lol heb ik deze tekst eerder gezien, of komt ie van onze bekende bron, northernstar? als het je eigen teskt is is het alleen maar reclame. als het iemands anders tekst is ook. ja we zijn in oorlog. de 3e wo.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 06:04 schreef NorthernStar het volgende:
The Power of Nightmares
Baby It's Cold Outside
De eerste van drie films over de opkomst van de politiek van de angst.
De serie toont aan hoe de dreiging van Islamitisch terrorisme bewust is vervormt en overdreven door machthebbers en politici. Hoewel radicaal islamisme inderdaad bestaat, is het idee dat we tegenover een verschrikkelijke en geheime organisatie onder leiding van Osama Bin Laden staan pure fictie.
Het is een mythe die zonder verdere kritische blik is verspreid door politici, geheime diensten en de internationale media.
In het centrum van het verhaal bevinden zich twee groepen: de neoconservatieve in Amerika en de radicale islam. Beide groepen zijn gebaseerd op idealisme, geboren uit het falen van de liberale denkbeelden een betere wereld te bouwen. Samen hebben ze het huidige nachtmerrieachtige wereldbeeld gecreëerd waarin we bedreigd worden door een wereldwijd terroristisch netwerk.
Het verhaal begint in 1949 met twee mannen. Eén is de uit Egypte afkomstige Sayyid Qutb die werkzaam is in het onderwijs. Zijn ideeën zouden decennia later de inspiratie voor de aanslagen op 11 september 2001 vormen. De andere was de filosoof Leo Strauss. Zijn ideeën zouden de basis voor de neoconservatieve beweging vormen die nu Washington domineert.
De Neoconservatieve beweging die angst als middel ziet en gebruikt om hun doelen te bereiken. Dit leidde eerder tot het 'bestaan' van een geheim en boosaardig netwerk dat geleid werd door de toenmalige Sovjet Unie. En net als nu waren zij de enigen die 'bewijzen' voor het bestaan van dit netwerk hadden.
Terwijl aan de andere kant de radicale Islamisten, geconfronteerd met een bevolking die weigerde zich bij hen aan te sluiten, het zochten in terreur om zo de ogen van de mensen te openen. De aanstichter hiervan was Ayman Zawahri, de latere mentor van Osama Bin Laden.
Deze twee groepen zijn samen verantwoordelijk voor de schepping van de valse nachtmerrie waar wij en de wereld momenteel in leven.
-----------------------------------
The Power of Nightmares - Part I - Baby It's Cold Outside
The Power of Nightmares - Part II - The Phantom Victory
The Power of Nightmares - Part I - The Shadows In The Cave
Deel 1: BBC2 - Dinsdag(avond) 18 januari 00.20 uur
(waarschuwing: deze film kan uw geloof in politici, media en overheden ernstig schaden)
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 06:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol heb ik deze tekst eerder gezien, of komt ie van onze bekende bron, northernstar?
dat bedoel ik. staat nogal lullig in jouw woorden, maar ok.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 06:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik heb het stukje van de BBC-site vertaald.
Ah bedoel je dat.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 06:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat bedoel ik. staat nogal lullig in jouw woorden, maar ok.
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 07:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah bedoel je dat.
Mijn analyse is dat het een nogal klungelige poging van "shoot the messenger" was.
Je begint met 'lol' wat moet aantonen dat je het allemaal maar lachwekkend vindt. Dan vraag je van wie de bron is met een smalende suggestie naar 'onze bekende bron', waarmee je of bedoeld dat ik het zelf heb verzonnen of een of andere vage site. Either way maak je duidelijk dat het in jouw optiek allemaal bullshit is.
Met een snelle edit voeg je er aan toe "als het je eigen teskt is is het alleen maar reclame. als het iemands anders tekst is ook." In tweede instantie blijkbaar iets minder zeker van het zelfverzonnen zijn of afkomstig van een vage site, is dit een snelle poging de tekst toch in diskrediet te brengen ook al komt het van een iets serieuzere bron.
Dan geef ik je antwoord waar het wel vandaan komt.
Nu volgt een nogal onbeholpen poging je 'shoot the messenger-act' als nog te verdedigen en te rechtvaardigen.
"dat bedoel ik. staat nogal lullig in jouw woorden, maar ok."
Blijkbaar heeft de bron iets teveel autoriteit om daar je aanval nog verder op te richten en wordt die inzet gestaakt.
Deze reactie is een mengelmoes van zowel een poging het eigen gezicht te redden, als het uitdelen van een persoonlijke steek en een uiting van minachting naar zowel de poster als het geposte stuk.
Je slordig taalgebruik suggereert bovendien enig onder invloed zijn, wat wellicht ook een verklaring voor de vijandige toon kan zijn.
Ik wist niet goed waar het thuishoorde.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:09 schreef Enyalius het volgende:
hoort dit niet meer thuis in een Conspiracy area of hebben we die niet op het Fok! forum?
Tvp-waardigquote:Op donderdag 20 januari 2005 00:52 schreef Aurora025 het volgende:
Of bekijk ze gewoon alle drie online.
Deel 1
http://www.informationclearinghouse.info/video1037.htm
Deel 2
http://www.informationclearinghouse.info/video1038.htm
Deel 3
http://www.informationclearinghouse.info/video1040.htm
Het lijkt me typisch iets voor de VPRO. Ik kan me niet voorstellen dat de serie niet door hun over een tijdje uitgezonden wordt.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:22 schreef Absinth het volgende:
Vond het wel interessant, benieuwd of deze docu ooit in Nederland wordt uitgezonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |