abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2005 @ 21:32:03 #51
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24602664
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik sta iedere dag open voor iets nieuws, maar niet op het gebied van onbekende tekenfilms

Voor zo'n tournament lijkt 't me logisch dat er alléén echt bekende films in staan, en niet van die rare tekenfilms voor de 'ikhebnikstedoenknakkers' ..
Tjonge, jonge, wat ben jij zielig zeg.

Dat die films jou niks zeggen betekend misschien dat je niet echt open staat voor iets anders. Ik heb bij lange na niet al de films gezien die in de lijst staan, maar ik heb er wel van gehoord, en ben er wel in geinteresseerd. En de films die ik ervan heb gezien hebben mij alleen maar laten zien dat er nog zo veel meer en zo veel beters is dan een Disney of Pixar om wat te noemen.

Ik heb 10x liever een Ghibli dan een film van bovenstaande companies.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24602863
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:32 schreef Hare het volgende:

[..]

Tjonge, jonge, wat ben jij zielig zeg.

Dat die films jou niks zeggen betekend misschien dat je niet echt open staat voor iets anders. Ik heb bij lange na niet al de films gezien die in de lijst staan, maar ik heb er wel van gehoord, en ben er wel in geinteresseerd. En de films die ik ervan heb gezien hebben mij alleen maar laten zien dat er nog zo veel meer en zo veel beters is dan een Disney of Pixar om wat te noemen.

Ik heb 10x liever een Ghibli dan een film van bovenstaande companies.
Een wat?

Ja sorry hoor, maar er staat 'het grote tekenfilms..'. Als het zo groot is, dan neem ik aan dat het voor iedere simpele ziel toegangbaar is. Nou ben ik niet eens 'n echt simpele ziel en heb ik alsnog van veel films uit de lijst niet gehoord, dus dit is 'het grote tekenfilms tournament' voor de tekenfilm-freak, lijkt mij?
  zondag 16 januari 2005 @ 21:44:46 #53
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_24602870
Iedereen mag maximaal 10 titels aandragen, als ikhebnikstedoenknakkers nou 10 rare, voor jou onbekende tekenfilms noemen en jij 10 Disneyfilms, wordt dit een interessant tournament. Als je een tournament wilt houden om de beste Disney classic te verkiezen moet je dat denk ik zelf organiseren.
Hoe dan ook, advies om ergens voor open te staan blijft staan, lijkt me .
The short weekend begins with longing...
  zondag 16 januari 2005 @ 21:51:26 #54
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24602973
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:44 schreef Taurus het volgende:

[..]

Een wat?

Ja sorry hoor, maar er staat 'het grote tekenfilms..'. Als het zo groot is, dan neem ik aan dat het voor iedere simpele ziel toegangbaar is. Nou ben ik niet eens 'n echt simpele ziel en heb ik alsnog van veel films uit de lijst niet gehoord, dus dit is 'het grote tekenfilms tournament' voor de tekenfilm-freak, lijkt mij?
En bij het grote film toernooi mogen zeker alleen Hollywood producties meedoen? Want ja, al die films uit andere zijn natuurlijk niet toegankelijk voor de simpele ziel

Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is zeg
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 16 januari 2005 @ 22:11:04 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24603315
quote:

[..]

Ik sta iedere dag open voor iets nieuws, maar niet op het gebied van onbekende tekenfilms

Voor zo'n tournament lijkt 't me logisch dat er alléén echt bekende films in staan, en niet van die rare tekenfilms voor de 'ikhebnikstedoenknakkers' ..
Dit is het meest belachelijke dat ik ooit gelezen heb. In tournament doen bijna altijd ook de minder bekende films mee. Die films staan erin omdat dat de top50 beste animatie films zijn volgens imdb.com. Dat jij ze niet kent, maakt voor het tournament niet uit. Anders wordt het niet meer dan een Disney tournament. (met alle respect voor Disney)
En dat grote slaat op tournament, het grote tournament, snap je.
  maandag 17 januari 2005 @ 14:17:30 #57
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_24612513
Mag ik bij deze
The SpongeBob SquarePants Movie
nomineren?

Of ben ik daar te vroeg mee

tevens tvp
  maandag 17 januari 2005 @ 14:27:08 #58
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24612597
quote:

[..]

Die rare tekenfilms voor de 'ikhebnikstedoenknakkers' gaan er sowieso in de eerste rondes uit dankzij de 'ikheb3tekenfilmsgeziendusikbeneenkennerknakkers' die toevallig langs het topic passeren en alles waar ze ooit al eens van gehoord hebben even gauw in bold zetten. We zijn op zoek naar de beste, niet naar de bekendste.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24612837
Owja wonderfull days die was idd vet
Sold my Soul to Sony
pi_24612988
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die rare tekenfilms voor de 'ikhebnikstedoenknakkers' gaan er sowieso in de eerste rondes uit dankzij de 'ikheb3tekenfilmsgeziendusikbeneenkennerknakkers' die toevallig langs het topic passeren en alles waar ze ooit al eens van gehoord hebben even gauw in bold zetten. We zijn op zoek naar de beste, niet naar de bekendste.
Inderdaad, dus al nomineer je 40 russische tekenfilms die nog nooit een hond heeft gezien, die zijn er zo uit. Het is dan ook een afspiegeling van het gemiddelde publiek en niet alleen van anime/hentai fans of klassieke tekenfilm fans.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_24613377
Waneer begint het eigenlijk?
Sold my Soul to Sony
  maandag 17 januari 2005 @ 15:59:03 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24613676
quote:
Op maandag 17 januari 2005 15:37 schreef Jebus het volgende:
Waneer begint het eigenlijk?
Vrijdag, tot dan mag er nog genomineerd worden en er mag vanaf nu ook meer dan 10 titel p.p genomineerd worden.
  maandag 17 januari 2005 @ 17:19:24 #64
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_24613902
quote:
Op maandag 17 januari 2005 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
er mag vanaf nu ook meer dan 10 titel p.p genomineerd worden.
Waarom dat? .
The short weekend begins with longing...
  maandag 17 januari 2005 @ 19:38:31 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24614080
quote:
Op maandag 17 januari 2005 17:19 schreef California het volgende:

[..]

Waarom dat? .
Omdat het aantal titels anders niet een exponent van 2 is en dan moet ik titels gaan afschrijven en dat is veel werk.
  maandag 17 januari 2005 @ 20:14:04 #66
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24614302
Ik heb ge control-f't maar ik kan Robin Hood, de allerleukste Disneyfilm niet vinden! Die moet er zeker in. Vind ik. Dan.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_24615483
Ik vind dat de volgende films er ook in moeten
Tintin et le temple du soleil
Tintin et le mystère de la toison d'or
Tintin et le lac aux requins
Tintin et les oranges bleues
Bucky O'Hare and the Toad Wars

voor de mensen die het niet weten Tintin = Kuifje
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_24615690
'The Emperors New Groove' moet er zeker in!
'Alice in Wonderland' blijft ook een geweldige klassieker.
Experimenting technological differences
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:05:59 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24622369
quote:
Op maandag 17 januari 2005 22:25 schreef MrMoon het volgende:

Bucky O'Hare and the Toad Wars

voor de mensen die het niet weten Tintin = Kuifje
Van Bucky is er geen film.
pi_24625596
Haaaaaaaaaaai,
ik mis mijn grote held; SNOOPY!!! hoe kunnen jullie die nou vergeten! Samen met de andere Peanuts, zoals Charllie Brown en de rest van de gang!
Ik ga helemaal voor SNOOPY!!!!!! ( )"o)
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:27:38 #71
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24625667
Deze dus?

A boy named Charlie Brown (1969)
Snoopy come home (1972)
Race for your life, Charlie Brown (1977)

Dit zijn de enige bioscoopfilms over de Peanuts die ik kon vinden op de IMDb. Er zijn natuurlijk wel veel meer titels, maar dat zijn tv-films, tv-series of direct to video-bagger, en ik neem aan dat dat van deelname is uitgesloten.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frollo op 18-01-2005 15:32:54 ]
pi_24625889
quote:
Dan moet Hair High (2004) er natuurlijk ook bij, he, al zal bijna niemand er helaas voor kunnen stemmen

Enne... tja, wat is er nog niet genoemd.. Derrick - Die Pflicht Ruft (2004)
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:51:29 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24625917
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:27 schreef Frollo het volgende:
Deze dus?

A boy named Charlie Brown (1969)
Snoopy come home (1972)
Race for your life, Charlie Brown (1977)

Dit zijn de enige bioscoopfilms over de Peanuts die ik kon vinden op de IMDb. Er zijn natuurlijk wel veel meer titels, maar dat zijn tv-films, tv-series of direct to video-bagger, en ik neem aan dat dat van deelname is uitgesloten.
Dank je Frollo, dat scheelt mij weer werk. En over de rest heb je gelijk.
pi_24626169
ik kon er op IMDB niets over vinden, dus dan maar zo:

Het grote avontuur van de Kabouters
Gebaseerd op het boek van Rien Poortvliet & Wil Huygen

Taal: Nederlands
Speelduur: 75 Minuten

In "Het grote avontuur van de Kabouters" stelen gemene trollen het goud van de kabouter koning. Dit razend spannende en grappige verhaal gaat over David's gevaarlijke zoektocht naar het goud.

David moet het goud terugvinden om ervoor te zorgen dat de trollen het nooit weer in handen krijgen. Samen met zijn vriend de Vos begint hij een gevaarlijke reis door sneeuw en ijs op zoek naar hulp. In het spiegelpaleis en op een vulkaan vinden ze aanwijzingen die hen dichter bij het gestolen goud brengt. Uiteindelijk ontmoeten David en De Vos in het kasteel een spook die weet waar de trollen het goud verstoppen. Pas nadat hij David op de proef heeft gesteld verteld het spook dat het goud in het Zwarte Meer ligt.

Op de terugweg worden David en de Vos door de gevaarlijke trollen achtervolgt. Gelukkig helpen zowel het spook als een Grizzlybeer de twee vrienden ontsnappen. Tenslotte gooien elfen in het betoverde bos de trollen in het water. Deze lelijke vijanden hebben zo'n hekel aan nattigheid dat ze de jacht naar het goud opgeven. David en de vos keren terug naar het kabouterdorp waar, ter ere van hun terugkeer, een groot feest wordt gehouden.

"Het grote avontuur van de Kabouters" is een verhaal vol humor, spanning en prachtige muziek. Bovendien maken we een mooie bruiloft mee en komen we meer te weten over de geheime wereld van de Kabouters.

De Wonderbaarlijke reizen van de Kabouters

Om zijn 350ste verjaardag te vieren, besluit de Rechter Klaus ons over "Wonderbaarlijke reizen van de Kabouters" te vertellen, de leukste en spannendste avonturen van zijn leven die hij beleeft met zijn assistent Dani.

Samen reizen zij naar de Chinese muur die wordt afgebroken door de meedogenloze trollen. Met behulp van alle kabouters bouwt Rechter klaus een enorme draak om de trollen voor eens en altijd te verjagen.

De komst van de lente zonder ooievaars, dwingt Rechter Klaus tot een nieuwe confrontatie met de trollen om het slopen van de ooievaarsnetten te stoppen. Na dit avontuur bezoeken Klaus en dani de Olympische Spelen in Ithaca om het mysterie rond de slecht presterende atleten te ontrafelen. Tenslotte zal Klaus naar het zonnige Spanje afreizen om een strijd te leveren tegen de gruwelijke bosbranden die de bossen in een dorre vlakte dreigen te veranderen.

In "De Wonderbaarlijke reizen van de Kabouters" is plaats voor humor, avontuur en de liefdesgeschiedenis tussen Dani en zijn liefste, Bruna, welke uitloopt op een trouwerij en een fantastische huwelijksreis.

Spannende Sneeuw-avonturen van de Kabouters

In "Spannende sneeuwavonturen van de Kabouters" komen we meer te weten over de wereld van de kabouters, als Rechter Klaus en zijn assistent Dani ons meenemen op een leuk en onvergetelijk avontuur.

Rechter Klaus reist naar de prachtige Canadese wouden om zijn neef Peter en zijn nichtje Elsa te bezoeken. Zij leren hem op stelten te lopen in de sneeuw en laten hem een museum met bevroren en prehistorische wezens zien. In Siberië doet Dani mee aan een fanatieke Ijshockeywedstrijd tussen de buitenlanders en de Siberiërs. Op de muziek van een wals die het orkest speelt, brengt Dani zijn team onverwacht terug van een grote achterstand tot een gelijke score.

De Sherpagnomes/ Sherpakkabouters en de Gnomerwegians/ Noorkabouters reizen ook mee tijdens de avonturen van onze vrienden. Op de Mount Everest, verlossen Rechter Klaus en Dani een sneeuwman en zijn familie van de verschrikkelijke trollen. Na een lange en gevaarlijke tocht naar Noorwegen, bezoeken Klaus en Dani de jaarlijkse viering van het eind van de Poolnacht georganiseerd door hun vrienden met enorme standbeelden van chocola.

Midden in dit sneeuwlandschap, wijden Rechter Klaus en zijn onafscheidelijke assistent Dani ons in in nieuwe en opwindende geheimen van de wereld der Kabouters.

[ Bericht 0% gewijzigd door REFUSED op 18-01-2005 16:50:45 ]
pi_24626220
Hoeveel zin heeft het eigenlijk om allerlei extreem obscure films te nomineren?
Daar wordt zo'n tournament alleen maar log door, en in het ergste geval stemt niemand op een klassieke disney tegenover een of andere vage film. Die ene user die hem dan toevallig wel gezien heeft kan hier een beetje de alto lopen uithangen en er op stemmen, en daar ga je al.

<enter signature>
pi_24626713
Sold my Soul to Sony
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:25:33 #78
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_24626761
Zijn die Kabouters-films niet gewoon 3 afleveringen achter elkaar?
Ik bedoel, ik heb 2 van de 3 hier thuis staan en om de ongeveer 25 minuten is het duidelijk dat er 1 aflevering afgelopen is en de volgende begint...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 18 januari 2005 @ 19:51:49 #79
100259 Motoko
Do you like Japanese movies?
pi_24627597

Mind Game van Yuasa Masaaki
http://www.mindgame.jp/

experimentele animatie was nog nooit zo indrukwekkend.

"Directed by Yuasa Masaaki, MIND GAME is a feature length animation adapted from Robin Nishi's comic book of the same name. Yuasa Masaaki has worked on many other works including Crayon Shin Chan Theatrical Edition -Arashi wo Yobu Jungle, Chibi Maruko Chan Zenshu and Acousmato Life Form Noiseman, creating uniquely adorable characters. This is Yuasa's first feature film, which contains his unique blend of humour and creativity.

Produced by Studio 4°C, which has previously worked on Animatrix, Spriggan and Memories, mixing animation in 2D and 3D together, and music is composed by Japanese band Boredoms' member Yamamoto Seiichi.

The film follows Nishi, who meets the love of his dream Myon on a train. Myon and her sister later invites Nishi to their restaurant, only to find himself being killed by Myon's debt-collectors! When Nishi died and went to heaven, he went against the will of God to return to Earth. When he returns to Earth, he is immediately eaten by a whale. In the stomach of the whale, Nishi meets an old man who has been living there for 30 years..."

trailers:
http://www.mindgame.jp/trailer/index.html
DEJIMA Japanese Film Festival
May 2006
Bioscoop Het Ketelhuis, Amsterdam
[dvdcollection]
pi_24628220
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:25 schreef Patch het volgende:
Zijn die Kabouters-films niet gewoon 3 afleveringen achter elkaar?
Ik bedoel, ik heb 2 van de 3 hier thuis staan en om de ongeveer 25 minuten is het duidelijk dat er 1 aflevering afgelopen is en de volgende begint...
och, je hebt ook films waar meerdere verhalen inzitten. qua tekenfilm vind ik ze er zeker tussenpassen als ik sommige andere titels hier de revue zie passeren.
  woensdag 19 januari 2005 @ 13:45:18 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24640298
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 20:35 schreef REFUSED het volgende:

[..]

och, je hebt ook films waar meerdere verhalen inzitten. qua tekenfilm vind ik ze er zeker tussenpassen als ik sommige andere titels hier de revue zie passeren.
Sorry, maar verzamelingen van afleveringen van tv-series mogen niet meedoen. Daarom heb ik Winnie the Pooh en Wallace en Grommit er ook uit gehaald.
pi_24645174
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Van Bucky is er geen film.
hmmz ik dacht dat et een film was.
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:10:15 #83
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_24648975
Yellow submarine http://www.imdb.com/title/tt0063823/
Les triplettes de belleville
en Junglebook!!!!!!!!!
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:10:20 #84
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24654732
Er kan vanaf nu niet meer genomineerd worden.
pi_24724983
Finding Nemo (2003)
The Incredibles (2004)
Toy Story (1995)
Fantasia (1940)
Beauty and the Beast (1991)
Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
The Lion King (1994)
Aladdin (1992)
A Bug's Life (1998)
Lady and the Tramp (1955)

Disneyfan geweest