Waarom is het uitvoeren van onderzoek zonde van het geld?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:29 schreef Denagam het volgende:
Ben ik de enige die dit heeeel erg zonde van het geld vind?
Omdat er duizend andere dingen zijn waarvoor geld echt nodig is. Ik vind zulke onderzoeken echt iets voor als er geld 'over' is.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:33 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Waarom is het uitvoeren van onderzoek zonde van het geld?
Ik kan er niets aan doen dat de situatie dramatisch is, maar probeer er graag wat aan te doen. Jij kiest er liever dus voor om nu mensen te laten sterven om later 'misschien' mensen te redden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Leuk voorbeeld. Slaat nergens op en het is hopeloos melodramatisch maar toch, leuk voorbeeld.
En de operaties ten slotte niet toe te passen omdat we liever geld de ruimte in schieten. Er zijn toch tegen mega veel dingen die je nu op tv ziet oplossingen genoeg. Moeten we nu de ruimte in om vers drinkwater te maken? Dat kunnen we al. Misschien de ruimte in om mensen in te enten tegen allerlei ziekten... oh, wacht.. kunnen we ook al. Nee, we hebben nu de mogelijkheid, de financiele middelen en alle kennis die nodig is voor 90% van de ellende... maar nog doen we er niets aan.. onder het mom van 'We willen nog meer kennis'. Sorry, maar dat is bullshit.quote:Het vermogen tot het vergaren van kennis is zo'n beetje het enige wezenlijke dat mensen van dieren onderscheid. Daarbij heeft dat vermogen ervoor gezorgd dat we een redelijke kans hebben dat we oud genoeg worden om (bijvoorbeeld) kinderen op te voeden die geld gaan verdienen voor levensreddende operaties. Daardoor bestaan die levensreddende operaties.
Je noemt mij dramatisch, maar o o o ... je kan er zelf ook veel van hoor. Misschien nog voorbeelden uit 1600 of 1500 misschien? Ik ben absoluut niet tegen onderzoeken ofzo... en tuurlijk moet er een hele goede balans zijn in het investeren in de toekomst en investeren in dingen die je nu om je heen ziet. Alleen als je over de belachelijke bedragen praat die gepompt worden in ruimtevaart dan ga ik toch hele grote vraagtekens zien. Als ze zo graag de mensheid willen helpen, laat ze dat geld dan stoppen in medisch onderzoek bijv... tenzij ze echt zo erg van mening zijn dat de oplossing van al onze problemen verholpen kan worden door een mug tegen een olifant aan te gooien in de ruimte.quote:Wat was het fijn geweest als doorgedraaide humanisten in de zeventiende en achtiende eeuw hun zin hadden gekregen. "Het is een schande! Daar zitten die aristocraten elkaar stroomstootjes te geven tijdens feestjes terwijl er mensen op straat aan de pokken sterven. Het is toch duidelijk dat die peperdure elektrische apparaten toch nooit wat voor de mensheid zullen betekenen! Stoppen ermee en het geld in klinieken proppen!"
volgens mij is niet alles in evenwicht, er zijn als ik het goed heb ook planeten die per zoveel jaar een afwijking hebben.. denk niet dat 1 komeet veel uit zal maken.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:03 schreef Monkeylover het volgende:
Ik ben van mening dat dit een zeer verkeerde missie is. Het heelal bestaat al miljoenen jaren en alles is in evenwicht, als deze missie de komeet uit zijn baan brengt oid zal dat op den duur gevolgen hebben en een reeks dingen in gang zetten (botsingen oid).
ten1ste *bookmarktquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:08 schreef KarmaniaK het volgende:
[..]
volgens mij is niet alles in evenwicht, er zijn als ik het goed heb ook planeten die per zoveel jaar een afwijking hebben.. denk niet dat 1 komeet veel uit zal maken.
maarrr ze weten *niet* wat er gebeurt... wat als dat ding in tweeën splitst en een van de twee helften komt op de aarde af? dan mogen ze wel snel een tweede lanceren![]()
je bedoelt zeker het ontstaan van het zonnestelselquote:Door het binnenste van Tempel 1 te onderzoeken hopen wetenschappers erachter te komen hoe het universum er in de tijd van zijn ontstaan, naar schatting meer dan 4 miljard jaar geleden, uitzag.
En jouw zie ik hier ook veels te weinigquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:56 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
Maar wetenschap = cool , en onderzoek naar dit soort dingen zou imo wel verdubbeld mogen worden!!
Oh ja en Nederland geeft jaarlijks 0.03% van het totale budget uit aan ruimtevaart... Dus incluisief bijdrage aan de ESA,deelname aan ISS, EURORA (=mars programma), wetenschappelijk onderzoek, onderzoeksfaciliteiten zoals universiteit TUD L&R, TNO, Dutchspace...
Kometen zijn klompen ijs, die zo zwart zijn als roetquote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:01 schreef Pinobot het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze het een vuile ijsbal noemen, het is pas een vervuilde ijsbal als er mensen zijn geweest.
We gaan allemaal dood...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:58 schreef Frutsel het volgende:
225 uurtjes nog...
en dan KABOOOM...
4 juli 08.00 nederlandse tijd...
Potverdikkie, 't einde van de wereld, en het is nog es licht ook...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:34 schreef -CRASH- het volgende:
En wil je zien wat er op 4Juli gebeurt....
is hier een handige zoekkaart.
Maarja s'morgens om 08:00 uur is het allang licht.
Dus hebben wij er hier weinig aan
Hippie.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:01 schreef Pinobot het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze het een vuile ijsbal noemen, het is pas een vervuilde ijsbal als er mensen zijn geweest.
Hey, kom jij weer es wat vaker langs en open weer es wat mooie topicsquote:Op zondag 3 juli 2005 19:15 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Hi,
Ik = er ook weer eens.![]()
En ook ik is weer erg enthusiast dat zoiets spraakmakends weer op tv uitgezonden gaat worden!
-tot morgen-
Webcast details.quote:Op zondag 3 juli 2005 20:22 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Is het morgen op tv? Live op CNN ofzo? Anders volg ik het wel online![]()
Ik bekijk het op de mediaplayerquote:Op maandag 4 juli 2005 08:11 schreef Libris het volgende:
Zo vreemd, hier met RealPlayer is de kwaliteit echt goed
wij proberen hier op kantoor hetzelfde....quote:Op maandag 4 juli 2005 08:09 schreef -CRASH- het volgende:
<span class="me">* -crash- volgt het met een hoop gestotter op NASATV</span>
Er zijn alleen wat beelden die vanaf een scherm worden gefilmd en via een brakke stream worden doorgegeven.quote:Op maandag 4 juli 2005 08:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah, hij heb m toch geraakt. Link naar filmpje?
Yep. Ben wel benieuwd. Zelf ben ik altijd wat sceptisch geweest mbt dat kometen "sneeuwballen" zijn en neig veel meer naar de theorie dat ze juist maar weinig ijs bevatten. Maar als ze weinig ijs bevatten, hoe verklaart men dan de coma?quote:Op maandag 4 juli 2005 08:40 schreef Libris het volgende:
De explosie is in ieder geval een stuk groter dan ze dachten
De wolk rondom de komeet. Die, naarmate de komeet dichterbij de zon komt en opwarmt, groter wordt en een staart vormt. Zou voor een groot deel uit water bestaan maar dan moet de komeet dus veel ijs bevatten.quote:Op maandag 4 juli 2005 08:58 schreef Libris het volgende:
coma?
quote:
Hubble.orgquote:Op maandag 4 juli 2005 11:10 schreef Libris het volgende:
Ben benieuwd wanneer de hi-res foto's komen. En ook naar de foto's die met de Hubble zijn gemaakt.
Ben ik nou gek of zie ik een gepixelde ratquote:This image of Tempel 1 was taken by the impactor targeting sensor aboard the impactor spacecraft shortly before impact.
Ik hoop niet dat ik ooit zo'n mug tegen m'n voorruit aankrijg.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:56 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
ten2de Het lijkt me duidelijk dat ze eerst hiervoor gecheckt hebben en zoals in een eerder artikel hierboven staat is de totale impact te vergelijken met een mug die te pletter vliegt op een jumbo-jet... Het geeft wat rotzooi (*juh* ) maar _doet_ voor de rest waarschijnlijk weinig...
Cassini draait nog z'n rondjes om Saturnusquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:11 schreef star_gazer het volgende:
Goeie vraag... Over Huygens hoor je ook niet echt bijster veel meer!
Van de Huygens data hebben ze gezegd,quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:23 schreef Keromane het volgende:
Huygens heeft het een half uur gedaan, volgens planning. Wel een schat aan informatie opgeleverd.
Dit soort dingen levert eigenlijk een soort telefoonboek op. Aan sommige dingen heb je meteen iets, andere dingen komen pas van pas in andere onderzoeken.
Als je kijkt wat de Mars expeditie tot nu toe heeft opgeleverd... veel meer data dan 1-2-3 verwerkt kan worden. Mission control is tot de dag van vandaag aan het plannen wat onderzocht gaat worden en hoe precies.
Niet alleen voor sterrekunde zijn verzamelde gegevens van belang. Veel takken van de wetenschap hebben er iets aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |