abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2005 @ 23:34:12 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24537955
Ray

Film over het leven van Ray Charles Robinson, beter bekend als Ray Charles. Ray werd in 1930 geboren in Albany, Georgia. Twee tragische gebeurtenissen hebben een grote invloed gehad op zijn carrière: hij werd blind op zijn zevende en op zijn vijftiende verloor hij zijn ouders. Hij leerde klarinet, piano en saxofoon spelen op een blindenschool. Nu wordt hij gezien als één van de vaders van de soul musici.

Jamie Foxx speelt Ray Charles en wordt voor zowat elke award die bestaat genomineerd, dus het zal wel een sterke rol zijn. De regisseur van deze film is Taylor Hackford, die we kennen van The Devil's Advocate, An Officer and a Gentleman en andere films.

De officiële site

De trailer

De film komt uit op 17 februari.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 13 januari 2005 @ 00:58:56 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24539510
Paar weken geleden gezien. Jamie Foxx doet het heel erg goed als Ray Charles, met gemak zijn beste rol tot nu toe. De film zelf is erg vermakelijke en veel van de klasiekers komen voorbij. Ook de inspiratie achter sommige nummers worden duidelijk.
Een aanrader voor iedereen die van Ray Charles houdt.
pi_24543639
Lijkt me echt een superfilm! Ik ben sowieso al een fan van Jamie Foxx, ik vind hem een steeds betere acteur worden. in Collateral was-ie ook al top. Ik ga deze film dus zeker in de bios bekijken
Lousy
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:42:09 #4
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24547342
ga deze film zeker zien. al veel goede dingen gehoord de prestatie van Foxx.
Ben benieuwd
pi_24547462
De trailer in de bios heeft me nieuwsgierig gemaakt, dus ik denk dat ik deze film wel ga zien!
pi_24547507
Dat is nou een film waarvoor ik wel graag naar de bioscoop ga.
Ray was een groot muzikant... ik ben heel erg benieuwd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24558536
Ja dit is een film die ik zeker wil gaan zien.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:17:18 #8
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24558911
deze film moet ik zien....
don't give me that fucking bullshit
pi_24561619
Ik heb hem dinsdag gezien en vond hem ook goed. Helaas moest ik eerder weg omdat ik anders geen vervoer meer naar huis had. Inderdaad goed werk van Foxx.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 23:22:02 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_24616403
Redelijke biopic met een uitblinkende Foxx.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 17 januari 2005 @ 23:32:04 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24616584
dit is wat ik er over schreef:
quote:
Ray
Biopic over de rise & fall van Ray Charles (Jamie Foxx).
Veel is er al over gezegd en geschreven: de acteerprestatie van Jamie Foxx en of deze al dan niet Oscar waardig is. Zal me dan ook maar mengen in deze discussie en ik vind dit zeker een Oscar (en uiteraard nog meer prijzen) waardig. Hij zet gewoon bijna een exacte copie van Ray Charles neer. Zoals ie praat, loopt en z`n hele manier van doen zijn geweldig. Zeer sterk
De rest van de film: waarschijnlijk is ie voor veel mensen wat te lang (2uur 20min.) maar hier had ik geen last van. De tijd vliegt voorbij, wat natuurlijk ook komt door de heerlijke muziek die wordt gebruikt. Het verhaal is uiteraard wat gedramtiseerd maar dat weet je van te voren. De acteerprestaties van de supportende cast zijn ook erg goed, wat dit dus gewoon tot een zeer sterke film maakt.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
goede film dus, waarvoor Foxx dus ook terecht de Golden Globe heeft gewonnen

[ Bericht 4% gewijzigd door Timo20 op 17-01-2005 23:37:05 ]
pi_24623926
Ik baal nu wel als een stekker dat ik hem niet af heb kunnen kijken.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:17:55 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24630851
"Universal Studios announced the Region 1 dvd release of Ray for the 1st of February 2005."

Lees t hele artikel hier
pi_24749774
Ik heb hem gisteravond gezien in de bios en ik vond hem verrassend goed. Een mooi en aangrijpend film(biografie) over een respectvolle artiest. Hij duurde een klein beetje te lang vind ik persoonlijk, maar aan de andere kant is het wel een verhaal over iemand z'n leven. Jamie Foxx was verbluffend goed. Als dit hem geen oscar opleverd dan klopt er toch iets niet aan de oscars. Oke al moet ik wel zeggen dat Leonardo DiCaprio de rol van Howard Hughes in The Aviator ook erg goed vertolkte.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 januari 2005 @ 22:57:23 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_24750226
Dit is dus een must see movie. ben er erg benieuwd naar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24876568
Ik heb helemaal níks met die vent, maar de film kijkt toch behoorlijk lekker weg, vooral vanwege de overtuigende acteerprestatie(s) .

Alhoewel ik nog maar halverwege ben en hij nu begint vreemd te gaan, meestal gaat een film vanaf dat punt bergafwaarts .
I was an atheist until I realized I was God
pi_25136865
Net terug van de bios, maar dit is zeker een must see!
Echt super gespeeld door Jamie Foxx, maar ook qua regie is het een top film
Fiets morgen allereerst naar de winkel om een CD van die man te scoren, geweldig!
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
  zondag 27 februari 2005 @ 19:36:41 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25285763
Ja, hippe, leuke film. Maar toch niet echt veel meer dan dat. Foxx verdient een Oscar, maar is zeker niet beter dan enkele van z'n medegenomineerden. De onklopbare status die hij heeft, lijkt me dus overdreven. De beste film en beste regie nominaties begrijp ik niet zo goed. Die hadden ze aan Eternal Sunshine... of eventueel een andere film mogen geven.

Maar ik heb me niet verveeld en de muziek is natuurlijk erg goed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 28 februari 2005 @ 00:04:07 #19
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25290502
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, hippe, leuke film. Maar toch niet echt veel meer dan dat. Foxx verdient een Oscar, maar is zeker niet beter dan enkele van z'n medegenomineerden. De onklopbare status die hij heeft, lijkt me dus overdreven. De beste film en beste regie nominaties begrijp ik niet zo goed. Die hadden ze aan Eternal Sunshine... of eventueel een andere film mogen geven.

Maar ik heb me niet verveeld en de muziek is natuurlijk erg goed.
Ik ben het volledig met je eens. Zo veel beter dan Johhny Depp, Leonardo diCaprio of de niet-genomineerde Paul Giamatti vond ik hem ook weer niet.
Dit is wat ik er net over schreef:
Nog net op de val reep alle oscars films gezien. En ik moet zeggen dat dit wel de minste film is van ze allemaal. Jamie Foxx is dan wel wel geweldig en verdient die oscar ook wel. Maar voor de rest is de film niet heel bijzonder. Begrijp me niet verkeerd het is een goede film. Maar hij duurt te lang en sommige stukken zijn wel erg overgedramatiseerd. Bij de 10e flashback had ik het wel gehad met de flashbacks.
Zoals gezegd is Jamie Foxx geweldig. Hij acteert bijna niet meer, maar is gewoon Ray Charles. En die oscar verdient hij ook wel. Al wordt zijn kansen een beetje overhypt en zo zeker als het lijkt te zijn is ook een beetje overdreven.
pi_25304076
Vanavond naar deze film geweest. Goeie film, vertelt over het leven van Ray Charles van klein jongetje tot aan een oudere man, hoe hij groeit in zijn muziek en de schokkende gebeurtenissen in zijn leven. Ik had soms echt met hem te doen, ook toen hij ging afkikken van de heroine.
Al met al een erg boeiende film met goeie muziek, ik kende de muziek wel een beetje maar nu ga ik wat muziek van hem in huis halen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 1 maart 2005 @ 09:57:14 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25308846
Heb gisteren de Limited Edition dvd van de film besteld. Schijnt de moeite waard te zijn, ben erg benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')