abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24622936
Vrouw met baby in cel gegooid om vergeten rijbewijs

AMSTERDAM - Een 33-jarige Amsterdamse moeder is samen met haar vijf maanden oude dochtertje door politieagenten de cel in gegooid, omdat zij haar rijbewijs niet bij zich had.

De identificatieplicht die sinds januari in ons land geldt, heeft in de hoofdstad dus in ieder geval al twee 'daders' opgeleverd: moeder Marna van Dullemen en haar baby Dominique. "Ik was zondagavond bij een vriendin op visite geweest en reed op de terugweg nog even de stad in om iets te eten te halen", vertelt Marna, die zelf in Amsterdam-Noord woont. " Onderweg werd ik door agenten aangehouden, omdat ik geen gordel omhad. Ik dacht nog 'dat wordt een bekeuring', want het gebeurt me wel vaker. Balen natuurlijk."
Maar het werd nog veel erger voor Marna. "Ik moest mee naar het politiebureau, want ik had geen rijbewijs bij me. Ik had de babytas meegenomen en mijn eigen tas, met mijn rijbewijs erin, was ik die dag vergeten. Normaal was dat nooit een probleem, want dan werd er even gebeld naar het bureau om te controleren of ik een rijbewijs heb. Maar nu werden Dominique en ik meegenomen naar het bureau en in de cel gezet. Deur op slot en daar zaten we dan. Als criminelen achter gewapend glas. Even later werd nog een kerel door drie agenten in een cel naast ons gesmeten."
Borg
Marna had nog aan de agenten gevraagd of ze niet gewoon bij de receptie kon wachten en ze had verteld dat haar dochtertje toch echt moest eten. Ook bood ze aan haar portemonnee met bankpasjes en creditcard als borg achter te laten en haar rijbewijs op te halen, zodat in ieder geval dreumes Dominique naar huis gebracht kon worden. "Maar nee hoor, ik mocht pas weg als iemand anders mijn geldige rijbewijs zou komen brengen. We hebben een uur vastgezeten!" Politiewoordvoerder Ron Moes bevestigt het verhaal. Al wil hij wel aantekenen dat het geen echte cel was, maar een dagverblijf, zoals de politie dat noemt. "Dat is een glazen hok van drie bij drie meter met een grendel op de deur...", zegt Moes. "We hebben het kind bij de moeder gelaten, dat doen we meestal. Die halen we niet uit elkaar. Nadat de partner van de vrouw met het rijbewijs kwam, mocht zij weer gaan. Ze zal wel boetes krijgen voor het niet dragen van de gordel en het niet kunnen tonen van een rijbewijs", aldus Moes.
Voor Marna is haar voorval echter het ultieme bewijs dat de regelplicht in ons land veel te ver is doorgeslagen. "Het is overduidelijk dat de wet voor dit soort voorvallen niet is gemaakt. Mijn vijf maanden oude baby heeft al achter slot en grendel gezeten... Onvoorstelbaar lachwekkend, maar tegelijk verschrikkelijk triest."

DIT IS ECHT TE GEK VOOR WORDEN,
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:53:32 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24623005
De rechtse politiestaat in optima forma. Met dank aan Balkenende II (bestaande uit VVD, CDA en D66).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:53:34 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24623006
tja, dat kindje is nog te jong om er iets van te merken. En moeder klinkt als een hysterisch geval.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24623035
En geen gordel om én geen geldig legitimatiebewijs bij .

Eigen schuld, dikke bult .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:58:15 #5
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24623075
Misschien was het wel wijf met een grote bek naar de politie. En 1 uurtje in een wachtruimte, nou nou wat erg. Heeft trouwend niets met de identificatie plicht te maken, maar met het feit dat je altijd je rijbewijs bij je dient te hebben (als je een voertuig bestuurd), was vroeger zo, is nog steeds zo. Ergo janktopic...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:02:35 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24623118
Pff, wat een gezeik om niks zeg... Dat uurtje, eigen schuld van dat zeikwijf.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:04:30 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24623137
ach, het kindje heeft in ieder geval een vrijbrief als ie later moordenaar word: ik kwam op zeer jonge leeftijd al in aanraking met politie.
pi_24623153
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De rechtse politiestaat in optima forma. Met dank aan Balkenende II (bestaande uit VVD, CDA en D66).
Goed toch? Politiestaat
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
pi_24623195
Wanneer gaat de politie aan het echte werk beginnen?
pi_24623206
De titel is verkeerd: een vrouw heeft, na aangehouden te zijn wegens het rijden zonder gordel (domme overtreding) en het niet bij zich hebben van een rijbewijs (domme overtreding) en het niet kunnen voldoen aan de identificatieplicht (dom dom dom), wel een heel uur lang op het politiebureau moeten wachten. Alsof ze daar tussen de moordenaars en verkrachters op water en brood in een vochtige kelder heeft moeten zitten.

Moet je je gordel maar om doen en je rijbewijs, of in ieder geval een vorm van identificatie, maar meenemen, DOOS!
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:47 schreef drecom het volgende:
"Onderweg werd ik door agenten aangehouden, omdat ik geen gordel omhad. Ik dacht nog 'dat wordt een bekeuring', want het gebeurt me wel vaker. Balen natuurlijk."
Jezus, vooral niet leren van je fouten! Goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel richting je kind ook.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:10:55 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24623218
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wanneer gaat de politie aan het echte werk beginnen?
gordel en rijbewijscontrole is echt politiewerk.
pi_24623360
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:58 schreef IPdaily het volgende:
Misschien was het wel wijf met een grote bek naar de politie. En 1 uurtje in een wachtruimte, nou nou wat erg. Heeft trouwend niets met de identificatie plicht te maken, maar met het feit dat je altijd je rijbewijs bij je dient te hebben (als je een voertuig bestuurd), was vroeger zo, is nog steeds zo. Ergo janktopic...
Ben ik met je eens. Als ze nu wel identificatie bij zich had gehad, had de agent beide boetes gewoon ter plekke uit kunnen schrijven. Waarschijnlijk had ze dan ook alleen maar de boete voor de gordel en een waarschuwing voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs gehad, want dan kan hij makkelijk nazoeken of ze er wel een heeft.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_24623372
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:47 schreef drecom het volgende:
...
Onderweg werd ik door agenten aangehouden, omdat ik geen gordel omhad. Ik dacht nog 'dat wordt een bekeuring', want het gebeurt me wel vaker.
...

mijn eigen tas, met mijn rijbewijs erin, was ik die dag vergeten. Normaal was dat nooit een probleem, want dan werd er even gebeld naar het bureau om te controleren of ik een rijbewijs heb. Maar nu ....
Dat mens draagt dus nooit een gordel om en heeft nooit haar papieren bij zich.

Wat een jankwijf, het is haar eigen schuld dat die baby van 5 maanden achter slot en grendel heeft gezeten Te triest voor woorden dat ze haar eigen verantwoordelijkheid niet eens doorheeft, maar de politie de schuld geeft. Papieren mee, gordel om, zo moeilijk is het niet. Zelf je verantwoordelijkheid nemen, moeder, niet gaan janken over de politie die gewoon haar werk doet.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_24623387
En terecht... rijbewijs moest je voor deze wet ook al bij je hebben.... en net alsof het wat uitmaakt dat je een baby hebt? Moet je daarvoor een uitzondering zijn?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:26:56 #15
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_24623396
Wat een kanker politie, vind ik persoonlijk....
Criminelen durven ze nog niet eens zo te behanden... Domme mietjes!
pi_24623404
Ja, en. Waarom komt dit in de krant? Dat mens overtreed de wet, daarvoor wordt je gestraft in dit land. Sowieso, een vrouw die haar tas vergeet....zeker dronken.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:27:38 #17
3542 Gia
User under construction
pi_24623408
Vraag me wel af of dit een normale gang van zaken is.
Ze hebben haar kentekennummer toch? Dan weten ze ook haar adres.
Lijkt mij voldoende als ze naar huis was gereden om even haar rijbewijs te halen
En ook zie ik geen probleem als ze i.p.v. in de wachtruimte, gewoon bij de balie gewacht had.

Dit geeft een opgesloten gevoel en lijkt me niet de juiste manier.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:32:35 #18
74075 qizl
--just live --
pi_24623483
Al die moraal ridders hier weer. Ja je moet aan de wet voldoen hoor. Behalve als het jullie niet uitkomt natuurlijk. Allemaal heiligen hier.

Ik vind het uiterst triest en buitenproportioneel om om deze reden iemand vast te zetten. Laten ze tasjes diefen opakken voordat ze platgereden worden. En rel schoppers voor ze iemand doden.

Vast een agent die z'n bonnen quota nog niet had gehaald of een regelpikie die hogerop wil.
boredom makes one do crazy things, and boy am i ..... !
irony is wasted on the brainless.... let alone sarcasm.
violence aint the answer.... it's the solution !!!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:33:23 #19
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_24623498
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:27 schreef Frangk het volgende:
zeker dronken.
pi_24623545
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:55 schreef teknomist het volgende:

Dank U ... my two cents exactly. Je weet dat je dat ding bij je moet hebben, en bovendien rijdt ze ook nog eens zonder gordel, mét een kind. Nee da's lekker bezig.
Ik vind de cel wel ietwat overdreven, maar als we er net zo half zacht en nichterig mee omgaan als met de andere regels, dan kan deze binnenkort ook op de schop.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:40:22 #21
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24623596
Makkelijk slachtoffer, een vrouw. Dan durven de helden wel.
Rijbewijs is tegenwoordig trouwens ook geldig legitimatie, en ze hadden het zo even na kunnen bellen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:50:36 #22
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24623732
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:55 schreef teknomist het volgende:

én rijden zonder rijbewijs. Ook al jaren strafbaar in ons kikkerlandje ... nog dikkere bult dus
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24623761
Het is wachten op de dag dat de eerste echte razzia's gehouden gaan worden en mesnen zonder reden worden aangehouden omdat ze geen ID kunnen tonen.

Voor de ID geld een toonplicht, we moeten nog eens wachten totdat er een eerste proces is gevoerd, want een toonplicht is geen draagplicht.

En van de regelneukertjes hier, ben ik benieuwd van hoeveel er wel regelmatig lopen te klagen over de nutteloze snelheidscontroles.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:59:30 #24
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24623849
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Het is wachten op de dag dat de eerste echte razzia's gehouden gaan worden en mesnen zonder reden worden aangehouden omdat ze geen ID kunnen tonen.

Voor de ID geld een toonplicht, we moeten nog eens wachten totdat er een eerste proces is gevoerd, want een toonplicht is geen draagplicht.

En van de regelneukertjes hier, ben ik benieuwd van hoeveel er wel regelmatig lopen te klagen over de nutteloze snelheidscontroles.
Dit heeft geen flikker met de identificatieplicht te maken.

Ze zat in de auto zonder gordel = overtreding 1.
Ze reed in de auto en had haar rijbewijs niet bij zich = overtreding 2.
Da's meer dan genoeg reden voor de politie.

Flikker toch op met dat te pas en te onpas geschop tegen de ID-plicht ...

En denk nou niet dat ik voor de ID-plicht ben want da's echt niet zo.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24623856
quote:
Ze mogen niet zonder geldige reden naar je ID vragen. Doen ze dat toch, dan hoef je niet eens mee te werken.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')