Dus? Dan kan de film nog steeds diepgang hebben of confronterend zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 01:17 schreef Cairon het volgende:
Ik vind het grappig dat mensen deze film diepgaand en confronterend vonden, want de comic is dat juist veel meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.er zijn nog meer van die gebeurtenissen die allemaal zo toevallig en onlogisch op elkaar volgen die ik jammer vind, wat dat betreft vond ik de film wat weg hebben van League of XO gentlemen... maar met als verschil dat ik V for Vendetta wel een erg goede film vind.Spread your love like a fever!
quote:Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef BlackRebel het volgende:
wat ik niet snap is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie niet in waar het iets met Michael Moore te maken heeft.
Het is een tirade tegen dictatoriale klootzakken. Het is niet omdat Bush een hard plassertje krijgt van het Big Brother idee, dat alles met zo'n onderwerp dan maar meteen over hem gaat. En al helemaal niet op Moore-achtige wijze.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:07 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.
...of hard overheidsingrijpen met terrorisme uit te roeien (want dat is wat V doet).quote:Op donderdag 20 april 2006 15:25 schreef speknek het volgende:
absolute vrijheid een hoger ideaal is dan terrorisme met hard overheidsingrijpen uit te roeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er iemand die dit in net Nederlands weet te krijgen? Ik vond het een meesterlijke film, eentje die ik op DVD moet hebben.Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
quote:Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef BlackRebel het volgende:
wat ik niet snap is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^^ dit zag je niet in de film trouwens..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Het speelt zich niet eens af in Amerikaquote:Op donderdag 20 april 2006 15:07 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Het speelt zich niet eens af in Amerika![]()
..en Starship Troopers (1997) ging ook helemaal niet over nazi's want het speelde niet eens in Duitsland..quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Het speelt zich niet eens af in AmerikaDaarnaast is het gewoon een (popcorn) film en niet een nep docu zoals Moore ze maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:"The price of freedom is eternal vigilance." --- Thomas Jefferson
Je bent niet de enige.quote:Op zondag 16 april 2006 00:00 schreef koudair het volgende:
ben ik nou echt een van de weinige hier die de film zwak en eigenlijk heel saai vond. De conversaties waren van een nog mindere niveau dan de Matrix 2
Ik ben tot nu toe alleen de regio 1 versie tegen gekomen: http://www.dvdactive.com/news/releases/v-for-vendetta.htmlquote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef HiZ het volgende:
Wat mij nu opvalt is dat iedereen (inclusief mijzelf) heel makkelijk heenstapt over één gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan de originele Star Wars films ook over.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:30 schreef Gremen het volgende:
V is niks anders dan een terrorist die de overheid kapot wilt maken.![]()
En de meeste mensen vinden het daarom nog een toffe film ook![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef HiZ het volgende:
Wat mij nu opvalt is dat iedereen (inclusief mijzelf) heel makkelijk heenstapt over één gegeven.Hoezo overheen stapt? Ik vond dat juist wel mooi, zo'n keerzijde aan de hoofdpersoon. Uiteindelijk is hij wel een held, maar het laat wel zien dat niet alles zo zwart wit is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, vooral gezien de link met het Guy Fawkes enz.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:43 schreef NoSigar het volgende:
"Het gaat eigenlijk over de VS maar Hollywood is te laf en laat het daarom maar in G.B afspelen."Dat dacht ik net toen ik ernaar keek. Ik weet niet of dat klopt en wat het verhaal waarop het gebaseerd is verteld.
Dat is gewoon Engelse geschiedenisquote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.
-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Was me niet opgevallen.quote:-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Ik denk dat dat symbolisch bedoeld is. Om te laten zien dat die overleden mensen ook hebben bijgedragen aan de revolutie of iets dergelijks.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Kerel, dat is Guy Fawkes, waarvan V het masker draagt, die hij gebruikt als symbool, waar hij parallen mee trekt. Mss toch nog een keer kijkenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.
-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Misschien moet je er dan ook bij vermelden dat meneer Alan Moore, hoewel een briljjant schrijver, een nogal vreemde kluizenaar is, die nogal eigenaardige ideeen over een aantal zaken erop na houdt. Niet de makkelijkste man om mee te werken zeg maar...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:11 schreef NoSigar het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/V_for_VendettaIk had lang geleden iets gelezen over de film wat ik al vergeten was, maar dat ging over dit stuk uit de Wikipedia:
(Alan Moore is de maker van de strip)
...lang verhaal over Alan Moore...
Goeie vraag inderdaad, ik heb em ook zonder ondertiteling gezien, maar dit kon ik er ook niet uithalen..quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Die personen zijn niet ECHT daar, het is symbolisch..
Je maakt een geintje zeker? Het feit dat je al die overleden mensen aan het eind ziet toont dat uiteindelijk iedereen vrij is, zelfs degene die in de strijd voor die vrijheid gestorven is omdat zij hierom herrinerd zullen worden. Martelaars zogezegd.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |