abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33101586
Italia heeft gewoon nog steeds niet afgerekend met haar besmette Mussolini-verleden.
En dat zal er ook wel niet van komen zolang er zo'n maffia-pipo als Berlusconi aan de macht is.

Overigens las ik gisteren nog in een artikel dat de supporters van Lazio Winter constant racistisch bejegenden en dat hij toen maar is weggegaan.

When it once imported one, Dutchman Aron Winter, he quickly left after the team's fans hounded him with chants of "nigger Jew."
http://www.slate.com/id/115070/

(interessant, dat artikel is gepost op 11 september 2001.. Door Franklin Foer.. Hmm Foer.. Joodse naam.. COMPLOT! )
pi_33108370
Di Canio is gewoon onschuldig.
pi_33110506
Daarom bleef Winter ook zo lang bij Lazio.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33110612
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
Ten eerste moet je de wedstrijd Livorno – Lazio niet als graadmeter nemen, bij deze wedstrijd proberen de supporters elkaar te provoceren met links tegen rechts. Tijdens wedstrijden van Feyenoord kom je ook weleens een Palestijnse vlag tegen, maar tegen Ajax zijn het er ineens twintig, puur uit provocatie. Bij Lazio hangen er inderdaad dubieuze vlaggen, maar afgelopen weekend meer dan normaal en je ziet dat ook de aanhang AS in de wedstrijd tegen Livorno ineens een vlag met een hakenkruis toont, puur uit provocatie.
Veel clubs met een (gedeeltijk) rechtse aanhang komen idd wel met rechtse liederen op de proppen, een enkeleing met een (verboden) vlag, maar bij Lazio slaat het gewoon door.
Vorig seizoen hing er bij de wedstrijd in Rome ook gewoon een enorm groot spandoek met de tekst "Rome is fascistisch". Dat gaat gewoon veel en veel te ver.

Celtic en Rangers jennen elkaar ook, Rangers met Britse vlaggen, Celtic met de Ierse, maar daar zit geen verboden vlag tussen, e een Palestijnse vlag is dan wel provocerend, maar ook niet verboden.
quote:
De media belichten de gebeurtenissen van afgelopen weekend alleen érg eenzijdig, natuurlijk is de actie van Paolo di Canio niet slim, maar over het gedrag van de supporters wordt alleen Lazio als schuldige aangewezen. In combinatie met de toch al slechte naam van Lazio (mede door beruchte BBC-documentaire) reageren de mensen zonder know-how al snel in de trant van: "Lazio? Dat zijn toch die nazi's en nu hebben die racisten het weer te bont gemaakt!" Dat vind ik nogal jammer, demoniserend zelfs.
Je hebt een punt als je het over de media hebt in landen buiten Italie, maar niet als het over de media in Italie zelf gaat, die hebben alles laten zien en aangestipt, want de spelerbus bekogelen met vuurwerk is ook geen kattepis, maar kwa verboden vlaggen etc. was er maar 1 fanschare die zich er aan bezondigde, en dat waren de Laziale.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_33110705
De voetbalbond kan bepaalde vlaggen ongewenst verklaren, de vlag van 'n bepaald land bijvoorbeeld. Dat er nu gemekkerd wordt over de vlaggen van Lazio en niet over de vlaggen van Livorno is dus hypocriet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33112904
je hebt gelijk wat betreft Winter. Ik nam gewoon aan vanuit dat artikel dat Winter na 1 seizoen vertrok
pi_33114223
Ik meen me te herinneren dat Winter tijdens zijn jaren bij Lazio een keer tot meest waardevolle middenvelder van de Italiaanse competitie werd uitgeroepen, maar dan heb je het over nogal wat jaartjes geleden...
pi_33118327
Er zijn zo weleens slechte dingen over Winter gezegt,
Kwam van van de Roma aanhang.
pi_33123348
In België worden in sommige stadions vlaamse leeuwen ook verboden (vb bij Bergen).

Het is idioot dat Ajax geen jodenvlag mag meenemen naar Rotterdam en dat Feyenoord geen Palestijnse vlaggen mag tonen. Wie raakt er nu f*cked up door een vlag??
pi_33123875
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:47 schreef Sandstorm_81 het volgende:
In België worden in sommige stadions vlaamse leeuwen ook verboden (vb bij Bergen).

Het is idioot dat Ajax geen jodenvlag mag meenemen naar Rotterdam en dat Feyenoord geen Palestijnse vlaggen mag tonen. Wie raakt er nu f*cked up door een vlag??
Inderdaad. Vlaggen kunnen geweerd worden uit het stadion, ongeacht of ze verboden zijn of niet. Dus de Italiaanse voetbal is hypocriet bezig.
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:18:28 #211
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33125374
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:36 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Veel clubs met een (gedeeltijk) rechtse aanhang komen idd wel met rechtse liederen op de proppen, een enkeleing met een (verboden) vlag, maar bij Lazio slaat het gewoon door.
Vorig seizoen hing er bij de wedstrijd in Rome ook gewoon een enorm groot spandoek met de tekst "Rome is fascistisch". Dat gaat gewoon veel en veel te ver.

Celtic en Rangers jennen elkaar ook, Rangers met Britse vlaggen, Celtic met de Ierse, maar daar zit geen verboden vlag tussen, e een Palestijnse vlag is dan wel provocerend, maar ook niet verboden.
Natuurlijk zijn de vlaggen die de Irriducibili toont nooit toelaatbaar en ik keur ze dan ook niet goed, maar tijdens ontmoetingen met het ultra-linkse Livorno is het gewoon net even iets grootser. Provoceren, net als tussen Ajax en Feyenoord of Glasgow en Celtic, zoals jij noemt.
quote:
[..]

Je hebt een punt als je het over de media hebt in landen buiten Italie, maar niet als het over de media in Italie zelf gaat, die hebben alles laten zien en aangestipt, want de spelerbus bekogelen met vuurwerk is ook geen kattepis, maar kwa verboden vlaggen etc. was er maar 1 fanschare die zich er aan bezondigde, en dat waren de Laziale.
De Italiaanse media bedoelde ik ook niet, die berichten wel over het bekogelen van de Lazio-spelersbus, waarbij spits Igli Tare licht gewond raakte. Tevens wordt er in de Italiaanse media wél aandacht besteed aan de spreekkoren van Livorno jegens Lazio (de Laziale werden een massagraf toegewenst en zou Paolo di Canio moeten worden opgehangen zoals Benito Mussolini), maar in Nederland hoor je hier niets over.

Lazio heeft al zo'n slechte naam in Nederland en dat wordt alleen maar slechter wanneer de berichtgeving zo eenzijdig is en daar kan ik mij mateloos aan ergeren. Ook de FOK!kers die het Italiaanse voetbal niet fanatiek volgen komen weer met de simpele one-liners: "Het is en blijft gewoon een trieste nazi club" en "tering sieg heil club. moge ze allemaal van de aarde afpleuren." Maar goed, dat is ook weer typisch Nederland, lekker makkelijk oordelen terwijl je feitelijk van niets weet.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:20:35 #212
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_33125412
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:47 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wie raakt er nu f*cked up door een vlag??
De heer Naftaniël. Moeten ze een nekschot geven.
A.M.A.B
pi_33134938

Nog een romeinse groet van Paolo
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:01:41 #214
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33135015
Het is net een kikker! Host hem even ergens anders, ImageShackŽ - Hosting werkt niet hier.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_33135283
zo dan?

pi_33140177
Ze doen eigenlijk niks verkeerds
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:42:40 #217
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_33141160
quote:
1: Toen was Di Canio 18 ofzo
2: Die hand, er klopt iets niet mee.... (fotoshop)
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
pi_33141274
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:42 schreef sr_firewire het volgende:

[..]

....
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_33141292
Hij zwaait gewoon naar zijn oma die de foto neemt
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:50:11 #220
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_33141350
Nesta loopt er naast
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_33141377
Nee daar is hij iets te jong voor.
pi_33167028
Lazio - Juve vanavond.
pi_33167459
Lazio gaat winnen
pi_33167922
hoop het
pi_33169325
Heb 7 jaar geleden nog vet veel pecunia gewonnen door geld op Lazio in te zetten tijdens een wedstrijd tegen Juve.
pi_33171863
1-1 nu.
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:28:03 #227
136282 Football_Lad
IK SCHIJT OP DE F-SIDE.....
pi_33172237
Goede eerste helft.Afschuwelijk,die rode uit-shirts van Juve!Wat 'n kanker-mongool die Nedved,is 'ie vergeten dat 'ie bij Lazio gevoetbald heb.Stakker......
"Feyenoorder ben je,dat kun je niet worden......"
pi_33173256
acvhja hopen dat Lazio het zal volhouden
pi_33174317
Zou wel eens een knap gelijkspelletje kunnen worden!
pi_33174643
winnen zou leuker zijn
pi_33174789
Ja hoor, we hebben het mooi geflikt. Na AC Milan de eerste ploeg die Juve puntjes weet af te snoepen dit seizoen. Mogen we best trots op zijn.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:36:05 #232
136282 Football_Lad
IK SCHIJT OP DE F-SIDE.....
pi_33174971
Knap gedaan!Zag je Di Canio,die werd helemaal gek op de bank.Dat is gewoon 'n supporter,die leeft helemaal mee.Fantastisch.......We hadden zelfs nog kunnen winnen op 't laatst,maar 'n punt is ook zeker niet slecht.We hebben gelukkig niet verloren van die Turijnse honden!
"Feyenoorder ben je,dat kun je niet worden......"
pi_33175147
netjes jongens
pi_33176987

pi_33177066
GIng er hard aan toe
pi_33184856
Goede prestatie. Dit doen niet veel ploegen Lazio na.

DI CANIO
pi_33185886
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:28 schreef Football_Lad het volgende:
Goede eerste helft.Afschuwelijk,die rode uit-shirts van Juve!Wat 'n kanker-mongool die Nedved,is 'ie vergeten dat 'ie bij Lazio gevoetbald heb.Stakker......
Nedved vergeet wel vaker iets
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_33185909
Nedved is een kneusje, dat was al bekend toch?
pi_33195973
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:42 schreef sr_firewire het volgende:

[..]

1: ik zeg dr ook niets over. Foto is van Padova, 1987.
2. Dat denk ik niet

Van gister.
pi_33200195
Hij groet gewoon zo.
pi_33200249
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij groet gewoon zo.
Zo gewoon is dat anders niet
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_33200309
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:29 schreef dndiek het volgende:

[..]

Zo gewoon is dat anders niet
Als het een hitlergroet is moet die hand strak recht. Als ik deze groet zie moet ik aan 'ave' denken.
pi_33200432
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:31 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Als het een hitlergroet is moet die hand strak recht. Als ik deze groet zie moet ik aan 'ave' denken.
Het is een nichterige hitlergroet
pi_33200526
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:36 schreef VoreG het volgende:

[..]

Het is een nichterige hitlergroet
pi_33200695
Het is geen hitlergroet en lijkt er niet eens op.

Hij zwaait gewoon lief naar zijn oma die de foto neemt
  maandag 19 december 2005 @ 10:11:44 #246
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_33212064
Maar ff serieus, ik groet ook wel eens iemand door mijn hand op te steken, is dat dan hitlerig ?
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
  maandag 19 december 2005 @ 10:14:21 #247
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33212095
quote:
Di Canio defends Roman salute

Paolo Di Canio repeated the Roman salute to the Lazio fans during Saturday’s draw with Juventus and insists he has done nothing wrong.

The veteran – who has a tattoo of Fascist dictator Benito Mussolini – has repeatedly held his arm aloft in a ‘Roman’ salute to the far-right section of the Biancocelesti supporters.

“I haven’t been remotely affected by the controversy and Press debate about me over the past week,” commented the striker in a television interview. “I performed well and played my game.”

Criticised for using this gesture during the 2-1 defeat at Livorno, Di Canio repeated the incident when he was substituted against Juventus last night.

“It’s a perfectly normal salute,” he insisted. “This is my identity. I believe in certain things and express them as a free man. There’s nothing shocking or controversial here.”

Instead, the former West Ham star claimed it is the political left who are causing all the problems.

“Some people used this gesture to push their own agenda because at Livorno we were playing in a ‘red’ city. I was disgusted by the fact that politicians can throw themselves into football just to get attention and try to create a monster in the public eye.”

Lazio Coach Delio Rossi also attempted to defend Di Canio's behaviour.

“I do not consider his actions to be racist and, without wanting to justify his gesture, I don’t want this club and its fans to be considered political extremists or racists,” added the tactician.
  maandag 19 december 2005 @ 10:14:38 #248
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_33212097

Niets mis mee!
pi_33212227
Dat hij een tattoo van Mussolini heeft maakt dit natuurlijk wel verdacht
pi_33214009
Als je niet ziet dat dit de Romeinse groet is dan mankeer je echt wat aan je ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')