abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24530207
Ik wil dadelijk eens achter de dijk met onze hond van 6 jaar gaan trainen.

Laten zitten, blijf, ik weglopen, dan roepen, en als ie dan direct naar mij toekomt wat lekkers geven.

Maar dat is alles wat ik z'n beetje weet om te doen.

Iemand nog tips?

Onze hond, luistert redelijk, maar wil er heel vaak vandoor gaan. En ik merk toch dat ie toch weer een beetje opgevoegd moet worden, hij gaat steeds slechter luisteren.
pi_24530868
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:39 schreef XemmyX het volgende:

Laten zitten, blijf, ik weglopen, dan roepen, en als ie dan direct naar mij toekomt wat lekkers geven.
6 jaar en dat kan ie nog niet
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_24531088
moet je dat soort dingen juist niet leren als hij nog jong is?
pi_24531110
Hello Emmy,

wat een aanrader is om een lang touw aan de hond te bevestigen. Ongeveer 5 meter lang. Wanneer de hond weg wil rennen kun je hem altijd nog corrigeren.
pi_24531167
De training in de eerste maanden van het leven van de hond is cruciaal voor de rest van zijn leven. Je bent dus wel een beetje laat nu de hond 6 jaar is. Na vier/vijf jaar begint zijn herseninhoud te slinken en kost het trainen van nieuwe commando's meer tijd. het kan wel maar je moet de hond er wel de tijd voor gunnen.
Geluk zit in grote dingen
pi_24531192
Zorg iig dat 'ie commando's kent als zit, af (of lig... net wat je prettig vindt), blijf en hier.
Commando's die de hond ook moet uitvoeren als jij op een afstandje staat.
Leer 'm straten oversteken. Dus dat ze uit eigen beweging gaan zitten als je een straat nadert en pas doorlopen als er geen verkeer meer aankomt. Je kan hem leren om dit zelfstandig te doen.

En controleer even of het beest niet gewoon doof begint te worden...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:34:23 #7
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24531403
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:39 schreef XemmyX het volgende:

Maar dat is alles wat ik z'n beetje weet om te doen.

Iemand nog tips?

Onze hond, luistert redelijk, maar wil er heel vaak vandoor gaan. En ik merk toch dat ie toch weer een beetje opgevoegd moet worden, hij gaat steeds slechter luisteren.
De hond luistert redelijk maar al die commando's kent ie niet? Hmmm.... Dan kan je beter zeggen dat ie gewoon niet luistert.

Okee begin niet te lastig, gewoon zit aanleren. Dit gaat vrij makkelijk door dat vaak te herhalen en als ie het goed doet een snoepje brokje te geven. Gaat ie niet na twee keer zeggen zitten? Omdraaien, weglopen, hond weer bij je roepen en nog eens proberen.
Doe dit max. 5 minuten achter elkaar. Heeft ie het binnen die tijd nog niet goed gedaan? Geen snoepje/brokje dus...... (vaak geven mensen het dan alsnog en als niet werkt........ Dan is dat het wel.)
Hierna kan je af gaan leren met dezelfde methode. Wel eerst laten zitten en dan af laten gaan, hierna pas het snoepje geven.

Voor de rest je gezonde verstand gebruiken, jij wil iets van hem en jij hebt iets wat hij wil hebben. Gewoon simpel redeneren hoe de hond dat bekijkt.
Na een tijdje kan je het snoepje weglaten en gewoon belonen door enthousiast te zijn als ie het goed doet. De rest van die oefeningen komen later wel. Niet gaan pushen want dat werkt voor geen meter. Zeer zeker ook niet straffen als ie het niet goed doet en ook je stem niet verheffen. (dit klinkt makkelijker dan het is maar het kan af en toe behoorlijk frusterend zijn )
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24531884
Clickertraining werkt erg goed, ook bij oudere honden. Het voordeel ervan is dat het werkt zonder corrigeren, maar met alleen beloning (positive reinforcement).Clickertraining werkt veel sneller en efficiënter dan de 'traditionele' trainingsmethode met straffen en belonen en bovendien gaat de hond het leren door deze methode erg leuk vinden. Handige links om je op weg te helpen:

http://www.dogweb.nl/gedrag/clickertraining.html

http://www.puppystar.nl/p(...)/clickertraining.htm

http://home.wxs.nl/~matchdog/probl_click.htm

Er zijn veel websites over clickertraining en je kunt er ook boeken en CD-ROMs over kopen.

De clicker is zo efficiënt omdat je hem altijd op exact het juiste moment kunt gebruiken (ook op afstand), wat met koekjes en snoepjes vaak niet lukt. Bovendien klinkt de klik altijd hetzelfde en weet de hond dus precies waar hij aan toe is.
pi_24533058
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:51 schreef existenz het volgende:

[..]

6 jaar en dat kan ie nog niet
Ja dat kan ie wel! Maar hij vind het leuk om dingen voor je te doen enzo! En alleen maar rondjes lopen buiten is natuurlijk ook saai.

Nog even voor alle informatie, wij hebben deze hond in februari 2 jaar.

Hier voor is hij bij een vrouw (gezin) geweest, waar hij het wel heel goed had, maar te weinig ruimte had, en te weinig ruimte had. Doordat die vrouw hem bij zijn 1ste eigenaar heeft weggehaald. Deze mishandelde hem. Toen heeft zij met veel moeite hem daar weggekregen en zelf in huis genomen, echter is ze 3 jaar geleden, invalide geworden, en toen werd ze er ook nog zwanger bij, toen hebben wij via de boxerherplaatsing hem overgenomen!
Hij is dus in zijn jonge jaren mishandeld, wat je nog steeds goed kunt merken!
pi_24533162
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:34 schreef hollander172 het volgende:

[..]

De hond luistert redelijk maar al die commando's kent ie niet? Hmmm.... Dan kan je beter zeggen dat ie gewoon niet luistert.

Okee begin niet te lastig, gewoon zit aanleren. Dit gaat vrij makkelijk door dat vaak te herhalen en als ie het goed doet een snoepje brokje te geven. Gaat ie niet na twee keer zeggen zitten? Omdraaien, weglopen, hond weer bij je roepen en nog eens proberen.
Doe dit max. 5 minuten achter elkaar. Heeft ie het binnen die tijd nog niet goed gedaan? Geen snoepje/brokje dus...... (vaak geven mensen het dan alsnog en als niet werkt........ Dan is dat het wel.)
Hierna kan je af gaan leren met dezelfde methode. Wel eerst laten zitten en dan af laten gaan, hierna pas het snoepje geven.

Voor de rest je gezonde verstand gebruiken, jij wil iets van hem en jij hebt iets wat hij wil hebben. Gewoon simpel redeneren hoe de hond dat bekijkt.
Na een tijdje kan je het snoepje weglaten en gewoon belonen door enthousiast te zijn als ie het goed doet. De rest van die oefeningen komen later wel. Niet gaan pushen want dat werkt voor geen meter. Zeer zeker ook niet straffen als ie het niet goed doet en ook je stem niet verheffen. (dit klinkt makkelijker dan het is maar het kan af en toe behoorlijk frusterend zijn )
Wij hebben de hond pas 2 jaar.

Zit kent ie, blijft ook!

Maar ik wil gewoon eens andere oefeningen proberen met hem!
pi_24533202
Heb je al eens een hond getraind???????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24533249
Te snel op invoeren gedrukt, maar als je nog nooit zelf een hond getraind hebt moet je niet zelf gaan klieren, dan moet je het gewoon bij een hondenschool doen, leuk voor de hond, leuk voor de baas...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24533478
Wat te snel op invoeren gedrukt! Ik heb de pup van mijn ouders "opgevoed' ook cursus gedaan!

Het gaat mij om het feit dat ik hem geen dingen MOET leren, maar meer voor de FUN.
En omdat het een boxer is, die altijd eigenwijs blijven, hoe oud ze ook ziijn. Het is natuurlijk nooit verkeerd om een hond te blijven trainen. Ik zeg wel trainen maar misschien dat ik het beter spelen kan noemen. Zonder echt een bal weg te gooien etc! Ik wil hem gewoon nog beter laten luisteren. En zorgen dat ie nooit meer weg loopt, wat eigenlijk boxer eigen is maar goed!
pi_24533592
Dan is het gewoon een kwestie van de training weer oppakken...

Maar heb je wat meer dan puppycurcus gedaan, want puppycurcus stelt niets voor op train gebied...
En om te trainen moet je wel weten wat je doet, trainen is voor de hond als het goed is altijd leuk, zo leer je hem dingen aan....

Ik had gewoon zelf te snel op invoeren gedrukt, 2de berichtje had eigenlijk in het eerste berichtje erbij moeten staan, niet zo fel doen...
pi_24533769
Ooh ok.

Nou ik heb nooit echt getraint nee!
Maar ik wil dit voor mezelf ook doen, zodat het uitlaten dan niet elke x zo hetzelfde is!

Ik vraag alleen om dingen die je kunt doen, En het lijkt me dat jij wel dingen weet erodome!
Dus graag leuke dingen om te trainen, die ik zelf alleen met de hond kan uitvoeren achter de dijk! En nee ik ga geen betaalde curcessen doen, want daar heb ik gewoon weg geen zin in, wil dit lekker kunnen doen wanneer ik kan en zin heb daarin. Minimaal een paar keer per week, ff nog wat meer tijd aan de hond besteden.

Dus mensen, graag leuke ideeen die ik samen met mijn hond kan doen, achter de dijk, in vorm van trainen. Bedankt
pi_24533796
Onder tips versta ik natuurlijk dingen, die mensen op die cursessen met hun hond doen! Die dingen zou ik graag willen weten.

Zodat ik dat een beetje met mijn hond kan gaan doen, lekker achter de dijk. En dan lekker af en toe lekker spelen/rennen ravotten tussen door
  woensdag 12 januari 2005 @ 20:36:36 #17
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24536857
Over ravotten gesproken,mijn dog houdt van boxers
pi_24536908
Je kunt het niet laten om hem te spammen hè?

Ach, ik zie hem graag.
  woensdag 12 januari 2005 @ 20:49:30 #19
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24537102
Ik leer mn hond nu onzinnige truukjes omdat ze het zo leuk vind om iets goed te doen, braaf genoemd te worden, koekjes te krijgen

Wat ik een erg schattige vind is omrollen, daar begin je mee door de hond af te laten gaan (liggen) en dan rollen roepen (of wat je wil roepen, als je maar consequent bent) , en de hond op haar zij laten liggen, en belonen. Als je dat een paar keer doet gaat ze vanzelf op haar zij liggen, vervolgens leer je haar op haar rug te gaan liggen op dezelfde manier, als ze dat goed doet help je haar een handje door een duwtje de goeie kant op te geven als ze op haar rug gaat liggen. Bij mijn hondje van 10 ging het na een week al best goed en het is superlief om te zien. Wel op een zachte ondergrond doen

Zo kun je ze eigenlijk alles leren, kleine stapjes, beginnen met logisch gedrag, goed belonen en niet boos worden als het niet lukt, het is voor de lol. Als het een keer helemaal niet gaat, is mijn mening dat je niet zoals hier boven staat gewoon op moet houden zonder een koekje te geven. Ik laat haar dan een paar truukjes doen die altijd goed gaan en beloon dan, zodat ze iig nog een koekje heeft (als de truukjes goed gaan 4 ofzo), dan blijft het leuk en kun je enthousiast doen op het eind.

Oh mijn hondje heeft ook geleerd deuren open doen als ze op een kier staan, door op haar achterpoten te staan met de voorpootjes tegen de deur, en dan lopen. Ook heel lief en erg handig als je je handen vol hebt

Het volgende wat ik haar wil leren is apporteren, weet iemand hoe je dat een hond leert die absoluut geen enkele neiging in die richting vertoont?

Als ze dat kan wil ik haar ook leren mn medicijnen naar me toe te brengen das nog handig ook, als ik een aanval heb
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24537285
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:58 schreef XemmyX het volgende:
Ooh ok.

Nou ik heb nooit echt getraint nee!
Maar ik wil dit voor mezelf ook doen, zodat het uitlaten dan niet elke x zo hetzelfde is!

Ik vraag alleen om dingen die je kunt doen, En het lijkt me dat jij wel dingen weet erodome!
Dus graag leuke dingen om te trainen, die ik zelf alleen met de hond kan uitvoeren achter de dijk! En nee ik ga geen betaalde curcessen doen, want daar heb ik gewoon weg geen zin in, wil dit lekker kunnen doen wanneer ik kan en zin heb daarin. Minimaal een paar keer per week, ff nog wat meer tijd aan de hond besteden.

Dus mensen, graag leuke ideeen die ik samen met mijn hond kan doen, achter de dijk, in vorm van trainen. Bedankt
Nou ja, je kent igg de basis wel als het goed is, met een beetje geluk kunnen we daar wel op doorgaan...

Wat wil je presies van je hond, waar zitten de punten die je wilt verbeteren?

Het hierkomen zag ik bv, die is vrij makkelijk...

Elke trainig beginnen we met aandachtsoefeningen, dit betekend niet meer dan dat we een stukje met de hond lopen en wendingen maken, we praten niet me de hond, lokken hem niet mee, maar corrigeren hem ook niet, door de wendingen die je maakt en het flinke wandeltempo(altijd je tempo hoog houden tijdens training, dat voorkomt dat er neuzen op de grond gaan) dwing je je hond om de aandacht op jou te verleggen, dat maakt hem even wat attenter.

Omdat ik niet weet wat jouw hond beheerst(kan hij bv blijven?? ) zal ik een hele simpele trainingsvorm gebruiken...

Zorg dat je een zak met koekjes bij je hebt en een leuk speeltje waar je hond gek op is.

Je zet je hond aan een lange lijn van pak hem beet 10 meter, laat hem maar lekker uitlopen en als hij op het eind is roep je hem(naam+ hieeeeeeeeeer), lekker entho doen als hij naar je toe komt, maak er een feest van.
Je hebt een koekje in je hand, zodra de hond echt bij je is strek je je arm met het koekje en lokt hem zo recht voor je waar je hem laat zitten, dan krijgt hij een koekje en is het een geweldige hond.

Komt hij nu niet dan haal je hem gewoon binnen en beloont alsnog voor het hierkomen.

Wat het hierkomen trainen zo makkelijk maakt is dat je het een feest moet maken, hoe je het presies doet is niet zo van belang, igg niet als je geen gehoorzaamheidswedstrijden wil doen.
Het gaat erom dat je je hond leert dat bij je komen leuk is, dat dat wat oplevert, lekkers, beloning e.d....

Dat is het hele eieren eten van hierkomen, je mag je hond dan ook NOOIT straffen als hij bij je komt, ook al doet hij er een jaar over, hierkomen moet leuk zijn, want je wilt dat je hond dit graag doet.

Als hij kan blijven zet je hem op af, je loopt weg van hem, draait je om en roept hem dan, dat is de meer normale manier van trainen.

Deze oefening niet los doen totdat het hierkomen er goed inzit.
  woensdag 12 januari 2005 @ 20:57:58 #21
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24537299
Oh en "wacht" heb ik haar ook geleerd, dus bij een stoeprand gaan zitten tot ik kom maar zeg en dan netjes oversteken. Mijn hondje kende geen straten en auto's en dergelijke, dus die rende zo de straat op en met oversteken wandelde ze rustig ineens naar rechts richting aankomend verkeer Dus dat heb ik haar direct geleerd. Als je naar een stoeprand loopt neem je rustig de riem in, zodat ze al dichtbij je is. Vlak voor de stoeprand sta je zelf stil en roept meteen "wacht". Dat doet natuurlijk in het begin niks, dus dan zeg je zit (wat ze al kan). Na een aantal keer laat je dat zit een beetje vermanend klinken, zodat ze gaat begrijpen dat er bij wacht ook zitten verwacht wordt. Zorg dat ze absoluut blijft zitten tot je zegt kom maar, dus niet weglopen als ze toevallig opstaat als je net kom maar wilde roepen. Jij overziet het verkeer, de hond niet (iig, ik vertrouw dat mn hondje niet toe, maar die is ook niks gewend). Soms ook gewoon een mogelijkheid overslaan, ze blijft zitten tot jij het veilig vindt. Als je vrolijk 'kom maar!!' roept staan ze meestal zelf al wel op, ook omdat je zelf begint te lopen tis best makkelijk, deze, je moet alleen wel bereid zijn om er de tijd voor uit te trekken, tis niet leuk als ze tot drie keer toe net te vroeg gaat staan, waardoor je dr weer moet laten zitten, en dan komt er weer net een auto aan etc. Ik beloon niet voor dit truukje (behalve met braaf en goed zo) omdat je dan net op de weg staat, dat ze verder mag wandelen en snuffelen enzo is genoeg beloning
  woensdag 12 januari 2005 @ 21:03:06 #22
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24537370
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:57 schreef erodome het volgende:
Dat is het hele eieren eten van hierkomen, je mag je hond dan ook NOOIT straffen als hij bij je komt, ook al doet hij er een jaar over, hierkomen moet leuk zijn, want je wilt dat je hond dit graag doet.
Idd, zeker in het begin moet je ook uitkijken dat je het nieuw geleerde hier komen niet gebruikt voor dingen die de hond niet leuk vind, als je hier roept en haar aanlijnd en naar huis meeneemt gaat ze hier zien als een woord voor "het wandelen is afgelopen", dat soort dingen Je moet gewoon een beetje leren denken als een hond, dan wordt het heel makkelijk om hem / haar dingen te leren.
pi_24541999
Idd, een beetje denken als een hond en een heleboel plezier maken, daar kom je heel erg ver mee...

Denk er ook aan dat als je serieus getraind hebt de hond daarna even moet spelen, even gelijk moet krijgen, dat heeft hij na een training verdient, even stoom afblazen...
pi_24542178
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, je kent igg de basis wel als het goed is, met een beetje geluk kunnen we daar wel op doorgaan...

Wat wil je presies van je hond, waar zitten de punten die je wilt verbeteren?

Het hierkomen zag ik bv, die is vrij makkelijk...

Elke trainig beginnen we met aandachtsoefeningen, dit betekend niet meer dan dat we een stukje met de hond lopen en wendingen maken, we praten niet me de hond, lokken hem niet mee, maar corrigeren hem ook niet, door de wendingen die je maakt en het flinke wandeltempo(altijd je tempo hoog houden tijdens training, dat voorkomt dat er neuzen op de grond gaan) dwing je je hond om de aandacht op jou te verleggen, dat maakt hem even wat attenter.

Omdat ik niet weet wat jouw hond beheerst(kan hij bv blijven?? ) zal ik een hele simpele trainingsvorm gebruiken...

Zorg dat je een zak met koekjes bij je hebt en een leuk speeltje waar je hond gek op is.

Je zet je hond aan een lange lijn van pak hem beet 10 meter, laat hem maar lekker uitlopen en als hij op het eind is roep je hem(naam+ hieeeeeeeeeer), lekker entho doen als hij naar je toe komt, maak er een feest van.
Je hebt een koekje in je hand, zodra de hond echt bij je is strek je je arm met het koekje en lokt hem zo recht voor je waar je hem laat zitten, dan krijgt hij een koekje en is het een geweldige hond.

Komt hij nu niet dan haal je hem gewoon binnen en beloont alsnog voor het hierkomen.

Wat het hierkomen trainen zo makkelijk maakt is dat je het een feest moet maken, hoe je het presies doet is niet zo van belang, igg niet als je geen gehoorzaamheidswedstrijden wil doen.
Het gaat erom dat je je hond leert dat bij je komen leuk is, dat dat wat oplevert, lekkers, beloning e.d....

Als hij kan blijven zet je hem op af, je loopt weg van hem, draait je om en roept hem dan, dat is de meer normale manier van trainen.

Deze oefening niet los doen totdat het hierkomen er goed inzit.
Dit gene doe ik al met hem, en dat lukt erg goed! Zonder lijn.
pi_24542291
Als hij er dan toch nog vandoor gaat moet je niet het hierkomen trainen, maar zijn attentheid op jou, dus het volgen e.d. oppakken, hij moet zich weer op jou gaan richten...
pi_24543561
Hij luistert 9 van de 10 keer goed! Maar het gaat mij daar niet om.. Ik wil het uitlaten gewoon wat leuker laten worden, zowel voor de hond als die van mij! Adviezen heb ik niet nodig, sorry als dit een beetje lullig overkomt wat niet de bedoeling is. Maar ik weet heel veel van boxers af, en dat er bijna geen boxer bestaat, die geen kuuren heeft, van het heel af en toe, lekker hun eigen gang gaan! En 2 jaar geleden, kon hij helemaal niet los lopen. dan was het sprinten en weg. Nu komt het nog maar zelde voor dat hij echt bij je weg loopt.

Ik wil dus gewoon trainen met hem, voor de leukigheid, voor de lol, om nog meer een band te krijgen met hem etc
Dus leuke doe dingentjes voor hond en baas, voor buiten.
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:02:51 #27
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24543609
Sorry hoor maar als je geen adviezen wil waarom open je dan een topic? En ik ben het ook niet met je eens, ook een boxer kan gewoon leren gehoorzamen. Ze zijn misschien wat meer geneigd tot ondeugendheid dan andere rassen maar met een goede opvoeding kun je ook een boxer vrijwel perfect laten luisteren.
pi_24543728
Ik geloof dat ze alleen maar spelletjes en oefeningen wil weten die je met een hond kunt doen. Maar die kun je toch ook zelf bedenken of opzoeken op Internet?
pi_24544833
Waar zou je die kunnen vinden op internet dan?

En ik vraag niet naar adviezen hoe ik mijn hond moet opvoeden, maar naar tips! Om leuke spelltejs met de hond te kunnen spelen, waar hij tevens wat mee leert.
  donderdag 13 januari 2005 @ 12:18:01 #30
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24544891
Bij de Witte Boekenhal heb ik laatst een boek gekocht met daarin heel veel spelletjes en truukjes die je je hond kunt leren Ik geloof dat het maar een euro of 8 was.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24545182
Zou je wat van die spelletjes en truukjes hier neer kunnen zetten, Spindizzy?
  donderdag 13 januari 2005 @ 12:54:49 #32
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24545450
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:35 schreef XemmyX het volgende:
Zou je wat van die spelletjes en truukjes hier neer kunnen zetten, Spindizzy?
Ik was al voor je aan het zoeken maar ik kan het boek niet meer vinden Als ik het tegenkom dan zal ik wat dingen overtypen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24545617
Haha, en je hebt het boek nog niet eens zolang! Beter op je spullen letten Spindizzy. Maar goed, ik wacht het af
pi_24546233
Mwaw ik heb toch vrij hoog gehoorzaamheid gelopen met mijn oudste hond en in de gg2 zat toch echt een boxer en dat wa sniet de enige die zo hoog was gekomen, dat ze dus altijd eigewijs zijn is alles behalve waar, ze zijn vrolijk en soms wat onbehouden, maar slecht luisteren doen ze ook niet...

Waarom ga je niet gewoon cursus doen met je hond, even de veg erdoor en dan over naar behendigheid, als je echt wat leuks met je hond wil doen moet je dat gaan doen, is echt dolle pret voor een hond...
pi_24546923
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:39 schreef erodome het volgende:
Mwaw ik heb toch vrij hoog gehoorzaamheid gelopen met mijn oudste hond en in de gg2 zat toch echt een boxer en dat wa sniet de enige die zo hoog was gekomen, dat ze dus altijd eigewijs zijn is alles behalve waar, ze zijn vrolijk en soms wat onbehouden, maar slecht luisteren doen ze ook niet...

Waarom ga je niet gewoon cursus doen met je hond, even de veg erdoor en dan over naar behendigheid, als je echt wat leuks met je hond wil doen moet je dat gaan doen, is echt dolle pret voor een hond...
Nou ja, je luister echt niet he!

Ik zeg niet dat hij NIET luistert, hij luistert heel goed! Misschien 1x in jaar dat hij een streek heeft uitgehaald met het uitlaten!
Ik heb juist zelf zonder cursus zover gekregen dat hij luistert, want eerst deed ie dat niet! Omdat wij niet de eerste eigenaren zijn!

Nogmaals, Ik wil alleen het uitlaten wat leuker maken!
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:28:36 #36
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24547090
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:19 schreef XemmyX het volgende:
Nou ja, je luister echt niet he!
Je zegt zelf dat ie 9 van de 10 keer luistert, 10% ongehoorzaam vind ik niet zo best eigenlijk, en je zegt zelf dat dat nou eenmaal zo is met boxers, erodome legt uit van niet. Misschien moet jij s luisteren ipv je hond
pi_24547206
Boxers staan er gewoon om bekent dat ze eigenwijs KUNNEN zijn. Leer mij niets over de boxer cq mijn hond! Hier gaat het allemaal niet over, ik wil gewoon leuke spelletjes weten voor mij en de hond verder niets!
pi_24547244
Ik zeg juist denk eens aan behendigheid, een lol sport voor honden, dat heeft weinig met luisteren te maken(je moet wel een goed luisterende hond hebben, zover ik weet is veg verplicht voordat je mee mag doen met behendigheid)...

Vind het trouwens wel knap dat je binnen 1 dag van hij luistert steeds slechter en gaat er vaak vandoor naar ineens een heel goed luisterende hond bent gegaan...
pi_24547301
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:37 schreef erodome het volgende:
Ik zeg juist denk eens aan behendigheid, een lol sport voor honden, dat heeft weinig met luisteren te maken(je moet wel een goed luisterende hond hebben, zover ik weet is veg verplicht voordat je mee mag doen met behendigheid)...

Vind het trouwens wel knap dat je binnen 1 dag van hij luistert steeds slechter en gaat er vaak vandoor naar ineens een heel goed luisterende hond bent gegaan...
Ja knap he! Dan heb ik het misschien verkeerd uitgelegt, maar hij luistert wel! Niet zo goed als een politiehond, maar voor mij en mijn vriend goed genoeg!
pi_24547464
Een lekkere huishond hoeft ook niet perfect te luisteren, als hij maar genoeg luistert om veilig te zijn en prettig ermee te kunnen wandelen...

Maar je wilt dus niet trainen, je wilt spelen, tja, dan kan je vanalles verzinnen, van die plastick bloempotten op de kop neerzetten, onder 1 wat lekkers verstoppen en hem dat laten zoeken(met de hond erlangs lopen en elke pot aanwijzen zodat hij snuffelt en als hij de goede heeft lekkers geven), dat kan je natuurlijk uitbreiden op welke manier je maar wilt.

Ik ga over nog meer spelletjes nadenken, moet even de boekenkast induiken, komt vanavond dus...
pi_24547742
Thanks, alleen dat spel met die bloempotten, kan ik niet tijdens het uitlaten achter de dijk doen
pi_24547777
Het einge wat mijn hond kan (afgezien van ontzettend goed luisteren ) is als ik over zeg en naar een hekje toe wijs dat hij dan over het hekje springt.
Maar denk dat er weinig hekjes op de dijk te vinden zijn.
Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten afgezien van een soort van behendigheids cursus uitvoeren, je weet wel tussen palen door lopen, over een muurtje lopen of over een wipje lopen of door zo'n tunnel van stof, of wat erodrome hier boven al noemde.
Maar dat zijn dingen die je ook niet op de dijk zal vinden en mee sjouwen lijkt me ook geen succes.
Aporteren is leuk voor de hond en je hebt aan een balletje of een stok genoeg.
Maar vraag me niet hoe je dat je hond aan moet leren want het is met die van mij ook niet gelukt, misschien iemand tips hiervoor (hond is 8)
  donderdag 13 januari 2005 @ 18:25:36 #43
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24549830
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:34 schreef XemmyX het volgende:
Boxers staan er gewoon om bekent dat ze eigenwijs KUNNEN zijn. Leer mij niets over de boxer cq mijn hond!
Emmy, waar maak je je toch druk om. Wij zeggen niet dat er iets mis is met de hond of jouw opvoeding, je gaf alleen zelf aan het begin aan dat ie niet zo goed luisterde dus gingen we daar op in, omdat je daar misschien wat aan zou hebben. Als je dat niet wil, prima, maar ook boxers kunnen perfect getraind worden en supergoed luisteren. Het zit inderdaad wat meer in het karakter, maar dat wil niet zeggen dat je dat niet af kunt leren. Als jij dat niet wil afleren, prima, maar je moet niet doen alsof er niks aan gedaan kan worden.

Rollen enzo vind je blijkbaar ook niet leuk, even denken hoor.

Wat denk je van bijv. de hond af laten gaan, een end weg lopen, en een frisbee gooien, dat ie goed leert vangen? Dat vinden veel honden wel een leuk spelletje.
Of je kunt wat speeltjes meenemen en die verstoppen (weet niet of er bosjes enzo zijn) en laten zoeken. Je kunt ook verschillende spulletjes namen geven en die leren, dat je een bal, een flos, een piepkip, een krant etc. meeneemt en de hond leert exact dat ding naar je te brengen?
pi_24549998
Hoi Xemmyx, wat ik heb geleerd tijdens een curus is het commando "touch" (en dat vind ie leuk die kleine van mij!).
Je houdt een snoepje in de hand... tuurlijk gaat je hond naar je hand toe om te snuffelen... je zegt alleen maar "goed zo" en geeft hem de eerste 5 tot 10 keer nog niks. Later op de dag doe je dat weer... als hij dan komt snuffelen aan je hand zeg je "touch" en geeft hem dat snoepje. Iedere keer weer opnieuw en telkens het commando erbij zeggen. Net zolang totdat hij zonder dat jij een snoepje vast hebt naar het commando luistert en als jij zegt touch dat hij je hand aanraakt.
Is erg leuk voor jou en de hond, je kunt je hand hoog houden of laag, verzin maar wat.
Iig nog een tip, honden vinden het leuk om te werken voor je iid, dus je moet ze bezig houden.
Succes!!
Niet mieten! Door gieten!
pi_24550281
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:36 schreef seilram het volgende:
Hoi Xemmyx, wat ik heb geleerd tijdens een curus is het commando "touch" (en dat vind ie leuk die kleine van mij!).
Je houdt een snoepje in de hand... tuurlijk gaat je hond naar je hand toe om te snuffelen... je zegt alleen maar "goed zo" en geeft hem de eerste 5 tot 10 keer nog niks. Later op de dag doe je dat weer... als hij dan komt snuffelen aan je hand zeg je "touch" en geeft hem dat snoepje. Iedere keer weer opnieuw en telkens het commando erbij zeggen. Net zolang totdat hij zonder dat jij een snoepje vast hebt naar het commando luistert en als jij zegt touch dat hij je hand aanraakt.
Is erg leuk voor jou en de hond, je kunt je hand hoog houden of laag, verzin maar wat.
Iig nog een tip, honden vinden het leuk om te werken voor je iid, dus je moet ze bezig houden.
Succes!!
Hihi, zo heb ik onze Labrador het commando "high five" geleerd
Het beestje wil idd werken en leren.....
Zo heb ik hem ook geprobeerd een biertje uit de koelkast te laten halen "(baasje dorst)", was geen goed idee
9 van de 10 keer kwam ie aan met kaas of ham.......
Maar als je geduld en tijd hebt komt alles goed.
pi_24550322
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:53 schreef funkyskunkie het volgende:
Zo heb ik hem ook geprobeerd een biertje uit de koelkast te laten halen "(baasje dorst)", was geen goed idee
9 van de 10 keer kwam ie aan met kaas of ham.......
Kon 'ie dan zelf de deur van de koelkast openmaken?
pi_24550481
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kon 'ie dan zelf de deur van de koelkast openmaken?
Yep, en dichtdoen ook...
Heb wel de deurklink naar de keuken moeten veranderen (naar boven gezet)
aangezien hij wel is mn koelkast leeggegeten heeft
Maar da's meer, eigen schuld, dikke ......
pi_24551640
XemmyX is het jouw gewoonte om vragen te stellen en vervolgens alle antwoorden in twijfel te trekken "omdat je alles al van Boxers weet"

Hoe is het nu met z'n gewicht trouwens?

@greatdane: heerlijk hoe jij dat kalf van je er weer tussendoor weet te spammen
Leave it to me. We're checking out.
  donderdag 13 januari 2005 @ 21:50:51 #49
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24551766
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:42 schreef Pitbulleke het volgende:
XemmyX is het jouw gewoonte om vragen te stellen en vervolgens alle antwoorden in twijfel te trekken "omdat je alles al van Boxers weet"

Hoe is het nu met z'n gewicht trouwens?

@greatdane: heerlijk hoe jij dat kalf van je er weer tussendoor weet te spammen
Hahahah kon het niet laten,hij was laatst zo erg in spel met dat teefje,die overigens maar 1 jaar oud is en waarvan ik kon zeggen dat ze toch vrij goed luisterde.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:31:32 #50
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24557789
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:50 schreef greatdane het volgende:

[..]

Hahahah kon het niet laten,hij was laatst zo erg in spel met dat teefje,die overigens maar 1 jaar oud is en waarvan ik kon zeggen dat ze toch vrij goed luisterde.
Spemmert.

@sorella: apporteren is redelijk eenvoudig aan te leren. Eerst moet je de hond het commando hier leren. Gewoon hier roepen en als ie bij je komt belonen met een snoepje, de hond zal heel snel door hebben dat er iets lekkers te halen is bij je als je dat roept. Zodra die associatie er is steeds vaker het snoepje weglaten en met een knuffel en lieve woorden belonen tot je helemaal geen snoepje meer nodig hebt om hem bij je te laten komen. (sommige honden leren dit echt razendsnel aan )
Hierna is het simpelweg iets weggooien en hond er achter aan laten gaan, zodra hij het beet heeft terugroepen en het voorwerp ruilen voor een snoepje. Ook dit zal de hond razendsnel doorhebben. Makkelijk is wel een speeltje hiervoor aan te schaffen, wij hebben zelf een zachte frisbee hiervoor gekocht om twee redenen:
1) opvallende kleuren dus je kan hem altijd terugvinden en ziet van grote afstand of ie het al beet heeft.
2) blijft drijven dus je hoeft niet zo kritisch te zijn met waar je hem naar toe gooit.

@TS: Wat wil je nou precies horen? Ook spelen maakt deel uit van gehoorzaamheid dus je slaat twee vliegen in 1 klap. Laten apporteren is denk ik het leukst voor zowel baas als hond en dit had je zelf ook kunnen bedenken.
Verder zijn er weinig spelletjes die je met een hond kan doen zonder allerlei voorwerpen mee te hoeven slepen. Enige dat ik dan nog kan bedenken is wat de buren van mijn schoonouders met hun golden doen, trucjes met een frisbee. Ze gooien dat ding omhoog bijv. en de hond rent via het gehurkte onderbeen en rug omhoog van zijn baas om hoog genoeg te kunnen springen om dat ding uit de lucht te happen. Andere dat ze met hem doen is weggooien en de hond moet er achter aan maar eerst moet ie tussen de benen door "weglopen" van de frisbee en daarna heel snel terug rennen en de frisbee pakken voor ie de grond raakt. Wat ze hem ook hebben aangeleerd is een bal terugkoppen, ze gooien gewoon een zachte en lichte bal in de lucht en de hond "kopt" deze terug naar ze met het gedeelte net achter zijn neus.
Ook nemen ze weleens stokken mee die ze in het gras vastprikken en de hond moet dan achter de frisbee aan maar tegelijkertijd slalommen om die paaltjes heen.

Zo doen ze nog een hele hoop spelletjes en trucjes en elke keer als ik het zie verwonderd het me weer een beetje hoe ze die hond zover hebben gekregen. Nou ja ik weet het wel ze hebben vrijwel elke cursus voor honden gedaan met hem en spenderen ongeveer 4 uur per dag aan "training".
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')