FOK!forum / Klaagbaak / Pearle
Viking84dinsdag 18 januari 2005 @ 11:58
Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee nieuwe brillen gekocht bij pearle (eentje was dus gratis) en ik heb nog maar eentje kunnen dragen, omdat de glazen steeds uit die andere donderen.
Ik ben vier keer terug geweest en iedere keer gingen ze de glazen steviger vastschroeven. Zodra ik echter weer thuis was en m'n bril ging poetsen, gingen de glazen wéér los. De laatste keer dat ik er was, heb ik gezegd dat ik niet nog een keer wilde terugkomen en toen zeiden ze dat ze het glas zouden laten uitzetten en als het dan nog niet goed was, dat ik dan nieuwe glazen kreeg. Dat zou in de computer gezet worden. Nou, natuurlijk zaten ze nog steeds niet vast, dus ik terug en nieuwe glazen bestellen (viel uiteraard onder garantie). Zonet heb ik m'n bril incl nieuwe glazen opgehaald. Zag er in eerste instantie goed uit.
Alleen nu ik beter kijk, zie ik dat één van de glazen nog steeds los zit. Dus ik kan wéér terug

Bij Pearle zijn ze zich dus wel bewust van de 'kwaliteit' van hun product, want anders hadden ze me ook geen twee brillen meegegeven.

Ik heb geen zin om bezig te blijven. Wat kan ik het beste doen? Klacht indienen oid?
Dirkhdinsdag 18 januari 2005 @ 12:05
Ja natuurlijk moet je een klacht indienen. Je koopt twee brillen, dan moeten die brillen ook voldoen aan dat wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. En dat is dat er glazen inzitten, in plaats van dat ze op de grond liggen.
MaRySedinsdag 18 januari 2005 @ 14:12
Klacht indienen en nieuwe bril eisen !
haagse_elfjedinsdag 18 januari 2005 @ 14:34
het zit je niet mee vandaag...

Pearle is gewoon inderdaad slecht ik ben allang blij dat ik bij die oplichters weg bent, goed this isn't about me. IK zou gewoon een nieuwe bril eisen en een klacht tegen ze indienen.

Hoe irritant het ook is, gewoon doorblijven zeiken en eisen want ze zijn het je wel schuldig om goede dingen te leveren...

Ik zou als ik jou was naar Specsavers gaan, ik ben daar dik tevreden over no problems!

succes
_JBX_woensdag 19 januari 2005 @ 00:29
Lenzen?
Stanley_Climbfallwoensdag 19 januari 2005 @ 00:53
Wel stoere reclames. Ik lig elke keer in een deuk met die droge gasten.
Stanley_Climbfallmaandag 25 april 2005 @ 10:10
Heb je je geld nog terug gekregen, TS?

reclames blijven schitterend
buzzermaandag 25 april 2005 @ 10:15
lekkere topickick....
Stanley_Climbfallmaandag 25 april 2005 @ 10:15
Ja, ik beheers de kunst.. nu is het wachten op TS.
MouseInteractivemaandag 25 april 2005 @ 10:45
Goeie actie van Pearle !
pietje-teringmaandag 25 april 2005 @ 10:59
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:45 schreef MouseInteractive het volgende:
Goeie actie van Pearle !
Pearle
Zelf heb ik ook een brilleke (nog, want er komen lenzen), en zelf heb ik die bril niet bij zo'n goedkope klotezaak gekocht => want ik vind een bril ook niet echt iets waar je op moet gaan bezuinigen, en dat is ook met lenzen zo.
AnnekeMmaandag 25 april 2005 @ 11:04
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:58 schreef Viking84 het volgende:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee nieuwe brillen gekocht bij pearle (eentje was dus gratis) en ik heb nog maar eentje kunnen dragen, omdat de glazen steeds uit die andere donderen.
Ik ben vier keer terug geweest en iedere keer gingen ze de glazen steviger vastschroeven. Zodra ik echter weer thuis was en m'n bril ging poetsen, gingen de glazen wéér los. De laatste keer dat ik er was, heb ik gezegd dat ik niet nog een keer wilde terugkomen en toen zeiden ze dat ze het glas zouden laten uitzetten en als het dan nog niet goed was, dat ik dan nieuwe glazen kreeg. Dat zou in de computer gezet worden. Nou, natuurlijk zaten ze nog steeds niet vast, dus ik terug en nieuwe glazen bestellen (viel uiteraard onder garantie). Zonet heb ik m'n bril incl nieuwe glazen opgehaald. Zag er in eerste instantie goed uit.
Alleen nu ik beter kijk, zie ik dat één van de glazen nog steeds los zit. Dus ik kan wéér terug

Bij Pearle zijn ze zich dus wel bewust van de 'kwaliteit' van hun product, want anders hadden ze me ook geen twee brillen meegegeven.

