Veel clubs met een (gedeeltijk) rechtse aanhang komen idd wel met rechtse liederen op de proppen, een enkeleing met een (verboden) vlag, maar bij Lazio slaat het gewoon door.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
Ten eerste moet je de wedstrijd Livorno – Lazio niet als graadmeter nemen, bij deze wedstrijd proberen de supporters elkaar te provoceren met links tegen rechts. Tijdens wedstrijden van Feyenoord kom je ook weleens een Palestijnse vlag tegen, maar tegen Ajax zijn het er ineens twintig, puur uit provocatie. Bij Lazio hangen er inderdaad dubieuze vlaggen, maar afgelopen weekend meer dan normaal en je ziet dat ook de aanhang AS in de wedstrijd tegen Livorno ineens een vlag met een hakenkruis toont, puur uit provocatie.
Je hebt een punt als je het over de media hebt in landen buiten Italie, maar niet als het over de media in Italie zelf gaat, die hebben alles laten zien en aangestipt, want de spelerbus bekogelen met vuurwerk is ook geen kattepis, maar kwa verboden vlaggen etc. was er maar 1 fanschare die zich er aan bezondigde, en dat waren de Laziale.quote:De media belichten de gebeurtenissen van afgelopen weekend alleen érg eenzijdig, natuurlijk is de actie van Paolo di Canio niet slim, maar over het gedrag van de supporters wordt alleen Lazio als schuldige aangewezen. In combinatie met de toch al slechte naam van Lazio (mede door beruchte BBC-documentaire) reageren de mensen zonder know-how al snel in de trant van: "Lazio? Dat zijn toch die nazi's en nu hebben die racisten het weer te bont gemaakt!" Dat vind ik nogal jammer, demoniserend zelfs.
Inderdaad. Vlaggen kunnen geweerd worden uit het stadion, ongeacht of ze verboden zijn of niet. Dus de Italiaanse voetbal is hypocriet bezig.quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:47 schreef Sandstorm_81 het volgende:
In België worden in sommige stadions vlaamse leeuwen ook verboden (vb bij Bergen).
Het is idioot dat Ajax geen jodenvlag mag meenemen naar Rotterdam en dat Feyenoord geen Palestijnse vlaggen mag tonen. Wie raakt er nu f*cked up door een vlag??
Natuurlijk zijn de vlaggen die de Irriducibili toont nooit toelaatbaar en ik keur ze dan ook niet goed, maar tijdens ontmoetingen met het ultra-linkse Livorno is het gewoon net even iets grootser. Provoceren, net als tussen Ajax en Feyenoord of Glasgow en Celtic, zoals jij noemt.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:36 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Veel clubs met een (gedeeltijk) rechtse aanhang komen idd wel met rechtse liederen op de proppen, een enkeleing met een (verboden) vlag, maar bij Lazio slaat het gewoon door.
Vorig seizoen hing er bij de wedstrijd in Rome ook gewoon een enorm groot spandoek met de tekst "Rome is fascistisch". Dat gaat gewoon veel en veel te ver.
Celtic en Rangers jennen elkaar ook, Rangers met Britse vlaggen, Celtic met de Ierse, maar daar zit geen verboden vlag tussen, e een Palestijnse vlag is dan wel provocerend, maar ook niet verboden.
De Italiaanse media bedoelde ik ook niet, die berichten wel over het bekogelen van de Lazio-spelersbus, waarbij spits Igli Tare licht gewond raakte. Tevens wordt er in de Italiaanse media wél aandacht besteed aan de spreekkoren van Livorno jegens Lazio (de Laziale werden een massagraf toegewenst en zou Paolo di Canio moeten worden opgehangen zoals Benito Mussolini), maar in Nederland hoor je hier niets over.quote:[..]
Je hebt een punt als je het over de media hebt in landen buiten Italie, maar niet als het over de media in Italie zelf gaat, die hebben alles laten zien en aangestipt, want de spelerbus bekogelen met vuurwerk is ook geen kattepis, maar kwa verboden vlaggen etc. was er maar 1 fanschare die zich er aan bezondigde, en dat waren de Laziale.
De heer Naftaniël. Moeten ze een nekschot geven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:47 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wie raakt er nu f*cked up door een vlag??
1: Toen was Di Canio 18 ofzoquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:11 schreef Erasmusch het volgende:
zo dan?
[afbeelding]
[[url=http://xs59.xs.to/pics/05505/dicanio.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
....quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:42 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
1: Toen was Di Canio 18 ofzo
2: Die hand, er klopt iets niet mee.... (fotoshop)
Nedved vergeet wel vaker ietsquote:Op zaterdag 17 december 2005 21:28 schreef Football_Lad het volgende:
Goede eerste helft.Afschuwelijk,die rode uit-shirts van Juve!Wat 'n kanker-mongool die Nedved,is 'ie vergeten dat 'ie bij Lazio gevoetbald heb.Stakker......
1: ik zeg dr ook niets over. Foto is van Padova, 1987.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:42 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
1: Toen was Di Canio 18 ofzo
2: Die hand, er klopt iets niet mee.... (fotoshop)
Zo gewoon is dat anders nietquote:Op zondag 18 december 2005 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij groet gewoon zo.
Als het een hitlergroet is moet die hand strak recht. Als ik deze groet zie moet ik aan 'ave' denken.quote:
Het is een nichterige hitlergroetquote:Op zondag 18 december 2005 20:31 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Als het een hitlergroet is moet die hand strak recht. Als ik deze groet zie moet ik aan 'ave' denken.
quote:Di Canio defends Roman salute
Paolo Di Canio repeated the Roman salute to the Lazio fans during Saturday’s draw with Juventus and insists he has done nothing wrong.
The veteran – who has a tattoo of Fascist dictator Benito Mussolini – has repeatedly held his arm aloft in a ‘Roman’ salute to the far-right section of the Biancocelesti supporters.
“I haven’t been remotely affected by the controversy and Press debate about me over the past week,” commented the striker in a television interview. “I performed well and played my game.”
Criticised for using this gesture during the 2-1 defeat at Livorno, Di Canio repeated the incident when he was substituted against Juventus last night.
“It’s a perfectly normal salute,” he insisted. “This is my identity. I believe in certain things and express them as a free man. There’s nothing shocking or controversial here.”
Instead, the former West Ham star claimed it is the political left who are causing all the problems.
“Some people used this gesture to push their own agenda because at Livorno we were playing in a ‘red’ city. I was disgusted by the fact that politicians can throw themselves into football just to get attention and try to create a monster in the public eye.”
Lazio Coach Delio Rossi also attempted to defend Di Canio's behaviour.
“I do not consider his actions to be racist and, without wanting to justify his gesture, I don’t want this club and its fans to be considered political extremists or racists,” added the tactician.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |