
CHUGOKU NO CHOJIN

THE BIRD PEOPLE IN CHINA

Voor Miike's doen is dit een hele tamme film, een hele mooie avonturenfilm

klasse

zondag 30 januari 2005 @ 23:29:25 #221
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24841617
Beverly Hills Cop: redelijke actiekomedie volgens het boekje. Murphy is wel okay, het plot slaat nergens op maar is wel okay, de grappen zijn wel okay en je kunt de film zonder problemen ogenblikkelijk vergeten. Okay inhoudsloos Hollywoodvermaak dus, en compleet inwisselbaar met 48 Hrs of die ene '80's actiekomedie die ik alweer vergeten ben (met een autoachtervolging op spoorrails ofzo, ik kan even niet op de naam komen). 6,5.
Delicatessen: erg fijne Jeunet. Vol met leuke visuele grapjes en toffe sequenties, fantasie en hippe shots. Van effectief drama is geen sprake en het is een beetje een rommeltje, maar het is erg leuk, origineel en het boeit van begin tot eind. 8.
Fanny & Alexander: de ruim vijf uur durende TV-versie. Bergman behandelt op geweldige wijze allerlei thema's en verbindt deze op geweldige wijze geweldig. Alexander en de priester (ik waag me niet aan de rare Zweedse namen) zijn twee van de best gespeelde en uitgewerkte personages die ik ooit heb gezien en de film zit volgepropt met heerlijke scènes. Sommige komische stukken zijn wat knullig, de Duitse vrouw bijvoorbeeld (al zal dit wel een erfenis zijn uit Bergmans screwball-periode) en de eerste acte heeft af en toe wel wat weg van een soap. Het is moelijk om dit een cijfer te geven, omdat ik me tijdens het kijken af en toe aan dit soort dingen ergerde, maar als geheel is dit één van de beste films die ik ooit heb gezien. Het is in ieder geval een enorme aanrader en ik adviseer dan ook alle mensen die Finding Neverland geweldig vonden om dit eens te bekijken en erachter te komen wat nou een ècht geweldige film is over fantasie, magie en de kindertijd. 9+.

Verder heb ik deze maand (januari, dus) 33 films gezien, vier had ik er al eens eerder gezien en drie zag ik in de bioscoop.
De besten waren:
1. Fanny & Alexander - 9+
2. The Conversation - 9+
3. Sunrise: a Song of Two Humans - 9
4. Léolo - 8,5
5. The Set-Up - 8,5
Eervolle vermeldingen voor Straw Dogs en A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies.

De slechtste films die ik deze maand zag waren:
5. Orgazmo - 5,5 (en dus eventueel nog wel te doen, mits voorzichtig)
4. Spawn - 5-
3. What Planet Are You From? - 4
2. Santa Claus Conquers the Martians - 2,5
1. White Chicks - 2

Ik vond het een heel okaye filmmaand. Voor mij, dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sai op 31-01-2005 00:00:55 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 30 januari 2005 @ 23:59:28 #222
40664 Durbin
Who knows..
pi_24842303
Enduring Love
Op het moment dat Joe zijn vriendin een aanzoek wil doen, komt er een op hol geslagen luchtballon voorbij met een jongetje erin. Joe en een paar toevallige voorbijgangers proberen de luchtballon aan de grond te krijgen, maar door een vlaag wind wordt de ballon de lucht in gesleept. Iedereen laat vroegtijdig los, behalve één man, die even later ter aarde stort en overlijdt. De volgende dagen wordt Joe achtervolgt met de vraag of hij misschien de dode had kunnen voorkomen. Tevens krijgt hij bezoek van één van de mannen die ook bij dit incident betrokken was en deze begint Joe steeds meer lastig te vallen. Zelfs zodanig dat zijn eigen relatie er onder lijdt. Allereerst zijn de eerste paar minuten van de film indrukwekkend goed, mede vooral dankzij de muziek. Daarna volgt een verhaal dat steeds intrigerender begint te worden en geleidt wordt door zeer goed acteerwerk. De film geeft een naar, deprimerend gevoel, maar is erg goed als je al in een dergelijke bui bent.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 31 januari 2005 @ 01:38:05 #223
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24844035
Grease

Het moest er toch eens van komen
En ach, het is best een vermakelijk filmpje, maar goed zou ik hem geen moment willen noemen. Verhaal is werkelijk bagger, acteerwerk is veel en veels te over the top en de niet bekende liedjes voor mij waren voor een reden niet bekend, die waren werkelijk ruk.
Maar goed, de nummers die iedereen wel kent (you're the one that I want, Greases Lightning e.d) waren wel erg leuk om eens in het echt te zien. De choreografie ervan was nergens echt goed, wel erg leuk om te zien.
  maandag 31 januari 2005 @ 02:44:20 #224
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24844622
quote:
Op maandag 31 januari 2005 01:38 schreef Hare het volgende:
acteerwerk is veel en veels te over the top
Volgens mij was dat ook de bedoeling. "Grease" is geen moment serieus te nemen natuurlijk Dat is de kracht van de film juist!
  maandag 31 januari 2005 @ 03:24:54 #225
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_24844998
Human Traffic , erg grappig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vulcanus op 31-01-2005 03:30:03 ]
Wanna see a joke, check a look-a-like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties