Echt een favoriete muzieksoort heb ik niet meer moet ik zeggen. Alles eigenlijk. Hangt van m'n bui af
vooral van symfonische rockmuziek, zoals genesis (de oude althans), yes, marillion, the gathering, ayreon etc.
Verder ben ik een groot fan van flower-power en andere sixties muziek.
En Queen roeleert ook zwaar.
Oasis, Pulp, Manic Street Preachers, Kula Shaker, Green Day, The Offspring (hoewel Americana zuigt), Nada Surf, Deep Blue Something, Garbage, Dune (tenminste, het old-school werk), Speedy J, The Prodigy, ATB, DJ Tiesto, Jewel, U2 en zo kan ik nog we een tijdje doorgaan...
Maar ik heb ook wel een flinke stapel klassieke CD's en goeie blues kan ik ook wel waarderen.
(and this, how I tell you, is a Trenchtown Expirience; All the way from Trenchtown _Jamaica- : Bob Marley and the Wailers, COME On!)
Verder vind ik muziek zoals Live en Pearl Jam ook goed.
En 's avonds laat in de auto een lekkere dance CD is ook niet verkeerd
Bands: Garbage, Fatboy slim (met name Right here Right now vind ik errug goed), Prodigy, K's Choice, Guano Apes (open your eyes uiteraard), Cranberries (super goed!!), Greenday, Bush, Cardigans, Chemical Brothers, Dune (zowel nieuw als oud (alleen oud -> klote bass)) ATB, Faithless, Lou Bega (Mambo no.5 alleen), Will Smith en Eminem
Naja soorten stromen muziek: Dance, (hard) Trance, sommige Teckno.. ehm alternative, sommige zwijmel liedjes , sommige rap en dingen die hierboven staan..
Eigenlijk vind ik de meeste muziek wel aardig (GÉÉN VENGABOYS, Eiffel 65, Boyzone, BSB etc!! argh they SUCK!)
Ik houd van een heleboel eigenlijk ook, maar meestal luister ik hiphop/house.
Als het om hiphop gaat luister ik veel naar bijvoorbeeld Nas, 2Pac, Method Man, Wu-tang enz (en jaja ik luister het vooral om de lyrics). Vaker luister ik trouwens naar de meer underground hiphop, en dan vooral naar Oldschool (boombap). Op dit moment heb ik net 2 supergoedkope draaitafeltjes gekocht en ik wil dus echt zwaar veel gaan oefenen met scratchen enzo.
Ow ja, als ik naar house luister, dan maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit wat het is zolang het maar:
- geen commerciele top40/tip50/weetikveel zooi is
- van de laatste paar jaren is
Meestal staat dus gewoon NewDanceRadio aan.
Verder ff nix te melden eigenlijk.
O jah toch wel: Ik trap op top40 muziek als dat nog niet duidelijk was
[Dit bericht is gewijzigd door Roman (Datum 14 Augustus 1999).]
eigenlijk vind ik alles wat trance, dance, pop of een lekkere beat heeft wel goed...
alles BEHALVE rap
Dat is dus de vraag...ik zelf hou van Trance, techno en jungle.
Heb jij cd van tarzan en jane dan? hahahaha.
En ehm.. hoe heten die
gozers ook alweer.. Toybox is commerciele happy ripoff muziek voor kleine kindekes.. .. en geen Jungle
(al vond ik Best Friend best wel grappig
(EN NEEN, IK BEN GEEN KLEIN KIND
)
Maarja, daar doelde je niet op. Ik vond de grap op zich best wel grappig
Toybox zuigt
quote:eigenlijk van alles en nog wat.. van Lenny, Bob, doe maar, maar ook hazes, dmx, montell jordan en de betere trance nummers...
Op zondag 01 augustus 1999 15:24 schreef SiGNe het volgende:
Dat is dus de vraag...ik zelf hou van Trance, techno en jungle.<BR>Mijn All time favorite is Orbital en 2e is denk ik Underworld.<BR>goed...en jullie?
En natuurlijk de pizzahut.. de pizzahut...
quote:"zei die drie jaar later"
Op zaterdag 23 februari 2002 20:12 schreef Frenkie het volgende:[..]
eigenlijk van alles en nog wat.. van Lenny, Bob, doe maar, maar ook hazes, dmx, montell jordan en de betere trance nummers...
En natuurlijk de pizzahut.. de pizzahut...
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 20:17 schreef DeF2K het volgende:[..]
"zei die drie jaar later"
bands zoals
Linkin Park
Limp Bizkit (beetje te commercieel geworden )
Papa Roach
Slipknot
System Of A Down
Nirvana
Mudvayne
Agresión
Puddle Of Mudd
Lost Prophets
en nog heel wat meer...
ben niet echt goed in het benoemen van bepaalde stijlen muziek , maar denk dat dit wel zo'n beetje klopt
Momenteel hang ik een beetje aan Def Leppard
* superrat is in afwachting van hun 10e album "X"
en last and also least:
Punkrock (UA, AFI, Rancid ea)
Hardcore (Madball, SOIA, Blood for Blood ea)
'Alternatieve' dance (Chemical Brothers, Aphex Twin, Propellerheads ea)
Klassiek (verder dan Wagner ben ik nog niet, maar het begin is er)
Beasty Boys
Wat favorieten:
Summoning, My Dying Bride, Kyuss, Blind Guardian, Dimmu Borgir, Mayhem, Ancient Rites, Therion, Haggard, Elvenking, Borknagar, Ancient, Opeth, Cryptopsy...
quote:Nou Dan... ik geloof dat voor mij ongeveer hetzelfde geldt. Moet zeggen dat ik het laatste jaar weer wat meer op de Jazzy/funk/Ambient toer ben..:-)
Op zondag 01 augustus 1999 15:35 schreef Danny het volgende:
Vroeger hield ik voornamelijk van rap, de laatste jaren heb ik geen bepaalde voorkeur voor muziek. Als een nummer gewoon lekker klinkt in mijn ogen (oren ?) dan vind ik het best.<BR>Ik heb een uitgebreide verzameling cd's met daarin rap, pop, rock, metal, klassiek, musicals, blues, soul, r&b, alternative etc.<P>Echt een favoriete muzieksoort heb ik niet meer moet ik zeggen. Alles eigenlijk. Hangt van m'n bui af [afbeelding]
maar alle electronica gaat erin hoor!
Maar ook, Mortiis, Ice Ages, Die verbannten der Kinder Eva's, Dargaard, Apoptygma Berzerk & Fata Morgana, Monster Magnet, Kyuss.
gr.
Drum & Bass > Bad Company / Total Science / Calibre
Oldskool Jungle / UK Hardcore > The Prodigy / 4 Hero / Acen
Triphop > Portishead / Massive Attack / Tricky
Britpop > Blur / Oasis / Kula Shaker
Hiphop > Cannibal Ox / Afu Ra / Wu-tang Clan / Outkast
Pop > Johan / Coldplay / Muse (oudere werk)
Techno > Secret Cinema / Dave Clarke / Bailey & Redman
quote:Dus het was jou ook al opgevallen dat Oostenrijk relatief veel toffe muziek produceert?
Op zondag 24 februari 2002 21:28 schreef Acid_666 het volgende:
Vnl. metal zoals:
Emperor, Summoning, Satyricon, Metallica(oude), Pantera, Naglfar, Enslaved, Marduk, Immortal, Burzum, Slayer, Abigor, Sepultura, Sinister, Obituary, Nile & Tiamat.Maar ook, Mortiis, Ice Ages, Die verbannten Kinder Eva's, Dargaard, Apoptygma Berzerk & Fata Morgana, Monster Magnet, Kyuss.
gr.
Daarnaast natuurlijk ook Hollenthon, Pungent Stench, Pazuzu, Dominion3 en Kreuzweg Ost.
Sum*41 (mijn obsessie ) is richting punk, maar voor de rest luister ik weinig naar andere punkbands, al hoeveel ik veel gitaar muziek goed vind:
Anouk, Krezip, Kane, Offspring, k's Choice en sommige nrs van lifehouse, linkin park, di-rect, Alien Ant Farm enz
maar dr zijn ook echt hele andere dingen die ik ook heel leuk kan vinden :
Nelly furtado, Pink, Moby, Robbie Williams, en de meest belachuhlijke dingen
ga ook af en toe naar Trance feesten maar luister er bijna nooit naar...
Ik snap serieus mezelf niet
in chronologische volgorde:
tot 1995:
Dance, Happy Hardcore
vanaf 1995:
Punk: Green Day, Offspring, Lagwagon, MxPx enz enz
Nederhop: Osdorp Posse, Dwaalspoor, ABN
Rock in alle stromingen: SOAD, LP, LB enz enz
laatste tijd luister ik toch stiekem veel naar commerciële trance enzo (bedankt o.a. Cybart) en weer naar de nummers zoals ik ze al beluisterde voor 1995...zo is de cirkel weer bijna rond
quote:hm, die cirkel zou echt te klein zijn voor mij
Op maandag 25 februari 2002 00:00 schreef RockShox het volgende:
van veel, veeeel, veeeeeeeeeeeeeeeel soorten muziek eigenlijk.in chronologische volgorde:
tot 1995:
Dance, Happy Hardcorevanaf 1995:
Punk: Green Day, Offspring, Lagwagon, MxPx enz enz
Nederhop: Osdorp Posse, Dwaalspoor, ABN
Rock in alle stromingen: SOAD, LP, LB enz enzlaatste tijd luister ik toch stiekem veel naar commerciële trance enzo (bedankt o.a. Cybart) en weer naar de nummers zoals ik ze al beluisterde voor 1995...zo is de cirkel weer bijna rond
Ik hou voornamelijk van trance, maar verder ook hardhouse, techno, hip-hop, metal, pop...een hoop
Vooral dance (in veel verschillende vormen, maar met name club en trance), maar eigenlijk van alles door elkaar. Het meeste dat ik mooi vind zit precies tussen het extreen commerciële en het hele alternatieve in. Ik houd niet van domme magix music maker-deuntjes en ik houd ook niet van intellectueel gezeur. Verder houd ik van een mooie, volle produktie, mooie melodiën en leuke experimentjes met geluid hier en daar. Zolang de inhoud van de tekst niet tè dom is ('zak, zak, zak, zak zak zak, zak, zak....*') is het ondergeschikt.
Ander selectiecriteria: Is het alléén maar om het geld gedaan (hoewel geld verdienen van mij wel mag, want een artiest moet ook eten) of krijg ik er ook nog het gevoel bij dat de artiest muziek maken gewoon leuk vind?
Als het aan bovenstaande voorwaarden voldoet is het praktisch zeker dat ik het mooi vind. Al voert de dance toch wel de boventoon.
*Die weergaloze stukje poëzie was van Def Rhymz
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 25-02-2002 08:04]
quote:[offtopic]
Op maandag 25 februari 2002 08:05 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Ik hou vooral van metal (in het algemeen). Metal en Prog Rock zijn muzikaal de beste genres (ik voel flames aankomen). Maar in mijn mp3-list is ook Nederhop, Punk en Drum 'n Bass te vinden.
Ok, kheb vroeger veel geluister naar hardcore, thunderdome e.d. Kwas eens een keertje aan iets anders toe, heb dus ooit een cd geleend van een vriend van me (Stranger Than Fiction van Bad Religion, oftewel punk). Sloeg in als een bom. Ben nu al een jaar of 3 punk addict, alles wat punk is luister ik .
Verder ben ik eigenlijk wel iemand van alle muzieksoorten, als ik maar in de stemming ben. Als ik echt in een feeststemming ben dan vind ik d&b muziek ook zwaar relaxed, als ik gewoon wil chillen een beetje relax muziek op (skyradio oid, ja ja flame me ) en als ik het echt rustig wil hebben zet ik zelfs een partijtje beethoven of bach op.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 27-02-2002 11:27]
Within Temptation, Nightwish, After Forever, Autumn, Lacuna Coil, The Sins Of Thy Beloved, Edenbridge, The Gathering, Lacrimosa, Stratovarius, Dream Theater, Ayreon, Ambeon, Rhapsody, Orphanage, Rammstein, Therion, Trail of Tears, Theatre of Tragedy, Era, Enya, Clannad, Enigma, Alanis Morrisette, Jewel, Sarah MacLachlan, Sinead O'Connor, Tori Amos en tenslotte John Williams (filmmuziek)
Dit zijn mijn favo's, dat wil niet zeggen dat ik de rest niets vind, zolang het geen rap/hiphop/house/trance/gabber/levensliederen/schlager is is het goed
edit: ik was Lacrimosa vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 28-02-2002 03:46]
quote:Waar is Fintroll
Op donderdag 28 februari 2002 03:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
tsja, van alles eigenlijk (voornamelijk metal denk ik), maar ik zet het wel even op een rijtje:Within Temptation, Nightwish, After Forever, Autumn, Lacuna Coil, The Sins Of Thy Beloved, Edenbridge, The Gathering, Stratovarius, Dream Theater, Ayreon, Ambeon, Rhapsody, Orphanage, Rammstein, Therion, Trail of Tears, Theatre of Tragedy, Era, Enya, Clannad, Enigma, Alanis Morrisette, Jewel, Sarah MacLachlan, Sinead O'Connor, Tori Amos en tenslotte John Williams (filmmuziek)
Dit zijn mijn favo's, dat wil niet zeggen dat ik de rest niets vind, zolang het geen rap/hiphop/house/trance/gabber/levensliederen/schlager is is het goed
quote:*grin*
Op donderdag 28 februari 2002 03:43 schreef Buurmannetje het volgende:[..]
Waar is Fintroll
Maar hoe weet jij dat ik Finntroll live heb gezien onlangs?
Enkele favo's: My Dying Bride, Therion, Moonspell, Cradle of Filth, Dissection, Paradise Lost, Tiamat, After Forever, Ancient Rites, Within Temptation, Sepultura, Obituary, Vader, Type O Negative, Tristania, 3th and the Mortal, Pantera, Lacrimosa, The Cure, Venom, Bathory, Mayhem, Deicide, Immortal, ....
De andere soorten muziek interesseren me geen bal en zal er ook nooit naar luisteren.
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 07:40 schreef RoK het volgende:
'Wij' houdenvan vette jaren '70 funk (check de Pulp Fusion verzamel cd's)
enne Marco V
quote:ja, bij mij ook tzelfde
Op zondag 01 augustus 1999 15:35 schreef Danny het volgende:
Vroeger hield ik voornamelijk van rap, de laatste jaren heb ik geen bepaalde voorkeur voor muziek. Als een nummer gewoon lekker klinkt in mijn ogen (oren ?) dan vind ik het best.<BR>Ik heb een uitgebreide verzameling cd's met daarin rap, pop, rock, metal, klassiek, musicals, blues, soul, r&b, alternative etc.<P>Echt een favoriete muzieksoort heb ik niet meer moet ik zeggen. Alles eigenlijk. Hangt van m'n bui af [afbeelding]
quote:Jij feestbeest!
Op donderdag 28 februari 2002 07:45 schreef DOMINIUM het volgende:
Vooral death/black/doom/gothic metal maar ook sommige heavy/speed metal medieval, classical, punk/hardcore, Dark Wave/Gothic/Elektro Gothic is luisterbaar.Enkele favo's: My Dying Bride, Therion, Moonspell, Cradle of Filth, Dissection, Paradise Lost, Tiamat, After Forever, Ancient Rites, Within Temptation, Sepultura, Obituary, Vader, Type O Negative, Tristania, 3th and the Mortal, Pantera, Lacrimosa, The Cure, Venom, Bathory, Mayhem, Deicide, Immortal, ....
De andere soorten muziek interesseren me geen bal en zal er ook nooit naar luisteren.
quote:Van goede muziek
Van wat voor muziek houden wij?
en dat kan van alles zijn... ik hou niet van hokjes
quote:alsof er na 94 geen goeie hiphop is/word gemaakt
Op maandag 25 februari 2002 10:03 schreef Tranceptor het volgende:
Ik hou alleen niet van R&B ( wel van Rhythm and Blues), nieuwe hiphop ( na 94 zo'n beetje)
1 ding. Vooroordelen ZUIGEN. Een verstandig mens denkt ruim!
metal, reggae, swing, punk, ska, progressive, rock, surf, blues, jazz, grunge, drum'n'bass, funk, fusion, rhythm&blues, alternative, hiphop, gitaarpop..
vage danceshit zoals triphop, jungle, industrial en breakbeat vind ik soms ook wel cool.. wat is er nog meer?
oh ja, top40 - pop, r&b en trance, en dat vind ik niks
Grooverider, Squarepusher, Breakbeat Era (Roni Size), Aphrodite, Adam F, St. Germain, Peshay, Marc Moulin, Chemical Brothers, JXL, Green Velvet, Orbital, Underworld, Ian Pooley, DJ Krust, Aphex Twin, Ed Rush & Optical, Dom & Roland, LTJ Bukem, Jeff Mills, Dave Clarke, Carl Cox en een hele shitload andere...
Zoiets omschrijft mijn muziek smaak wel.
quote:Goh, hoe is het daarmee afgelopen? Ik weet dat Speech onlangs nog iets onder een andere naam, of in samenwerking met heeft gedaan
Op maandag 27 mei 2002 22:21 schreef whizzkamp het volgende:
Arrested Development
ultieme combinatie : Mad Caddies.
quote:I like your style.......
Op donderdag 23 mei 2002 15:34 schreef cloink het volgende:
Yep yep.Grooverider, Squarepusher, Breakbeat Era (Roni Size), Aphrodite, Adam F, St. Germain, Peshay, Marc Moulin, Chemical Brothers, JXL, Green Velvet, Orbital, Underworld, Ian Pooley, DJ Krust, Aphex Twin, Ed Rush & Optical, Dom & Roland, LTJ Bukem, Jeff Mills, Dave Clarke, Carl Cox en een hele shitload andere...
Burt Bacharach - The love songs
The Beatles - Revolver
Belle & Sebastian - If you're feeling sinister
Big Star - #1 Record
Biosphere - Substrata
Carpenters - Their greatest hits
Elvis Costello w/ Burt Bacharach - Painted from memory
Gorki - Monstertje
Housemartins - London 0 Hull 4
Jam & Spoon - Tripomatic fairytales
Johan - Pergola
Kraftwerk - Computer world
Lemonheads - Come on feel
Massive Attack - Blue lines
Meat Beat Manifesto - 99%
Metal Molly - Surgery for zebra
New Order - Power, corruption and lies
Nine Inch Nails - Pretty hate machine
Pet Shop Boys - Very
Prince - Dirty mind
The Replacements - Let it be
The Shamen - Boss drum
Shampoo - We are shampoo
The Smiths - Louder than bombs
Suede - Head music
Take That - Everything changes
Teenage Fanclub - Grand prix
Tröckener Kecks - Een op een miljoen
The Waterboys - Room to roam
Robbie Williams - The ego has landed
Klassiek nog niets eens meegerekend (Mahler, Bruckner, Tchaikovsky, Shostakovich enz.). En zelfs Disney-soundtracks!
Eigenlijk kun je beter vragen waar ik niet van houd...een vraag die ik zelf alvast zal beantwoorden
niet:
- country
- hardhouse, commerciele trance, happy hardcore, etc.
- dixieland
(en ook wel (oude) U2, wat nu-metal bandjes, moby, faithless, chemical bros. )
Cathegoriën:
voornamelijk:
Folkpop/-rock
Indie pop-rock
Alt. pop/-rock
Klassiek
Reggae
NewAge en GOAtrance (zo heet dat toch
)
Rap (niet alles)
soms Trance (niet alles)
AAAAH... dat zocht ik... iemand die naar klassieke muziek luistertquote:Op zaterdag 1 juni 2002 07:14 schreef Tan het volgende:
Hee, dat hokje kende ik nog niet! Valt Within Temptation daar dan ook onder? Vooral omdat (hier op Fok!) er constant mensen die roepen dat het in ieder geval géén gothic is.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:29 schreef Kworb het volgende:
Fairy Metal(Nightwish en zo)
Ook niet zo vreemd, bestaat ook niet.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Hee, dat hokje kende ik nog niet!
Ben het zelf zo gaan noemen na alle discussies erover.. Ja Within Temptation valt er ook onder.. de meeste melodische metal met vrouwenstemmen.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Hee, dat hokje kende ik nog niet! Valt Within Temptation daar dan ook onder? Vooral omdat (hier op Fok!) er constant mensen die roepen dat het in ieder geval géén gothic is.
Met jou kan ik pratenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:34 schreef partyyboyy het volgende:
Ik vind Frans Bauer wel echt een ultieme blitse gast!
Inderdaad ik ( bijna 40) heb een hele brede smaak:quote:Op maandag 25 februari 2002 09:29 schreef Hooghoudt het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |