abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:34:20 #1
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_24563592
HTC maakt al enige tijd telefoons die onder verschillende merken worden uitgebracht. Deze telefoons draaien op het Windows Mobile platform (zowel Pocket PC Phone edition als Smartphone edition).

HTC verkoopt de telefoons die ze maken niet onder hun eigen naam. Als je een toestel zonder abonnement wilt kopen, zal je ze onder de naam Qtek kunnen vinden. De HTC Magician in dit geval, zal je naast de naam 'Qtek S100' ook onder de naam 'i-Mate Jam' simlockvrij kunnen vinden.

Zelfs providers brengen de HTC telefoons onder hun naam op de markt met eventuele aanpassingen aan de software. Als je bijvoorbeeld een T-Mobile abonnement neemt krijg je de HTC Magician onder de naam "T-Mobile MDA Compact" met door T-Mobile aangepaste software.

HTC zal de Qtek S100 onder de volgende namen verkopen:

Qtek S100

i-mate JAM

T-Mobile MDA Compact

O2 XDA II Mini

Dopod 818

Afmetingen:

108.2 x 58 x 18.2 (LxBxD)

Gewicht:

150 gram inclusief accu

Besturingssysteem:

Microsoft Windows Mobile 2003 SE Phone Edition

Processor:

Intel® XScale Bulverde PXA272 416 MHz

Geheugen:

Intern: 64MB ROM & 64MB RAM

Extern: SDIO uitbreidbaar (256MB bijgeleverd bij de MDA Compact)

Batterij:

Vervangbare en oplaadbare 1200 mAh Lithium-Polymer batterij

Gesprekstijd: 2.5 ~ 5 uur

Standby-tijd: 180+ uur

Display:

Touchscreen

65.536 kleuren

240 x 320 pixels

2,8" TFT

Camera:

1.3 mega-pixel CMOS camera

Zelfportret spiegel

Camcorder (H.263 en MPEG4 encoder en decoder)

15 FPS voor QCIF encoderen

30 FPS voor QCIF decoderen

Verbindingen:

GSM 900 MHz/1800 MHz/1900 MHz

GPRS (General Packet Radio Service) Class 10

CSD (Circuit Switched Data, ook bekend als GSM-data)

HSCSD (High Speed Circuit Switched Data, bestaat niet in Nederland)

Interfaces:

Bluetooth 1.2 protocol class 2 (Maximaal 10 meter)

Profielen:

Serial Port Profiel

Headset Profiel

Object Push Profiel

DUN Profiel

File Transfer Profiel

Hands-free Profiel

Generic Object Exchange Profiel

Infrarood Interface (Maximaal 115,200 bps)

Mini USB

MMC/SDIO card slot

Externe antenne connector

Headset/ microfoon stereo aansluiting, 2.5mm diameter

Audio:

Ingebouwde Microfoon

Luidspreker voor Hands-Free ondersteuning

Audio sampling rates:

16-bits

8kHz

11kHz

22kHz

44.1kHz
Codecs:
MPEG4 Video/Audio Streaming Services

AMR

AAC

WAV

WMA

MP3

MIDI
Accessories:

Bijgeleverd:

Stylus (2x)

Stereo Headset met microfoon

AC Adapter met power plug

Carrying case

USB Sync. kabel (mini-USB/USB)

Gebruikershandleiding

Syncronisatie Software op CD
Optioneel:

Reislader

Autolader

Carkit met stereo en mute functie

Mono Headset met microfoon

IR Keyboard (zelfde als van de Qtek 2020)
Pocket PC Phone Edition 2003 Applications:

Microsoft Pocket Outlook : Inbox, Contacts, Calendar, Tasks

Microsoft Windows Media Player

Microsoft MSN Messenger

Microsoft Pocket Internet Explorer

Microsoft ActiveSync

JAVA virtual machine (J2ME, CLDC1.1, MIDP 2.0)

FAX

Games

Calculator

Voice Notes

De volledige FAQ is hier te bekijken in het Engels. Hieronder zie je een overzicht van de belangrijkste punten uit deze FAQ, in het Nederlands vertaald. Ik heb enkele aanvullingen toegevoegd vanwege alle vragen in het topic. Tutorials en tips met betrekking tot de ervaringen van gebruikers vind je onder het kopje hieronder; “Tutorials & tips”

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is het verschil tussen een Pocket PC Phone, een Smartphone en een normale telefoon?

Zowel een Smartphone als een Pocket PC Phone draait op een platform waaronder programma’s te installeren zijn. Zo heb je dus de mogelijkheid om veel meer uit je telefoon te halen dan uit een standaard telefoon. Overigens moet je dit niet verwarren met Java waaronder ook programma’s te installeren zijn, dit is namelijk geen besturingssysteem.

De grenzen tussen een Pocket PC Phone en een Smartphone zijn daarentegen wat vager. In zal me beperken tot Windows Mobile om het duidelijk te houden.
Een Pocket PC Phone draait onder het ‘Windows Mobile for Pocket PC Phones’ platform en is te beschrijven als een PDA met telefoon functies. Ze zijn gemiddeld groter dan normale telefoons en Smartphones en hebben een toucshcreen die als muis fungeert. Ook zijn ze in sommige gevallen uitgerust met een QWERTY toetsenbord.

Een Smartphone draait onder het ‘Windows Mobile for Smartphones’ platform en heeft in tegenstelling tot de Pocket PC Phones geen touchscreen. De Smartphone kan dus niet met muis-navigatie bediend worden, je moet normale toetsen gebruiken om hem te bedienen. Hij is het beste te beschrijven als een telefoon met PDA functies.¨

--------------------------------------------------------------------------------

Hoe voer ik tekst (zoals SMSjes) in op mijn Qtek S100?

Je kan op verschillende manieren tekst invoeren op je Qtek S100. Je kan gebruik maken van een virtueel toetsenbord in QWERTY lay-out en in de vorm van een standaard keypad die met je duim te bedienen is. Je kan ook gebruik maken van een toetsenbord wat extern aan te sluiten is via bijvoorbeeld Bluetooth.

Je kan ook gebruik maken van de handschrift herkenning. Wanneer je op het beeldscherm een letter 'tekent' met je stylus herkent hij deze.

Wat is het verschil tussen de Qtek S100 en de Qtek 9090?
+ punten:

De Qtek S100 is veel kleiner mede door het ontbreken van een toetsenbord

De Qtek S100 heeft een 1.3 MP camera

De Qtek S100 heeft een nieuwere generatie processor

De Qtek S100 standaard WMP 10
- punten:

De Qtek S100 heeft geen ingebouwde Wi-Fi (maar dit is wel mogelijk via een SDIO kaart)

De Qtek S100 heeft geen uitschuifbaar toetsenbord

Wat voor programma’s zitten standaard op de Qtek S100?
Microsoft® Pocket Outlook; Inbox, Contacts, Calendar, Tasks

Microsoft® Windows® Media Player 10

Microsoft® MSN Messenger

Microsoft® Pocket Internet Explorer

Microsoft® Pocket Word

Microsoft® Pocket Excel

Microsoft® ActiveSync

KSE Truefax v2.0

Camera

Notes

Album (video & audio)

Photo contacts / Photo caller ID

Wireless Modem

Xbackup

Wat voor accessoires krijg ik erbij?
2 stylussen

AC adapter

Carrying case

Stereo headset

USB kabel

Handleiding

CD-Rom

Hoe zet ik de Qtek S100 uit?

Je kan de telefoon uitzetten door op het netwerk signaal icoontje te klikken in de startbalk. Kies nu ‘turn flight mode on’ of ‘turn flight mode off’.

Je kan de PDA uitzetten door op de power button te drukken, hiermee blijven de telefoon functies echter wel aan.

Hoe reset ik de Qtek S100?

Soft reset: Duw met je stylus in het gaatje aan de onderkant van je Qtek S100.

Hard reset: Terwijl je de power button ingedrukt houdt moet je met je stylus in het gaatje duwen aan de onderkant van je Qtek S100. Let op, je raakt zo alles kwijt wat je zelf veranderd hebt!

Tutorials:

Hier is de tutorial 'Windows Mobile 2003 for Pocket PC Phones', van Microsoft zelf te vinden.

Hier is een tutorial te vinden die beschrijft hoe de Qtek S100 via bluetooth gebruik kan maken van de internet verbinding van je PC. Met dank aan onze mede GoT'er bin_jackson

Deze uitgebreide tutorial van Mex beschrijft hoe je het logo van je HTC Magician kan verwijderen met een suikerklontje:

-Koop doos willekeurige suikerklonten
-Neem 1 suikerklont ter hand
-Plaats suikerklont op te verwijderen logo
-Beweeg suikerklont langzaam op en neer over het te verwijderen logo
-Schrik niet wanneer er krassen op lijken te komen
-Beweeg op en neer tot het logo verdwenen is, er lijkt nu een diepe kras op te zitten
-Maak een doekje vochtig met water
-Veeg met vochtige doekje over de plek waar de kras lijkt te zitten
-Zie daar, de kras verdwijnt als sneeuw voor de zon
-Ruim doek op, leg overige 199 suikerklonten in kelder oid
-Enjoy!

Tips:

Hier wordt beschreven hoe je je scherm kan uitzetten terwijl je muziek afspeelt in Windows Media Player.

Officiele links:

HTC

Qtek

Club i-mate

Windows Mobile

Onofficiele links:

CompactJAM

XDA-Developers.com

Pocket PC Thoughts

Reviews:

Mobile-Review, deel 1

Mobile-Review, deel 2

Software links:

FreewarePPC.com

Handango

PocketPCcity

PocketGamer.org

PocketGear.com

PocketPCFreewares

Themes:

PocketThemes.com

Pocket PC Themes.com

Pricewatch (17-12-04):
T-Mobile MDA Compact:

Smartphonestunts.nl, €445,-

smartphoneshop.nl, €445,-

i-mate JAM:

eXpansys, €584.95

deShop, € 570,00

Applications:

Spb Pocket plus 2.2

Zeer handige Today plug-in. Met themes en andere opties zoals direct launch iconen op je desktop. Tabladen op je destop waaronder je verschillende iconen kan plaatsen. En een close button die programma's ECHT afsluit i.p.v ze op de achtergrond laat draaien.

Betaplayer

Een van de beste, al dan niet de beste pocket Divx/XviD player van dit moment.

PocketTV Enterprise Edition

Award winning, zeer snelle (fullscreen) mpeg/mpg speler! Er is ook een gratis versie van PocketTV te krijgen. Namelijk PocketTV Classic. Deze werkt ook wel goed, maar is een stuk minder snel dan de Enterprise Edition.

Pocket Music Bundle 3.1

Goede winamp achtige music player met vele opties/instellingen en support voor onder andere MP3, OGG, WMA en Internet radio.

Pocket Mechanic 1.49

Storage Card Management utility voor onder andere je SD kaarten te formatteren, defragementeren, scannen, benchmarken en testen op fouten. Verder heb je nog een optie op je register op te schonen.

PocketSnes

Goed werkende Snes Emulator!

Pocket IRC

Zo kan je zelfs op je Qtek S100 in #Qtek komen praten op irc.tweakers.net

Pocket Blinds

De eerste gratis skinning extension waarmee je je startbalk kan veranderen en customizen met meer buttons.

Battery Pack Pro

Een programma waarmee je makkelijk kan zien welke programma's aan staan en ze meteen sluiten. Ook houdt hij je batterij gebruik e.d. bij.

Pocket Artist 2.7

Een programma om o.a. foto's mee te editten. Je kan PSD/JPG/GIF/BMP bestanden maken, openen, bewerken en opslaan.

TV remote controller 5.5

Een programma waarmee je de Qtek S100 als afstandsbediening kunt gebruiken voor verscheidene apparaten zoals je TV, VCR en DVD speler. Hij biedt ook ondersteuning voor spraak opdrachten.

Games:

Worms World Party

Worms op je Pocket PC, deze game heeft geen beschrijving nodig!

Age of Empires

Age of Empires & The Rise of Rome bij elkaar.

Gilbert Goodmate

Dit is een in-game screenshot van Gilbert Goodmate, een game die goed laat zien waar de Qtek S100 toe in staat is.

Anthelion

Een award winnende 3D space combat game met schitterende graphics en special effects.

Heb je vragen of opmerking dan kan je ze altijd hier posten, of e-mailen naar:

Ook heb ik #Qtek geregistreerd op irc.tweakers.net, deze channel kan je hier joinen.

Met dank aan Ginz (voor zijn hulp met de tabellen e.d. in de startpost), deuxani (voor de foto's), Animal_X (voor zijn software tips) en alle anderen voor hun informatie en interesse

©Eggy – informatie uit deze startpost mag alleen gebruikt / gekopieerd worden
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:21:49 #2
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_24564386
heeft niemand anders verder zo`n ding? en die er over wil gaan praten
pi_24564534
Bedoel je zo'n ding?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:36:51 #4
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_24564637
jah bijna wel (ietsje anders).,.. vetleip hè
pi_24565932
Ik heb er zo een, bevalt me prima tot nu toe (en hopelijk nog heel lang).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:47:37 #6
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_24566593

Deze bedoel je?

Mijn mening: Leuk ding, goede specs, en een SDIO slot dus je kan er ook een wifi kaartje instoppen, jammer van de 65K kleurenscherm.

Ik sta op het punt er mischien 1 te kopen...
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:07:41 #7
62182 Georges
That's the shit
pi_24566891
Had zelf een tijdje de MDA 2 en de Compact doet er zeker niet voor onder. Ze zijn qua specs vrijwel gelijk alleen maakt de Compact mooiere foto's, vind ik dan (mocht 'm ff uitproberen).

Het enige wat ie mist tov de opvolger van de MDA 2, de MDA 3, is WiFi en qwerty toetsenbord. Al zou ik die twee dingen niet echt missen.
Wel een aanrader, de Compact.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24567412
Na vanavond kan deze op slot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_24567516
ik heb er gisteren 1 besteld. Nu nog wachten tot m'n contract is afgelopen
je hebt trouwens wel alles letterlijk van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/986069/0
gekopieerd
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:18:28 #10
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_24568892
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Na vanavond kan deze op slot
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:21:36 #11
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_24568938
waarom op slot?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:24:39 #12
104428 Bacow
Leader Unit
pi_24568975
Ik heb ook zon mda compact, leuk ding, alleen heb ik geen flauw idee wat ik er eigenlijk mee moet/kan .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:58:15 #13
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_24569489
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:24 schreef Bacow het volgende:
Ik heb ook zon mda compact, leuk ding, alleen heb ik geen flauw idee wat ik er eigenlijk mee moet/kan .
Warom heb je hem dan in vredesnaam gekocht
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:33:28 #14
62182 Georges
That's the shit
pi_24572375
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:21 schreef Angeliquetje het volgende:
waarom op slot?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als ie zo nodig op slot moet kun je het ook meteen doen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:46:31 #15
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_24577368
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:33 schreef Georges het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als ie zo nodig op slot moet kun je het ook meteen doen.
[CENTRAAL] Pocket PC / Windows Mobile smartphones
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:48:45 #16
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_24577393
Maar eerst wil ik weten waarom Bacom z'n MDA Compact heeft gekocht!
pi_24577398
ik heb er zelf eentje nu ongeveer 3 weken ofzo!
bevalt erg goed! en heb der al een aantal leuke speeltjes op zitten
pi_24585046
Ik heb er een besteld, maar van te voren heb ik er in de Mediamarkt mee gespeeld. Super dingetje, mooi schermpje, eindelijk geen Pocket PC Phone meer die een sjoelbak is! Dat is ook de reden waarom ik geen MDA 3 heb gekozen, dat toestel is écht veels te groot.
url
  zondag 16 januari 2005 @ 14:13:47 #19
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_24596711
ik heb deze nu net een paar dagen in bezit en hij is echt wijs. Hij doet het prima! Is redelijk snel en supercompact!
Ik zoek alleen nog ergens een mooie case om hem in te doen zodat ik hem gewoon in me zak kan doen, zonder dat ik hem ergens uit hoef te halen als ik hem wil gebruiken, dus geen flipcase. En bij de aankoop zat een beltclip case, maar dat is helemaal triest...
pi_24620131
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')