quote:Op zondag 16 januari 2005 07:28 schreef eBay het volgende:
zelf gaat mijn voorkeur naar de frikadel speciaal en de frikadel mayonaise
Nou ja , dat kan bij mij ook wel hoorquote:Op zondag 16 januari 2005 08:32 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
mijne ook, maar niet om half acht 's octends
![]()
Zal ik dat maar even doen?quote:Op zondag 16 januari 2005 08:22 schreef eBay het volgende:
Toelichting
Vrijwel alle naslagwerken vermelden uitsluitend de vorm frikadel, zonder n. Het woord is afgeleid van het Franse woord fricadelle. Dat woord heeft verwantschap met fricandeau en waarschijnlijk ook met fricassée.
Het ook in het Nederlands voorkomende woord fricandeau is er wellicht verantwoordelijk voor dat veel mensen frikandel schrijven met een n.
Klopt , ik verbeter het !!
quote:De naam voor zijn product werd hem door een vrouwelijke snackbarhouder van Duitse afkomst ingefluisterd: daar bestond de Fricadelle, een platte gehaktbal. Gerrit nam die naam over.
Ik zeg: frikandel.quote:Bekkers noemde zijn worst trouwens de fricandel waarmee een eind kan worden gemaakt aan de slepende polemiek onder spellingdeskundigen.
quote:Op zondag 16 januari 2005 12:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Frikadel speciaal maar dan wel met Curry!!
Frikadel is zonder n ja. En frikandel met n.quote:
Ja. LEKKER!!!!!quote:Op zondag 23 januari 2005 17:14 schreef ijsklont het volgende:
Honger-krijg topic![]()
Ik eet ze het liefst speciaal overigens, alhoewel op een broodje met wat ketchup ook goed te doen is!
Volkomen mee eenschquote:Op maandag 24 januari 2005 23:18 schreef DreamyGirl het volgende:
Het lekkerst is ie toch nog als ie speciaal is, een frikandel speciaal!!! Jammie, LEKKER!!![]()
idd.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:18 schreef DreamyGirl het volgende:
Het lekkerst is ie toch nog als ie speciaal is, een frikandel speciaal!!! Jammie, LEKKER!!![]()
Je bent de uitjes vergetenquote:
Gele rijst = nasi kuning.quote:Op zondag 23 januari 2005 00:26 schreef hassanjassan het volgende:
een frikandel is nederlands en frikadel is zo'n indonesisch aardappelkoekje, wat je eet samen met gele rijst en de hele rambam, wat het ook mag heten....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |