Hij is wel leuk.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Tja, beeldende kunstenaars zijn ook niet voor niets beeldende kunstenaars, he.
Het denken en voelen gebeurt bij velen van hen op een ( voornamelijk ) visuele manier.
Het zou je daarom sieren als je Picasso niet op zijn woorden maar op zijn beelden afrekent.
Hehehe![]()
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:00 schreef Meh7 het volgende:
Het zou je daarom sieren als je Picasso niet op zijn woorden maar op zijn beelden afrekent.
Hehehe![]()
gewoon zeggen dat Ayaan Hirsi Ali de schilderes van deze werken is en je hebt je protest, hoor, da's niet zo moeilijkquote:Op maandag 17 januari 2005 08:56 schreef SCH het volgende:
Voorlopig is er nog geen protest en is het topic al verder dan dit
Christelijk protest tegen BBC na opera
Kijk, je bent nu al teleurgesteld dat er geen rel isquote:Op woensdag 19 januari 2005 08:07 schreef milagro het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat Ayaan Hirsi Ali de schilderes van deze werken is en je hebt je protest, hoor, da's niet zo moeilijk
het gaat die schreeuwers hier namelijk niet zo zeer op wát er gezegd/gedaan wordt, maar wie het zegt/doet
je moet wel een róde lap gebruiken om de stier uit te dagen.
het feit dat je moslims over het algemeen niet in grote getale een museum zult vinden helpt ook niet erg mee , evenmin als het ontbrekende voorpagina artikel in het NRC "Provocatie van schilder, Koran teksten andermaal op naakte lichamen"
Wat ben jij triest bezig.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, je bent nu al teleurgesteld dat er geen rel is
Jij weet precies hoe het zit he, met Marokkanen en moslims - milagro, de allochtonenpsycholoog van Nederland![]()
Een hele post om mij iets te verwijten waar je zelf naar smachtquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:53 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat ben jij triest bezig
Hoe haal je het in je hoofd om te veronderstellen dat iemand teleurgesteld is dat er geen rel is.
En waarom is er geen rel? Ik weet het niet, maar ik verbaas mij er wel enigszins over.
Erg consequent van de 'beledigde' moslims komt het niet op mij over.
Heeft NOVA er al een item aan gewijd?
Aan de andere kant denk ik dat een beetje meer ophef integratiebevorderend werkt.
Jammer dat bepaalde moslimgroepen zo selectief te werk gaan.
Ik heb bijv. ook nog geen protest van de AEL vernnomen.
En zoals je weet geeft protest een extra mogelijkheid tot nadenken, bezinning en communicatie.
Helaas weer een gemiste kans.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, je bent nu al teleurgesteld dat er geen rel is
Jij weet precies hoe het zit he, met Marokkanen en moslims - milagro, de allochtonenpsycholoog van Nederland![]()
Zal ik nu dan maar even uitgelaten dansen, speciaal voor jou, SCH, dan is jouw vooroordeel ook weer bevestigdquote:Kunstenaar bedreigd na tentoonstelling
AMSTERDAM - De Marokkaans-Nederlandse kunstenaar Rachid Ben Ali wordt bedreigd sinds de opening van een tentoonstelling van zijn werk in het Cobra Museum in Amstelveen.
Zijn werk bestaat uit cartooneske tekeningen, gemaakt na de moord op Theo van Gogh, waarmee hij een discussie los wil maken over haatzaaiende imams en extremisme binnen de islam. Zo zijn er schilderijen te zien van uit hun mond poepende imams en naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam.
Sinds het begin van de expositie op 15 januari heeft Ben Ali beveiliging en slaapt hij op een ander adres. "Ik heb nu constant een paar mensen om me heen", zei hij donderdag. Op straat werd hij achtervolgd door jongens die teksten riepen in de trant van 'we krijgen je nog wel' en refereerden aan de moord op Van Gogh. "Ik ben keihard weggerend", zegt Ben Ali. Ook op forums op internet staat dreigende taal richting de kunstenaar.
Ben Ali zegt "sprakeloos" te zijn door de bedreigingen. "Ik moet alles nog even op een rijtje zetten. Maar ik sta achter wat ik doe. Ik blijf kunst maken. Ik laat me niet intimideren door extreme idioten." Het werk van de kunstenaar komt deels uit de Nederlandse en Marokkaanse cultuur en is volgens hem vaak heftig, wreed, bloederig, gewelddadig en homo-erotisch. Met zijn kunst wil hij een dialoog op gang brengen.
De tentoonstelling in het Cobra Museum, die vorige week vrijdag werd geopend door de Amsterdamse wethouder A. Aboutaleb, is nog te zien tot en met 6 maart. De expositie maakt deel uit van het nationale evenement 'Marokko-Nederland 2005'.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:41 schreef Manono klare, ware taal:
Ik ben blij dat jij het recht hebt zo te denken, te voelen en je te uiten zoals je doet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik hou niet zo van dat provoceren. Zo wordt het van kwaad tot erger. Blijven uitlokken en uitlokken en uitlokken.
En?quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:49 schreef SCH het volgende:
Volgens hem zelf is hij al vrij vaak in elkaar geslagen.
Jij provoceert mij met je plaatje, ik zou hem maar weghalen en vervangen door een bootje, net zoals ik heb, anders ga ik je pakken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik hou niet zo van dat provoceren. Zo wordt het van kwaad tot erger. Blijven uitlokken en uitlokken en uitlokken.
Er zijn blijkbaar voldoende wolven nog in hun holen verstopt. Uitroken, die mafkezen, met zieke, stinkende humor.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Wanneer ga je???quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga ze maar eens van dichtbij bekijken...
Dan verwacht ik wel een uitvoerig verslag als je weer terug bent!!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, misschien deze zaterdag al...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |