abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:48:20 #1
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24621224
Vorige week onze jaarlijkse "feest" vakantie vastgelegt met 10 vrienden. Het wordt Rovinj in Istrië.
Ik ben erg benieuwd hoe het wordt.
We vertrekken 25juli met de bus uit eindhoven met beachmasters. We gaan voor 10 dagen en verblijven op Villas Rubins.
Zijn er al meer personen die deze zomer hier heen gaan?
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_24621761
met de bus? ben je twee dagen onderweg, moet je een dag bijkomen, en dan nog twee dagen terug met de bus. Ben je in totaal 5 dagen kwijt..
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:35:03 #3
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24621956
Jahaa, volgens de planner is het evenver als Siofok, daar ben ik vorig jaar geweest.
Binnen 16uur waren we er...
pi_24624983
Wij gaan ook naar Istrië (mijn man en ik) met de tent op een camping.
Mijn voorkeur gaat uit naar Rovinj, maar we staan er voor alle opties open.
Ben er vroeger zelf met mijn ouders vaak geweest
pi_24631422
Ik ben vorig jaar in Porec geweest met mijn vriendin. Ik heb er wel een leuke vakantie gehad. Dit jaar willen we misschien naar Rovinj met een hele groep. We willen dan natuurlijk wel veel gaan stappen maar juist dat viel vorig jaar (in Porec) erg tegen. Als ik dan op de gogo-site b.v. lees dat Porec een bruisend uitgaansleven heeft etc. tja, dan vraag ik me ook af in hoeverre dat klopt voor Rovinj? Want bruisend was Porec allerminst.
k ben vorig jaar wel een dagje in Rovinj geweest met een boottocht en dat was erg mooi. Qua uitgaan ken ik het daar dus niet.

Wij gaan waarschijnlijk gewoon met de auto en dan op een camping met stacaravans ofzoiets. Moeten we nog even allemaal bekijken. Wij komen trouwens ook allemaal uit Nijmegen. Zijn we niet de enige NEC'ers daar.

Voor degene die beweert dat Kroatië 2 dagen rijden is.... Je doet er, als je een normale busmaatschappij hebt tussen de 18 en 20 uur over. Te vergelijken met Spanje dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24632111
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:46 schreef Dutch_Courage het volgende:

Voor degene die beweert dat Kroatië 2 dagen rijden is.... Je doet er, als je een normale busmaatschappij hebt tussen de 18 en 20 uur over. Te vergelijken met Spanje dus.
Denk je dat ik met de bus naar Spanje ga?

Nee, ik vind busreizen zo zonde van mijn tijd. Ik betaal liever iets meer, heb er meer profijt van qua tijd en ik voel me tenminste niet brak..
pi_24632165
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar Istrië ligt... Kan iemand mij verlichten?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_24632382
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:23 schreef boskov het volgende:

[..]

Denk je dat ik met de bus naar Spanje ga?
Zeg ik dat dan?
quote:
Nee, ik vind busreizen zo zonde van mijn tijd. Ik betaal liever iets meer, heb er meer profijt van qua tijd en ik voel me tenminste niet brak..
Logisch, maar loop dan niet te kletsen dat je 2 dagen bezig bent om met de bus in Kroatië te komen want dat is niet zo.
pi_24632445
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:27 schreef daReaper het volgende:
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar Istrië ligt... Kan iemand mij verlichten?
Istrië = een provincie van Kroatië voor het geval je het niet wist.

Je hebt de laars van Italië. Aan de rechterkant daarvan ligt de Adriatische-zee. Ga dan langs de laars van Italië helemaal naar boven en je komt op het punt waar Slovenië en Italië elkaar raken. Daar is het vlakbij (iets zuidelijker).

Plaatje:

pi_24632499
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:41 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Istrië = een provincie van Kroatië voor het geval je het niet wist.

Je hebt de laars van Italië. Aan de rechterkant daarvan ligt de Adriatische-zee. Ga dan langs de laars van Italië helemaal naar boven en je komt op het punt waar Slovenië en Italië elkaar raken. Daar is het vlakbij (iets zuidelijker).

Plaatje:

[afbeelding]
Dank
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:56:29 #11
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24636407

Algemene informatie:
-Pivo = bier
-1 euro is nu 8 Kuna
-1 Kuna is ¤ 0,14
Meer hoef je niet te weten
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:05:08 #12
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24636561
quote:
Wij komen trouwens ook allemaal uit Nijmegen. Zijn we niet de enige NEC'ers daar.
En nu maar hopen dat we dezelfde week gaan, dan is Rovinj van ons!!
pi_24639244
overigens is het zeker aan te raden om naar Pula te gaan. Enorm mooie stad. Met onder andere een collosseum enzo. Verder ben ik niet zo bekend met Istrie, maar zeker ook aan te raden is, om met de auto (of bus) even via de Adriatische magistraal te rijden (erg mooi) en dan nog ene paar eilandjes te bezoeken
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:07:43 #14
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24642675
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:56 schreef NMGN23 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Algemene informatie:
-Pivo = bier
-1 euro is nu 8 Kuna
-1 Kuna is ¤ 0,14
En hoeveel Kuna is bier?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:30:47 #15
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24642969
Een halve liter pivo kost is tussen de 10 en 20 kuna
Een pakje marlboro kost 17 kuna
pi_24643406
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:29 schreef boskov het volgende:
overigens is het zeker aan te raden om naar Pula te gaan. Enorm mooie stad. Met onder andere een collosseum enzo. Verder ben ik niet zo bekend met Istrie, maar zeker ook aan te raden is, om met de auto (of bus) even via de Adriatische magistraal te rijden (erg mooi) en dan nog ene paar eilandjes te bezoeken
Pula is dus echt een stuk groter dan Rovinj en Porec? Want dat zijn allebei gewoon kleine rot dorpjes eigenlijk (vooral Porec).
Iets groters in de buurt is altijd wel aardig.
pi_24643476
Wij (mijn vriend en ik) gaan dit jaar ook naar Rovinj en toevallig ook naar Villas Rubin, wel niet rond dezelfde tijd. We vertrekken 8 augustus met een grote groep vrienden van mij!! Ben wel erg benieuwd hoe het daar is!! Zoiezo zon, zee en strand . Villas Rubin in Rovinj zien er trouwens erg goed uit.

De excursies lijken me ook echt super!! Denk wel dat we naar Venetie gaan en ook de Plitvice meren wil ik zeker bekijken!

Kortom wordt een geweldige vakantie volgens mij
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_24644252
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:56 schreef NMGN23 het volgende:

Algemene informatie:
-Pivo = bier
-1 euro is nu 8 Kuna
-1 Kuna is ¤ 0,14
behalve dat de naamvallen het veranderen.
Jedna piva = 1 bier (nadruk op de i)
dvije pive =2 bier
pet piva =5 bier (nadruk op de a)

donderdag 20 januari 2005 @ 00:27:15 #19
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_24644408
Wat je vooral NIET moet doen: Naar de meren in Plitvice gaan!

Je word helemaal lekker gemaakt met verhalen over subtropische meren en schitterende bush-bush taferelen....maar je zit VIER UUR HEEN in een wannabee-bus, je ziet die meren...denkt...hmm grappige kleur van het water...en dat is het...EN DAN MOET JE WEER VIER UUR TERUG!!

Bluarchh en daar heb ik dan superveel roepie's voor betaald. Ook bizar is dat ze (tenminste in Medulin) niet het principe voorgerecht-hoofdgerecht-nagerecht kennen. Nee alles wordt linea recta in de koekepan gebonjourd en als het maar warm is flansen ze het bij ons op tafel. Eerst krijgt iemand mosselen, dan krijg ik de biefstuk..gevolgd door de tomatensoep 5 minuten daarna. En daarna komt de pizza voor m'n buurman.

Maar verder is 't wel leuk.
Gourmetten of steengrillen?
pi_24646217
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 00:27 schreef Silenus het volgende:
Wat je vooral NIET moet doen: Naar de meren in Plitvice gaan!

Je word helemaal lekker gemaakt met verhalen over subtropische meren en schitterende bush-bush taferelen....maar je zit VIER UUR HEEN in een wannabee-bus, je ziet die meren...denkt...hmm grappige kleur van het water...en dat is het...EN DAN MOET JE WEER VIER UUR TERUG!!
Wat had je anders verwacht van die meren? Overigens is het inderdaad onzin om voor een dag naar Plitvice te rijden. Ik ben er twee dagen geweest en vond het schitterend. Ook de omgeving buiten de meren is mooi.

Eten is geweldig in Istrië, zeker als je de moeite neemt om een paar kilometer het binnenland in te gaan. ¤ 40 voor een viergangen-maaltijd voor drie personen met 2 flessen wijn. En geweldig lekker.
Zu hause ist alles besser
pi_24646528
Plitvice meren zijn de moeite waard. Maar inderdaad voor 2 dagen.
Wij gaan zoiezo met de eigen auto, dus dat is al minder vervelend.
Om de meren zijn genoeg hotels, appartementen e.d. om een nachtje te blijven overnachten!
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:35:47 #22
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24646844
Bij beachmasters kun je als excursie voor 55euro de Plitviče meren bezoeken.
Wat ik van jullie begrijp is dat het voor 1 dagje niet de moeite waard is.
quote:
Jedna piva = 1 bier (nadruk op de i)
dvije pive =2 bier
pet piva =5 bier (nadruk op de a)
Kijk, dat zijn nog eens tips

Weet iemand hoe ver het rijden is naar Venetië vanuit Rovinj?
pi_24647306
Venetië moet je met de boot doen!

Plitvice is voor 1 dagje wel wat waard, je bent alleen veel tijd kwijt met reizen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:40:13 #24
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_24648394
Voor een dagje met de bus naar Venetië vragen ze bij beachmasters 52euro. (ik neem aan dat een busreis is...)
Is zo'n bootreis daar ter plekke te boeken en om welke bedragen gaat dat? Enig idee?

Volgens dit kaartje is het per bus zo'n 250kilometer en per boot iets meer dan 100km.
Als die georganiseerde excursie met de bus is, regelen wij het zelf wel als ik het zo zie:

Op de site van X-travel staat weer:
quote:
Recht tegenover Rovinj, op zo'n 2 uur varen, ligt Venetie, de stad van de romantiek, de gondeliers en al die kanalen. Typisch zo'n plaats die je minimaal 1x in je leven bezocht moet hebben
Waarschijnlijk is dus die georganiseerde reis ook met de boot.

[ Bericht 30% gewijzigd door NMGN23 op 20-01-2005 12:33:04 ]
pi_24650883
Die georganiseerde reizen zijn inderdaad met de boot ja. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan met m'n vriendin. Het is wel leuk om Venetië een dagje te bezoeken maar het is echt een tourist-trap. Alles kost een fortuin en een tripje in een gondel kan je helemaal wel vergeten. Tenzijn je minimaal 60 euro p.p. wil betalen voor een halfuurtje.

Ik weet niet meer hoeveel een dagje Venetië met de boot nou kostte. Ik dacht tussen de 40 en 50 euro ofzo. Je kan ze ook gewoon boeken bij de haven, dus los van een reisorganisatie, dat is misschien wat goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')