Ik ga donderdag en vrijdag iig niet het WTC gebouw in of bij het nationale nederlanden gebouw lopen in R'dam. Misschien zoek ik wel gewoon onderdak in de moskee hier om de hoek. Daar zal ik wel veilig zijn lijkt me
Maar serieus, waarom hoor ik niemand die ook maar een klein beetje verontrust is?
Ze zullen eerder voor London/Parijs gaan, daar kun je immers snel veel slachtoffers maken. (meer dan in NL in ieder geval)
helaas maar waar :/
De G7 is een eerder doelwit dan Nederland maar wij hebben wel de aanvoerhaven van west europa
Ik ben niet echt bang, verontrust wel dat het escaleert tot een oneindige spiraal van geweld
quote:Aan de andere kant, die steden zijn idd een eerste, logisch doelwit, maar daardoor is de beveiliging daar veel groter.
Op dinsdag 25 september 2001 15:05 schreef Vision het volgende:
idd, NL loopt totaal geen risico, zelfs A'dam/R'dam niet denk ik.Ze zullen eerder voor London/Parijs gaan, daar kun je immers snel veel slachtoffers maken. (meer dan in NL in ieder geval)
helaas maar waar :/
Makkelijk doelwit zou dan eventueel R'dam of A'dam kunnen zijn.
Of het internationaal gerechtshof in Den Haag bv...
Als ze de haven van r'dam op de een of andere manier volledig buiten bedrijf zouden kunnen krijgen (zou niet weten hoe) dan kost dat heel veel landen heel veel geld.
A'dam zou interessant kunnen zijn om dat dat de hoofdstad van de diamanthandel is.
Den haag omdat daar het tribunaal zit.
Voor de rest is nederland niet interessant denk ik.
Als ze een grote Europese stad aanvallen, denk ik dat Londen (grootste hulpje van amerika) en Brussel (duh) als eerste op het lijstje staan.
*bibber*
quote:Omdat het allemaal speculatie is. Of dikdoenerij.
Op dinsdag 25 september 2001 14:59 schreef schwa78 het volgende:
Maar serieus, waarom hoor ik niemand die ook maar een klein beetje verontrust is?
Mijns inziens dan.
quote:Precies. Ik denk dat de kans dat je onder een bus komt zelfs nog groter is...
Op dinsdag 25 september 2001 15:12 schreef Party-pooper het volgende:
Ik kan morgen ook onder een bus komen, daar maak ik me ook niet druk om. En als iedereen bang wordt dan hebben die lui precies wat ze willen.
Ik slaap er in iig niet minder om.
quote:Omdat we Superman hebben!
Het is een vogel!
Het is een vliegtuig!
Het is Superman!
Nee, het is toch een vliegtuig!
maar even serieus, het zal wel loslopen allemaal...
VATICAANSTAD en natuurlijk de paus.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:14 schreef links234 het volgende:
Omdat we Superman hebben!Het is een vogel!
Het is een vliegtuig!
Het is Superman!
Nee, het is toch een vliegtuig!
quote:I got a vewwy impowtant fwiend in Wome.
Op dinsdag 25 september 2001 15:22 schreef ABC-tje het volgende:
Als het doel is om een heilige oorlog te beginnen denk ik aan het object van het christelijke geloof.VATICAANSTAD en natuurlijk de paus.
quote:Neenee, die zijn anders, niet heidens.
Op dinsdag 25 september 2001 15:22 schreef ABC-tje het volgende:
Als het doel is om een heilige oorlog te beginnen denk ik aan het object van het christelijke geloof.VATICAANSTAD en natuurlijk de paus.
quote:*zoemer*
Op dinsdag 25 september 2001 15:24 schreef links234 het volgende:[..]
I got a vewwy impowtant fwiend in Wome.
Peopwle of Jewusawem... Wome is youw Fwiend...
___
He wanks as high as any in Wome!!!
quote:Vrijdag was al op de radio dat de vraag is toegenomen (op de particuliere markt), jammer alleen dat die zuurstofmaskers niet werken bij een chemische aanval.
Op dinsdag 25 september 2001 15:37 schreef Eresie het volgende:
Ik bedacht gisteren nog quasiserieus dat het wel lucratief zou zijn om nu een winkeltje in gasmaskers te openen naar aanleiding van de dreigende gifgasaanvallen. Volgens mij zouden die dingen als warme broodjes over de toonbank gaan vanwege alle angst. Het klinkt bot, maar dat is kapitalisme.
quote:Biggus Dickus?
Op dinsdag 25 september 2001 15:24 schreef links234 het volgende:[..]
I got a vewwy impowtant fwiend in Wome.
Als je je onzeker voelt kun je je eigen beschermingsmaatregelen treffen, net zoals de Israëliërs tijdens de Golfoorlog. Die sloten zich bij een aanval bijvoorbeeld op in de badkamer, met natte lappen of tape de deuren hermetisch gesloten. Ze hadden toenertijd van de regering allemaal gasmaskers gekregen.
We zitten nu wel in een andere situatie, omdat er geen scudraket of luchtalarm hoeft te komen. De enige waarschuwing, voorzover die er (tijdig) komt kan dan de radio of tv zijn.
Niet onnodig lang verblijven in of rond grote steden en andere 'interessante doelen' is ook een maatregel.
Allereerst inventariseren wat voor een gevaren je kunt verwachten lijkt me verstandig: Gifgassen, biologische wapens (is niet te hopen); aanslag op chemische fabriek of opslagplaats, olieraffinaarderijen, ....
Of zoals ik al ergens zei: je kunt je kop in het zand steken, al was het alleen maar vanwege de filterende werking. De overgrote meerderheid doet dat ook, en samen sta je sterk, we zitten toch al met een overbevolking, etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 25-09-2001 16:03]
quote:Of een parachute standje bij elk hoog gebouw zal ook lucratief zijn
Op dinsdag 25 september 2001 15:37 schreef Eresie het volgende:
Ik bedacht gisteren nog quasiserieus dat het wel lucratief zou zijn om nu een winkeltje in gasmaskers te openen naar aanleiding van de dreigende gifgasaanvallen. Volgens mij zouden die dingen als warme broodjes over de toonbank gaan vanwege alle angst. Het klinkt bot, maar dat is kapitalisme.
quote:*stop laughing!*
Op dinsdag 25 september 2001 15:59 schreef Halinalle het volgende:[..]
Biggus Dickus?
he wanks as high as any in wome...
what if i wewe to mention his wife...
kan me wel druk gaan lopen maken, maar wat schiet ik daarmee op? als de bom valt, dan valt ie.. nahja.. kut maar waar. Had ik er wat aan kunnen doen? nee.. einde discussie..
kan wel als een kip zonder kop mezelf helemaal gek maken van angst en dergelijke, maarja schiet iemand daar wat mee op?
nee dus.
Mensen die dat denken zijn volslagen irrationeel bezig imo. Evenals de mensen die denken dat de voltallige islamitische wereld straks achter de Taliban gaat staan. Je moet wel heel erg slecht op de hoogte zijn van de verhoudingen onderling wil je dat geloven.
Absurd gewoon!
Het echte gevaar voor ons als Europeanen schuilt ergens anders in, maar dat was voor 11 september OOK al zo.
[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 25-09-2001 16:11]
quote:Natuurlijk komt hier geen aanval. Alle argumenten daarvoor zijn in dit topic wel genoemd. En als de Taliban ook Scudraketten gebruikt, hoeven we helemaal niet bang te zijn, want uit de Golfoorlog weten we nog dat die dingen niet verder komen dan 300 km, als ze uberhaubt al opstijgen.
Op dinsdag 25 september 2001 16:04 schreef megamuch het volgende:
ik ben niet ongerust omdat het totaal geen zin heeft.kan me wel druk gaan lopen maken, maar wat schiet ik daarmee op? als de bom valt, dan valt ie.. nahja.. kut maar waar. Had ik er wat aan kunnen doen? nee.. einde discussie..
kan wel als een kip zonder kop mezelf helemaal gek maken van angst en dergelijke, maarja schiet iemand daar wat mee op?
nee dus.
quote:
Nietes, welles
Het schijnt dat je nu echt bang moet zijn. Ik heb besloten daar niet aan mee te doen. De gevaren die ons bedreigen, zijn niet gevaarlijker geworden. Wel concreter. De overheden kunnen niet langer de ernst van de situatie verzwijgen en dus worden we overspoeld met enge verhalen. Het niveau van de discussies is wel verontrustend. Ik waan me meestal in de zandbak van de speeltuin:God bless America.
Allah is great.
God is great and blesses America.
Allah is greater than great.
In God we trust.
Allah trusts us.
God staat op de zijkant van het geld.Allah is veel te groot voor een muntje.
God is barmhartig.
Allah ook.
Nietes.
Welles.
Wacht maar.
Nee, wacht jij maar.
We willen Bin Laden een brief geven, maar kunnen hem niet vinden.Jullie weten heus wel waar hij is.
Nee echt niet.
Jullie jokken.
Een gast moet uit zichzelf opstappen.
Soms is een feestje gewoon klaar.
We laten hem rennen, dan verbergt hij zich in een hol, dan roken we hem uit en dan gaat hij weer rennen en dan pakken we hem.
Die aflevering van Tom en Jerry heb ik ook gezien.
Had ik al gezegd dat God America blessed?
Allah is groot.
Mannen zeggen altijd dat die van hen de grootste is.
Hoe meer bloed, des te groter hij wordt.
Wie wil een ijsje?
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:15 schreef golfer het volgende:
Uit het Parool van vandaag:
door RAOUL HEERTJE
[..]
quote:Toch schijnt het vrij eenvoudig te zijn om bijvoorbeeld vanuit een hoog gebouw, of voor mijn part een rijdende trein met geopende ramen d.m.v. gifgas een bedreiging te vormen voor miljoenen, of in ons geval: honderduizenden. Dat gifgas schijnt ook relatief makkelijk te vervaardigen te zijn.
Op dinsdag 25 september 2001 16:02 schreef links234 het volgende:
Ik denk niet dat er echt massale gas aanvallen komen, hooguit een kleine in een treinstation, of de aankomsthal van schiphol of zo.
Ik heb het hier in Jeruzalem zelf ook: kijk naar het nieuws, hoor dat een vrouw is doodgeschoten en denk: "Jeetje, verschrikkelijk, zeker voor haar familie, maar mij overkomt zoiets niet."
Ik heb twee weken terug bij de heropening in Pizzeria Sbarro gegeten: vooral uit de overtuiging dat als ik me door angst laat leiden, ik net zo goed de hele dag in bed kan blijven, want in ieder hoekje schuilt wel gevaar. En dat maakt niet uit of het in Jeruzalem of Amsterdam is, ook daar kan je onder een vrachtwagen komen (laatst nog op de Dam gebeurt, slachtoffer heeft het niet overleefd ) of door een verdwaalde kogel op Schiphol geraakt worden (zoals laatst, gelukkig geen doden).
Ik denk wel dat je ook in Nederland moet opletten: je weet nooit waar wat kan gebeuren, maar het moet niet je leven gaan beheersen. Er is een verschil tussen oplettend zijn en als een angsthaas rondstappen.
BTW, ik vermoed dat als er in Europa iets gebeurt, dit eerder in Engeland of Frankrijk zal zijn : Engeland vanwege de grote Aziatische gemeenschap (waaronder ook veel Pakistani), Frankrijk vanwege de historische banden met Irak. De kans dat onfrisse elementen in die samenlevingen inmiddels meer dan zat informatie hebben verzameld voor een 'geslaagde' aanslag, is groter te achten dan voor Nederland.
quote:over welk WTC gebouw heb je het ????
Ik ga donderdag en vrijdag iig niet het WTC gebouw in
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:15 schreef golfer het volgende:
Uit het Parool van vandaag:
door RAOUL HEERTJE
[..]
Ik vrees dat we met een beetje pech straks alleen nog maar heel paranoïde mensen in Nederland hebben, en een paar geluksvogels die toevallig dekking hadden gezocht..
quote:Precies, ik woon vlak naast Rotterdam dus houd ik rekening met eventuele ellende. Mij beangstigt veel meer de schijnbaar nonchalante houding om mij heen, en met name die van de politie/ regering.
Op dinsdag 25 september 2001 16:39 schreef SilkTie het volgende:
Ik denk wel dat je ook in Nederland moet opletten: je weet nooit waar wat kan gebeuren, maar het moet niet je leven gaan beheersen. Er is een verschil tussen oplettend zijn en als een angsthaas rondstappen.
quote:Hoe zei Colijn het ook alweer? Iets in de trant van: "Nederlanders, gij kunt rustig slapen vannacht." inderdaad een beetje eng.
Op dinsdag 25 september 2001 16:58 schreef Ettepet het volgende:[..]
Precies, ik woon vlak naast Rotterdam dus houd ik rekening met eventuele ellende. Mij beangstigt veel meer de schijnbaar nonchalante houding om mij heen, en met name die van de politie/ regering.
quote:Schijnbaar nonchalante houding van de regering?
Op dinsdag 25 september 2001 16:58 schreef Ettepet het volgende:[..]
Precies, ik woon vlak naast Rotterdam dus houd ik rekening met eventuele ellende. Mij beangstigt veel meer de schijnbaar nonchalante houding om mij heen, en met name die van de politie/ regering.
- "Het terrorisme heeft de oorlog verklaard aan de democratie, de westerse wereld en Nederland."
- "Nederland moet rekening houden met directe en ingrijpende maatregelen."
En wat moeten politieagenten doen? Iedere vermeende terrorist fouilleren, de boel afzetten?
Begint reedsch met de aanbouw van een bunker..
Het Fundamentalistische Kwaad is in ons midden!!
Op dinsdag 25 september 2001 16:42 schreef Tokus het volgende:[..]
over welk WTC gebouw heb je het ????
quote:Alleen Kok heeft uitspraken gedaan in die richting, een groot deel van de tweede kamer heeft een tegendraadse/ ontkennende houding aangenomen. "Oorlog" moest worden afgezwakt, Bush moest worden afgeremd enz. enz. Alsof zij maar één sikkepitje zeggenschap hebben over wat er zich gaat afspelen op het wereldtoneel. De vrijwel onontkoombare gevolgen zijn wel voor ons: de Westerse landen gaan een hoop extremistisch denkende mensen nog een hoop extremistischer maken. Mensen die veel verder gaan met hun acties dan wij gewend zijn, omdat ze daarmee naast Allah komen te zitten.
Op dinsdag 25 september 2001 17:54 schreef FuTilE het volgende:[..]
Schijnbaar nonchalante houding van de regering?
- "Het terrorisme heeft de oorlog verklaard aan de democratie, de westerse wereld en Nederland."
- "Nederland moet rekening houden met directe en ingrijpende maatregelen."
De politieke aandacht gaat momenteel vooral uit naar internationale uitleveringsbevelen en uitwisseling van gegevens over verdachten met andere landen. Dat terwijl er allerlei kwetsbaarheden zijn die om directe aandacht vragen:
quote:In elk geval niet zeggen: 'Het gaat allemaal wel meevallen met relletjes en aanslagen, maar we houden natuurlijk wel overal rekening mee..'
En wat moeten politieagenten doen? Iedere vermeende terrorist fouilleren, de boel afzetten?
Wie houden ze voor de gek?? Ga wat doen i.p.v. dit soort domme uitspraken uit te kramen. De bevolking weet amper wat er speelt, behalve dan dat er mogelijk een zeer geweldadige aanslag in hun achtertuin kan plaatsvinden. Wie stel je dan gerust?
Voorlichting, krachtdadig optreden door geïnspireerde mensen die zich bezig houden de zwakheden op te sporen en te beschermen, dat wil ik zien. Ik wil nog wel meehelpen ook, maar niet die ingedutte bullshit..
quote:Die oude man heeft makkelijk praten, want zo lang heeft ie niet meer te leven, hij woont niet op of rond een echte risicoplek, of hij speelt Russische roulette door zijn kop in het zand te steken.
Zoals ik gisteren een bejaarde man hoorde zeggen op het nieuws: "Gewoon rustig blijven doorademen, dan komt alles in orde".
Natuurlijk komen we er zowiezo achter wat de risico's zijn, en wat wel en wat niet te doen. Maar dan toch liever niet op de harde wijze, achteraf. Ik zou niet graag bovenin de tweede WTC-toren staan toe te kijken hoe ook in mijn toren zich een vliegtuig boort, wat duizenden "overkwam".
Ik heb het niet over een panische reactie maar over gezond verstand, en dat verwacht ik ook van degenen van wie ik afhankelijk ben (regering, etc.).
Van een onzer verslaggevers
Rotterdam - De Rotterdamse haven is een van de belangrijkste doelwitten in Europa voor terroristische aanslagen. Dat stelt terrorismeonderzoekster M. van Leeuwen van Clingendael, het instituut voor internationale betrekkingen.
De gemeente Rotterdam zegt dat de veiligheidsmaatregelen in de haven zijn verscherpt sinds de aanslagen in de Verenigde Staten, maar wil niet zeggen waaruit deze verscherping bestaat. Ook de afzonderlijke bedrijven in de haven hebben hun rampenplannen tegen het licht gehouden en aangescherpt. Een woordvoerder van het havenbedrijf meldt dat er, afgezien van een verscherping van de grenscontroles, geen aanvullende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.
Volgens onderzoekster Van Leeuwen, die hierover gisteren het Algemeen Nederlands Persbureau te woord stond, loopt de hele Westerse economie vast wanneer de Rotterdamse haven zou worden lamgelegd door een aanslag. De Verenigde Staten hebben Europa gewaarschuwd voor aanslagen buiten Amerika. Van Leeuwen heeft geprobeerd zich te verplaatsen in de huid van een terrorist. Vooral de petrochemische industrie maakt de haven tot een aantrekkelijk doelwit voor terroristen, zegt de onderzoekster.
Bij eventuele militaire acties van Amerika en zijn bondgenoten tegen de verantwoordelijken van de aanslagen in de VS, is brandstof onmisbaar. In een deel van de mondiale brandstofbehoefte wordt voorzien vanuit of via Rotterdam.
Volgens de woordvoerder van burgemeester Opstelten van Rotterdam is een ramp of een aanslag nooit volledig uit te sluiten, maar zijn alle veiligheidsmaatregelen na de aanslagen in de VS verder verscherpt. "De maatregelen waren al heel streng. Rotterdam is een wereldhaven en dús een belangrijk strategisch doel, wanneer dan ook. We hebben al jaren allerlei scenario's in de kast liggen. Zowel op gemeentelijk als op nationaal niveau vindt overleg plaats over de veiligheidssituatie."
De petrochemische bedrijven in de haven reageren terughoudend wanneer hen wordt gevraagd naar de veiligheidsmaatregelen. Volgens een woordvoerder oefent Shell Chemie de procedures 'zeer regelmatig', in samenwerking met de autoriteiten. "Twee weken geleden hebben we onze rampenplannen nog eens extra tegen het licht gehouden. Inhoudelijk kan ik daar niets over zeggen. Over de uitspraken van mevrouw Van Leeuwen heb ik geen mening."
R. Benschop is verantwoordelijk voor de veiligheid bij Huntsman, een van de grote petrochemische ondernemingen in de haven. Hij denkt niet dat een aanslag waarbij een vliegtuig zich op zijn bedrijf stort, de gehele Westerse economie zal ontwrichten. "Wanneer een vliegtuig ons bedrijf binnencrasht, krijg je lokaal een lelijke fik, maar een kettingreactie zal niet plaatsvinden. De chemische processen zijn van voor naar achter doorgerekend."
Ook bij Akzo Nobel Chemicals heeft men na de aanslagen in de VS de rampenplannen nog eens scherp bekeken. Volgens een woordvoerder kan een aanslag veel schade opleveren, maar 'zullen de gevolgen van de ramp onder controle blijven'.
De petrochemische industrie in de Rotterdamse haven is verantwoordelijk voor 2 á 3 procent van het bruto nationaal product. Meer dan 18.000 mensen zijn werkzaam in deze bedrijfstak
..........................................................
uit het algemeen dagblad en staat in meer kranten
ik weet het niet meer hoor.
doet elke krant dan graag dan paniek zaaien???
lijkt me van niet hoor sorry.
er zijn nu al zo veel waarschuwingen naar nederland toe
dat ik nu begin te twijfelen of er toch niet iest van waarheid in zit.
groetjes
marcia
Serieus:
Ik ga d'r geen rekening mee houden, ik heb geen zin om nu in een bunker te gaan zitten.
"Libie: terroristen ook in Nederland"
TRIPOLI De Libische regering zegt dat vanuit Nederland en andere Europese landen "gevaarlijke en zeer actieve terroristen" opereren. Volgens Tripoli gaat het om leden van de Libische Islamitische Gevechtsgroepen.
De groep zou een van de 27 organisaties en personen zijn die volgens Washington een relatie onderhouden met Osama bin Laden,de man die het brein zou zijn achter de aanslagen in de VS. Washington bevroor maandag de tegoeden van die 27.
De Verzetsgroepen zouden in eigen land een aantal misdaden hebben gepleegd. De meest actieve leden zouden nu in ons land, Belgie en Groot-Brittannie zitten.
---
"Weer 'extremistische moslim' gepakt"
ROTTERDAM De Rotterdamse politie heeft een man (31) uit Irak aangehouden die als 'extremistische moslim' beschouwd wordt. De man wordt, evenals drie andere moslims, verdacht van het voorbereiden van een aanslag op een Amerikaans doel in Europa. Ze zouden lid zijn van een internationale terreurorganisatie, aldus de politie.
Vlak na de aanslagen op 11 september in de VS zijn vier extremistische moslims in Rotterdam aangehouden. Van deze vier is er een inmiddels vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs.
Het voorarrest van de drie anderen is gisteren met dertig dagen verlengd.
quote:Kalm!? De massahysterie van de afgelopen dagen is eindelijk geluwd. Alle irrationele angsten en voorbarige conclusies zijn nou even de deur uitgegooid. ik maak me geenzins zorgen om mijn veiligheid.
Ik vraag me af waarom iedereen zo kalm is. In verschillende kranten en op tv heb ik gehoord dat ze verwachten dat er aan het eind van deze week weer een terroristische aanslag wordt verwacht. Deze keer in Pakistan of in 1 van de NAVO landen. Ik snap wel dat Frankrijk, Engeland en Duitsland grotere kanshebbers zijn, maar ik vind het toch best wel eng.Ik ga donderdag en vrijdag iig niet het WTC gebouw in of bij het nationale nederlanden gebouw lopen in R'dam. Misschien zoek ik wel gewoon onderdak in de moskee hier om de hoek. Daar zal ik wel veilig zijn lijkt me
quote:Wow, 1 van de grootste formele terroristennesten laat ook weer wat van zich horen. Pure stemmingmakerij in mijn ogen. Misschien vergis ik me maar die libiers zijn ook niet vies van een vliegtuigbommetje. Nou waarschuwen ze ons ineens.
Op woensdag 26 september 2001 15:59 schreef Ettepet het volgende:
Van NOS teletekst:"Libie: terroristen ook in Nederland"
TRIPOLI De Libische regering zegt dat vanuit Nederland en andere Europese landen "gevaarlijke en zeer actieve terroristen" opereren. Volgens Tripoli gaat het om leden van de Libische Islamitische Gevechtsgroepen.De groep zou een van de 27 organisaties en personen zijn die volgens Washington een relatie onderhouden met Osama bin Laden,de man die het brein zou zijn achter de aanslagen in de VS. Washington bevroor maandag de tegoeden van die 27.
De Verzetsgroepen zouden in eigen land een aantal misdaden hebben gepleegd. De meest actieve leden zouden nu in ons land, Belgie en Groot-Brittannie zitten.
quote:Wat had ie dan gedaan, 10 kilo kunstmest gekocht??
---"Weer 'extremistische moslim' gepakt"
ROTTERDAM De Rotterdamse politie heeft een man (31) uit Irak aangehouden die als 'extremistische moslim' beschouwd wordt. De man wordt, evenals drie andere moslims, verdacht van het voorbereiden van een aanslag op een Amerikaans doel in Europa. Ze zouden lid zijn van een internationale terreurorganisatie, aldus de politie.Vlak na de aanslagen op 11 september in de VS zijn vier extremistische moslims in Rotterdam aangehouden. Van deze vier is er een inmiddels vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs.
Het voorarrest van de drie anderen is gisteren met dertig dagen verlengd.
quote:Proberen aan te tonen dat je schouders ophalen het alternatief is voor paniek is pas DOM. Ook al ben je met velen blijft het DOM. Natuurlijk wil niemand in angst leven, maar het negeren van problemen is maar zelden een oplossing.
Op woensdag 26 september 2001 16:26 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Wow, 1 van de grootste formele terroristennesten laat ook weer wat van zich horen. Pure stemmingmakerij in mijn ogen. Misschien vergis ik me maar die libiers zijn ook niet vies van een vliegtuigbommetje. Nou waarschuwen ze ons ineens.
Dat ze hier zitten weet ik allanger als vandaag. maar onnodig angst aanpraten is DOM.
Lees dat stukje van SilkTie hierboven nog maar eens over het leven in Israël.
En dan bedoel ik niet zozeer de blokkades bij de tunnels, want die blazen ze volgende week ook nog wel op, desnoods in niet gestolen auto's...
Nee, eindelijk allerlei wetenschappers en bestuurders aan het woord die zich deels in de materie storten. Een bijna onmogelijke opgave zo lijkt het, maar in elk geval beter dan betuttelende korpschefs. Een aantal zeer interessante artikelen in het NRC vond ik, over snuffelpalen in de V.S., en een chronisch tekort aan vaccins in het geval van gebruik van biologische wapens.
Nou alleen nog maar drukke bruggen en tunnels vermijden, en zeker niet benedenwinds verblijven van grote mensenconcentraties (grote steden, popconcerten, etc.), in de gaten houden of de Nederlandse politiek geen 'foutieve' uitspraken heeft gedaan de laatste tijd en dat soort dingen. Mijn consumentenvertrouwen is in elk geval weer een hoop gestegen..
quote:Helemaal mee eens! En daarbij, ze kunnen alles zeggen wat ze willen om de mensen op de kast te jagen. Daar hebben ze tegenwoordig geen echte bom voor nodig...
Op vrijdag 28 september 2001 01:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Waarom bang zijn? Ik geef die kutterroristen hun zin niet.
quote:Niets helden, maar wat schiet je op met leven in angst
Op vrijdag 28 september 2001 10:22 schreef Ettepet het volgende:
Wat een geluk, met al die "helden" in Nederland...
Ik ga maar weg uit Amsterdam omdat ze eens een bom kunnen gooien.
Ik ga niet meer naar mijn werk want stel je eens voor...
Ik ga niet meer naar de sportclub, want onderweg kan er eens een bom ontploffen
Ik ga niet meer uit, want zo'n kroeg/disco is een mooi doelwit
ik ga maar helemaal niet meer de straat op want ik kan eens overreden worden door een bus.
ik doe niets meer in huis, want een ongeluk zit in een klein hoekje.
ik vervang mijn lampen niet meer, want stel je voor dat ik van het trapje af flikker.
Tja, ik verhuis denk ik maar naar een hutje op de hei om daar vervolgens mijn slaapzak niet meer uit te komen.. Nou blij..
quote:Als je net als 90% van de anderen die hier reageren niet eens de moeite neemt om het hele topic te lezen, maar wel de wijsheid in pacht meent te hebben...
Op vrijdag 28 september 2001 10:46 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Niets helden, maar wat schiet je op met leven in angst
Iemand maakt dit topic aan omdat Nederland blijkbaar vol zit met allemaal 'stoere' mensen en dat dat haar beangstigt. Dan heeft 'stoer' doen als reactie daarop weinig zin.
Gelukkig was er gisteren een hoop aandacht in de media over de risico's die wij lopen en dat diverse instanties zich er al mee bezig houden. Ik zelf ben daar iig reuze blij mee, ik vermoed de rest van Nederland ook...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |