abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27485591
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:24 schreef Brendovic het volgende:
en bij deze neem ik officeel een overweging of ik wel ga, kom zojuist uit ziekenhuis met een gebroken enkel en 6 weken gips
Ik zou het gewoon doen.

De stoepen in Alanya zijn op zich zo slecht nog niet (zeker niet in vergelijking tot Gumbet). Er is weinig hoogte verschil en de taxi's zijn cheap.

En met zo'n gipsen poot krijg je genoeg aandacht van de meisjes

O ja, sterkte toegewenst enzo
pi_27492008
Ik was er dus in mei in Oriënt Palace naast Club Paradiso. (Zelfde vastgoedondernemer uit Nederland trouwens). Even voor de impressie wat foto's:
Eten:

Groenvoer

Hoofdgerechten waren erg uitgebreid, je kon echt vanalles pakken.. Drinken werd aan tafel gebracht..

Desert te over.. Wel erg zoet..

Hotel:

links club paradiso.. als je rechts zou kunnen kijken zou je Alanya zien, maar daar is de muur van t hotelgebouw

een van de drie zwembaden..

een van de hotelgebouwen

Op het strand, veel kiezels.. en onder water cementplaten.. beetje jammer, maar op t strand wel flink eten en drinken aanwezig.. Links achterin de berg bij Alanya centrum..

het 2e zwembad.. waar ook een bar was..

de haven van Alanya
pi_27503184
Leuk die foto's! Ik heb er nu nog meer zin in om er heen te gaan.

Van club Paradiso heb ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehoord. Jammer alleen dat het zover uit het centrum zit en niet bij het Cleopatra strand.
pi_27504762
Ik heb er ook echt zin in
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:23:49 #130
87485 Stjeafke
ben ik wel echt zo lief?
pi_27507201
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:14 schreef pur33 het volgende:
We verblijven trouwens in hotel Leandra(***).. iemand anders hier ooit verbleven?
Hee pur33,
Ik werk als hostess in Alanya.......Hotel Leandra staat ook op mijn lijstje! Dit is een super 3-sterren hotel. Het personeel is top, het buffet is ook super........het is geen extreem groot hotel maar wel een echt gezellig hotel.

Je zou niet zeggen dat dit een 3-sterren hotel is......het all-in concept is ook weer een pluspunt van dit hotel!

Veel plezier en een fijne vakantie!
Gewoon doen!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:36:37 #131
87485 Stjeafke
ben ik wel echt zo lief?
pi_27507658
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:54 schreef Exordium het volgende:
Ik ga komende zaterdag naar Alanya met 5 vriendinnen! We verbiljven van 4 - 15 juni in Hotel Golden Dreams all in

Heb er ontzettend veel zin in! Vooral omdat ik nu nog midden in mijn examens zit, dus dan is zoiets echt om naar uit te kijken

Weet iemand of het dan al een beetje druk is in Alanya? Want het is niet echt leuk als er totaal geen toeristen zijn.. En rijden die dolmusbusjes ook 's nachts?
Hee Exordium,
goed hotel heb je gekozen! Over het hotel zal je geen klachten hebben.......Golden Dreams is een klein hotel, maar ook hier zoals bij leandra hotel is het buffet heerlijk (vooral de taartjes ) en is het personeel uiterst vriendelijk.

Let erop dat je in Oba zit en hier overal flink gebouwd wordt...........dus nioet schrikken van bouwvakkers en stoffige wegen

De drukte valt inderdaad wel mee, maar er zijn altijd en overal wel toeristen te vinden.........op het strand, in het centrum en ook tijdens het uitgaan! En zoals andere al voor mij zeiden.......de dolmusbusjes rijden idd nog niet 's nachts. Taxi's zijn er in overvloed! Je moet er rekening mee houden dat je ongeveer 1 euro per km betaald.......'s avonds is dat ongeveer 30% duurder! Spreek ook altijd van te vore een prijs af!!

Tip: ga met je vriendinnen lekker naar de Hamam de 1ste of 2de dag.......krijg je een mooier bruin kleurtje en het is natuurlijk een heerlijke ervaring!
Gewoon doen!
pi_27510671
Als ik die foto's zie is het net of ik al op vakantie ben geweest
pi_27520147
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:12 schreef schwa78 het volgende:
Leuk die foto's! Ik heb er nu nog meer zin in om er heen te gaan.

Van club Paradiso heb ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehoord. Jammer alleen dat het zover uit het centrum zit en niet bij het Cleopatra strand.
Bus kostte ik geloof 2 euro voor 4 personen en dan kan je bij t centrum uitstappen bij de bazaar.. Dan moet je nog 1 lange straat uitlopen en dan ben je bij het Cleopatra strand. Maarja daar heb je geen all inclusive. Heb nog een paar gasten gesproken van Club Paradiso, dat schijnt ook net zo relaxt te zijn als Orient Palace. Er rijd ook een busje van Club Paradiso naar t "prive" strand hoor..
pi_27520981
@ Stjeafe - Bedankt voor je reactie! Goed om een betrouwbare mening te horen, stelt me gerust dat we in ieder geval in een goed hotel zitten.

Heb je verder nog tips? Leuke excursies of bezienswaardigheden? Of de allerleukste discotheken?

En we kunnen wel tegen een stootje, bouwvakkers kunnen best leuk zijn

We gaan zeker naar de Hamam! Alleen, kun je daar in je bikini? Of moet je naakt? Heb nogal preutse vriendinnen

Misschien kom ik nog wel wat fokkers tegen daar! Wat dachten jullie van een meet
A dream so real it takes her back
She's falling into her own past
The present has gone forever
Now she rests upon her bed
pi_27529919
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:39 schreef Exordium het volgende:

We gaan zeker naar de Hamam! Alleen, kun je daar in je bikini? Of moet je naakt? Heb nogal preutse vriendinnen

Misschien kom ik nog wel wat fokkers tegen daar! Wat dachten jullie van een meet
In de hamam moet je gewoon je bikini aanhouden. Ik heb wel alleen verhalen gehoord van mensen over het feit dat sommige masseurs hun handen niet echt bij zich kunnen houden en een beetje te intiem gaan masseren. Dus daar moet je maar een beetje voor uitkijken. Tenzij je dat wel leuk vind

Een fok!meeting in Alanya is vet
pi_27543679
Tsja, dat ligt er dus aan wat voor Turken intiem doen
Mooi, dan duiken we zondag gelijk de Hamam maar in

Ja! Maar volgens mij gaan er in juni nog niet heel veel fokkers naar Alanya. Kijk, wij tweetjes is ook best gezellig, alleen is het dan een beetje een kleinschalige meet

Tralala, ik heb er echt zin in! Heb alleen mijn tickets nog niet binnen, terwijl ik over 3 dagen al wegga
pi_27547922
Als je die tickets nog niet hebt zou ik toch even gaan bellen.. Ik heb via Bizztravel besteld, en had ze 5 dagen geleden al binnen, terwijl ik pas over 11 dagen er zit.
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
pi_27550000
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:45 schreef Matsie het volgende:
ook ik ga naar Alanya. Dit jaar voor het eerst, samen met nog 8 andere jongens. We verblijven in appartement Horizon vanaf 13 juli.

heb er zeer zeker veel zin in
ik ga daar ook heen! van 6 juli t/m 18 jul i!
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:23:12 #139
87485 Stjeafke
ben ik wel echt zo lief?
pi_27551166
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:39 schreef Exordium het volgende:
@ Stjeafe - Bedankt voor je reactie! Goed om een betrouwbare mening te horen, stelt me gerust dat we in ieder geval in een goed hotel zitten.

Heb je verder nog tips? Leuke excursies of bezienswaardigheden? Of de allerleukste discotheken?

En we kunnen wel tegen een stootje, bouwvakkers kunnen best leuk zijn

Hee hee
Tips genoeg.......maar ga anders gewoon even naar de welkomscocktail, daar legt je host of hostess alles uit en zal nuttige tips geven, ook zal hij/zij je informatie geven over leuke excursies en bezienswaardigheden.
Een aanrader van mij is de Managvat-excursie......een afwisselende trip met een boottocht, lunch op de boot in de vorm van bbq, bezoek aan een waterval, bezoek aan de grootste markt van de regio waar je uitgebreid kan shoppen en natuurlijk afdingen!!

fotootje managvat waterval

In Alanya zelf zou ik de burcht bezoeken........een schitterend uitzicht over Alanya (het is geen aanrader om dit lopend te doen, neem gewoon een busje die kosten 0,50euro

Lekker eten of stappen kan je goed in de haven van Alanya.......hier liggen overal bars, discotheken en restaurants! Zelf kom ik het meest in de James Dean Bar......

Wat betreft de Hamam: er zijn 2 gedeeltes in de hamam, 1 alléén voor vrouwen en 1 gemengd gedeelte. Je houdt gewoon je bikini aan, maar in het bad (waar je eens echt goed wordt gewassen) en tijdens de massage is het gebruikelijk om je bovenstukje uit te doen. Het hoeft echter niet! Ik heb ervoor gekozen om in het vrouwen gedeelte te gaan........voelde me daar toch meer op mijn gemak

Heb je toevallig met Corendon geboekt?
Gewoon doen!
pi_27571609
Bedankt! Wooh! Die Managvatwaterval ziet er echt mooi uit!
We hebben niet Corendon geboekt, maar via de Reisgigant..

Heb trouwens gehoord dat het goedkoper is om met turkse lira te betalen, maar dan heb je toch ook te maken met wisselkoersen? Ben je dan uiteindelijk niet gewoon weer duurder uit?

Vandaag laatste examen en zaterdag zit ik al in het vliegtuig!
pi_27571610
Naar de burcht gaan is idd wel grappig. Maar waarom zou dat niet lopend kunnen? Als je het gewoon aan het eind van de middag doet is het prima te doen hoor. En dan is het een stuk leuker dat je bovenaan een mooi uitzicht hebt. En je kunt je op de terugweg naar beneden dan trakteren op een taxiritje

Qua uitgaan is de James Dean dit jaar inderdaad het leukst. Verleden jaar was dat nog de Robin Hood, maar daar was dit jaar niet zoveel aan. Maar misschien dat het nu wel wat beter is.

Je moet je excursies trouwens niet bij de reisleiding boeken hoor. Dan betaal je namelijk veel te veel. Gewoon lokaal boeken bij zo'n irritante verkoper op straat.
pi_27571658
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:13 schreef Exordium het volgende:
Ja! Maar volgens mij gaan er in juni nog niet heel veel fokkers naar Alanya. Kijk, wij tweetjes is ook best gezellig, alleen is het dan een beetje een kleinschalige meet
Jij neemt toch 5 vriendinnen mee
quote:
Tralala, ik heb er echt zin in! Heb alleen mijn tickets nog niet binnen, terwijl ik over 3 dagen al wegga
Effe bellen inderdaad. Dan weet je meteen of je niet teveel genaaid wordt met de vluchttijden...
pi_27573796
Ik heb geannuleerd en krijg gelukkig al het geld terug, me vriendin ook. Maybe gaan we er later in de zomer nog heen maar het word een last minute dus als ik wat anders tegen kom pak ik dat.
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:32:07 #144
87485 Stjeafke
ben ik wel echt zo lief?
pi_27577245
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:39 schreef Exordium het volgende:
Bedankt! Wooh! Die Managvatwaterval ziet er echt mooi uit!
We hebben niet Corendon geboekt, maar via de Reisgigant..

Heb trouwens gehoord dat het goedkoper is om met turkse lira te betalen, maar dan heb je toch ook te maken met wisselkoersen? Ben je dan uiteindelijk niet gewoon weer duurder uit?

Vandaag laatste examen en zaterdag zit ik al in het vliegtuig!
Voor kleine boodschappen als levensmiddelen, flesjes water, sigaretten is het goedkoper om in Lira te betalen. Ga je shoppen betaal dan gewoon in euro's!

Maar mijn collega's Maurits of Baris van De Reisgigant/ Jiba zullen je alles uitleggen! Een hele goede vlucht en een hele fijne vakantie...........als je nog vragen hebt, hoor ik het graag

ps. Doe de groetjes aan Ingrid op de Luchthaven (van Stephanie van Corendon)
Gewoon doen!
pi_27577972
Ik had vorig jaar euro's en Lira's, ik vond ik lira's betalen wel fijner, maar ik ben wel vrij snel in het uitrekenen in me hoofd. Maar me euro's word je flink genaaid hoor soms
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_27578197
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:39 schreef Exordium het volgende:

Mijn ervaring is dat als je met euro's betaald altijd duurder uit bent. Behalve als je in bijvoorbeeld een supermarkt betaald en ze gewoon een rekenmachine gebruiken.

Anders rekenen ze het in hun hoofd om en wisselen ze het naar boven af. 3 euro 10 wordt dan bijvoorbeeld gewoon 4 euro.

Ik zou dus gewoon met Lira's betalen. Al is het alleen al omdat het leuker is om met buitenlands geld te betalen
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:23:05 #147
87485 Stjeafke
ben ik wel echt zo lief?
pi_27579098
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:39 schreef schwa78 het volgende:
Naar de burcht gaan is idd wel grappig. Maar waarom zou dat niet lopend kunnen? Als je het gewoon aan het eind van de middag doet is het prima te doen hoor. En dan is het een stuk leuker dat je bovenaan een mooi uitzicht hebt. En je kunt je op de terugweg naar beneden dan trakteren op een taxiritje

Qua uitgaan is de James Dean dit jaar inderdaad het leukst. Verleden jaar was dat nog de Robin Hood, maar daar was dit jaar niet zoveel aan. Maar misschien dat het nu wel wat beter is.

Je moet je excursies trouwens niet bij de reisleiding boeken hoor. Dan betaal je namelijk veel te veel. Gewoon lokaal boeken bij zo'n irritante verkoper op straat.
Tsja.....als jij een fanatieke loper bent......zou ik gewoon lopen! Het is uiteraard voor iedereen persoonlijk!!

Over het boeken van excursies..........tuurlijk is het op de straat goedkoper, ik zal dit alleen nooit aanraden (en dat is niet omdat ik reisleiding ben)!
Het gaat inderdaad vaak goed......dat een excursie vlekkenloos verloopt of dat je achteraf niet voor verassende kosten komt te staan.
Helaas is het vaak genoeg voorkomen dat er vervelende dingen gebeuren.

Als je bij de reisleiding boekt, kan je er vanuit gaan en op vertrouwen dat alles prima geregeld is en dat je niet opeens voor verassende kosten komt te staan.....ook is er bij deze excursies Nederlands sprekende begeleiding! Je wordt altijd opgehaald en terug gebracht naar je accommodatie. Ook zijn bijvoorbeeld de materialen (jeeps, rafts, boten) zeer betrouwbaar.

Ik wil niet een verkoop-praatje houden hier.......en iedereen moet het ook helemaal zelf weten. Het is alleen zonde dat er teveel 'slechte' excursies worden verkocht.
Gewoon doen!
pi_27580586
Oke, misschien heb jij er idd meer zicht op

Je zou ook even aan andere gasten in het hotel kunnen vragen wat zij voor ervaringen hebben met excursies. Of ze dat bij de reisleiding hebben gedaan of niet. En of ze er een beetje tevreden over waren.

Stjeafke, weet jij toevallig hoe het zit met die boten in de haven. Verleden jaar hoorde ik dat die 's nachts weleens de zee opgingen om daar feest te vieren met veel muziek en drank. Heb jij daar ervaring mee?
pi_27583543
Bedankt voor alle tips! Heb er echt enorm veel aan!

Er is alleen wel 1 grote tegenvaller, 1 vriendin gaat niet mee, heeft waarschijnlijk pfeiffer of een ander virus.
Is echt kut voor haar, ze keek er echt naar uit en had enorme stress met examens.
Heb er gelijk een stuk minder zin in..
pi_27656866
Met rekenmachine kan je ook genaaid worden, want ze rekenen met 1,75 geloof ik als wisselkoers.. Ik weet niet precies maar 4 halve liters bier was 28 lira.. en dat was 16 eurie ofzo.. dus dat is wel redelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')