abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24569755
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:07 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoe heet dat, sexual depravity leid ook sneller tot geweld enzo. Je word gewoon sneller pissed off als je gewoon niet gaat vrijen!
Leukste taalfout van de week. Je bedoelt deprivation. Depravity betekent 'verdorvenheid'.
pi_24570827
Druk uit de omgeving, een bepaald beeld dat voorgeschoteld wordt door de media. Mensen om je heen die opscheppen dat ze zo lekker geneukt hebben, en wanneer jij eens van bil gaat, of uit de kast komt. Geintjes over het maagd-zijn. De status die verleend wordt aan ontmaagd worden. Dát zorgt er voor dat jongeren die wel sexueel actief zijn beter in hun vel zitten dan zij die nog maagd zijn. Het is niet iets biologisch, want dan zou het met masturberen prima te verhelpen zijn. Het is puur niet kunnen voldoen aan het verwachtingspatroon dat de maatschappij je oplegt en maatschappelijke druk en het gevoel ergens buiten te vallen dát zorgt voor neerslachtigheid.

Het is niet ''de daad'' zelf.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:25:13 #28
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_24570997
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:16 schreef nozem het volgende:
Druk uit de omgeving, een bepaald beeld dat voorgeschoteld wordt door de media. Mensen om je heen die opscheppen dat ze zo lekker geneukt hebben, en wanneer jij eens van bil gaat, of uit de kast komt. Geintjes over het maagd-zijn. De status die verleend wordt aan ontmaagd worden. Dát zorgt er voor dat jongeren die wel sexueel actief zijn beter in hun vel zitten dan zij die nog maagd zijn. Het is niet iets biologisch, want dan zou het met masturberen prima te verhelpen zijn. Het is puur niet kunnen voldoen aan het verwachtingspatroon dat de maatschappij je oplegt en maatschappelijke druk en het gevoel ergens buiten te vallen dát zorgt voor neerslachtigheid.

Sterk gezegd. Het is meer het naar beneden praten van het maagd zijn, dan het gelukkig worden van de sex denk ik. Van (eenmalige) sex wordt je enkel kortstondig gelukkig. In de statusgerichte omgeving die middelbare school heet wordt het echter allemaal een heel ander verhaal.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_24571302
Mwaw, ik wil zelfbevrediging toch echt niet vergelijken met een flink potje stoeien tussen de lakens hoor...

Daar zit echt een wezelijk verschil tussen van hoe het voelt en daarna voelt...

Maar om dat te verklaren moet ik wat vager worden, sexuele energieen die uitgewisseld worden, waar je bij zelfbevrediging die energieen in jezelf rond laat draaien doe je het bij sex met iemand door jou en je partner heen, er worden energieen uitgewisseld en dat voelt geweldig...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24571371
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:40 schreef erodome het volgende:
Mwaw, ik wil zelfbevrediging toch echt niet vergelijken met een flink potje stoeien tussen de lakens hoor...

Daar zit echt een wezelijk verschil tussen van hoe het voelt en daarna voelt...

Maar om dat te verklaren moet ik wat vager worden, sexuele energieen die uitgewisseld worden, waar je bij zelfbevrediging die energieen in jezelf rond laat draaien doe je het bij sex met iemand door jou en je partner heen, er worden energieen uitgewisseld en dat voelt geweldig...
Volgens mij worden er vooral lichaamssappen uitgewisseld.

Maar ik ben het wel eens met de posters hierboven. De druk op jongeren om seks te hebben is erg hoog en dus is het vaak eerder zo dat seks minder ongelukkig maar in plaats van gelukkiger. Het is fijn als je 'bij de club' hoort enzo.
pi_24571435
Dan heb je nog nooit goede sex gehd lupa, echt niet.....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24571518
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:16 schreef nozem het volgende:

zou ik mezelf ook wijs maken als ik al maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden niet aan mijn trekken gekomen was

alsof masturberen ook maar te vergelijken is met het genieten van andermans lijf en wat hij/zij bij jou teweeg brengt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24571635
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:46 schreef erodome het volgende:
Dan heb je nog nooit goede sex gehd lupa, echt niet.....
Oh, zeker wel! Maar op jouw berichten afgaande heb ik wel een heel andere kijk op seks dan jij. Het is voor mij niet zo belangrijk.

Ik had het trouwens ook over de leeftijdsgroep uit het onderzoek. Het gaat om jongeren van 17-19. Daar speelt die peer group pressure e.d. wel een grote rol.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:58:42 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24571663
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik had het trouwens ook over de leeftijdsgroep uit het onderzoek. Het gaat om jongeren van 17-19. Daar speelt die peer group pressure e.d. wel een grote rol.
Wat een gelul.

Toen ik 17 of 18 was wilde ik vooral zelf heel graag neuken, echt niet omdat anderen mij daartoe aanspoorden .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_24571745
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:58 schreef Posdnous het volgende:
Wat een gelul.

Toen ik 17 of 18 was wilde ik vooral zelf heel graag neuken, echt niet omdat anderen mij daartoe aanspoorden .
Het gaat niet zozeer om de vraag of je het wel of niet wìlde, het gaat om de vraag of je er 'gelukkiger' van werd. Met peer group pressure bedoel ik meer het hele beeld dat erom heen hangt, dat het heel geweldig is en dat je er echt niet bij hoort als je dat niet vindt.

Ik vond mijn eerste keer helemaal geen zak aan. Ik deed het alleen maar omdat ik 'het' gedaan wilde hebben zodat ik erover mee kon praten. Pas later, met een andere partner, vond ik het ook daadwerkelijk prettig.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:06:14 #36
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_24571806
Sex is zooooooooooooooooooooooooo .. om over te hebben als je het nooit hebt gehad.
het moet toch zo mooi zijn om met ze tween lekker te liggen vrijen enzow??

Daarom loop ik elke godganse dag over straat klaar om elk willekeurige voorbijganger naar de keel te grijpen. uit onvrede.
Ja lach maar, niet iedereen is even 'lucky'

ik sta echt op het randje iemand wat aan te doen. maar ik hou me nog wel
goed. waarom weet ik niet :S
*fuck!*
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_24571836
nou dan!
alleen de 1e keer was onprettig, en dat was het eerder door onervarenheid van een of beider deelnemers, niet omdat het je opgedrongen werd, zo gaat het nl bij 11 van de 10 jongeren.
de sex erna was wél prettig.

regelmatig sex hebben met de juiste persoon onder de juiste omstandigheden doet je je zeker prettiger voelen, dan helemaal geen sex hebben.
dat betekent niet dat als je geen sex hebt je dan dus doodongelukkig bent.
nee, je ben ms ook happy, maar had je sex gehad on a regular basis was je nog happier geweest
pi_24572074
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:07 schreef milagro het volgende:
nou dan!
alleen de 1e keer was onprettig, en dat was het eerder door onervarenheid van een of beider deelnemers, niet omdat het je opgedrongen werd, zo gaat het nl bij 11 van de 10 jongeren.
de sex erna was wél prettig.
Het werd me niet 'opgedrongen', maar ik deed het wèl omdat ik erbij wilde horen. Dat was de enige reden.
quote:
regelmatig sex hebben met de juiste persoon onder de juiste omstandigheden doet je je zeker prettiger voelen, dan helemaal geen sex hebben.
Dat geldt voor mij dus zeker niet. Ik doe inmiddels al weer een hele poos zonder seks en ik masturbeer heel zelden. Daarnaast is tot nu toe gebleken dat ik me zonder (seksuele) relatie lekkerder in mijn vel voel dan met.
quote:
dat betekent niet dat als je geen sex hebt je dan dus doodongelukkig bent.
nee, je ben ms ook happy, maar had je sex gehad on a regular basis was je nog happier geweest
Voor mij is dat dus niet zo.
pi_24573950
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:51 schreef milagro het volgende:

[..]

zou ik mezelf ook wijs maken als ik al maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden niet aan mijn trekken gekomen was

alsof masturberen ook maar te vergelijken is met het genieten van andermans lijf en wat hij/zij bij jou teweeg brengt
Bullshit, ik ben laatst nog aan mijn trekken gekomen. Je gaat, en dat doe je wel vaker, op een wel heel kinderachtige wijze voorbij aan bepaalde argumenten die gewoon hout snijden.
pi_24573999
vandaar dat ik zo diep deprest ben
pi_24574097
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:54 schreef JoPiDo het volgende:
vandaar dat ik zo diep deprest ben
Weer een probleem opgelost!
pi_24574115
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:52 schreef nozem het volgende:

[..]

Bullshit, ik ben laatst nog aan mijn trekken gekomen. Je gaat, en dat doe je wel vaker, op een wel heel kinderachtige wijze voorbij aan bepaalde argumenten die gewoon hout snijden.
ja leg effe verantwoording af over je laatste sexescapade
maak je niet zo druk, joh!

je praat wel poep, dat wel, maar dat mag
pi_24574243
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Dat geldt voor mij dus zeker niet. Ik doe inmiddels al weer een hele poos zonder seks en ik masturbeer heel zelden. Daarnaast is tot nu toe gebleken dat ik me zonder (seksuele) relatie lekkerder in mijn vel voel dan met.
als dat zo is waarom had je dan überhaupt sex met die andere partner waarbij de sex wel prettig was?

onder druk weer om erbij te horen of om gewaardeerd te worden?

voor de meeste mensen geldt dat regelmatig sex met een leuke partner het leven net wat prettiger maakt
jammer dat jij dat niet zo ervaart en je prettiger voelt zonder sex, omdat het lastig zal zijn iemand te vinden voor wie het ook niet zo hoeft.
of je moet alleen door het leven willen gaan en dus niet zitten te wachten op een liefdesrelatie sowieso.
pi_24574299
volgens mij was uit eerder onderzoek gebleken dat mensen die lange tijd met dezelfde persoon een sexuele relatie hebben gelukkiger zijn, maar wanneer er meerdere personen zijn (bv. in de vorm van one-night-stands) dat de stress die dat allemaal met zich mee brengt het gelukgevoel ondermijnt
pi_24574466
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef milagro het volgende:

[..]

ja leg effe verantwoording af over je laatste sexescapade
maak je niet zo druk, joh!

je praat wel poep, dat wel, maar dat mag
Waarom praat ik poep als ik zeg dat maagden vooral gefrustreerd zijn door druk vanuit hun omgeving en niet omdat het gebrek aan sex zelf hen zo ongelukkig maakt?

nou?
pi_24574634
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:24 schreef nozem het volgende:

[..]

Waarom praat ik poep als ik zeg dat maagden vooral gefrustreerd zijn door druk vanuit hun omgeving en niet omdat het gebrek aan sex zelf hen zo ongelukkig maakt?

nou?
nou nou nou hè hè hè

er zijn jongeren die het doen onder druk van erbij willen horen, er zijn er die het doen om het maar achter de rug te hebben die 1e keer, er zijn er die het doen omdat ze verliefd zijn, er zijn er die het doen omdat ze geil zijn, er zijn er die het doen omdat ze nieuwsgierig zijn, er zijn er die het doen omdat het ze in de schoot geworpen krijgen, er zijn er die het doen omdat ze eindelijk dat leuke setje eens willen kunnen showen, er zijn er die het doen omdat ze niets beters te doen hebben...
maar daar gaat dit topikje niet over, het waarom vd eerste keer , schat.
het gaat erover dat sex met een zekere regelmaat je een happier mens maakt over het algemeen, ook of wellicht zeker als je jong bent en vol onrustige hormonen zit
het ontspant want het ontlaadt, het geeft energie, en als je de ander dan ook nog eens erg graag ziet, loop je dagen op wolkjes

het schijnt ook goed te helpen tegen puistjes
pi_24575443
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:37 schreef milagro het volgende:

[..]

nou nou nou hè hè hè

er zijn jongeren die het doen onder druk van erbij willen horen, er zijn er die het doen om het maar achter de rug te hebben die 1e keer, er zijn er die het doen omdat ze verliefd zijn, er zijn er die het doen omdat ze geil zijn, er zijn er die het doen omdat ze nieuwsgierig zijn, er zijn er die het doen omdat het ze in de schoot geworpen krijgen, er zijn er die het doen omdat ze eindelijk dat leuke setje eens willen kunnen showen, er zijn er die het doen omdat ze niets beters te doen hebben...
maar daar gaat dit topikje niet over, het waarom vd eerste keer , schat.
het gaat erover dat sex met een zekere regelmaat je een happier mens maakt over het algemeen, ook of wellicht zeker als je jong bent en vol onrustige hormonen zit
het ontspant want het ontlaadt, het geeft energie, en als je de ander dan ook nog eens erg graag ziet, loop je dagen op wolkjes

het schijnt ook goed te helpen tegen puistjes
Waar het mij om gaat in dit topic is dat het redelijk risky is om geluk puur aan het hebben van sex te binden. Hoe onderzoek je zoiets bij 17-19 jarigen? Hoe kun je alle andere factoren uitsluiten in je onderzoek? Want wat ik zeker weet is dat druk uit de omgeving een grote rol speelt. De jongeren die op geregelde basis sex hebben met een liefdespartner pochen daarmee. De sex zal lekker zijn en het voegt zeker iets toe, maar ze verbinden er (met name jongens) tevens een status-gevoel aan, wat weer getriggerd wordt door hoe de omgeving (hun omgeving) over 'scoren' en sex denkt. Diegenen die met lege handen langs de zijlijn staan gaan onbewust een bepaalde magiek aan het hebben van sex en relaties koppelen, het is voor hen verboden terrein en ze horen van alle kanten dat het zo hemels is, ergo, ze worden gefrustreerd, niet zozeer omdat de fysieke honger niet gestild wordt, maar omdat ze niet aan een bepaald maatschappijbeeld kunnen voldoen.

Dat is mijn theorie, het is slechts een theorie en ik presenteer hem ook niet als de waarheid. Maar ik vind zelf dat ie behoorlijk wat hout snijdt.
pi_24576947
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:07 schreef milagro het volgende:
als dat zo is waarom had je dan überhaupt sex met die andere partner waarbij de sex wel prettig was?
Ja, ik vond het toen prettig. Maar ik was er niet 'gelukkiger' door omdat ik een relatie bijna per definitie als enigszins beklemmend en te gecompliceerd beschouw. Wie weet komt daar nog eens verandering in, maar zo ervaar ik het al een jaar of tien.
quote:
onder druk weer om erbij te horen of om gewaardeerd te worden?
Nee, absoluut niet. Ik had net twee jaar volledig celibatair geleefd in een Hare Krishna-gemeenschap en ik voelde de behoefte om wat 'in te halen'. Die relatie bestond dan ook voornamelijk uit seks en dat vond ik op dat moment wel prettig. Is wel 7 jaar geleden overigens.
quote:
jammer dat jij dat niet zo ervaart en je prettiger voelt zonder sex, omdat het lastig zal zijn iemand te vinden voor wie het ook niet zo hoeft.
of je moet alleen door het leven willen gaan en dus niet zitten te wachten op een liefdesrelatie sowieso.
Dat laatste is inderdaad het geval. Maar op het moment dat ik een relatie hèb, vind ik seks echt wel prettig. Maar als ik geen relatie heb, heb ik er geen behoefte aan of verlangen naar. Heb ik wel een relatie, dan vind ik het fijn, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkiger van word.
pi_24576963
Typisch.

Lupa
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24576973
quote:
volgens mij was uit eerder onderzoek gebleken dat mensen die lange tijd met dezelfde persoon een sexuele relatie hebben gelukkiger zijn, maar wanneer er meerdere personen zijn (bv. in de vorm van one-night-stands) dat de stress die dat allemaal met zich mee brengt het gelukgevoel ondermijnt
Kan ik me wel wat bij voorstellen zeker als je geforceerd wil scoren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')