abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:37:05 #1
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_1734746
Normaal vind ik dance/trance en dat soort ongein helemaal nix, maar toen ik een paar tracks hoorde van tiesto´s nieuwe album, dacht ik in 1e instantie aan hooverphonic ofzo.. dit cdtje is gewoon mooi.. kijk er zijn natuurlijk altijd minpuntjes, zoals flight 643, maar ik moet zeggen, aanradertje...

iemand anders em al geluisterd?

Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:49:57 #2
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_1734832
yep... is wel een aardige cd
maar k vind de dubbelcd Revolution beter

alle drie cd's zijn gewoon via internet te zuigen hoor

pi_1734850
Minpuntjes als flight 643? Lol, das mijn lievelingslied
I am the alpha and the omega
pi_1737119
Ik vind flight 643 idd nix, maar Urban Train vind ik wel weer goed...
pi_1737691
flight 643 nix? onderbouw je mening eens :-)

toen ik flight 643 voor het eerst hoorde dacht ik wel zoiets van hm is dit tiesto? ik vind het iig een bruut nummer, meer richting progressive/techno, en misschien wat al te zware kost voor de doorsnee tranceliefhebber

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:22:03 #6
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1737883
Flight 643... tja, een muzikale hoogstandje kan je het niet noemen... (Tis maar dat er DJ Triesto bij staat, anders was het niks geworden).
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_1738445
K vind t ook een top cd
Vooral close to you en suburban train.

Flight 643 was mn favo song, maar te veel uitgemelkt en k vind die top 40 versie echt 3x niks.
Daarintegen als k eerst hide vs flight 643 gevolgd door flight 643 helemaal hoor

pi_1738790
Schijnt trouwens dat de Europese/Nederlandse release van In my memory nog gedeeltelijk wordt aangepast, die op internet is de Japanse.
Maar die vind ik ook al goed.
pi_1740766
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:09 schreef Ener-G het volgende:

toen ik flight 643 voor het eerst hoorde dacht ik wel zoiets van hm is dit tiesto? ik vind het iig een bruut nummer, meer richting progressive/techno, en misschien wat al te zware kost voor de doorsnee tranceliefhebber

ik vind 't een zaadnummer eerste klas. er wordt dan inderdaad meteen geroepen 'tiesto gaat de techno kant op' of iets dergelijks, maar techno hoort vette grooves en geluiden te hebben. dit is gewoon een tiesto nummer zonder melodie, een kaal en zoutloos geheel. ik heb absoluut niets tegen minimale house, integendeel, maar bij minimale tracks hoort datgeen wat je _wel_ hoort subtiel en inteligent te zijn. deze track heeft gewoon helemaal niets. die toeter is gewoonweg goedkoop en er zit geen climax of niets in. platgezegd, t'is gewoon troep
yesterday I woke up sucking a lemon
pi_1741488
flight 643 troep?
Man toen ik dat nummer voor het eerst hoorde (wist helemaal niet van wie het was) had ik zoiets van: wooooooooooooooooooooooooooooooohhhhh wtf van wie is dit???
Dat was dus een paar maanden geleden, en sindsdien is het nummer me nog steeds niet gaan vervelen.
Weet je hoe goed dat nr klinkt in een discotheek?
om van te en
Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
pi_1741513
Ondanks dat ik Triesto een ongelovelijke eikel vind (never forget your roots!! ) vind ik Flight 643 (original mix) heel erg lekker, zal zo driect is kijken of ik wat meer nummertjes kan vinden
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_1741593
quote:

Flight 643 blijft continu hetzelfde, het kan slaapverwekkend werken...
Verder zit er ook niet een hoogtepunt in, wat in de meeste trance/techno/hardhouse/whatever wel het geval is. Dan kan je misschien zeggen dat dat zo cliché is, maar ik vind het gewoon lekker als er in een plaat naar een soort van climax wordt gewerkt.

Waarom zou dit te zware kost zijn voor mij? Alleen maar omdat ik dit nummer gewoon slecht vind?

[Dit bericht is gewijzigd door Citroentje op 26-09-2001 08:57]

pi_1741599
quote:

Zware kost, flight 643? Het is weer een suf trance nummer met een dusdanige kleine inbreng aan originaliteit dat DJ TRIESTO gerechtvaardigd is. De rest van het album heb ik nog niet gehoord, maar als je flight hoort vrees je met grote vrezen. Wat een baggernummmer!

En voor degene die zij dat het zo lekker klonk in de discotheek. Met wat drankjes op en een knappe griet aan je zijde vind je waarschijnlijk 'bosje rode rozen' nog een cool nummer!

Nee ik hou het toch bij wat duistere trance...

Psycraft-Night in Kopangan

woensdag 26 september 2001 @ 12:40:49 #14
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_1743107
Flight 643, een best leuk en saai nummer.
Leuk, omdat ik het best vet vind klinken.
Saai, omdat er haast geen melodie inzit en en zich wel erg vaak herhaald.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_1743141
ik vind Tiesto, meestal helemaal niks. Ik trek z'n breaks totaal niet. Begint ie net lekker op te bouwen, krijg je weer zo een &*(%&^( break.
Maar hij kan ook echt goede progressive sets neerzetten. Ze DV 2001 set is daar een voorbeeld van.

Maar Fligt 643 vind ik wel oke en de remix van Flight 643 en Hide U van Kosheen vind ik echt super. Maar het nr van Kosheen blijf ik zowiezo kippenvelnr vinden. Ondanks dat ik eik meer Techno ben.

woensdag 26 september 2001 @ 13:44:59 #16
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_1743806
Urban Train

Marc O Tool Remix!

Explore the World
pi_1746358
quote:
Met wat drankjes op en een knappe griet aan je zijde vind je waarschijnlijk 'bosje rode rozen' nog een cool nummer!
Hehe das toch iets anders
ik vind het een onwijs goed nummer, vooral met de pitch iets omhoog...
Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
  woensdag 26 september 2001 @ 17:24:57 #18
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1746475
quote:
Op woensdag 26 september 2001 08:53 schreef Tranceptor het volgende:
... DJ TRIESTO ...
(c) Gabberend Nederland

Tja hieruit blijkt maar weer, als er Tiesto, of Jean, of Jurgen of whatever voor bekende DJ naam op een plaat staat, dat het al voorbestemd is om een hit te worden.

Als ik zo'n nummer als Flight 643 zou maken, (en dat kan ik zeker), dan zal het zeker geen hit worden, maar het zal worden bestempeld als 'bagger'.

Dit heeft alles te maken met de commerciele neuzen die achter deze DJ's zitten.

DJ Triesto is zo commercieel als de pest. Eentonige, goedkope rotzooi, zoals Flight 643 veranderd er niks aan.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_1746675
quote:
Op woensdag 26 september 2001 17:24 schreef terabyte het volgende:

[..]

Tja hieruit blijkt maar weer, als er Tiesto, of Jean, of Jurgen of whatever voor bekende DJ naam op een plaat staat, dat het al voorbestemd is om een hit te worden.

Als ik zo'n nummer als Flight 643 zou maken, (en dat kan ik zeker), dan zal het zeker geen hit worden, maar het zal worden bestempeld als 'bagger'.

Dit heeft alles te maken met de commerciele neuzen die achter deze DJ's zitten.

DJ Triesto is zo commercieel als de pest. Eentonige, goedkope rotzooi, zoals Flight 643 veranderd er niks aan.

AH nee toch? ik ga het toch niet met je eens zijn
  woensdag 26 september 2001 @ 17:55:21 #20
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1746740
quote:
Op woensdag 26 september 2001 17:48 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

AH nee toch? ik ga het toch niet met je eens zijn

?
pi_1747162
quote:
Heb je wat voorbeelden die we kunnen beluisteren dan? Ben wel benieuwd naar wat jij maakt.
  woensdag 26 september 2001 @ 19:04:11 #22
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1747338
Hmm...

Ik heb wel iets denk ik. Het zit nog in fase 1 van het productieproces

Ik zal deze week mn FTP server in orde maken, en dan post ik wel een linkje. Okay?

pi_1747349
flight zeshonderdnogwat doet me altijd denken aan zo een ouwe matrixprinter

die klinken ook zo, maar dan zonder beat

pi_1747620
quote:
Op woensdag 26 september 2001 17:24 schreef terabyte het volgende:

[..]

ole! zeg het ze helemaal mee eens. ik vind het schandalig hoe de massa misleid wordt. 'tiesto maakt techno nu, wat stampt ie vet he?!' arme dwazen hebben blijkbaar geen idee hoe echte techno klinkt, en slikken moeiteloos de misleidende labeltjes die tiesto z'n prutswerkjes geeft. slechte ontwikkeling, want hierdoor wordt de muziek zelf steeds slechter, omdat mensen als tiesto steeds minder hoeven te doen voor steeds meer geld. en dat is toch allemaal waar het om draait: geld. de muziek wordt gewoon verkracht door dit soort mannetjes ( en hij zelf gaat goed richting millionair ) maar zolang iedereen het blijft slikken is er niets aan te doen. ik ben het met terabyte eens: als iemand anders het gemaakt had was het gekwalificeerd als inhoudloos gepruts. het is jammer.
  woensdag 26 september 2001 @ 20:18:18 #25
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1747887
quote:
Op woensdag 26 september 2001 18:36 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Heb je wat voorbeelden die we kunnen beluisteren dan? Ben wel benieuwd naar wat jij maakt.

http://www.mu.pierson.nl/

Mij flamen doe je maar in een nieuwe topic

[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 26-09-2001 20:24]

woensdag 26 september 2001 @ 20:30:44 #26
12899 Spaceface
No more phonesex for you Robin
pi_1748002
ehr ik heb maar een ding te flamen (samen met psilo denk ik )

gebruik logic =D

verder helemaal mee eens
(ookal vond ik het nummer wel OK.. maar niet omdat ik tiesto nou zo'n bink vind...)

pi_1748155
quote:
Op woensdag 26 september 2001 20:18 schreef terabyte het volgende:

[..]

Nou eh...je mag vinden wat je wilt van Tiësto.
Maar jij noemt Flight 643 eentonig, dan kan ik je dit wel zeggen:
de eerste gedachte die in me opkwam na jouw eigen nummer beluisterd te hebben, was in elk geval niet "lekker afwisselend" hoor....
  woensdag 26 september 2001 @ 21:18:52 #28
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1748635
quote:
Op woensdag 26 september 2001 20:42 schreef StrayDog het volgende:

de eerste gedachte die in me opkwam na jouw eigen nummer beluisterd te hebben, was in elk geval niet "lekker afwisselend" hoor....

Ach 'fase 1'... het komt wel goed.
Ik moet TB_HII-5 nog een keer uploaden. Die zit in 'fase 2' en is minder eentonig... alleen tis hardcore en dat wordt door veel mensen verafschuwd.

edit: 2 nummers geupload: TB_Hii-5, en TB_TTT

[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 26-09-2001 22:37]

pi_1751090
quote:
Op woensdag 26 september 2001 20:18 schreef terabyte het volgende:

[..]

Kee, ben benieuwd, misschien een domme vraag, maar hoe download ik die dingen? Bij mij staat er alleen platte tekst op je site.
pi_1752053
quote:
Op donderdag 27 september 2001 00:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Kee, ben benieuwd, misschien een domme vraag, maar hoe download ik die dingen? Bij mij staat er alleen platte tekst op je site.

Hier nog eentje... (en ik wil ze graag downloaden zodat je feedback kan krijgen van iemand die hardcore wel kan waarderen)
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
  donderdag 27 september 2001 @ 13:04:48 #31
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1753653
Ok.. gefixt.
  donderdag 27 september 2001 @ 17:27:15 #32
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1755950
Ik zal eens proberen om te luisteren van het weekend, mag je me er wel aan herinneren §
Love will be my strongest weapon
pi_1760219
TB_RoR.mp3:
quote:
Nog niet af.... T'is eigenlijk niet eens geschikt voor een sneak-preview. Maarja.... het komt wel goed.
Verder commentaar dus overbodig. Het heeft wel wat, maar loopt idd op de één of andere manier nog niet lekker.

TB_Hii_5.mp3:

quote:
Hardcore.
TB_HII-5 is een erg uit de hand gelopen remix van een XM of IT file van iemand van een 1 of andere trackergroepje.
Doet me denken aan mijn eigen brouwsels van die tijd... bagger dus . Het mist de pit en de snelheid van, zeg Neophyte of Stunned Guys.

TB_ttt.mp3:

quote:
Kwaliteit is ronduit slecht, maar melodie is aardig...[ ]...de kwaliteit van dit nummertje is schandalig, maar er zitten elementen in waardoor het nummertje rijp is voor een 2001-remix.
Topper! Waar blijft die remix?

Maar om dit alles te vergelijken met Flight 643 gaat me te ver.

pi_1763100
Voor alle Tiesto fans - DOWNLOAD TRANCETRUTJE op je download programma
  vrijdag 28 september 2001 @ 14:02:10 #35
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1763653
quote:
Op donderdag 27 september 2001 23:23 schreef MaxPower het volgende:

Topper! Waar blijft die remix?

Maar om dit alles te vergelijken met Flight 643 gaat me te ver.

Het was eerlijk gezegd niet mijn bedoeling om mijn stijl cq. producties te vergelijken met Flight 643.

In een vorige statement wilde ik alleen kwijt dat ik met de apparatuur die ik heb (en anderen ook) ook zo'n soortgelijk nummer kunnen maken, maar dat het dan als bagger afgeschilderd wordt.

Wat veel mensen niet weten is dat er heel veel mensen zijn, die ergens op een zolderkamertje dag en nacht bezig zijn met de muziek van hun voorkeur en dat al deze mensen (als ze de kans zouden krijgen om een paar dagen in een studio door te brengen) best een stel hits kunnen produceren.

Een vriend van me is helemaal gek van trance. Hij heeft alleen de middelen niet om alles goed uit te werken. Z'n idee-en e.d. verwerkt ie met Impulse Tracker, maar de kwaliteit is dan gewoon te laag.

Bij mij thuis herbouwen we alles dmv MIDI en gebruiken we echte synths/drumcomputers ipv samples, en kan alles worden afgemixt.

Zijn droom (een plaat uitbrengen) komt binnenkort uit, aangezien Erick E interesse heeft voor zijn creaties. Bovendien worden zijn tracks ook gedraaid in de locale discotheken hiero en wordt het goed ontvangen door het publiek, terwijl niemand weet dat hij het gemaakt heeft.

pi_1763841
quote:
Op woensdag 26 september 2001 01:11 schreef _psilocybin het volgende:

[..]

ik vind 't een zaadnummer eerste klas. er wordt dan inderdaad meteen geroepen 'tiesto gaat de techno kant op' of iets dergelijks, maar techno hoort vette grooves en geluiden te hebben. dit is gewoon een tiesto nummer zonder melodie, een kaal en zoutloos geheel. ik heb absoluut niets tegen minimale house, integendeel, maar bij minimale tracks hoort datgeen wat je _wel_ hoort subtiel en inteligent te zijn. deze track heeft gewoon helemaal niets. die toeter is gewoonweg goedkoop en er zit geen climax of niets in. platgezegd, t'is gewoon troep

dan kijk jij zeker alleen maar naar tmf naar de videoclip edit en hoor je op de radio alleen maar de radio edit van 3 minuten.. die is inderdaad zwaar minder ja

en de mainstream denkt idd hee tiesto dus moet het wel goed zijn, zonder ook het nummer zelfs maar gehoord te hebben

toen ik dit nummer voor het eerst hoorde dacht ik w000t wat een vet nummer, hoorde pas 3 weken later dat het tiesto was, en toen had ik zoiets van wtf, maar als het niet van tiesto was dan had ik het evengoed wel een aardige knaller gevonden

ik heb zelf de 12" ervan, de remixen van het nummer vind ik ook tegenvallen (maar meer omdat er dan geprobeerd wordt een soort van vrolijk trancemelodieus nummer van te maken ) maar in het origineel (van 9 minuten lang ofzo) zit toch echt wel een vette climax, als die 'toeter' rond gaat zingen steeds harder en harder, en dan is het ff stil en begint het nummer weer verder met de beat, en knalt lekker door, prima te verwerken in een techno-set verder
beter dan sommige plaatjes die onder de noemer 'hardtrance/hardhouse' vallen, dat is pas echt monotoon gebeuk

maarja smaken verschillen he

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_1763929
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 14:02 schreef terabyte het volgende:
Wat veel mensen niet weten is dat er heel veel mensen zijn, die ergens op een zolderkamertje dag en nacht bezig zijn met de muziek van hun voorkeur en dat al deze mensen (als ze de kans zouden krijgen om een paar dagen in een studio door te brengen) best een stel hits kunnen produceren.
* Phydomir meld zich...
pi_1763965
hee kewl nog meer 'slaapkamerproducers'

heb zelf vroeger ook heel wat aangeklooid met fasttracker, maar de kwaliteit daarvan was door de gebruikte programmaatjes niet echt geweldig, heb sinds een paar maanden reason maar nog niet echt de tijd gehad om me erin te verdiepen, en na mijn 'fasttracker' periode nog een keertje een liveset gedaan met rebirth en m'n laptopje, het publiek kwam er pas na een kwartier ofzo achter dat er geen cd'tje of plaat gedraaid werd maar dat ik live met rebirth aan het spelen was en ze bleven uit hun dak gaan dus dat was wel oke
jammer genoeg is echte apparatuur nog altijd reteduur, het pielen met muis en laptop was leuk voor een keertje maar ook niet alles helaas

pi_1764040
hou me nu vooral bezig met Buzz, super fijn proggie vink dat.
Het enige probleem wat ik altijd heb is om goede geluiden te vinden voor m'n melodien, die zijn dan ook altijd het minst in m'n nummers
Krijg meestal vrij positieve kritiek op m'n nummers (van de "echte" producers/label managers) maar vaak zijn de geluiden te onorigineel en de melodien dus niet goed.
Ik heb zelf het idee dat ik als ik prof. spullen tot m'n beschikking zou hebben dat ik dan zo een platen contract zou hebben( iig een veel grotere kans op)... maar ja, dat heb ik dus niet
pi_1771800
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 14:57 schreef Phydomir het volgende:
hou me nu vooral bezig met Buzz, super fijn proggie vink dat.
Het enige probleem wat ik altijd heb is om goede geluiden te vinden voor m'n melodien, die zijn dan ook altijd het minst in m'n nummers
Krijg meestal vrij positieve kritiek op m'n nummers (van de "echte" producers/label managers) maar vaak zijn de geluiden te onorigineel en de melodien dus niet goed.
Ik heb zelf het idee dat ik als ik prof. spullen tot m'n beschikking zou hebben dat ik dan zo een platen contract zou hebben( iig een veel grotere kans op)... maar ja, dat heb ik dus niet
dat vraag ik me af. als ik zelf iets gemerkt heb bij de overstap van ft2/buzz etc. naar midi is dat je eigenlijk weer opnieuw muziek moet leren maken en bovendien de 'regels' moet kennen. ik dacht in mijn trackertijd ook dat ik wel eventjes een platencontract zou scoren maar als je dan op midi overgaat en je blijkt helemaal nix van compressie,eindmix etc. af te weten is het toch wel even anders. jammer genoeg(?) is de slaapkamerproducer ook gedwongen de technische kant goed onder de knie te hebben..

en then again, als je *echt* supergoed bent .. ik ken ook wel mensen waarvan buzz tracks op plaat gereleased zijn. helaas zal dat niet veel mensen lukken ..

zaterdag 29 september 2001 @ 14:06:18 #41
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1772043
quote:
Op woensdag 26 september 2001 08:53 schreef Tranceptor het volgende:
En voor degene die zij dat het zo lekker klonk in de discotheek. Met wat drankjes op en een knappe griet aan je zijde vind je waarschijnlijk 'bosje rode rozen' nog een cool nummer!
Ehm dat is toch normaal ook een cool nummer!
pi_1772074

* Milosevic vind tiesto een nerd

Dead girls don't say no
pi_1772709
tsja ach, kan me niet altijd vinden in de muziek van tiesto, alhoewel ik flight 643 dus wel een ok nummer vind naar mijn smaak

heb in ieder geval wel respect voor wat ie bereikt heeft, doe hem dat maar eens na

pi_1772720
Tiesto is gewoon echt goed, daar kan geen een dance/trance liefhebber omheen!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  zaterdag 29 september 2001 @ 16:08:48 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_1772763
quote:
Op woensdag 26 september 2001 12:44 schreef MissX het volgende:
en de remix van Flight 643 en Hide U van Kosheen vind ik echt super. Maar het nr van Kosheen blijf ik zowiezo kippenvelnr vinden.
Ik krijg er ook kippenvel van, gadverdamme wat een kutplaat. Voor de rest passen die Hide U en Flight 643 naar mijn mening totaaal niet bij elkaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1772914
die versie van Flight 643 die je op tv ziet is geen k*t aan moet veel meer bass in in duitse discotheken bij ons in de buurt weten ze ehm goed te draaien, met een phatte bass erachter, hetzelfde doen ze met atb - let u go
bl44t
pi_1773038
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 13:17 schreef _psilocybin het volgende:

en then again, als je *echt* supergoed bent .. ik ken ook wel mensen waarvan buzz tracks op plaat gereleased zijn. helaas zal dat niet veel mensen lukken ..

Ik ben echt supergoed, maar ja... zelfs dan...

drie dingen belangrijk:

talent
contacten
apparatuur/technische kennis daarvan

zaterdag 29 september 2001 @ 16:49:59 #48
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1773066
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 13:17 schreef _psilocybin het volgende:
ik dacht in mijn trackertijd ook dat ik wel eventjes een platencontract zou scoren maar als je dan op midi overgaat en je blijkt helemaal nix van compressie,eindmix etc. af te weten is het toch wel even anders. jammer genoeg(?) is de slaapkamerproducer ook gedwongen de technische kant goed onder de knie te hebben..

hehe okee voorop gesteld, niets gaat vanzelf maar et is wel mogelijk (met werk, et wordt je niet in je schoot geworpen ofzo)

bij mij op de middelbare school zat een groepje die altijd muziek aan et maken was op Amigaatjes en fasttrackers etc. noemden zich G-town madness ken ze verder niet maar zag ze altijd bezig op de schoolfeestjes enzo, en die zijn er mee verder gegaan en want hoorde laatst via via dat ze nu zelfs voor Alice Deejay en Van Diepens dancedepartment produceren

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1773463
Ja, maar bijna iedere producer is begonnen op z'n zonlder kamertje, dus het verhaal van G-Town is niet zo heel bijzonder
  zaterdag 29 september 2001 @ 18:10:08 #50
14472 Mattes
Vinyl is the future
pi_1773498
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 16:27 schreef SpeCteR het volgende:
die versie van Flight 643 die je op tv ziet is geen k*t aan moet veel meer bass in in duitse discotheken bij ons in de buurt weten ze ehm goed te draaien, met een phatte bass erachter, hetzelfde doen ze met atb - let u go
De Wippenberg remix van ATB - Let U go is het lekkerst!!!
--= LQz =--
  zaterdag 29 september 2001 @ 18:11:21 #51
11436 Silence
There is silence...
pi_1773512
Mhhh ik kan het niet voor me houden, maar ik moet altijd lachen als ik dit soort topics zie
Elke Tiesto hater kan zeggen wat ie wil, maar het gezeik van bla bla hij is te commercieel is puur GELUL. Van al het werk dat ie uitgebracht heeft is ongeveer 5% commercieel gegaan, de rest is allemaal onder andere namen uitgebracht. Daarnaast, als de heer Tiesto de trance niet tot een hoogtepunt had gebracht in zowel Nederland als verschillende andere landen (Noorwegen en Israel bijvoorbeeld) dan waren er nu een boel dj's werkloos geweest.
Dan nog iets, Tiesto maakt niet al zijn tracks alleen, vooral de nieuwe sound van hem komt mede door zijn nieuwe maatje. En natuurlijk zijn er veel mensen die Flight 643 niet leuk vinden omdat de naam Tiesto erbij staat. Als dit nr door iemand anders was gemaakt, was het op zeker ook een bizarre klapper geworden. En niet zoals zoveel gasten zeggen dat het bagger is, maarja je hebt wel eens jaloerse mensen he... Nou genoeg over heer Tijs...

Ik maak zelf ook muziek, oh ja? JA Wat begon als simpel aanpielen met fasttracker is inmiddels uitgelopen tot wat serieuzer gepiel met VST en wat synths. Gelukkig bezit ik de goede contacten en dus komt het voor mij qua muziek helemaal goed. Ook zonder die contacten had ik goedgezeten omdat ik zowiezo al aanbiedingen kreeg van een groot label. Creativiteit in melodien, eigen ideeen qua opbouw EN inzicht in geluiden plaatsen is erg belangrijk. Gelukkig is het de laatste jaren makkelijker geworden voor de huis, tuin en keukenproducer om muziek te maken met de komst van de VST instruments. Je kan nu overal gave sounds + effecten vandaan halen als je maar een snelle pc hebt. Geen gezeik van ik heb geen externe apparatuur, met je instruments kom je al een HEEL end.
Zelf moet ik nu een remix maken, klinkt ie goed komt ie op plaat uit, is wel leuk dus. Komt er weer even wat geld binnen om wat leuke spulletjes te kopen om zodoende nog meer vrijheid te hebben!

Oh ja, als laatste ff reageren op die gast die zijn 3 nr's online had gezet. Tsja, als jij denkt dat je in de buurt komt bij Tiesto dan ben je wel erg optimistisch. Er zit in die nieuwste track best een leuke melodie, alleen zoals je zelf al zegt wordt ie vrij saai. En tsja..met die beats en dergelijke erbij klinkt het nog erg leeg, maar dat komt ook omdat je geen compressie en dergelijke gebruikt. Ook maak je een beetje een vage soort muziek, ik kan het niet echt plaatsen zeg maar. Probeer eens wat meer geluiden te gebruiken, niet alleen zoveel mogelijk hihats en dergelijke. Bouw een geluid voor de melodien op uit meerdere geluiden op zodat het wat breder wordt. Speel eventueel met de panning van de geluiden zodat je een lekker vaag effect krijgt....

Zo genoeg

No pain, no hurts, we'll go dreaming....
  zaterdag 29 september 2001 @ 19:20:44 #52
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1774026
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 18:11 schreef Silence het volgende:

Oh ja, als laatste ff reageren op die gast die zijn 3 nr's online had gezet. Tsja, als jij denkt dat je in de buurt komt bij Tiesto dan ben je wel erg optimistisch.

Nee, ik heb geen enkel moment zo gedacht. Ik weet ook wel dat dat spul van mij kwalitatief gezien niks voorstelt. Mede omdat ik pas dit jaar veel apperatuur heb gekocht en daarmee loop te experimenteren.

En zoals ik al in een eerder bericht heb geschreven was het ook helemaal niet de bedoeling om mijn spul te vergelijken met die van Tiesto.

quote:
Er zit in die nieuwste track best een leuke melodie, alleen zoals je zelf al zegt wordt ie vrij saai. En tsja..met die beats en dergelijke erbij klinkt het nog erg leeg, maar dat komt ook omdat je geen compressie en dergelijke gebruikt.
Klopt, TB_RoR zit nog in de arrangeer fase! Die is nog lang niet af, het zijn gewoon een paar ideeen, melodien die ik heb opgenomen, een standaard beat eronder gezet en verder helemaal niks! Dus geen effecten, ook niks aan stereo-"panorama verbreding" (), het is niet afgemixt, het is niet eens geschikt voor andermans oren... maarja, ik had het erbij gezet en ik heb er ook bijgezet dat het ooit wel goed komt.
quote:
Ook maak je een beetje een vage soort muziek, ik kan het niet echt plaatsen zeg maar. Probeer eens wat meer geluiden te gebruiken, niet alleen zoveel mogelijk hihats en dergelijke.
(ik ga er nog steeds van uit dat je het over TB_RoR hebt)

Zoals ik net al zei is dat nummertje nog in Arrangeer fase, er moet nog met de 'parts' worden gespeeld in Cubase, er moet nog een degelijke opbouw komen (die is er nu niet).

TB_RoR bevat bouwstenen om het nummertje verder uit te breiden tot een 'volwaardig' nummertje met opbouw, climax, break, alles.

quote:
Bouw een geluid voor de melodien op uit meerdere geluiden op zodat het wat breder wordt. Speel eventueel met de panning van de geluiden zodat je een lekker vaag effect krijgt....
Bedankt voor de tips, maar het komt wel goed. Eg waor.

Ik ben bijv begonnen met de Remix van TB_TTT, en dat gaat nu heel anders dan 5 jaar geleden. Alles 24-bits/96 kHz, echte effectprocessoren, echt synths, etc. Van mn nieuwste spul (dat er dus niet opstaat) is de geluidskwaliteit stukken beter, klinkt alles stukken helderer, is alles ook wat 'breder' uitgezet. Kortom, niet te onderscheiden van de 'pro'.

Als ik dat niet kon, dan zou die maat van me die een contract heeft gekregen bij de label van Erick E (zie eerdere post in deze thread), alles opnieuw moeten maken/afmixen. Maar dat hoeft niet omdat het gewoon goed klinkt (dus ik kan het wel )

(Zet eens een XM online, ben benieuwd naar de kwaliteit )

[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 29-09-2001 19:28]

pi_1774055
Flight 643 is zoals al een paar keer gezegd niet echt fijn om te horen. Teveel hetzelfde en geen opzienbarende hoogstandjes. Maar toch raad ik iedereen die dit nummer niet cool vind de "Orkidea Remix" van flight 643 te downloaden. 8 Minuten lang plezier voor jong en oud

Have fun...

M.

pi_1799110
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 19:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
Flight 643 is zoals al een paar keer gezegd niet echt fijn om te horen. Teveel hetzelfde en geen opzienbarende hoogstandjes. Maar toch raad ik iedereen die dit nummer niet cool vind de "Orkidea Remix" van flight 643 te downloaden. 8 Minuten lang plezier voor jong en oud

Have fun...

M.

klinkt mij te 'vrolijk' en te 'populair'... deze mix zou ik dus wel zo kunnen plaatsen in het rijtje van top40 nummers
pi_1799873
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 18:11 schreef Silence het volgende:
Mhhh ik kan het niet voor me houden, maar ik moet altijd lachen als ik dit soort topics zie
Elke Tiesto hater kan zeggen wat ie wil, maar het gezeik van bla bla hij is te commercieel is puur GELUL.
volgens mij ging het over het feit dat die flight 643 gewoon zaad klinkt en niet zozeer over het feit of ie 'commercieel is' of niet, dat vind ik sowieso een loze term.
quote:
Van al het werk dat ie uitgebracht heeft is ongeveer 5% commercieel gegaan, de rest is allemaal onder andere namen uitgebracht. Daarnaast, als de heer Tiesto de trance niet tot een hoogtepunt had gebracht in zowel Nederland als verschillende andere landen (Noorwegen en Israel bijvoorbeeld) dan waren er nu een boel dj's werkloos geweest.
Dan nog iets, Tiesto maakt niet al zijn tracks alleen, vooral de nieuwe sound van hem komt mede door zijn nieuwe maatje. En natuurlijk zijn er veel mensen die Flight 643 niet leuk vinden omdat de naam Tiesto erbij staat. Als dit nr door iemand anders was gemaakt, was het op zeker ook een bizarre klapper geworden. En niet zoals zoveel gasten zeggen dat het bagger is, maarja je hebt wel eens jaloerse mensen he... Nou genoeg over heer Tijs...
wat een onzin. erg goedkoop argument om mensen die dat pulpnummer niet goed vinden als 'jaloers' te bestempelen, vind ik wel een hele simpele gedachtegang. bovendien, jaloers waarop? omdat ie op tv komt? omdat z'n bek 3 minutenlang centraal staat in een clip waar het narcisme vanaf druipt? sommige mensen vinden dat totaal niet belangrijk. mensen die serieus met muziek bezig zijn, die voor de muziek gaan, en niet voor de 'sterrenstatus' die elke plaatjesdraaier tegenwoordig heeft. en voor dat soort mensen kan zo'n nummer als flight 643 wel degelijk op de zenuwen werken. voor mensen met een goeie smaak ook trouwens.
quote:
Ik maak zelf ook muziek, oh ja? JA Wat begon als simpel aanpielen met fasttracker is inmiddels uitgelopen tot wat serieuzer gepiel met VST en wat synths. Gelukkig bezit ik de goede contacten en dus komt het voor mij qua muziek helemaal goed. Ook zonder die contacten had ik goedgezeten omdat ik zowiezo al aanbiedingen kreeg van een groot label.
gefeliciteerd knul wat dit met de discussie te maken heeft begrijp ik niet zo goed, maar je wou het blijkbaar even kwijt, mag!
quote:
Creativiteit in melodien, eigen ideeen qua opbouw EN inzicht in geluiden plaatsen is erg belangrijk. Gelukkig is het de laatste jaren makkelijker geworden voor de huis, tuin en keukenproducer om muziek te maken met de komst van de VST instruments. Je kan nu overal gave sounds + effecten vandaan halen als je maar een snelle pc hebt. Geen gezeik van ik heb geen externe apparatuur, met je instruments kom je al een HEEL end.
Zelf moet ik nu een remix maken, klinkt ie goed komt ie op plaat uit, is wel leuk dus. Komt er weer even wat geld binnen om wat leuke spulletjes te kopen om zodoende nog meer vrijheid te hebben!
da's mooi. overigens maak ik zelf ook muziek. met hardware. ( en ja, zelfs contacten. 'ole' ) maar wat dat met de hele discussie te maken heeft snap ik nog steeds niet zo goed. je wil de indruk wekken dat je het uit ervaring allemaal veel beter weet dan al dit domme volk hier? pff.
beetje pretentieus he.
quote:
Zo genoeg
inderdaad

psilo

zaterdag 6 oktober 2001 @ 19:25:20 #56
11436 Silence
There is silence...
pi_1831458
Even nog een reactie op de vorige post Nee ik vind het niet boeiend om te zeggen dat ik ook muziek maak en bla bla contacten heb, ik reageerde gewoon op de post van die andere gast die wat nummers van zichzelf online had gezet.

Nu tevreden?

zaterdag 6 oktober 2001 @ 20:00:20 #57
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1831686
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:25 schreef Silence het volgende:
Even nog een reactie op de vorige post Nee ik vind het niet boeiend om te zeggen dat ik ook muziek maak en bla bla contacten heb, ik reageerde gewoon op de post van die andere gast die wat nummers van zichzelf online had gezet.

Nu tevreden?

2 van de 3 alinea's in je eerste post gingen niet over die tracks...
Pas in de laatste alinea (die overigens begint met Oh ja, begin je over die tracks waarvan ik op de site al had gezet dat het 1) oude nummers zijn waarbij je niet op de kwaliteit moet letten 2) ik niet op uitvoerige technische commentaar zat te wachten.
Waarom zet ik ze dan on-line? Tja, MP3 exchange met vrienden he?
  zondag 7 oktober 2001 @ 11:44:44 #58
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1834121
Dj Maikel ruleert
Love will be my strongest weapon
  zondag 7 oktober 2001 @ 11:50:11 #59
11436 Silence
There is silence...
pi_1834150
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:00 schreef terabyte het volgende:

[..]

2 van de 3 alinea's in je eerste post gingen niet over die tracks...
......

Ja de eerste 2 alinea's gingen over de cd van Tiesto, daarna heb ik nog even op jouw nummers gereageerd. Vind het altijd leuk om dingen van anderen te horen en geef er dan ook gewoon commentaar op. Het is niet bedoeld om je af te kraken, ik wil je gewoon wat tips geven. Take it or leave it
  zondag 7 oktober 2001 @ 12:12:07 #60
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1834249
quote:
Op zondag 07 oktober 2001 11:44 schreef Acathla het volgende:
Dj Maikel ruleert
Zo'n opmerking had ik niet van jou verwacht, "TrAnCeTrUtJe"
pi_1868218
quote:
Op zondag 07 oktober 2001 12:12 schreef terabyte het volgende:

Zo'n opmerking had ik niet van jou verwacht, "TrAnCeTrUtJe"

is dat een stiekeme verwijzing naar het nummer "Trancetrutje"
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 11 oktober 2001 @ 09:40:03 #62
9484 starghost
Ghost in the Universe?
pi_1870705
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:22 schreef terabyte het volgende:
Flight 643... tja, een muzikale hoogstandje kan je het niet noemen... (Tis maar dat er DJ Triesto bij staat, anders was het niks geworden).
Iedere leek kan dat nummer in elkaar zetten. :0
Hello Neo.... Welcome to the Real World. Let your mind be free! free.... as long as possible..
  zaterdag 13 oktober 2001 @ 04:39:43 #63
10672 ichigo
jaja, een aardbei
pi_1888383
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:13 schreef StrayDog het volgende:
Schijnt trouwens dat de Europese/Nederlandse release van In my memory nog gedeeltelijk wordt aangepast, die op internet is de Japanse.
Maar die vind ik ook al goed.
Is die aanpassich beter? Want dan koop ik hem als ik terug ben; betere cd en veeeeel goedkoper!!!!
Ik ben blij!!!
  zaterdag 17 november 2001 @ 22:31:21 #64
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_2217480
Ben niet super bekend met het werk van tiesto,maar in my memory vind ik een lekker album.Flight 643 is echt een lekker nummer net zoals close to you.

He maar ik zat de oor even te lezen en daar stond een recensie in van in my memory (Vonden het een goed album) maar wat me voornamelijk opviel was dat dj tiesto op dit album samengewerkt heeft met sarah bettens van k's choice.
ja echt waar ze heeft de tekst geschreven voor een liedje,die gezongen is door ian jonshton ofzo.In de oor stond dat het dallas 4pm was,maar ik weet niet welke versie hun hebben van het nummer maar bij mij hoor je echt geen vocals in dit nummer.Wie weet welk nummer wel door sarah bettens is geschreven? Close to you,battleship Grey,in my memory?
Alvast bedankt

-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
  zaterdag 17 november 2001 @ 22:33:37 #65
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_2217497
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 09:40 schreef starghost het volgende:

[..]

Iedere leek kan dat nummer in elkaar zetten. :0

Je moet het wel even doen!!
Bewijs maar het als je een leek bent die het kan!!!
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
  zaterdag 17 november 2001 @ 22:37:20 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_2217520
Ik heb de cd ook (niet legaal natuurlijk) en vind het echt een van de beste cd's die ik ken! Totaal niet hard ofzo, maar lekker relaxen. Gewoon hele prettige muziek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 17 november 2001 @ 23:23:18 #67
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_2218050
Oke een paar opmerkingen!!!!

Ten eerste. ik vind tiesto echt slecht. Hij kan maar 1 stijl draaien. En di staat mij TOTAAL niet aan.
Maar Flight 643 en Hide U van Kosheen Vind ik lekker. Dat geef ik eerlijk toe.

Tiesto is zeker wel een goeie dj. Alleen zoals ik eerder zij. Niet mijn smaak. De rede dat ik hem goed vin is omdat hij technies erg goed kan draaien. En dat maakt een dj erg goed. Dj jean. Is ook erg goed. Want hij kan elke stijl draaien. Maar dan ook echt alle stijlen! En hij kan onwijs technies draaien. Veel dj,s zeggen ook dat Weinig dj,s zo technies kunnen draaien. Er zij op zeker wel meerdere dj,s doe dat kunnen. En die zijn ook goed. Alleen draaien ze niet de smaak van een persoon. Dat wil niet zeggen dat ze SLECHT ZIJN!!!!

En laten we eerlijk zijn. Tiesto is niet bekend geworden door het nummer Flight 643. Alleen wel onder het grote plubiek. De echte fans. Kennen hem al langer. Hij heeft wel eens eerder kei harde cd,s uitgebracht. En die waren goed. Alleen heeft hij nu een eige stijl! Een totaal andere stijl. En ik vind het zeker knap dat hij dit allemaal berijkt heeft. Maar om nou te zeggen hij is de beste van de wereld zoals velen dat zeggen? Nou sorry dat klopt niet. Hij staat op nummer 6 dacht ik. Ook niet slecht.

Groeten
OOK_GEK

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_2310665
mmh veel tiesto haters hier.

ja, tiesto is niet bekend vanwege flight 643. Ik ken hem al sinds 99 (toen was hij nog niet bekend). Sinds hij op Innercity heeft gestaan is hij errug populair geworden. Hij mag niet de beste mixende DJ zijn maar wel de DJ met de beste platenkeuze en "crowd interaction"

en Im my memory is dope, niet zo goed als PvDs "Out there and back" Maar zeker erg goed

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  dinsdag 27 november 2001 @ 20:36:52 #69
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2311066
Ik vind het ebst knap van Tiësto, een album van zichzelf en ook nog met mooie muziek.
Volgens mij is het toch best een muzikale gast, die mere kan dan alleen ritmes gelijk zetten...
Action is the enemy of thoughts
pi_2314338
Ik denk dat Tiesto zich moet beperken tot het DJ'en voor een bepaald publiek, dat is waar hij goed in is. Als producer brengt hij niets extra...
pi_2336016
Het nummer flight 643, kan ik nog wel waarderen, maar voor de rest vind ik Tiesto 3 x niks, maar dat komt door zijn style, want al de trance shit is 3 x niks, geef mij maar TECHNO!!
pi_4474580
Ik zal ook es ff een nummertje online zetten,en ik kan jullie verzekeren dat het absoluut niet commercieel is.
Ik zou eigenlijk niet wetenb in welk hokje ik het zou moeten plaatsen maar ik vind m wel geslaagd eigenlijk aleen het hoofdthema mag nog wel een stuk beter maar als dat gebeurd is is het een lekkere rampestamper(geen gabber)

http://members.ams.chello.nl/w.derooy/burned.mp3

Wat Tiesto betreft ben ik het eens met de meesten TRIESTO tot de twaalfde macht!!!
Als ik die spullen had die hij/zij daar hebben/heeft staan dan zou ik toch echt lekkere stevige hardhouse of zelfs techno ala Mario Picotto maken,ik vind zijn laatste album erg goed(The others).
Vooral Back to Cali en Hong kong zijn helemaal goud!!!
Hong kong is trouwens wel techno te noemen,is denk ik wel een mooi voorbeeld ervan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')