Ik heb geen zin om bezig te blijven. Wat kan ik het beste doen? Klacht indienen oid?
Hai

Wat een gedoe zeg.. Ik heb zelf ook een bril van Pearle (dat weet je al ) en heb 1x het probleem gehad dat een glas eruit viel door een los schroefje. Hebben ze een nieuw schroefje in de bril gezet.
Trouwens, het uitvallen van het glas ligt echt aan het montuur en schroefjes. Als ik jou was zou ik een nieuw montuur eisen! Of vraag of ze een maatje groter schroefje in willen schroeven. De schroefjes gaan niet zomaar los, ze zijn gewoon niet goed. Te klein of ze hechten niet goed.
Dat weten ze bij Pearle ook wel
Stanley_Climbfallmaandag 25 april 2005 @ 11:24
Mooi, deze reactie op een drie maanden geleden gepost verhaal. Betrokkenheid vervaagt niet. Klasse!
SouthernSunmaandag 25 april 2005 @ 12:27
die "massa"-opticiens zijn gewoon kut
Martijn_77maandag 25 april 2005 @ 15:47
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:27 schreef SouthernSun het volgende:
die "massa"-opticiens zijn gewoon kut
Ja en bij de niet massa opticiens betaal je je scheel
Viking84maandag 25 april 2005 @ 15:50
Hoi grappig dat dit topic nu weer opgerakeld wordt nee ik heb geen geld teruggekregen. Ze hebben me verzekerd dat het glas er niet uit valt, dus ik hoop maar dat het zo is. Maar erg stabiel ziet het er niet uit, eerlijk gezegd... in ieder geval ben ik binnen een jaar meerdere malen terug geweest, dus als na mijn garantietermijn het glas er alsnog uitvalt, heb ik goed recht om hen op de sodemieter te geven. Dat ding heeft gvd 250 euro gekost lever dan ook waar voor mijn geld

hai ansie
Taurusmaandag 25 april 2005 @ 18:06
Halloooo, is 't niet gewoon pearl?
the_legend_killermaandag 25 april 2005 @ 18:08
aanklagen
KingLysandusmaandag 25 april 2005 @ 23:36
quote:
[Dat ding heeft gvd 250 euro gekost
Dat is duur. Heb je soms een gouden bril?
Stanley_Climbfalldinsdag 26 april 2005 @ 10:38
quote:
Op maandag 25 april 2005 23:36 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Dat is duur. Heb je soms een gouden bril?
Zo duur is dat niet. Voor een goede bril betaal je zo 400 euro.
Muckdinsdag 26 april 2005 @ 13:45
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Zo duur is dat niet. Voor een goede bril betaal je zo 400 euro.
inderdaad.
Ik ben lang geleden van pearl naar hans anders overgestapt. Een beslissing waar ik geen spijt van heb gehad!
Hounietdinsdag 26 april 2005 @ 13:46
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:45 schreef MouseInteractive het volgende:
Goeie actie van Pearle !
Blesseddinsdag 26 april 2005 @ 13:54
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:45 schreef Muck het volgende:

[..]

inderdaad.
Ik ben lang geleden van pearl naar hans anders overgestapt. Een beslissing waar ik geen spijt van heb gehad!
Ik werk op het moment bij Pearle als opticien en ik heb ook bij Hans Anders gewerkt. De kwaliteit bij Hans Anders is veel minder goed dan bij Pearle, en dat zeg ik niet omdat ik zo dol ben op Pearle of omdat ik daar werk. Het is gewoon zo. Zéker de montuurtjes bij Hans Anders stellen niks voor vergeleken met de monturen die je bij Pearle vindt.


Wat betreft de glazen die uit de bril blijven vallen (TS), je staat in je volste recht om een nieuw montuur/nieuwe glazen te eisen. Die glazen horen niet uit je montuur te blijven vallen. Dat ze dat wel doen, heeft waarschijnlijk te maken met de sterkte en de bolling ('curve') van je glazen, waardoor ze niet goed in het montuur passen. Ik weet niet hoe het verkoopgesprek is gegaan, of ze je extra dunne glazen hebben aangeboden of dat je het geld er niet voor over had, maar ze hadden je hoe dan ook moeten vertellen dat die glazen niet geschikt waren voor dat montuur - of andersom. Eis dus gewoon een nieuwe bril, of een nieuw montuur, en als je dat niet voor elkaar krijgt, moet je naar de klantenservice schrijven of bellen. Je staat in je volste recht.
Blesseddinsdag 26 april 2005 @ 13:56
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:50 schreef Viking84 het volgende:
Hoi grappig dat dit topic nu weer opgerakeld wordt nee ik heb geen geld teruggekregen. Ze hebben me verzekerd dat het glas er niet uit valt, dus ik hoop maar dat het zo is. Maar erg stabiel ziet het er niet uit, eerlijk gezegd... in ieder geval ben ik binnen een jaar meerdere malen terug geweest, dus als na mijn garantietermijn het glas er alsnog uitvalt, heb ik goed recht om hen op de sodemieter te geven. Dat ding heeft gvd 250 euro gekost lever dan ook waar voor mijn geld

hai ansie
Voor goeie glazen betaal je minstens 140 euro. Dus dat is nog 110 euro voor je montuur. Dan zou je een goede bril moeten hebben. Als je meer hebt betaald voor je montuur en minder voor je glazen, heb je waarschijnlijk niet de glazen die je zou moeten hebben (niet de sterkte, maar de dikte en de bolling van het glas).
Maar alsnog geldt wat ik in mijn stukje hierboven zei.
Rutger1983dinsdag 26 april 2005 @ 14:43
eis je geld terug wegens een niet geleverd product
Stanley_Climbfallmaandag 4 juli 2005 @ 21:10
Leuke reclame weer van die lange droogkloot en die huppelnicht.
Bob-Bmaandag 4 juli 2005 @ 21:27
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Leuke reclame weer van die lange droogkloot en die huppelnicht.
Doe jij aan wk topic kicken ofzo?
Stanley_Climbfallmaandag 4 juli 2005 @ 21:28
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:27 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Doe jij aan wk topic kicken ofzo?
Jij bent mijn held. Je hebt me door.
Stanley_Climbfallmaandag 25 juli 2005 @ 23:25
Ook de nieuwe reclame is weer super!

Ik ben benieuwd hoe lang die uitdrukking 'goeie actie.. van Pearle!' in het taalgebruik blijft hangen. Ik hoorde het laatst langs de lijn van het voetbalveld. Onverwacht en hilarisch.
Stanley_Climbfallzaterdag 6 augustus 2005 @ 11:13
Ik vraag me wel eens af wat zo'n uitgebreide reclame campagne nu echt doet voor de omzet.
Stanley_Climbfalldinsdag 9 augustus 2005 @ 03:03
Die laatste.. 'als professioneel echtgenoot' Dat is toch hilarisch!
Joeriiidinsdag 9 augustus 2005 @ 03:06
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 03:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Die laatste.. 'als professioneel echtgenoot' Dat is toch hilarisch!
root1980dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:17
Hey ookal problemen met Pearl ik ook

4 maanden geleden een bril gekocht, ook idd 1 gratis. (Zonnebril) Met de zonnebril is ook niets mis moet ik zeggen.

Men andere bril Titanium Extreme, koste me ruim ¤ 450. Elke keer gaat een pootje los, en gaat de bril dus scheef zitten. Ik ben nu in totaal 16 x terug geweest naar Pearle het is zeg maar bijna mijn zaterdagmiddag hobby geworden.

Elke keer draaiden ze het pootje weer aan, op een dag brak het schroefje af en kreeg ik een nieuw montuur. Ik dacht hehe eindelijk van de ellende af, niets was minder waar. Precies hetzelfde probleem.

Ik moet nu wachten 2 weken op de baas (vakantie) en die gaat een beslissing nemen wat ze ermee gaan doen..... dit was dus mijn laatste bril bij Pearl.

[ Bericht 4% gewijzigd door root1980 op 09-08-2005 23:25:49 ]
SirSimondinsdag 9 augustus 2005 @ 23:42
pearl.. ik heb er ook twee brillen weg.. tot op heden bevallen ze redelijk.. alleen zijn m'n ogen destijds wat te sterk opgemeten

ik heb ook begrepen dat ze daar geen prisma's op mogen meten?

lekkere opticien.. stel dat je dat nodig bent...
Stanley_Climbfalldinsdag 9 augustus 2005 @ 23:44
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:42 schreef SirSimon het volgende:
pearl.. ik heb er ook twee brillen weg.. tot op heden bevallen ze redelijk.. alleen zijn m'n ogen destijds wat te sterk opgemeten

ik heb ook begrepen dat ze daar geen prisma's op mogen meten?

lekkere opticien.. stel dat je dat nodig bent...
nodig hebt! Je bent zeker een groninger
root1980woensdag 10 augustus 2005 @ 00:07
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

nodig hebt! Je bent zeker een groninger
zeikerd

[ Bericht 12% gewijzigd door root1980 op 10-08-2005 00:16:58 ]
MREnwoensdag 10 augustus 2005 @ 00:55
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja en bij de niet massa opticiens betaal je je scheel
Om sommige zaken bezuinig je niet in je leven.
Waaronder ogen (of het nu een bril is of een monitor, moet goed) en eten (elke dag fatsoenlijk te eten en geen studentenvoer als soep met aanmaakaardappelpuree of iets anders dat te goedkoop is).
Stanley_Climbfallwoensdag 10 augustus 2005 @ 01:05
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:07 schreef root1980 het volgende:

[..]

zeikerd
Sorry.
SirSimonwoensdag 10 augustus 2005 @ 22:58
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

nodig hebt! Je bent zeker een groninger
nee typfout

on topic bijven aub
Stanley_Climbfalldonderdag 22 september 2005 @ 11:50
Waar blijft de nieuwe reclame? Ik mis de twee Pearle-boys.
buzzerdonderdag 22 september 2005 @ 13:40
nutteloze kick....